Конспект уроку із математики "Периметр квадрата"

Про матеріал

Конспект уроку з математики!)

Цікаві та корисні завдання :)

Перегляд файлу

Тема: Квадрат. Периметр квадрата. Розпізнавання геометричних фігур. Розв’язування задач.

Мета:  Навчальна: уточнювати поняття прямокутника і квадрата; ознайомити з характерними рисами квадрата; вчити знаходити периметр квадрата; продовжити формування обчислювальних навичок; удосконалювати навички розв’язування задач;

Розвивальна: розви­вати логічне мислення, математичну мову, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки;

Виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність.

Обладнання: підручник з математики (Богданович, 2 клас); макет потяга; шаблони геометричних фігур, картки з геометричними фігурами.

Тип уроку: урок – подорож.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний момент

Кличе нас дзвінок до класу.

Наш урок почнем відразу.

Математику, малята,

Будем разом ми вивчати.

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

  1. Усна лічба (рядами).
  • І-ряд:  лічба 5-ками  до 50.
  • ІІ-ряд: лічба 2-ками до 20.
  • ІІІ-ряд: лічба 10-ками до 100.

 

  1. Гра «Так чи Ні!» (Якщо твердження правильне – плескаємо в долоні, якщо ні – тупаємо ніжками).
  • Зменшуване, від’ємник, різниця – це компоненти дії віднімання? (Так).
  • У чотирикутника три кути? (Ні).
  • Якщо від суми відняти один із доданків, то отримаємо другий доданок? (Так).
  • Доданок, доданок, сума – це компоненти дії додавання? (Так).
  • Щоб знайти на скільки одне число менше або більше від іншого, треба від меншого числа відняти більше? (Ні).
  • Щоб знайти периметр многокутника, потрібно додати усі його сторони? (Так).
  • Це прямий кут?(Так).
  • До 50 додати 50 буде 90? (Ні).
  • Від 100 відняти 20 буде 90? (Так).

 

  • Ви молодці! Усі правильно засвоїли вивчений матеріал.

 

 


  1. Повідомлення теми і мети уроку.

– Сьогодні ми вирушимо у подорож. Ми мандруватимемо від станції «Каліграфічна хвилинка» до станції «Закріпляйко». Подорожуючи, ми вивчатимемо що таке квадрат та як знайти його периметр, а також обчислюватимемо вирази та розв’язуватимемо задачі.

А щоб дізнатись, яким транспортом ми будемо подорожувати, Вам потрібно виконати завдання.

 

  •        На картках записані числа. Розташуйте їх від найменшого до найбільшого та переверніть картку, на зворотньому боці написані літери, таким чином Ви складете назву транспорту, на якому ми сьогодні вирушимо у подорож.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота над темою уроку.
  • Розгортаємо зошити, записуємо сьогоднішню дату (1 листопада) та «Класна робота».

 

           (Клею на дошку поїзд, на кожному вагончику написана назва станції)!!!

 

  1. Станція І «Каліграфічна хвилинка» (вагончик з написом «Хвилинка»).
  • Запишіть усі десятки до числа 100.

10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100

 


  • Молодці. Ви гарно впорались з поставленим завданням.

 

  1. Підготовча робота. Пояснення нового матеріалу (вагончик з написом «Пізнайко»).
  • Ось ми прибули на наступну станцію «Пізнайко».
  • Я прочитаю Вам казку. Вона незвичайна, математична, і називається                  «Родичі».

Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма
людьми, оскільки при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: «Подивіться, який у мене красивий вигляд: сторони мої всі рівні, кути всі прямі. На світі немає фігури красивішої від мене!»

Учитель показує малюнок.

  •     Назвіть цю фігуру, діти! (Квадрат).
  •     Як ви дізналися? (Сторони рівні, кути прямі).

Ходив Квадрат по світу, і стало йому самотньо: ні з ким поговорити і попрацювати в хорошій і дружній компанії, адже весело і легко буває тільки з друзями. І вирішив Квадрат пошукати родичів... «Якщо зустріну родича, то відразу його взнаю, — думав Квадрат, — адже він має бути схожий на мене».
Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру (учитель показує прямокутник).

Придивився Квадрат до неї і побачив щось знайоме. «Як тебе звуть?» — запитує.

  •     Дізналися, діти? (Це прямокутник).
  •     Чому він так називається? (У нього всі кути прямі).
  •     А тепер послухайте продовження казки.

Квадрат запитує у Прямокутника:

  •     А ми не родичі з тобою?
  •     Я б теж був радий дізнатися про це, — говорить Прямокутник. — Якщо у нас знайдеться чотири ознаки, за якими ми схожі, це означає, що ми з тобою близькі родичі й у нас може бути одне прізвище.
  •     Давайте допоможемо фігурам знайти такі ознаки, узагальнимо отримані знання (У фігур чотири кути, всі кути прямі, у них по чотири сторони, протилежні сторони рівні.)
  •     А яке ж у них загальне прізвище? (Прямокутники)

Зраділи фігури, що знайшли один одного. Тепер завжди разом відпочивають  та працюють.

 

  •     Що ж є спільного між прямокутником і квадратом? (У них чотири сторони, усі кути прямі).
  •     Чим вони відрізняються між собою? (У прямокутника рівні лише протилежні сторони, а у квадрата – всі сторони рівні).

 

  1. Робота з підручником.

  Завдання №259.

  •     Знайдіть прямокутники, у яких усі сторони рівні.
  •     Отож, прямокутник у якого всі сторони рівні – це квадрат.
  •     Щоб знайти периметр квадрата, потрібно додати довжини усіх сторін.

 Завдання №260.

  • Побудуйте квадрат, сторона якого 3 см. Знайдіть його периметр.

 

– Молодці! Тепер ми впевнено можемо вирушати до наступної станції «Обчислювальної» (вагончик з написом «Обчислювальна»).

 

  1. Обчислення виразів.
  •     На геометричних фігурах розташовані вирази. Запишіть і обчисліть лише ті, що розміщені у чотирикутниках.

  1. Фізкультхвилинка.
  •     Настав час відпочити. Ми прибули на спортивну станцію (вагончик з написом «Спортивна»).

 

«Австралійський дощ»

Хід вправи: учні стоять. Учитель показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.

  •      Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
  •      Піднімається вітер (потираємо руки).
  •      Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями).
  •      Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нам).
  •      Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
  •      Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дині).
  •      Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нам).
  •      Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями).
  •       Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
  •      Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору)

 

  1. Розв’язування задачі.
  •     Ось так непомітно  ми прибули на станцію «Задачну». Тут нам доведеться добряче попрацювати (вагончик з написом «Задачна»).

Задача: Дівчинка купила 12 зошитів у клітинку, а в лінійку – на 3 зошити менше, ніж у клітинку. Скільки зошитів купила дівчинка?

  •     Про що розповідається у задачі? (У задачі розповідається про дівчинку, яка купила зошити).
  •     Скільки зошитів у клітинку купила дівчинка? (Дівчинка купила 12 зошитів у клітинку).
  •     Чи знаємо ми, скільки зошитів у лінійку купила вона? (Ні).
  •     Що ми про них знаємо? (Що дівчинка купила їх на 3 зошити менше, ніж у клітинку).
  •     Що потрібно дізнатися у задачі? (У задачі потрібно дізнатися скільки усіх зошитів купила дівчинка).
  •     Чи можемо ми відразу про це дізнатися? (Ні).
  •     Чому? (Тому що ми не знаємо, скільки зошитів у лінійку вона купила).
  •     Як ми це взнаємо? (Від 12 відняти 3 буде 9).
  •     Чи можемо тепер дізнатися скільки усіх зошитів купила дівчинка? (Так).
  •     Як ми про це дізнаємось? (До 12 додати 9 буде 21).
  •     Запишіть відповідь (Відповідь: 21 зошит купила дівчинка).

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  •     Ось ми і прибули на станцію «Закріпляйко» (вагончик з написом «Закріляйко»).
  •     У Вас на партах листки, на яких зображені різноманітні геометричні фігури. Я описуватиму Вам фігуру, а Ви повинні замалювати її відповідним кольором.
  1. Червоним кольором замалюйте фігуру, у якої 3 сторони.
  2. Зеленим кольором замалюйте фігуру, у якої 6 кутів.
  3. Жовтим кольором замалюйте фігуру, яка складається із замкнутої кривої.
  4. Синім кольором замалюйте фігуру, у якої усі сторони рівні.
  5. Рожевим кольором замалюйте фігуру, у якої усі кути прямі.
  • Молодці. Ви чудово впорались із цим завданням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Домашнє  завдання.
  1. № 263, №264
  2. Вивчити правило, що таке квадрат.

 

  1. Підсумок уроку.
  • Ось, ми приїхали на кінцеву станцію, яка називається «Підсумок» (вагончик з написом «Підсумок»).
  • Діти, що ж нового ви дізнались, на сьогоднішньому уроці?
  • Що таке квадрат?
  • Що таке периметр?
  • Як його знайти?
  • З чим у Вас виникли труднощі?
  • Отож, сподобалось Вам подорожувати?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Процюк Олена Ярославівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Джобс Стів
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Саранча Марина
    Дуже цікавий та незвичний урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Процюк Ліля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
7423
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку