Практична робота № 2 . Розділення неоднорідної суміші.
Мета: повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості; навчитися розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали; продовжити ознайомлення з лабораторним посудом і обладнанням, а також методикою проведення хімічного експерименту; закріпити знання про основні способи розділення сумішей.
Обладнання та реактиви: лійка, штатив, плоскодонна колба, хімічна склянка, сіль, пісок, вода, олія, ножиці, фільтрувальний папір, пробірки демонстраційні, спиртівка, піпетки або скляні трубки, ділильна лійка, скляна паличка, магніт.
Хід роботи
Налийте в склянку 50 мл води. Додайте в склянку половину чайної ложки суміші піску і кухонної солі. Ретельно розмішайте вміст склянки скляною паличкою.
Дайт відповідді на питання:
3. Розділення суміші кухонної солі та води
Для відділення солі від води помістіть трохи суміші в порцелянову чашку і нагрівайте її, помішуючи розчин скляною паличкою, до тих пір, поки на дні чашки не залишиться біла суха сіль.
Дайт відповідді на питання:
4. ВИСНОВКИ до практичної роботи
І ВАРІАНТ
ІІ ВАРІАНТ
1. Виберіть однорідну суміш
А вода і глина; Б вода і крейда; В вода і цукор; Г вода і олія
2. Суміш води та солі можна розділити способом:
А дистиляції; Б фільтрування; В випарювання; Г відстоювання
3. Укажіть послідовність розділення суміші, що складається з залізних ошурок, піску, та кухонної солі:
А змішування з водою, дія магніту, фільтрування, випарювання
Б змішування з водою, випарювання, фільтрування, дія магніту
В дія магніту, змішування з водою, випарювання, фільтрування
Г дія магніту, змішування з водою, фільтрування, випарювання
4. Установіть відповідність між сумішшю та способом її розділення
Суміш Спосіб розділення
1 Олія і вода А фільтрування
2 Цукор і вода Б відстоювання
3 Глина і вода В випарювання
4 Спирт і вода Г дистиляція
5. Запропонуйте план розділення суміші води, олії, спирту та кухонної солі.