Конспект уроку " Готуємось до свята" 4 клас.

Про матеріал

конспект уроку містить поетапний план уроку з різними видами мовленнєвої діяльності також роздатковий матеріал.

Перегляд файлу

План-конспект уроку з англійської мови у 4 класі

Тема: Готуємось до свята

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель англійської мови

Катюха Тетяна Русланівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку з англійської мови  у 4 класі .                                      

Тема : Готуємось до свята

Мета:

практична: узагальнити лексичні знання з теми « Свята та традиції», відпрацювати вживання     ЛО у різних видах мовленнєвої діяльності;

освітня:  вчити використовувати набуті знання в різних навчальних ситуаціях ;

розвиваюча: розвивати  готовність брати участь в іншомовному спілкуванні;

виховна: виховувати емоційно-ціннісне ставлення до того , що оточує;

Обладнання:  роздатковий матеріал, відео, зошити , підручники,презентація, наочність.

Тип уроку: узагальнення та систематизації

Хід уроку

  1. Організаційний момент

T: Hell dear boys and girls! How are you today? Today we have a lot of guests. Let’s sing 

“Hello song “( звучить пісня, учні співають пісню)

 2.Фонетична хвилинка

T:  Before start our lesson let’ train our  tongues  with the sound ( учні повторюють за вчителем)

This that thirsty girls

Game : From the list of words you have to choose the words with sound  or   

Words:  birthday, weather, clothes, zoo, teacher, trousers, thirsty, toothpaste

  1. Перевірка ДЗ

Task 1 Прочитай речення та напиши правда( True )  чи неправда( False)

1. The pet shop sells animals. true

  1. 2. You buy sweets at the chemist’s. false
  2. 3. You buy bread at the baker’s. true
  3. 4. The grocer’s sells meat. false
  4. 5. You buy carrots at the greengrocer’s. true
  5. 6. You buy butter at the grocer’s. false
  6. 7. You can’t buy shoes at the clothes shop. True

Основна частина

4.Повторення ЛО

T:  Look at the board .Today our lesson is unusual because we will celebrate……….

P: Birthday?

T: Do you want to know whose birthday it is? But it’s not a boy or girl (учитель вішає фото із зображенням маленького монстра)

T:  His name is Hairy Henry. Can we go to the birthday right now?

P: No? We can’t because we don’t have a present ( малюнок подарунка)

T: Where can we buy the present?

P: At the shop

T: Let’s go shopping!! ( на дошці картинки  магазинів учні мають поєднати малюнки та назви  але всі слова переплутались)

T: Oh, no! All the words are mixed. Only you can help .

Робота в групах

T: Let’s put all  the words  to the right shop.

Group 1 : newspapers, magazines, copybooks, books

Group 2 : bread, cakes, buns, rolls

Group 3: meat, chicken, sausages

Group 4 : toothpaste , shampoo, medicines

Учні працюють у групі та заповнюють магазини товарами

T: What other shops do you know? What can we buy three?

     P: Florist’s  -  flowers;   Greengrocer’s    -fruit and vegetables’;  shoe shop-  shoes

 

Speaking

T:  Now we can  go shopping  and buy  presents for  Hairy Henry We have a shop where you can buy different things. How does it called?

P: Supermarket

T: Yes. Here we have a seller and you can choose what you want.

  • Hello! Can I help you?
  • Yes. I would like a….
  • Ok. Here   you are.
  • Thank you. 

Listening  and watching  

T: But do you want to know what other presents Hairy Henry got?

While –Listening

T: You have to watch the video and do exercises 1.

The key :

Post-watching activity

T: You have to choose the correct variant. Do  exercises 2

Read the sentence. Choose the correct answer.

a.

Hairy Henry lives in _______________.

a cave

a house a tree

b.

Loony Lou and Gorgonzola don’t know what to _______________ for Hairy Henry’s birthday.

buy   do    eat

c.

They decide to go shopping in _______________.

Paris     New York London

d.

Hairy Henry’s _______________ helps them find presents.

Brother   friend  cousin

e.

They buy lots of presents and a big _______________.

flower  cake   bag

f.

Everybody was so _______________ about the birthday party.

excited  sad worried

 

Wtriting

 

T:What else can we do for our new friend ?

P: A postcard

 

T: Each of you can write a postcard for Hairy Henry

 

 

 

Dear Hairy Henry

 

 

Happy Birthday!

 

I wish you …… (a lot of friends, a new bike, good marks, to be happy, new camera, a big cake etc.)

 

 

Your friend

 

 

Name

 

 

Reading

 

T: Now let’s read your postcards( учні читають свої привітання )

 

 

5. Рефлексія , підведення підсумків

 

 

T: So today you work very good  and I have got some presents for you . How do you think what is it?

T: Yes these are sweets (учитель роздає цукерки)

T: let’s sing happy birthday song (учні співають пісню)

 

6. Домашнє завдання

Створити власну листівку до свята  з привітаннями.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку