Конспект уроку – гри з математики у 5 класі на тему:"Множення та ділення десяткових дробів"

Про матеріал

Останній урок з теми :"Множення та ділення десяткових дробів",ппрооведений у вигляді гри-подорожі

Мета уроку:

  • -узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми;
  • -закріпити та удосконалити навики множення та ділення десяткових дробів;
  • -підготуватись до контрольної роботи.
Перегляд файлу

 

 

                 Конспект уроку – гри  з математики у 5 клас

 Сирота Любов Іванівна

вчитель математики СЗШ №5 м. Синельникового Дніпропетровської

області

Тема уроку :  Множення та ділення десяткових дробів

Мета уроку:

Навчальна:  

  • узагальнити та систематизувати знання учнів з даної теми;
  • закріпити та удосконалити навики множення та ділення десяткових дробів;
  • підготуватись до контрольної роботи.

Розвивальна:

  •  розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, інтуїцію, вміння аналізувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки.

Виховна:

  • Виховувати  дисциплінованість,  інтерес до предмета, культуру усного та писемного мовлення, наполегливість, вміння працювати в групах.
  •  

Методи  :          наочний,  словесний,  проблемно - пошуковий

Форми  роботи:    фронтальна,  колективна , індивідуальна.

Тип уроку:     узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок .

Обладнання: Картки-завдання, комп’ютер, мультимедійний   проектор.

Підручник для 5 класу (А .Г. Мерзляк, Математика Харків “Гімназія”2005)

 

                                 Хід уроку.

  1. Мотивація  навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

Ми з вами закінчуємо вивчати тему: „ Множення та ділення десяткових дробів ”.   На попередніх уроках   розв’язували задачі та приклади на множення та ділення десяткових дробів. А сьогодні ми узагальнимо наші знання з даної теми. Урок проведемо у вигляді  математичного ралі  по Країні десяткових дробів і дізнаємось,як вони себе ведуть у випадку множення та ділення.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Тема нашого уроку:

 „ Множення та ділення десяткових дробів ” На уроці  кожен  з вас повинен показати своє уміння виконувати множення та ділення десяткових дробів  .

Правила гри.

 Клас ділиться на 4 групи, у кожній – бригадир. Учитель кожній бригаді учнів дає завдання . Учні в групах розв’язують задачі. При необхідності вчитель консультує бригадира, а той допомагає товаришам.

. Кожна відповідь оцінюється жетоном:

- Фіолетовий – 1 бал;

- Жовтий - 2 бала;

- Зелений – 3 бала;

- Синій – 4 бала;

- Червоний – 5 балів.

Колір жетона залежить від кількості вірних відповідей.

 Учитель дає команду: „ На старт!”

I етап. Заправка.

Щоб вирушити в дорогу,необхідно спочатку заправитись. Для цього дайте відповіді на запитання.

  1. Як перемножити два десяткових дроби?
  2. Правило множення десяткового дробу на розрядну одиницю.
  3. Як поділити десятковий дріб на натуральне число?
  4. Як поділити  число на десятковий дріб?

Машини заправлені. Перейдемо до перевірки місцевості.

II етап.  Перевірка місцевості.

( усний рахунок. Кожна команда отримує завдання)

0,15 · 0,1              0,16 ·0,01            0,15 · 0,01              0,16 · 0,01

2,15 : 5                 2,15 : 0,5             2,15 : 0,05              21,5 : 0,5

1 -0,19                  1 – 0,45                1 – 0,34                  1- 0,25

12,8 · 100             0,08 ·10                0,4 ·0,1                  5,8 · 0,1

8 : 0,0001            12 : 0,001              8,4 : 0,1                 9,2 : 0,01

 

Відповіді

1 екіпаж. 

2 екіпаж.                           

 

3 екіпаж.

4 екіпаж.

0,015        

 

0,0016

0,0015

0,0016

0,43

 

4,3

 

43

43

0,81

 

0,55

 

0,66

0,75

1280

 

0,8

 

0,04

0,58

80000

 

12000

84

920

 

 

IІІ  етап.  Скласти карту маршруту.

На екрані  записано 6 прикладів . Кожен  екіпаж  отримує розрізану карту з відповідями.

Завдання.  Знайти серед карток з відповідями свою відповідь і скласти карту маршруту.

 

    8 – 2,05

      12 · 0,05

     4,5 + 0.005

    16,2 : 0,02

      0,09 · 15

     1 : 4

 

Відповідь

5,5

0,6

4,505

810

1,35

0,25

 

ІV етап.  Гонка по віражах.

Всі екіпажі отримують однакові завдання

Члени кожного екіпажу по черзі розв’язують завдання на дошці і записують відповіді у порожні клітинки.

Розв’язати рівняння:

8,3х + 2,7х = 0,7194

 

х  = 0,0654

10х – 2,5х = 0,267

х = 0,0356

2,54х +х = 0,2301

х  = 0,065

5,6х + 1,7х = 0,803

х  = 0,11

 

(На екрані  записані відповіді.)

V  етап. Вимушена зупинка – зламався автомобіль.

 Для ремонту потрібно виправити помилки в прикладах.

2,8 : 0,14 = 2        2· 0,58 = 11,6          2,4 : 1,2 =0,2          0,62 · 2 = 1,24

4,2 : 2,1 =2           2,6 : 0,13 =20           4,8 : 0,16 = 30 3 ·0,48 =1,44

2 · 0,54 =10,8 8,4 : 4,2 = 20          5,6 :0,28 = 2            4,8 :0,12 = 4

(На моніторі записані правильні відповіді.)

VІ  етап.  Привал.

Всі втомилися і вирішили прогулятись по галявині та нарвати квітів. Квіти виявились чарівними – на кожній пелюстці записані приклади. Рахувати  ланцюжком проти годинникової стрілки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Відповідь: 5

V  етап.

Щоб успішно перетнути фінішну пряму, кожен екіпаж повинен розв’язати приклад.

  1. 20,54 : 6,5
  2. 22,5 : 12,5
  3. 7,38 : 4,5
  4. 0,039 : 0,15

Відповідь: 1)  3,16; 2) 1,8; 3) 1,64; 4) 0,26.

VI  етап. Підведення підсумків. Визначення переможців.

VII  етап. Домашнє завдання.

№ 1015, 1018. Підготуватись до контрольної роботи.

Використана література :

Навчальний посібник для 5 класу А .Г. Мерзляк, Математика.

 Харків “Гімназія”2005.Предметні неділі в школі. Л.В. Гончарова.м.Волгоград.

                                          Додатки

 

1 етап. Перевірка місцевості.

1 екіпаж.

0,15 · 0,01

2,15 : 5

1 – 0,1

1 етап. Перевірка місцевості.

2 екіпаж.

0,16 · 0,01

2,15 : 0,5

1 – 0,2

 

 

1 етап. Перевірка місцевості.

3 екіпаж.

0,15·0,1

2,15 : 0,05

1 – 0,5

1 етап. Перевірка місцевості.

4 екіпаж.

0,16·0,1

21,5 : 0,5

1 – 0,4

 

Правильні відповіді:

1 етап. Перевірка місцевості.

1 екіпаж.                           

0,0015        

0,43

0,9

1 етап. Перевірка місцевості.

2 екіпаж.                           

0,0016        

4,3

0,8


Правильні відповіді:

1 етап. Перевірка місцевості.

3 екіпаж.                           

0,015        

43

0,5

Правильні відповіді:

1 етап. Перевірка місцевості.

4 екіпаж.                           

0,016        

43

0,6

2.Скласти карту маршруту

8-0,5

5·0,01

5:2

6:1,2

3- 2,5

4,5+0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Скласти карту маршруту

8-0,5

5·0,01

5:2

6 :1,2

3 – 2,5

4,5+ 0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Скласти карту маршруту

8-0,5

5·0,01

5:2

6 :1,2

3 – 2,5

4,5+ 0,01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Скласти карту маршруту

8-0,5

5·0,01

5:2

6 :1,2

3 – 2,5

4,5+ 0,01

 

 

 

 

 

 

 

2етап. Картки для команд


 


2етап. Відповідь

5

7,5

0,5

0,05

4,51

2,5

3етап. Вимушена зупинка. 1 екіпаж.

2,8:0,14 = 2

4,2 : 2,1 =20

2·0,54 =10,8

4 етап. Гонка з перешкодами.

8,3х + 2,7х =0,7194

10х – 2,5х = 0,267

2, 5х +7,8х=0,7004

5,6х+ 1,7х =0,803

3етап. Вимушена зупинка. 2 екіпаж.

2·0,58 =11,6

2,6:0,13 = 2

8,4 : 4,2 =20

4 етап. Гонка з перешкодами.

8,3х + 2,7х =0,7194

10х – 2,5х = 0,267

2, 5х +7,8х=0,7004

5,6х+ 1,7х =0,803

3етап. Вимушена зупинка.  3 екіпаж.

2·0,62=1,24

4,8:0,16 =3

5,6 :2,8=20

4 етап .Гонка з перешкодами.

8,3х + 2,7х =0,7194

10х – 2,5х = 0,267

2, 5х +7,8х=0,7004

5,6х+ 1,7х =0,803

3етап. Вимушена зупинка.    4 екіпаж.

3·0,48 =14,4

2,4:1,2 = 20

4,8 :0,12=2

4 етап.Гонка з перешкодами.

8,3х + 2,7х =0,7194

10х – 2,5х = 0,267

2, 5х +7,8х=0,7004

5,6х+ 1,7х =0,803

3етап. Відповіді:

20;2;1,08.

20;2;1,16.

1,24;30;2

1,44;2;20.

 

4 етап.Привал.

Відповідь :

 

 


4 етап.Привал.

   

 

 

 

 

 

     

 

 

     

 

 

 

 

 

                                           

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лебедєва Оксана Григорівна
    Дякую! дуже корисний матеріал.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
Сирота Любовь
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
1527
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку