Конспект уроку з математики для 2-го класу на тему "Закріплення таблиці множення числа 2. Розв’язування вправ і задач на дві дії різного ступеня".

Про матеріал

Урок-подорож на закріплення таблиці множення на два з використанням інтерактивних вправ. Розв'язування задач з детальним поясненням. Міжпредметні зв'язки: поєднання математики з українською мовою та природознавством.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

загальноосвітня школа І-ІII ступенів № 32

Черкаської міської ради Черкаської області

 

 

 

 

Урок математики

 2 – В клас

 

 

 

 

                          вчитель початкових класів

вищої кваліфікаційної категорії

Бондар Світлана Миколаївна

 

2017 рік

Тема:  Закріплення таблиці множення числа 2.

 Розв’язування вправ і задач  на дві дії різного ступеня.

Мета:  Формувати ключові  компетентності:

 компетентність уміння вчитися:

– виконувати розумові операції й практичні дії;

загальнокультурна компетентність:

– культура міжособистісних відносин;

інформаційно- комунікативну компетентність:

– уміння здобувати нові знання на основі наявних;

– уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

здоров’язбережувальна компетентність:

– уміння долати труднощі;

               Формувати предметні компетентності:

- розв’язування прикладів і задач, які  включають   дії різного ступеня;

- закріпити знання учнів із теми «Множення  числа 2».

- вдосконалювати обчислювальні навички;

- розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах, самостійно;

- створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;

- міжпредметні зв'язки;

- виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, уважність.

Тип уроку:       урок закріплення знань, урок – подорож.

Обладнання:   Підручник: М. В. Богданович «Математика 2 клас»,  ілюстративний матеріал, картки з індивідуальним завданням «Розвиток дитини»,  геометричний матеріал, презентація, інтерактивні завдання «Розумники».

Хід  уроку

І. Організація класу.

І сувора, й солов’їна математики країна.

Праця тут іде завзята вмій лиш спритно працювати.

Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути.

Вирушаємо у путь – нас цікаві речі ждуть!

        ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

-   Сьогодні я запрошую вас у подорож, щоб знайти скарби. А що   таке « скарби»? (Скарби – це золото, дорогоцінні каміння, гроші).

-  А що треба, щоб знайти скарби? (Карта).                                                                                     1- 3 слайди

-   Щоб знайти карту люди багато днів і ночей шукають її. Тому я вам  пропоную пограти в гру

 « День і ніч», щоб знайти карту. Коли я скажу «ніч» ви лягаєте на парти, заплющуєте очі і слухаєте приклад, коли «день», той хто знає відповідь відкриває очі і називає відповідь приклада.

 

1) Гра «День і ніч»

Ніч - Як називаються числа при додаванні? День (доданок, доданок, сума);

Ніч - Як називають числа при відніманні? День (зменшуване, відємник, різниця);

Ніч - Як називаються числа при множенні? День ( 1 множник, 2 множник, добуток);

Ніч – Ми знаємо такі арифметичні дії … День (додавання, віднімання, множення).

Ніч – Множенням називається … День (додавання однакових чисел).

Ніч – Назвіть числа другого десятку. День (11, 12, 13,14,15,16,17,18,18,20);

-  Молодці! Ось наша карта.                                                                                                                      4 слайд

  • Як ви бачите, щоб знайти скарби  треба подолати перешкоди – скелі, айсберги, зайти в бухту, в порт та виконати різні завдання.

2)  Каліграфічна хвилинка

- А що нам треба, щоб пройти по морю і знайти скарби? ( Для того, щоб подолати перешкоди на морі нам треба корабель);                      

                                                                                                        5 слайд

- Як по-іншому можна назвати корабель? ( судно, човен, катер, пароплав, теплохід, лайнер).

- Скільки букв в слові «корабель»? (8 букв).

- Скільки складів у цьому слові? (3).

- Який склад наголошений? (третій).

- Скільки звуків у слові «корабель»? (7 звуків тому, що ь звук не позначає).

- А хто знає, що означає вислів «З корабля на бал»? (Відразу, без затримки, не зволікаючи).

- Тож, давайте не будемо зволікати і пропишемо каліграфічну хвилинку.                                          

- Яке число сьогодні будемо писати? Так, 15.

- Що ви можете сказати про це число? (непарне, двоцифрове, складається з 1 десятку та 5 одиниць.

3) Математичний диктант

56 зменшити на суму чисел 12 і 8;

Добуток чисел 2 та 7 збільшити на 6;

Різницю чисел 20 та 18 помножити на 8;

- Перевіримо наш диктант і зясуємо, якою буде погода на морі. Якщо у ваших зошитах більшість засвітиться сонечок – буде ясно, якщо хмаринки – хмарно!

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.    

  1. Словникова робота.  

- Маємо корабель, гарну погоду, отже тепер потрібно зібрати екіпаж.                                                

Екіпажем називають членів команди, які об'єднані для виконання сумісного  завдання.

Наприклад, екіпаж корабля, екіпаж літака, екіпаж танку тощо.

- Щоб дізнатися, з яких членів складатиметься наш екіпаж кожен ряд розташує числа у порядку зростання.

1 ряд

т

к

п

а

і

а

н

25

21

23

22

24

27

28

 Капітан - особа, якій доручено командування судном.

2 ряд

   м

     р

     а

     т 

   с     

    о 

     и

     10

       40

      20

       30

     60

      50

     70

Матроси -  судновий фахівець рядового складу, що виконує на судні палубні роботи. (учні класу)

3 ряд

    м

     б

   о

      ц

      а

     н

     12

     1

   5

      7

      34

     99

Боцман - помічником командира.

 

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Перевіримо чи все у нас готово для подорожі: корабель маємо, екіпаж зібрали, залишилося зясувати, які завдання ми повинні виконати, щоб відшукати скарб.

-Товаришу капітане, оголосіть завдання.

- Екіпаж! Рівняйсь! Струнко! Слухай мою команду!

Вправно додавати

Вміло віднімати,

Множити на відмінно,

Працювати сумлінно.

 

V. Корекція знань.

- Дякую, капітане! Море чекає на нас, дозвольте спустити корабель на воду!

1). Розумники, обчислюємо «ланцюжком»

           

 

3). Робота за підручником.

- Екіпаж, щоб подолати наступну, нам необхідно попрацювати з корабельною книгою та корабельними зошитами.

- У № 453 запишіть швидко і каліграфічно у рядочок лише відповіді.

Взаємоперевірка

- Обміняйтеся зошитами і перевіримо написане: 6, 10, 14, 18, 4, 8, 12, 16.

- У кого все правильно нехай засяє над морем сонечко! Хто помилився, намалюйте хмарку.

4) Індивідуальне опитування для найшвидших

Якщо ми подолаємо ще одну хвилю, то дізнаємося, що чекає на нас.

- Обчисліть приклади у №454. А відповіді розташуйте у порядку спадання.

5). Гра «Шифрувальник»                                           

          70        50      20       9          4           1

          О         С       Т         Р          І            В

5). Робота над задачею.

- Перш, ніж ми спустимося на невідомий для нас острів, давайте зясуємо, що необхідно з собою взяти?

- Без чого людина не проживе, що їй необхідно для життя? (вода, харчі).

- У чому будемо переносити воду? (банки, діжки, бідони…).

- Пропоную застосувати сулію.

Сулія - велика пляшка, бутель.

  • Подивіться у свої корабельні підручники на ст.. 73, №455.
  • Прочитайте задачу. Як її перебудувати, щоб вона відповідала нашій ситуації? (На острів моряки взяли  сік у банках і в сулії.)
  • Чи важливо для розв’язання знати хто брав чи купував сік?
  • А що є важливим?

У банках- 5 б. по 2 л у кожній

У сулії – 6 л.

- Що запитується в задачі? (Ск. всього соку.)

- Який це тип задачі (На знаходження суми)

- Чи можемо ми відразу дати відповідь? (Ні).

- Чи знаємо ми скільки л у сулії? ( 6 л)

- Чи знаємо скільки л у банках? (Ні.)

- Як знайти? ( 2*5)

- А може 5*2? ( Тому, що перший множник вказує на число яке повторюється, а другий множник – на те, скільки разів повторюється перший множник. В кожній банці у нас по 2 л, а таких банок 5).

1). 2 * 5 = 10 (л)- у банках;

2). 10 + 6 = 16 (л)

- Боцмане, складіть вираз.                            Вираз: 2 * 5 + 6 = 16

- Капітане, запишіть схему до задачі.          Схема:          ?

                                                                                              / \

                                                                                             ?+6

                                                                                            / \

                                                                                         2 * 5

- А матросам, які вже все встигли, пропоную поставити  і виконати завдання під  

- Тож, на скільки більше л у банках, ніж у сулї? ( На 4 л більше у банках).

VІ. Фізкультхвилинка

  • Ми гарно попрацювали. Давайте розімнемося на острові.

VІІ. Закріплення знань.

1). Робота над задачею: робота в парах.

- На острові крім води та їжі необхідні ще якісь речі. Можливо наступна задача допоможе дізнатися, що саме.

- Прочитайте задачу №456. Змініть умову таким чином, щоб вона стосувалася нашої теми.(4 морякам відрізали по 2 м вірьовки або мотузки. Ще залишилося 24 м. Ск. було?)

- Як гадаєте вірьовка нам потрібна? Отже, маємо розвязувати.

- Що питається в задачі? (Ск. було).

- Який це тип задачі? (На знаходження невідомого зменшуваного)

  Поясніть кожну дію.

– Про що дізналися першою дією? (Ск. відрізали)

– Чому виконали дію множення? ( 4 п. по 2 м)

– Про що дізналися у другій дії? (Ск. було)

– Чому  виконали дію додавання? (Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати відємник)

– Запишіть дії і відповідь у зошити.

- Обміняйтеся зошитами з сусідом. Поставте на полях +, якщо ваш сусід справився з завданням. Поставте -, якщо ні. Спробуйте допомогти йому розібратися.

2). Робота для найактивніших.

- Капітане, хто з матросів гідний отримати додаткове надскладне завдання?

Ст.. 73, № 458*

3) Робота в групах

1 гр. – біля дошки під кожним малюнком підписати та обчислити приклад

2 гр. – скласти ланцюжок з розрізних карток

3 гр. – скласти приклади

     

  • Переможцям, які перші виконали завдання надається право розшифрувати знайдене у морі послання, можливо, саме тут і криється ключ до скарбу.

VІІІ. Підсумок уроку

 - Діти, урок наш добігає кінця, а скарбів ми так і не знайшли. Але як ви гадаєте, що маємо натомість? Так, знання!

  • «Знання та розум – найбільший скарб людини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
4066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку