Урок географії 7 клас № 40 Дата проведення уроку : _________
ТЕМА : Природні зони материка.
МЕТА: формувати знання про особливості природної зональності та вертикальної поясності в горах материка; вдосконалювати практичні вміння та навички визначати особливості розташування та характерні ознаки компонентів природних зон материка за матеріалом підручника та картами атласу; удосконалити практичні вміння та навички працювати з картами атласу ; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення теми.
ОБЛАДНАННЯ: атласи, підручник, фізична карта світу
ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
1. - Дати характеристику клімату материка.
- Дати характеристику водам материка.
2.Подорож в сліпу.
На шаблонах підписати названі географічні об’єкти: гори Кордильєри, річка Міссісіпі, озеро Верхнє, річка Міссурі, озеро Мічиган, Скелясті гори, При мексиканську низовину, Центральні рівнини, Великі рівнини, річку Колумбія, річку Колорадо, озеро Ері.
ІІІ. Повідомлення тами і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
( природні зони учні підписують на контурних картах) «Природні зони материка»
Назва природної зони |
Характеристика природної зони |
Арктичні пустелі
Тундра й лісотундра
Тайга
Мішані широколисті ліси
Лісостеп і степ.
Напівпустелі і пустелі.
|
Суворий клімат арктичного поясу. Майже не має рослинності. Зустрічаються мохи, лишайники. Життя тварин пов’язане з океаном. На суходолі мешкають невеличкі гризуни – лемінги, якими живляться песець і вовк. Розташована в субарктичному поясі територія заболочена. Поширені тундрово-болотяні ґрунти. Рослинність – мохи. Лишайники, різноманітні трави, низькорослі чагарники. Зустрічається карликова береза та вільхи. Тварини – вівцебик, олені. Зима холодна , тривала, літо – тепле й коротке. Поширені хвойні породи рослинності – ялина, ялиця, сосна. Ґрунти перезволожені підзолисті. Тварини – вовки, рисі, лосі, ведмідь , олень. На сході материка. Дерново-підзолисті ґрунти. Тепла більше ніж у тайзі. Поряд з хвойними деревами є і листяні – липа, осика, береза. Тварини –олені, дикобраз, бурий ведмідь, опосум. Крайній південь помірного поясу. Отримує значну кількість тепла. Лісостеп – добре зволожений. Родючі чорноземи. Рослинний і тваринний світ багатий. Багато гризунів та степових птахів. В помірному й субтропічному поясі. Рослинність – терен. Кактуси, агави. Ґрунти сіроземні. Серед тваринного світу переважають гризуни. |
2.Робота з підручником. Читання та обговорення прочитаного. Висотна поясність.
Ст. 159
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Перечислити природні зони материка? В якій природній зоні найбідніший рослинний та тваринний світ ? В якій природній зоні найбагатший рослинний світ? З чим це пов’язано?Як змінюється рослинність в Кордильєрах?
VІ. Підсумок уроку.
Читання рубрики «Нотатки до теми» ст.159
Заключне слово учнів.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати текст параграфа 44
Підготувати повідомлення про держави материка (випереджене завдання )