Конспект уроку "Грає ансамбль"

Про матеріал
Урок , що має на меті формувати уявлення про зв’язок музики з життям і побутом людини; ознайомити та закріпити знання учнів про групи музичних інструментів , різновидами інструментальних ансамблів ; увести учнів у світ творчості Василя Барвінського; формувати співацькі навики; навчати працювати над проектами, робити мультимедійні презентації, публікації;
Перегляд файлу

5 клас

 

 

Урок 22

 

ТЕМА УРОКУ: «Грає ансамбль»

 

МЕТА УРОКУ:

 

  • навчальна формувати уявлення про зв’язок музики з життям  і побутом людини;  ознайомити та закріпити знання учнів про групи музичних інструментів , різновидами  інструментальних ансамблів ; увести учнів у світ творчості Василя Барвінського; формувати співацькі навики; навчати працювати над проектами, робити мультимедійні презентації, публікації;
  • розвивальна- сприяти розвиткові образного мислення, уяви, музично-творчих здібностей учнів.
  • виховна- виховувати  інтерес до інструментальної музики, почуття  емоційної чутливості, ціннісного ставлення до літератури, музики.

Дидактичний матеріал:

  • Василь Барвінський. Квартет для двох скрипок, альта, віолончелі (слухання);
  • Український гопак у виконанні квартету народних інструментів.
  • І. Крилов . « Квартет» байка (слухання);
  • Л. Глібов.  « Музики» байка (слухання);
  • Норвезька пісня « Чарівний смичок»  - виконання.

Демонстраційний матеріал: мультимедійна презентація уроку, учнівська презентація, публікація.

Обладнання: акордеон, фортепіано, ноутбук, екран, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку:  урок з використанням проектних технологій та мультимедійних засобів.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент.

Вхід учнів до класу під звучання «Квартету» В. Барвінського.

Музичне вітання.

  1. Актуалізація опорних знань учнів, музичного досвіду. 5 хв.

           Міні-тест: «Впізнай музичний твір»:

  1. Який твір пролунав? (звучить фрагмент музики Н. Паганіні «Рондо зі скрипкового концерту» );
  2. Який твір пролунав? (звучить фрагмент музики Н. Паганіні  «Соната для скрипки і гітари»);
  3. Який твір пролунав?( звучить фрагмент музики Ф. Шопена  «Етюд №2 фа - мінор»)
  4. Концерт – це…
  5. Сольна музика – це…
  6. Яке виконання музики зображено на поданих ілюстраціях?

 

 

  1. Оголошення теми уроку. Вивчення нового матеріалу.     25хв.                                                                                                                   Учитель. Ми продовжуємо мандрівку країною професійної музики. Сьогодні ми ознайомимось з ансамблевою музикою українських композиторів. Ви дізнаєтесь, що таке «інструментальний ансамбль», його різновиди та багато цікавого. Кожний із музичних інструментів, як і голос людини, має свій тембр. Він залежить від матеріалу, з якого виготовлений інструмент - дерева чи металу, від розміру та форми корпусу, способів видобування звуків. За цими ознаками, утворилися певні групи інструментів.

     Основне питання уроку- довести потрібність існування інструментальної музики в житті людини.

  • Робота над проектом : « Інструментальна музика»

Під час роботи над проектом  було створено чотири творчі групи, кожна з яких отримала завдання.

              Подивимось які питання розглядала  кожна з груп:

  • На які групи поділяються музичні інструменти?
  • В чому особливість ансамблевого звучання?
  • Чи потрібна сьогодні інструментальна музика?
  • Дослідження життєвого та творчого шляху В. Барвінського.
  • Які питання можна придумати до гри «Що я знаю про інструментальну    музику»?

І група:  «Музикознавці»:  зібрати інформацію про сімейства музичних інструментів, види ансамблю, квартет.

Результати роботи представити у вигляді  учнівської презентації

ІІ група: «Дослідники»:,  довести, що злагоджене, приємне звучання інструментальної музики сьогодні потрібне, як засіб виховання музичної культури людини.

Результати роботи представити у мультиплікаційному фільмі та аудіоформаті

ІІІ група «Журналісти»: дослідити життєвий і творчий шлях Василя Олександровича Барвінського.

Результати представити у вигляді учнівської відео - презентації

ІV група «Ігротехніки» - підготувати питання до гри з теми «Інструментальна музика».

Результати представити у вигляді гри.

                    1.Виступ групи «Музикознавці»-презентація «Групи інструментів. 

                        Види ансамблю».                                                                          3хв.

 

 Учитель.  Ми познайомились з групами музичних інструментів, видами ансамблів. Дізнались, що таке інструментальний  квартет. Якщо ви розгадаєте загадки та правильно розвяжете кросворд, то дізнаєтесь назву одного з музичних інструментів.

Розгадування кросворду.

 

.

                http://klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/3348/389017/blog_34358/images/bez_imeni_2.jpg            2.1.    У лісі народилась, у майстерні родилась, а в руках заспівала. (скрипка)

2.2.    Це дерево – не полінце: 6 дірочок має, весело співає. (сопілка)

2.3.    Ну й велика оця скрипка – не можна відвести очей! Звук низький, баритональний – Це і є… (віолончель)

2.4.    У нього три куточки, а грає як дзвіночки. (трикутник)

 (Ключове слово: альт.)

                 2.Виступ групи «Дослідники»- слухання байки І. Крилова «Квартет» . Слухання байки Л. Глібова « Музики».     3хв.

Учитель. Словами можна сказати багато , і все сказане сприймається дуже просто та зрозуміло. Тоді навіщо людям музика? А якщо потрібна , то яка?

Відповіді учнів.

Запитання:

Який висновок байки І. Крилова «Квартет» та байки Л. Глібова                « Музики».

Відповіді учнів.

Очікувана відповідь учнів: Для того, щоб добре робити якусь справу, потрібні вміння, старанність, злагода, а мистецьке виконання музичних творів вимагає особливої професійної підготовки.

3.Слухання музики    5хв.

Звичайно, для того, щоб грати злагоджено, потрібно вміння. Оскільки справжньої музики у гope-квартету так і не вийшло, послухаймо дійсно красиву музику Квартет для двох скрипок, альта та віолончелі Василя Барвінського та Український гопак у виконанні квартету народних інструментів .

4.6Аналіз музичних творів. Робота в групах.

Запитання до 1 групи:

       - Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати? , 

        - Визначте головні засоби виразності музики В. Барвінського.

Запитання до 2 групи:

        -   Як взаємодіяли в музиці інструменти? Чи був якийсь інструмент «головним»               -Яку картину ви уявляєте під час виконання квартету? Якими кольорами її можна передати?

- Чи вразила вас музика? Який настрій вона вам навіяла

                   5.Виступ групи «Журналісти» - публікація «Василь Олександрович 

                                                                        Барвінський».   3хв.

                   6. Вокально-хорова робота  5хв.

 

 Виконання пісні. Норвезька народна пісня «Чарівний смичок».

Виконання пісні під фонограму. Розучування другого та третього куплетів.      Конкурс на найкраще виконання пісні.

IV. Підведення підсумків уроку   6хв.

1.Група «Ігротехніки»- питання до теми «Інструментальна музика».

           V.Форми оцінювання

1.Захист проектів

2.Усне оцінювання

3.Колективне опитування (вокально-хорова робота)

            VІ. Домашнє завдання

  • намалювати  ілюстрацію до байки «Квартет» І Крилова.

 

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку