Цей матеріал призначений для учителів української літератури, які викладають у 11 класі. застосування даного матеріалу на уроці допоже учням усвідомити гуманістичну, оптимістичну спрямованість роману;розвивати навички роботи з текстом художнього твору, аналізу великих епічних форм, визначення елементів сюжету і композиції; виховувати патріотизм, оптимістичне світобачення, вольові риси характеру, допитливість, любов до книги.
КОНСПЕКТ УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 11 КЛАСУ
КЛАС:11
Тема: Іван Багряний. Тигролови. Гуманістична ідея перемоги добра
над злом.
Мета: допомогти учням усвідомити гуманістичну, оптимістичну спрямованість роману;розвивати навички роботи з текстом художнього твору, аналізу великих епічних форм, визначення елементів сюжету і композиції; виховувати патріотизм, оптимістичне світобачення, вольові риси характеру, допитливість, любов до книги.
ХІД УРОКУ:
Вступне слово вчителя.
Роман І.Багряного «Тигролови», з яким ми розпочнемо знайомство на цьому уроці,- багатоплановий, багатопроблемний. Але передусім це-палкий протест проти порушення елементарних людських прав, зняття маски з «монстра», ім’я якого-тоталітаризм, недаремно і в еміграції органи радянської держбезпеки не полишали письменника в спокої. Чим сааме лякав радянську владу цей роман і чим приваблював читачів усього світу-спробуємо розібратися на сьогоднішньому уроці.
*Переказ учнями прочитаних розділів роману «ТИГРОЛОВИ»,виділення ключових епізодів.
*Складання «сюжетного ланцюжка». (Учні окрім сюжетних елементів виділяють позасюжетні елементи)
* Обговорення проблемних питань.
- Чи можна ототожнювати образи Григорія Многогрішного і самого автора, їхні життєві долі? Чому?
-Наскільки правдоподібними й типовими здаються вам пригоди Григорія Многогрішного?
*Виразне читання
( Учні по черзі виразно читають одинадцятий розділ пригодницького роману «НА КІШКУ» і до кінця твору за хрестоматією).
-Яке враження справив на вас твір? Чому сааме таке? Чи читали ви щось подібне в українській літературі?
-Чи правий Григорій Многогрішний, що так вчинив із майором медвиним? Свою думку обгрунтуйте.
* Переказування твору підготовленими учнями.
(Учні переказують розділи і частини, які не ввійшли до хрестоматії).
*Інтерективна гра «Мікрофон».
Продовжіть речення
« Найбільше мені запам’яталося…»
«Я в захопленні від…»
«Мені захотілося…»
Вміти переказувати роман «Тигролови» І. Багряного, дописати «сюжетний ланцюжок».