конспект уроку із захисту України в 10 класі на тему " Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки"

Про матеріал
Конспект уроку із захисту України (основ медичних знань) в 10 класі на тему "Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки"" розроблено у відповідності до навчальної програми "Захист Вітчизни" для навчальних закладів системи загальної середньої освіти (рівень стандарту) "Затверджено Міністерством освіти і науки України" (Наказ МОН України від 23.10.2017 №1407). А.А.Гудима, К.О.Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту. Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Тернопіль, Астон, 2018
Перегляд файлу

Клас 10        Дата __________________Учитель _____________

Тема уроку: Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки

Мета і завдання: формувати предметну компетентність:

уміння накладати турнікет на кінцівки з метою тимчасової зупинки масивної кровотечі

ключові компетентності

уміння та ставлення

1

Спілкування державною мовою

Володіти мовною базою для реалізації комунікацій із предмету, оцінювати комун. ситуацію, приймати рішення і планувати комунік. дії. Шанувати державну мову.

2

Математична

Проводити розрахунки для прогнозування можливих результатів дій, визначати життєві показники людини

3

Природничі науки і технології

 Спостерігати, аналізувати, будувати гіпотези, аналізувати результати.

4

Інформаційно-цифрова

Самостійно знаходити, аналізувати, добирати та передавати інформацію за допомогою тех.засобів та інф.технологій (презентації)

5

Уміння вчитися упродовж  життя

Визначати мету навчання, відбирати та застосовувати потрібні знання і способи діяльності для досягнення мети, моделювати власний освітній напрямок, аналізувати й оцінювати результати  своєї діяльності, доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Розуміти важливість навчання упродовж життя. Прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.

6

Ініціативність і підприємливість

Генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, ухвалювати оптимальні рішення. Ініціативність, упевненість, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших

7

Соціальна та громадянська компетентності

Аргументувати та відстоювати свою позицію, співпрацювати, виявляти повагу, робити свідомий вибір та діяти відповідально. Розуміння громадянського обов'язку

8

Обізнаність і самовираження у сфері культури

Усвідомлювати осн.етапи розвитку укр. медицини,  внесок укр вчених у досягнення світової медицини.

9

Екологічна грамотність і здорове життя

Надавати допомогу собі та тим, хто її потребує під час травмування, ухвалювати рішення, діяти у НС. Усвідомлювати значення здоров'я для самовираження та соціальної взаємодії.

 

Тип уроку: формування компетентностей

Обладнання: підручник, ноутбук?, латексні рукавички, турнікети, джгути Есмарха, хустка, перев’язувальний матеріал, малюнки та фото « Способи зупинки кровотеч», картки із ситуаційними задачами.

Опорні та базові поняття: рана, кровотеча, артерія, джгут (типу Есмарха, турнікет, закрутка), способи зупинки кровотечі (гемостаз)

План: 1. Техніка накладання турнікета САТ на кінцівки.

2.Техніка накладання джгута типу Есмарха (закрутки) на кінцівки

3. Розв’язування ситуаційних задач

Хід уроку

І. Емоційне налаштування  класу: привітання, вислів «Чого б ти не вчився, ти вчишся для себе». Петроній  ( Петроній Арбітр, давньоримський сенатор часів Нерона,автор роману «Сатирикон»)

 – Що означає навчатися для себе? ( міркувати, бути допитливим, ставити запитання, досліджувати, тренуватися..)

ІІ. Стимулювання учнів до активної пізнавальної діяльності. 1) Чому тема, яку  опановуємо на уроках захисту України, є актуальною для сучасної молоді?

Актуалізація суб'єктного досвіду й опорних знань учнів:

1..Мозковий штурм: «Я знаю…вмію…розумію важливість…застосовую…дотримуюся правил…(опираючись на очікувані результати з теми : види кровотеч, основні принципи невідкладної допомоги, алгоритм дій при кровотечі, способи зупинки кровотечі; розпізнавати загрозливу для життя к., прямий тиск на рану, техніка накладання турнікета)

2. Проблемне запитання: - Як пов'язані між собою поняття «виживання пораненого» і «зупинка кровотечі»? Складіть твердження / Імовірність виживання пораненого прямо пропорційна швидкості зупинки кровотечі/

3. Проблемне запитання: «Як, на Вашу думку: «швидкість зупинки кровотечі» це стосується більше алгоритму чи техніки? Аргументуйте»

ІІІ.  Оголошення теми і завдань уроку ( на дошці) - То що найважливіше для кожного із нас сьогодні  на уроці? (Я хочу дізнатися більше про..; навчитися ..; зрозуміти…; переконатися в…, стати більш компетентною в питанні..)  Д/З: 1) повторити матеріал із теми §26-29 (терміни),

2) підготуватися до демонстрації практичних умінь із зупинки кровотечі 3) підготувати повідомлення про винахід українських вчених-волонтерів «Кровоспас»

– Яким чином під час уроку можна стати більш компетентним із теми? /шляхи засоби досягнення цілей/

ІV. Формування компетентностей :

1. Інформаційна хвилинка з історії медицини (турнікет) або статистичні дані

 ( Згідно з офіційними даними, 60-80% смертей в зоні бойових дій на сході України відбувається через втрату крові. При цьому 31% усіх поранень на полі бою -це поранення кінцівок, які не є життєво важливими органами. Причина – поранення великих магістральних судин.)

2.Спільна робота над складанням алгоритму АВС (на дошці) – показання до накладання турнікета (кінцівка, значні ушкодження (неможливо визначити місце поранення), кілька ран, багато постраждалих, ампутація кінцівки?

 

Результат пошуку зображень за запитом засоби персональної безпеки при зупинці кровотечі

3. Самостійна робота з текстом підручника в парах ( с.105-109): 1) с.105 –106, 2) с.106-108, с.108-109

4. Формування практичних навичок у парах:

1) накладання турнікета САТ на кінцівки (с.105 –106)

2) колове перетягування кінцівки джгутом типу Есмарха ( с.106-108/конспект): 20 сек: верхня третина кінцівки, одяг, перевірка пульсу, фіксація часу). Небезпеки і користь. Ознаки правильного накладання.

3) накладання імпровізованого джгута-закрутки на кінцівку (50 сек: верхня третина кінцівки, підручні засоби, час. Ризики.)

VІІ. Закріплення вивченого.

  1. Розв’язування ситуаційних задач у парах (с. 109-110 )
  2. Моделювання ситуацій (роздатковий матеріал)

VІІІ. . Підсумки уроку – рефлексія: - Сьогодні на уроці я навчилася (опанувала, усвідомила, зрозуміла, переконалася)… Мої очікування…Мені було цікаво (корисно)…Найважливішим є…Хочу ще навчитися, дізнатися…

Оцінювання (самооцінювання)

 

 

Матеріали до уроку:

 

Ситуаційна задача 1.

Внаслідок автокатастрофи у людини є рана на передпліччі, з якої витікає струмінь темно-червоної крові. Визначте вид кровотечі. Як надати першу допомогу?

 

 

Ситуаційна задача 2.

При розпилюванні дошки столяр пошкодив ногу нижче коліна, в результаті чого почалася інтенсивна пульсуюча кровотеча. Визначте вид кровотечі та наведіть способи її зупинки.

 

 

Ситуаційна задача 3.

При митті вікон осколком скла людина травмувала собі руку на внутрішній поверхні нижньої третини правого передпліччя. З рани безперервним струменем витікає кров темного кольору. Визначте вид кровотечі та наведіть способи її зупинки.

 

 

Ситуаційна задача 4.

Під час бійки чоловік отримав удар металевим прутом в живіт. При огляді в області передньої черевної стінки виявлена виступаюча частина металевого прута, діаметром 0,5 см. Як потрібно діяти в цій ситуації?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

1

 

 

2

 

2  3 

 

4

 

 

5

 

 

docx
Додано
20 березня 2021
Переглядів
2899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку