Конспект уроку хімії в 7 класі "Практична робота № 2 . Розділення неоднорідної суміші"

Про матеріал
Практична робота № 2 . Розділення неоднорідної суміші. Мета: повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості; навчитися розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали; продовжити ознайомлення з лабораторним посудом і обладнанням, а також методикою проведення хімічного експерименту; закріпити знання про основні способи розділення сумішей. Обладнання та реактиви: лійка, штатив, плоскодонна колба, хімічна склянка, сіль, пісок, вода, олія, ножиці, фільтрувальний папір, пробірки демонстраційні, спиртівка, піпетки або скляні трубки, ділильна лійка, скляна паличка, магніт. Хід роботи
Перегляд файлу

Практична робота № 2 . Розділення неоднорідної суміші.

   Мета: повторити відомості про речовини, суміші, їх властивості; навчитися розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали; продовжити ознайомлення з лабораторним  посудом і обладнанням, а також  методикою проведення хімічного експерименту; закріпити знання про основні способи розділення сумішей.

   Обладнання та реактиви: лійка, штатив, плоскодонна колба, хімічна склянка, сіль, пісок, вода, олія, ножиці, фільтрувальний папір, пробірки демонстраційні, спиртівка, піпетки або скляні трубки, ділильна лійка, скляна паличка, магніт.

Хід роботи

  1. Приготування суміші

Налийте в склянку 50 мл води. Додайте в склянку половину чайної ложки суміші піску і кухонної солі.  Ретельно розмішайте вміст склянки скляною паличкою.

Способи розділення сумішей » http://uabooks.top           Різноманітність речовин, чисті речовини і суміші, способи розділення сумішей  » Народна Освіта

  1. Розділення суміші піску, кухонної солі та води
  1. Перемішайте за допомогою скляної палички до повного розчинення солі.
  2. Приготуйте фільтр та помістіть його в лійку та змочіть водою.

https://history.vn.ua/pidruchniki/grygorovich-chemistry-7-class-2015/grygorovich-chemistry-7-class-2015.files/image055.jpg

  1. По скляній паличці вилийте на фільтр суміш кухонної солі, піску та води, яку ви отримали.

Дайт відповідді на питання:

  1. Які речовини пройдуть крізь фільтр?
  2. Які речовини залишаться на фільтрі?
  3. Як називається спосіб, яким ви відділили пісок?
  4. На яких властивостях компонентів суміші грунтується можливість їх розділення в такий спосіб?

3. Розділення суміші кухонної солі та води

Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії, 7 класДля відділення солі від води помістіть трохи суміші в порцелянову чашку і нагрівайте її, помішуючи розчин скляною паличкою, до тих пір, поки на дні чашки не залишиться біла суха сіль.

Дайт відповідді на питання:

  1. Що залишилось в порцеляновій чашці після випарювання?
  2. На яких властивостях компонентів суміші грунтується можливість їх розділення в такий спосіб?

4. ВИСНОВКИ до практичної роботи

І ВАРІАНТ

  1. Виберіть групу, що складається тільки з сумішей:
    А повітря, кисень, морська вода;        Б нафта, бронза, молоко;
    В оцет, папір, золото;                           Г графіт, лимонна кислота, алюміній

 

  1. Суміш води, піску та цукру пропустили через фільтр. У фільтраті знаходиться:
    А вода і пісок;             Б пісок і цукор;             В вода і цукор;        Г вода

 

 

  1. Укажіть суміш, яку можна розділити методом дистиляції:
    А сіль і вода;               Б вода і спирт;              В пісок і крейда ;    Г мідь і золото

 

  1. Установіть відповідність між сумішшю та способом її розділення
    Суміш                                                     Спосіб розділення
    1 Олія і вода                                            А фільтрування
    2 Кухонна сіль і вода                             Б відстоювання
    3 Крейда і вода                                       В випарювання
    4 Оцтова кислота і вода                         Г дистиляція

 

 

  1. Запропонуйте план розділення суміші тирси, кухонної солі та залізних ошурок

 

ІІ ВАРІАНТ

1. Виберіть однорідну суміш
А вода і глина;          Б вода і крейда;         В вода і цукор;            Г вода і олія

 

2. Суміш води та солі можна розділити способом:
А дистиляції;            Б фільтрування;         В випарювання;         Г відстоювання

 

3. Укажіть послідовність розділення суміші, що складається з залізних ошурок, піску, та кухонної солі:


А змішування з водою, дія магніту, фільтрування, випарювання
Б змішування з водою, випарювання, фільтрування, дія магніту
В дія магніту, змішування з водою, випарювання, фільтрування
Г дія магніту, змішування з водою, фільтрування, випарювання

 

4. Установіть відповідність між сумішшю та способом її розділення
Суміш                                                       Спосіб розділення
1 Олія і вода                                             А фільтрування
2 Цукор і вода                                          Б відстоювання
3 Глина і вода                                          В випарювання
4 Спирт і вода                                          Г дистиляція

 

5. Запропонуйте план розділення суміші води, олії, спирту та кухонної солі.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
6007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку