Конспект уроку інформатики з використанням навчального посібника «Я досліджую світ» (підручник для 2 класу, частина 2, І. Жаркова за програмою О. Я. Савченко)
Тема: Дії з об’єктами
Мета: вчити пояснювати сприйняття інформації різними органами чуття на основі власних спостережень [2 ІФО 1.1]; розвивати навички роботи учня в команді з іншими особами для досягнення спільної мети [2 ІФО 1.5]; формування інформаційно-цифрової компетентності; розвивати правильне наукове мовлення, пам’ять, уважність, логічне мислення, навички самостійної роботи з комп’ютером; виховувати інтерес до вивчення інформатика та організованість
Тип уроку: комбінований
Методи та прийоми: словесні: розповідь, еврестична бесіда, пояснення
наочні: демонстрація
практичні: метод вправ, робота з зошитом, робота з підручником, практична робота, інструктаж
Інтерактивні методи та прийоми: «Тепло душі», «Чарівний капелюх», «Доміно», «Ловець»
Міжпредметна інтеграція: англійська мова, літературне читання, музичне мистецтво
Обладнання: презентація, комп’ютер, проектор, проекційний екран/SMART-дошка, підручник, інструктивні картки, LEGO
Література: 1. Про затвердження Державного стандарту початкової освіти: постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 [електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-п#Text . Дата звернення: 20.02.2021
2. Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи): затверджена Колегією Міністерства освіти і науки 22 лютого 2018 року [електронний ресурс]. Режим доступу: https://osvita.ua/school/program/program-1-4/60407/ . Дата звернення: 20.02.2021
3. Ірина Жаркова, Лариса Мечник, Лілія Роговська, Лілія Пономарьова, Олександр Антонов «Я досліджую світ» [текст]: підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах): Частина 2 «Інформатика та технології»./ І. Жаркова, Л. Мечник, Л. Роговська, Л. Пономарьова, О. Антонов. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2019. — с. 36-37
Інформаційні ресурси: 1. Head Shoulders Knees & Toes (Speeding Up) | Nursery Rhyme | Super Simple Songs [електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY&list=LL&index=1 . Дата звернення: 20.02.2021
2. Вправи для очей [електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=pAgN9rjOJ1Q . Дата звернення: 23.02.2021
Перебіг уроку
І. Організація класу (1-2 хв)
Щоб в інформатику зробити новий крок
Ви прийшли на цей урок.
Рада вас усіх вітати
Інформатиці навчати.
Доброго ранку. Я – …, і сьогодні урок інформатики проведу у вас я.
Прошу вас прочитати слова, записані на дошці, стоячи. Нехай першими сядуть уважні і чуйні, другими – сердечні та щирі, а тепер – добрі та милосердні.
Ви вагалися? Чому? Тому що ваші душі переповнені і одним, і другим, і третім.
Поверніть, будь ласка, руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш? Це тепло його серця, його душі, яке зігріє вас під час уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань (3-5 хв)
Коли капелюх обере собі опонента – на дошці з’явиться запитання, на яке той, у кого Капелюх, відповідає.
(слайд 4) Які питання можна поставити до об’єктів? (хто?/що?)
(слайд 5/6/7) Назвіть одним словом.
(слайд 8) Як нам допомагають властивості об’єктів? (вони допомагають визначити про що йде мова)
Давайте згадаємо правила поводження у комп’ютерному класі за допомогою доміно.
(слайд 9) «Доміно» - це прямокутники розділені навпіл. На одній половині написано правило, а на іншій половині міститься зображення. Вам необхідно співвіднести по черзі ці поняття.
ІІІ. Розвиваючі завдання (5-10 хв)
Виберіть коробку під будь-яким номером та скажіть, що робить дитина на фото.
https://wordwall.net/resource/11281172/постав-у-правильному-порядку
Використовуючи свої знання з англійської мови, постав літери у правильному порядку для того, щоб дізнатися, що вміє робити зазначена там тварина.
Fish can swim
Bird can sing
Horse can run
Frog can jump
(слайд 12) Отже, подумайте та скажіть, що є спільним у цих вправах? (спільне – ми визначали дію певного предмету)
ІV. Повідомлення теми уроку (1 хв)
На сьогоднішньому уроці будемо продовжувти працювати з об'єктами, а саме з діями, які можна над ними виконувати. (слайд 13) Отже, тема уроку: Дії з об'єктами
V. Вивчення нового матеріалу (10 хв)
1) Розповідь з елементами бесіди (+ робота з підручником) (слайд 14)
Дії можна виконувати як над об’єктами так і над групами об’єктів. Об’єкти, які оточують нас у повсякденному житті, можуть виконувати певні дії.
Наприклад *запитую у дітей*, котик що робить? (нявкає), собака що робить? (гавкає), будильник що робить? (дзеленчить), дощик що робить? (капає), сонечко що робить? (світить).
- Відкрийте підручник на сторінці 36.
- …, прочитай будь ласка перше завдання.
- Що треба зробити у наступному завданні нам зачитає … .
- Наступна вправа на знаходження відповідності. Давайте по черзі.
- …, зачитай будь ласка текст після останньої виконаної нами вправи. Інші слухають уважно, після чого дайте відповідь на питання: Чим закінчується кожна дія? Наведіть приклади.
Кожна дія закінчується певним результатом. Після прання отримаємо чисті речі; коли посадимо яблуньку, згодом зберемо врожай яблук; правильно виконане завдання в школі буде оцінено.
Із графічними об’єктами також можна виконати певні дії. *до учнів* Можливо хтось із вас знає, які дії можна виконувати аз об’єктами у графічному редакторі?
(слайд 15) Правильно. Графічні об’єкти можна створити, відкрити готовий, видалити, перемістити, а також змінити параметри контуру і заливки, скопіювати, змінити розмір, зберегти у файлі.
(слайд 16) Пам’ятай, що перед виконанням будь-якої операції з об’єктом його необхідно виділити. Розрізняють прямокутне і довільне виділення.
VI. Закріплення матеріалу (3-5 хв)
(слайд 17) У кожного з вас є картка із завданнями. Пропоную виконати їх самостійно, на що у вас є 2 хвилини.
VIІ. Руханка https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
(слайд 18) Що ж, думаю, ви трохи втомилися, тому пропоную порухатися. В цьому нам допоможуть друзі-звірята!
VIІІ. Практична робота з ПК (10-15 хв)
*повтор пояснення завдання з використанням демонстарції*
(слайд 26) Зіграємо в гру «Ловець». Хто зловить від мене м'ячик – відповідає на питання.
- Яку програму треба завантажити? (Paint)
- За допомогою якого інструменту можна намалювати «кільця» піраміди? (Скруглений прямокутник)
- За допомогою якого інструменту можна намалювати верхівку піраміди? (Овал)
- З якого «кільця» починаємо переміщення фігур піраміди? (з найбільшого)
- Якого кольору має бути твоя піраміда? (будь-якого/за власним бажанням)
- Що треба зробити по закінченню виконання малюнка? (назвати малюнок та зберегти його)
На ваших столах є інструктивні картки. Візьміть їх та займіть свої місця за комп’ютерами. Потрібну програму ви можете знайти або на робочому столі, або через Пуск у лівому нижньому куту. Не забуваємо слідувати інструкції та пам’ятаємо про правила роботи з комп’ютером. На виконання завдання у вас є 10 хвилин. (!пісковий годинник!)
(слайд 28) https://www.youtube.com/watch?v=KY80enAfuPs&t=726s (музика під час роботи)
Завершуючи роботу з програмою Paint, наведіть вказівник миші на кнопки керування вікном та натисніть на хрестик, зберігаючи свою роботу. Для завершення роботи з комп’ютером заходимо в головне меню Пуск, вибираємо значок «Вимкнення ПК» і завершуємо роботу з комп’ютером.
Прошу організовано зайняти свої місця.
6) Релаксація (гімнастика для очей)
(слайд 29) Мабуть, ваші оченята втомились, отже, думаю, варто їм відпочити. https://www.youtube.com/watch?v=pAgN9rjOJ1Q
IX. Підсумок уроку (2 хв)
У вас на партах є конструктор LEGO. З його допомогою пропоную оцінити вашу роботу під час практичного завдання. (слайд 30)
Червоний – мені було складно. Жовтий – було складно, але я впоралась. Зелений – мені зовсім не було складно.
Домашнім завданням буде намалювати тварину за допомогою різних геометричних фігур та придумати про неї історію.
You're well done today. Thank you for the lesson. Goodbye!