Вітаміни та здорове харчування .

Про матеріал
Познайомити школярів з правилами здорового харчування, розширити знання учнів про складові компоненти їжі; сформувати уявлення дітей про значення правильного харчування в житті людини; виявити залежність правильного харчування та вплив його на здоров’я людини; виховувати в учнів бажання відповідально ставитись до свого здоров’я S визначати наявність повітря в яблуках, шляхом досліду доводити, що залізо без захисту окислюється від повітря; дослідити чи потрібно вживати яблука і страви з яблук; T виготовляти блюда з яблук та зберігати їх від потемніння; технологічну карту виготовлення «Яблучної тарілки» E створити колажі «Корисні продукти», «Шкідливі продукти»; M вимірювати масу фруктів, робити математичні обчислення
Перегляд файлу

Тема : Вітаміни та здорове харчування .

МЕТА.

Познайомити школярів з правилами здорового харчування, розширити знання учнів про складові компоненти їжі;  сформувати уявлення дітей про значення правильного харчування в житті людини;  виявити залежність правильного харчування та вплив його на здоров’я людини; виховувати в учнів бажання відповідально ставитись до свого здоров’я

S визначати наявність повітря в яблуках, шляхом досліду доводити,  що залізо   без    захисту окислюється від повітря;

дослідити чи потрібно  вживати яблука і страви з яблук;

T    виготовляти блюда з яблук та зберігати їх від потемніння; технологічну     карту виготовлення  «Яблучної тарілки»

E    створити   колажі «Корисні продукти», «Шкідливі продукти»;

M   вимірювати масу фруктів, робити математичні обчислення

Тип уроку: інтегрований.

Інновації: STЕM- технологія.

Обладнання: терези,  яблука,  мірні ємкості, ватман, фломастери, клей, ножиці, олівці, клей, ножиці;

Інтеграція: математика, читання, дизайн і технології, українська мова.

Елементи критичного мислення: «Асоціативний кущ», «Товсті та тонкі питання», робота в групах, робота в парах, опорні слова.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Вітання

— Ми під час зустрічей бажаємо одне одному доброго дня, доброго здоров’я.

— А чи добре, коли людина здорова?

— Який у вас настрій, коли ви здорові? Що ви робите?

— А коли хворі, у вас температура, що ви робите тоді?

— А який у вас сьогодні настрій?

— Подивіться, будь ласка, одне на одного, посміхніться одне одному.

2. Гра «Чарівна скринька»

Вчитель пропонує дітям вгадати, що знаходиться в закритій коробці. Учні можуть ставити питання, але такі, щоб вчитель відповідав лише «Так» чи «Ні». (Метод «Тонкі питання»). Під час гри учні з’ясовують, що у коробці – фрукти.

3. «Асоціативний кущ»

- Які  асоціації виникають у вас коли  чуєте слово фрукти?

- Говорячи асоціації використовуйте різні частини мови.

 - А у яких ще продуктах багато вітамінів?

4.  Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

— Навіщо потрібно їсти? Навіщо щодня людина вживає їжу?

□ Щоб жити;

□ щоб бути здоровою;

□ щоб були сили працювати, вчитися;

□ щоб зростати.

— Їжа потрібна нашому організму як паливо.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  1. Пояснення вчителя.

Сьогодні ми з вами опрацюємо ще одну важливу  для  кожного із нас пелюсточку:овочі і фрукти вживати,правильно харчуватися . Наш урок присвячений  вивченню основ правильного повноцінного харчування та його вплив на  здоров’я  людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, що містить поживні речовини. Не попливе рікою пароплав, не поїде автівка, не здійметься вгору космічний корабель, не приїде до хворого «Швидка допомога», якщо двигун не отримає пального. Щоб зростати, вчити уроки, працювати, бігати, стрибати, сміятися, спати, необхідна енергія (сила.)

Звідки в людини береться ця енергія? Вона виробляється організмом з їжі, що надходить. Ще їжа потрібна як будівельний матеріал. Щоб рости, необхідно їсти.

— Чи можна їсти все, що заманеться і скільки заманеться?

 Щоб бути здоровим,активним,бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини для роботи мозку,серця, легенів, м’язів та інших органів. А щоб їжа нам була в користь, потрібно знати , як її правильно споживати. Ми  проведемо досліди з яблуками, під час яких ви навчитесь практично вимірювати масу фруктів. Під час роботи ви, діти, будете робити записи, як справжні вчені  у «Картках дослідників» (Додаток 1). Дізнаєтеь, чим корині овочі та фрукти. Створите колажі «Корисні продукти», «Шкідливі продукти».

 

1Наша шкільна медсестра загадала  загадку , а відгадку приписала чомусь ось цим хлопцям? (Один хлопець в окулярах, інший –маленького росту).

Послухайте і відгадайте.

Хвіст червоний у землі ховається,

А волоссям зеленим вітер грається.                  Морква.

 -Чому медсестра порекомендувала хлопчикам їсти моркву?( Морква багата вітаміном А, який саме сприяє росту, допомагає нормальному зору).

0сь перед вами продукти  з яких повар приготувала обід.

1.Картопля

2.Капуста

3.Помідори

4.Квасоля

5.Морква

6.Цибуля

7.Олія

8.Гречка

9.Печінка

10.Зелена цибуля.

Назвіть продукти, що містять вітаміни групи В (гречка, квасоля,печінка);С (картопля,капуста,цибуля ).

-Зверніть увагу , чи можемо ми сказати , що наш обід багатий вітамінами ?

– Що в перекладі означає слово «вітаміни»? (життя)

-Для чого потрібні вітаміни? (Для нормального росту і розвитку дитячого організму).

  1. перегляд дитячих малюнків із зображенням будинків.

Кожна людина хоче  жити в гарному будинку. Свою мрію нам продемонстрували  архітектори.

– Чи бачили ви ,як будується будинок ?

-Щоб побудувати будь-який будинок, необхідно багато різних будівельних матеріалів.

Розповідь вчителя .

Давайте уявимо собі , що наш організм- це будинок. Їжа, яку ми споживаємо,-теж будівельний матеріал. М’язи,кістки,внутрішні органи складаються з елементів їжі. І якщо в організмі  не вистачатиме якихось важливих речовин, людина почне хворіти.

 Головний будівельний матеріал організму-це білки. Тіло будує себе з білків так, як будівельник зводить будинок з цегли. Будівельник не зможе працювати, якщо не матиме цегли. Ваше тіло припинить свій ріст, якщо йому не вистачатиме білків. Їх називають основою життя. Вони містяться у м’ясі, рибі,яйцях, молоці,сирі,горіхах,квасолі.

Якщо будинок звели гарний, чудовий зовні, а в середині він залишається холодним, навряд чи хто захоче в ньому жити. Життя в домівці без тепла неможливе. Як батареї для опалення будинку , так для  нашого організму потрібні жири.Жири називають джерелом енергії. Вони сприяють засвоєнню вітамінів, збільшують калорійність їжі,зігрівають наш організм. Найбільш цінні для дітей молочні продукти, риб’ячий жир,рослинні жири-олія.

Знову ж таки порівняємо наш організм  із будинком. Якщо  ж він красивий,навіть теплий, але в ньому нічого не відбувається, мешканці не прибирають у кімнатах, не готують їжу, не виховують дітей- житло стає мертвим. І саме вуглеводи- як батарейка для організму, завдяки їм ми отримуємо енергію для будь- якої роботи. Містяться вони  в   овочах, фруктах, крупах, борошні , солодощах .

Гра «Обери та поясни»

На парті — картки з різними продуктами харчування. Завдання: обрати корисні продукти, пояснити свій вибір.

(Кефір, хліб, згущене молоко, жуйка, яблучний сік, картопляне пюре, сметана, кока-кола, чіпси, сир, помідор, сухарики, булка, цукерка.)

Створення колажів

Учитель роздає малюнки, фотографії, вирізки з газет та журналів, на яких зображено різноманітну їжу. Учні І групи створюють колаж «Корисні продукти», ІІ група – «Шкідливі продукти».

Слухання казки «Хто важливіший?»

В одному казковому королівстві жили друзі — Білок, Жирок, Вуглеводик, Вітамінка і Мінеральчик. Вони були нерозлучними, ніколи не сварилися.

Якось друзі посперечалися, хто з них важливіший.

«Я важливіший, бо є будівельним матеріалом. Завдяки мені людина росте»,— сказав Білок.

«Я теж важливий,— образився Жирок.— Я даю тепло й енергію організму, якщо мене бракуватиме, організм не отримає тепла, замерзне і загине».

«А я потрібен, щоб людина рухалася й жила»,— сказав Вуглеводик.

«Я важливіша,— сказала Вітамінка,— бо сприяю росту, силі, здоров’ю».

«Завдяки мені відбувається обмін речовин та інші важливі процеси в організмі»,— зауважив Мінеральчик.

Почувши це, Організм сказав: «Щоб побудувати будинок, потрібно багато матеріалів. Якщо бракуватиме хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Ви всі для мене важливі та потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик, і Вітамінка, і Мінеральчик. Завдяки вам я живу, зростаю, розвиваюсь, працюю, навчаюсь».

— Хто головні герої казки?

— Чи може наш організм обійтися без одного з цих компонентів?

Але часто з корисними продуктами ми споживаємо ті, які шкодять нашому організму.

Дослідницька лабораторія

Перш ніж почати роботу, пропоную вам у групах поділити яблуко на 2 частини. Одну половинку змастити соком лимону, а іншу частину залишити просто на тарілці. Через деякий час ми повернемось до них.

- Вам, мабуть, доводилося купувати разом з батьками яблука. Яка маса одного середнього яблука, на вашу думку? (Діти висловлюють припущення).

- Пропоную перевірити. Зважте у кожній групі одне яблуко, та запишіть результат у картки (Додаток 1).

- Якщо маса одного яблука 100г, то яка вага 5 яблук? (Учні обчислюють на картках. Результат повідомляють доповідачі)

- Якщо з одного яблука можна вичавити 50г соку, то скільки треба яблук, щоб отримати 100г соку?

- Будь ласка, опустіть яблуко у ємкість з чистою водою. Що сталось?

  •         Чому, на вашу думку, яблуко не тоне?
  •         Так, у яблуці багато повітря, воно займає ¼ всієї маси.
  •         Зробіть відповідний запис до карток.
  •         Повітря впливає не тільки на масу предмета, але й на його зовнішній вигляд.
  •         Пропоную вам подивитися на ці предмети. (Вчитель показує два відрізки металевих труб)
  •         Що це? (Відрізки труб)
  •         Що у них спільне? (Вони металеві)
  •         Що відмінне? (Одна пофарбована, а друга іржава)
  •         Як ви думаєте, чому перша не ржавіла? (Бо пофарбована)
  •         Так, вона захищена від руйнівної сили повітря.
  •         Що спільного у іржавої труби та потемнілої частини яблука у вас на столі? (Вони коричневого кольору, у яблуках є залізо)
  •         Чому не змінила колір інша частина яблучка? (Вона оброблена соком лимона, а він захистив її від дії повітря)
  •         Де ці знання знадобляться Вам у житті? ( Захист предметів від іржавіння, приготування   блюд з яблук, …)
  •         У кожного з вас зараз буде можливість побути кухарем та приготувати прикрасу з яблук. Працюємо групою. Зі шматочків яблук приготуйте прикрасу для блюд. У роботі користуйтеся  технологічною карткою (Додаток 2), в якій  визначимо послідовність ваших дій. (Практична робота дітей)
  • Робота в групах. Гра «Поварята» -скласти меню із продуктів так, щоб у ньому містилися білки,жири, вуглеводи.
  • Засвоєння знань шляхом рішення проблемних задач.
  • 1.На почту вчителя приходить повідомлення, вчитель відкриває і виводить на екран,діти читають.
  • «  Доброго дня,друзі! Свого листа я пишу Вам з лікарні. У   мене погіршилося здо-ров’я: болить голова, в очах зірочки, все тіло в’яле. Лікар говорить, що мені треба правильно харчуватися. Я  склав  собі меню на обід: торт з лимонадом, чіпси,варення і пепсі-колу. Це моя улюблена їжа. Напевно, незабаром я буду здоровий. Ваш К.»
  •  
  • Вчитель.Ось  де наш приятель.  Як Ви думаєте, чому  Карлсон потрапив у лікарню?Будь ласка,зверніть увагу на меню Карлсона. Чи покращиться здоров’я від прийому такої їжі? (Думки учнів).
  • 2.Переконати нас у цьому хочуть «Дослідники»
  • ( Діти проводили вдома досліди: через ватний фільтр пропускали газований напій ,
  • чіпси кидали у воду, демонструють і пояснюють результати дослідів. Вчитель проводить у класі дослід:  у пепсі-колу кинути цукерку «Ментос»,з’являється багато бульбашок).
  • Висновок: наявність барвників має шкідливий вплив на наш організм.
  • Узагальнення досліджуваного на уроці.
  • 1  Складання меню для Карлсона
  • -курячий бульйон (нежирне м'ясо)
  • -вівсяну кашу з відварним нежирним м’ясом
  • -компот із фруктів
  • -кефір
  • Людям , що одужують після хвороби ,потрібно більше поживних речовин,ніж здоровим .
  • Карлсон- казковий герой. Я думаю, що нам вдалося скласти правильне меню  і він запам’ятав , яка їжа є корисною.

Вправа «Мікрофон"

Я дізнався на уроці, що….

Я люблю вживати фрукти та овочі, бо….

Вчитель. Підводячи підсумки, ми можемо зробити висновок, що досягли поставлених  на почтаку цілей. Правильне харчування – перший ключ до здоров'я і доброго самопочуття. Тільки при правильному виборі продуктів харчування людина отримує всі необхідні поживні речовини, що дозволяють їй зберегти здоров'я на довгі роки. Сотвори себе здоровою особистістю!!

Бажаю вам міцного здоров’я!!!

 

 

Додаток 1

 

КАКАРТКА ДОСЛІДНИКА:

1. Маса одного середнього яблука –

  1. Якщо маса одного яблука 100г, то яка вага 5 яблук?

  1. Якщо з одного яблука можна вичавити 50г соку, то скільки треба яблук, щоб отримати 100г соку?

  1. Яблуко ………………… за воду, бо воно містить ……………
  1. У яблуці багато …………….. тому воно без захисту темніє під дією повітря.
  1.  Оцінюю себе:              https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=4c970ac72e7283de51860d77a2dafd8b&n=13&exp=1

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Технологічна картка виготовлення «Яблучної тарілки»

  •         1. Помити яблука.
  •         2. Підготувати форми для нарізання фігур та дощечку для роботи.
  •         3. Поділити яблуко на  частини.
  •         4. Продумати форму прикраси.
  •         5. Викласти з частинок яблук фігурки на тарілку.
  •         6. Полити лимонним соком.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку