Конспект уроку "Корисні і шкідливі продукти харчування"

Про матеріал
Урок-тренінг для 5 класу. Метою даного уроку є: пояснити учням необхідність вибору корисних для здоров'я продуктів і шкідливість переїдання; познайомити із традиційними національними стравами; навчити вибирати корисну для здоров'я їжу; виховувати естетичні смаки.
Перегляд файлу

 

5 КЛАС. ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

 

  Тема уроку. КОРИСНІ І ШКІДЛИВІ ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ

 

Мета. Пояснити учням необхідність вибору корисних для здоров'я продуктів і шкідливість переїдання; познайомити із традиційними національними стравами; навчити вибирати корисну для здоров'я їжу; виховувати естетичні смаки.

 

Очікувані результати навчання.

Наприкінці заняття учні (учениці):

освоять навички правильного харчування;

зрозуміють важливість бережливого ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров′я.

 

Поняття, які уводяться вперше (1) і ті, що розвиваються (2).

1. Органічні продукти, харчові добавки, наповнювачі, канцерогени.

2. Фаст-фуд

 

Обладнання і матеріали.

Мультимедійне обладнання, доступ до мережі Інтернет, аркуші паперу, фломастери, олівці, ручки, маркери, стікери, сигнальні картки (червоний, жовтий, зелений кольори), писанка.

 

Що підготувати заздалегідь. Відеоролик, руханка, роздруковані  яблука, одна сторона яких червона, а друга – зелена (за кількістю учнів у класі), макет дерева, інформаційні буклети «Чим небезпечна шкідлива їжа для дітей» та «Рейтинг шкідливих продуктів харчування», смайлики за кількістю дітей (червоні, жовті, сині, зелені), сигнальні картки для кожного учня (1 червона, 1 зелена, 1 жовта).

 

Домашнє завдання. Творче завдання. Створіть список найпопулярніших страв, що готують у нашій місцевості. Підготуйте інформаційне повідомлення про традиції харчування у вашій родині.

 

Список використаних і рекомендованих джерел.

1. Їжа: «корисна» і «шкідлива».

URL: https://euromed.ua/ua/article/terapiya/eda-poleznaya-i-vrednaya  

2. Рейтинг шкідливості продуктів.

URL: https://tsn.ua/lady/zdorovye/zdorovyi-obraz-zhizni/reyting-shkidlivosti-produktiv-548018.html

3. Визначення шкідливих речовин.

URL: https://www.pedrada.com.ua/article/2834-organchna-ja-moda-chi-potreba

4. Харчові добавки.

URL: https://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/173/xarchovi-dobavki

5. Руханка.

URL: https://www.youtube.com/watch?v=iOPZYUooAjQ

6. Гра «За покупками».

URL: https://learningapps.org/watch?v=pe29gzgu521

7. Відео-ролик «12 фактів про їжу: цікаві властивості та користь».

URL: https://www.youtube.com/watch?v=BZdZOiLSCA0

 

 

Орієнтовний план уроку

 

1

Вступне слово вчителя

1 хв

 2

  Вправа «Зворотній зв'язок»

   2 хв

3

  Вправа «Якби я був їжею, то був би….»

2 хв

3

  Вправа «Очікування»

4 хв

4

  Вправа «Мозковий штурм»

5 хв

5

 Інформаційне повідомлення вчителя «Що таке органічні продукти, харчові добавки, наповнювачі, канцерогени»

4 хв

   6

   Руханка

   3 хв

  7

  Робота у групах «Небезпечні продукти з магазину»

5 хв

  8

   Презентація робіт

5 хв

  9

   Гра «За покупками!»

    2 хв

10

 Перегляд відео-ролика «12 фактів про їжу: цікаві властивості та користь»

   2 хв

11

    Підведення підсумків

4 хв

12

    Вправа «Розкажи мені»

3 хв

13

   Завершення тренінгу. Вправа «Я бажаю тобі…»

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ

 

Вступне слово вчителя

Вчитель повідомляє тему та мету заняття.

 

Стартові завдання

 

Вправа «Зворотній зв'язок»

Учні розповідають, про що говорилося на минулому уроці.

 

Вправа «Якби я був їжею, то був би….»

Учні стають у коло та пояснюють свою відповідь.

 

Вправа «Очікування»

Роздати учням  роздруковані  яблука, одна сторона яких червона, а друга – зелена. На червоній стороні учні пишуть свої очікування від тренінгу.  (Яблука прикріплюють  на дерево зеленою стороною. Наприкінці тренінгу учні проаналізують свої очікування. Якщо вони  співпали, яблука стають червоними, а якщо – ні, то вони залишаються зеленими).

 

Вправа «Мозковий штурм»

Використовуючи правило піднесеної руки, скажіть:

а) для чого потрібно їсти;

б) назвіть одну страву, що вам подобається і одну, що не подобається;

в) що впливає на формування ваших харчових навичок.

 

Інформаційне повідомлення вчителя «Що таке органічні продукти, харчові добавки, наповнювачі, канцерогени»

 

Руханка

На мультимедійній дошці з’являється зображення відео-руханки, учні повторюють вправи за ведучими.

 

Робота у групах «Небечпечні продукти з магазину»

Діти об’єднуються у чотири групи, обравши із конверту смайлик відповідного кольору (червоний, жовтий, синій, зелений).

Кожна група отримує завдання – розповісти про небезпечні продукти із магазину. На допомогу діти отримують інформаційні буклети «Чим небезпечна шкідлива їжа для дітей», «Рейтинг шкідливих продуктів харчування».

1-а група опрацьовує небезпеку солодощів, чіпсів та сухариків.

2-а група – копченості, фаст-фуд.

3-я група – газовані напої, консерви.

4-а група – кетчуп і майонез, напівфабрикати.

 

Презентація робіт груп

Група презентує свою роботу. Інші учні оцінюють роботу групи за допомогою сигнальних карток, а саме:

згоден  (зелена картка), потребує корегування (жовта картка), не згоден (червона картка).

 

Гра «За покупками!».

Діти виконують завдання на інтернет-сервісі Learning Apps.

 

Перегляд відео-ролика «12 фактів про їжу: цікаві властивості та користь»

 

Підведення підсумків.

Вчитель пропонує учням повернутися до дерева очікувань, яке було створено на початку уроку. Учні по черзі аналізують свої очікування. Якщо вони  співпали, яблука стають червоними, а якщо – ні, то вони залишаються зеленими.

 

Вправа «Розкажи мені».

Учитель пропонує учням обговорити насупні питання:

  • Що таке корисна і шкідлива їжа: яка різниця між даними поняттями?
  • Яку роль для організму людини відіграє їжа?
  • Чому протягом тривалого часу у різних народів сформувалися власні традиції харчування?
  • Чому харчування впливає на якість життя людини?

 

Завершення тренінгу. Вправа «Я бажаю тобі…»

Всі стають у коло і передають писанку – символ здоров’я і довголіття. Учні висловлюють добрі побажання  або слова подяки один одному. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Теоретична інформація

 

План

1. Що таке органічні продукти, харчові добавки, наповнювачі, канцерогени.

2. Рейтинг шкідливих продуктів харчування.

3. Чим небезпечна шкідлива їжа для дітей.

 

1. Що таке органічні продукти, харчові добавки, наповнювачі, канцерогени.

Для того щоб жити, ми харчуємося. Якісна їжа - запорука хорошого здоров’я. До якісної їжі можна віднести органічні продукти харчування.

Органічними називають продукти харчування сільського господарства та харчової промисловості, для виробництва яких не використовують синтетичні речовини та генетично модифіковані організми (ГМО).

Часто, звичні для нас продукти харчування, які є у нашому щоденному раціоні, ми купуємо. Вибір продуктів в магазинах сьогодні величезний. Та більшість з них не тільки не приносять користі нашому організму, але і можуть серйозно нашкодити. До складу такої «смакоти» часто входять різноманітні наповнювачі, канцерогени та харчові добавки.

Харчові добавки — натуральні або синтетичні речовини, які спеціально вводяться в харчовий продукт для надання йому бажаних якостей. До харчових добавок належать барвники, антиоксиданти, емульгатори, коригувальні речовини, речовини, які змінюють органолептичні властивості продуктів, але не мають біологічної активності. У промисловому виробництві продуктів харчування застосовують значну кількість харчових добавок для поліпшення споживчих властивостей кінцевого продукту.

Наповнювач — речовини, що додаються до основного складу для зміни властивостей або/та здешевлення матеріалу.

Канцерогени – сполуки різної хімічної структури, здатні зумовити розвиток пухлин і (або) збільшення частоти та (або) прискорення їхньої появи. Інша назва – онкогени.

 

2. Рейтинг шкідливих продуктів харчування:

1 місце – чіпси (містять канцерогени), лимонад (спричиняє алергії, шлунково-кишкові захворювання);
2 місце – вироби фаст-фудів (біляші, шаурма, картопля фрі і т. д.) містять канцерогени;
3 місце – дешеві ковбаси, копченості, кетчуп, майонез (канцерогени);
4 місце – овочі та фрукти, забруднені промисловими відходами, продукти з консервантами (викликають алергічні захворювання, порушення обміну речовин);
5 місце – маргарин (містить канцерогени), кондитерські вироби (викликають порушення обміну речовин).

 

3. Чим небезпечна шкідлива їжа для дітей.

На думку дієтологів і лікарів-педіатрів, для дітей особливо шкідливими вважаються такі продукти харчування:

1. Солодощі (шоколадні батончики, тістечка, цукерки, глазуровані сирки), які не несуть ніякої користі малюкам. Їхня величезна калорійність та хімічні добавки негативно позначаються на стан практично всіх систем організму, а цукор у складі призводить до захворювань зубів.

2. Чіпси та сухарики — хімія і жир є основними компонентами даної їжі, що є надзвичайно шкідливим для дитячого організму.

3. Копченості (ковбаси, шинка та інші продукти), переповнені консервантами й спеціями, містять також важко переварювані жири, а тому не можуть бути присутніми в раціоні дитини. Магазинні копченості небезпечні для здоров’я ще й через те, що в процесі їх отримання використовують рідкий дим, який утворює канцерогени.

4. Фаст-фуд — у їжі швидкого приготування майже немає натуральних і корисних речовин для організму, зате присутня велика кількість різноманітних ароматизаторів, барвників, добавок, підсилювачів смаку та запаху.

5. Газовані напої та солодкі магазинні соки, які містять велику кількість цукру, барвників та ароматизаторів. Крім того, високий вміст кислоти в газованих напоях сприяє вимиванню із кісток кальцію. Краще надати перевагу натуральній воді, трав’яному чаю, свіжовичавленим домашнім сокам, узварам і компотам.

6. Консерви (рибні та м’ясні, а також будь-які консервовані фрукти та овочі) — це просто «мертва» їжа з великим вмістом харчових добавок і повною відсутністю корисних мікроелементів. У раціоні маленьких дітей не має бути навіть продуктів домашнього консервування.

7. Кетчуп і майонез — фабричні продукти містять занадто багато консервантів і підсолоджувачів, щоб давати їх дітям. А от вживання домашніх соусів у невеликих кількостях не матиме шкоди для організму малюка.

8. Напівфабрикати — можуть стати знахідкою для багатьох зайнятих мам, але насправді подібна їжа зовсім не підходить дітям. Крім якості магазинних пельменів і котлет, яка є досить сумнівною, варто пам’ятати, що в заморожених продуктах накопичуються шкідливі канцерогенні речовини.

Цей список можна продовжити, додавши в нього кукурудзяні палички, попкорн, локшину швидкого приготування, морозиво, яке виготовляється із замінників молока та вершків, а також будь-які швидкорозчинні супи та напої.

На жаль, шкідливі продукти займають значну частину раціону багатьох сучасних дітей, завдаючи величезну шкоду їхньому імунітету та здоров’ю в цілому.

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
2765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку