Тема: Хочеш бути здоровим – рухайся.
Хочеш бути здоровим – загартовуйся.
Мета: поглибити знання учнів про значення рухової активності для здоров'я людини, розвивати здоров'язбережувальну компетентність шляхом набуття учнями навичок зміцнення, збереження, використання здоров'я та дбайливого ставлення до нього, дати уявлення про принципи і методи загартування, виховувати мотиваційну основу бажання вдосконалювати рухову активність, бажання загартовуватись.
Обладнання.: презентація, мультимедійний комплекс, підручник, зошити з друкованою основою,
Девіз уроку: Хто розраховує забезпечити собі здоров'я, перебуваючи в ліні, той чинить так само безглуздо, як і людина. Що думає мовчанням удосконалити свій голос.
Плутарх, давньогрецький філософ
І. Організаційний момент.
1. Привітання вчителя.
2.Установлення позитивного емоційного настрою.
3. «Очікування»
Як ви думаєте, про що йтиме мова на уроці? Чого очікуєте від уроку?
В кінці уроку виконаємо вправу « Валіза».
На дошці перед вами валіза в яку на кінець уроку ви положите одне знання, одне уміння, одну навичку.
ІІ. Активізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.
Давньогрецький філософ Сократ писав:якщо людина стежить за своїм здоров'ям, то важко знайти лікаря,який би знав краще, що корисно для її здоров'я, ніж вона сама. А академік Амосов писав:» Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні та значущі. Їх нічим не можна замінити» це означає, що кожна людина відповідає за своє здоров'я та благополуччя».
Запитання до учнів класу:
Про які зусилля писав академік Амосов?
Що ви можете додати з власного досвіду?
ІІІ. Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів
Поясніть вислів: « Хочеш бути здоровим - рухайся». « Хочеш бути здоровим- загартовуйся», « Хочеш бути здоровим – відпочивай». Зробіть висновок.
Отже, кожна людина відповідає за своє здоров'я, для чого повинна засвоїти необхідні життєві навички.
ІV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
Перед нами на уроці стоїть завдання: визначити, які вправи будуть доречними в різних видах діяльності, щоб забезпечити чергування навантаження відповідних груп м'язів, підтримання правильної постави. Як стати струнким, сміливим, гарним, упевненим у собі. Ви вже знаєте, що ваше фізичне здоров'я залежить від того, скільки ти рухаєшся, як харчуєшся, відпочиваєш і доглядаєш за своїм тілом.
Виконаємо вправу: « Мені важливо»
Подумайте, які якості у людини розвивають певні фізичні вправи
V. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу.
Шляхом досліджень встановлено, що рухова активність молодших школярів 1-2 класів порівняно з дошкільним періодом життя спадає на 50%, а в старшокласників – на 75% школярів упродовж доби. Особливо страждають від дефіциту рухової активності ( гіподинамії) учні 5- 6 класів: навчальні навантаження в них дуже великі й потребують значного напруження сил, в цей віковий період відбуваються складні фізіологічні перебудови в організмі.
Як ви розумієте прислів'я та вислови:
Рух - це здоров'я.
Як про здоров'я дбаєш, так і маєш.
Хочеш бути - сильним бігай.
Хочеш бути красивим – бігай.
Хочеш бути розумним – бігай.
У здоровому тілі – здоровий дух.
Оздоровлювальна вправа:(див. презентацію)
Що таке загартування?
Загартування- процедури оздоровлення за допомогою повітря, сонця і води.
Складання схеми «Принципи загартування»:
VI. Осмислення, узагальнення та систематизація знань учнів.
Вправа « Мікрофон»
« За день потрібно робити не менше 5 тисяч кроків тому що…
Треба більше рухатися тому,що…»
Рефлексія « Валіза».
VІI. Завдання додому: прочитати параграф14-15, намалювати малюнок загартування повітрям, сонцем, водою.