Конспект уроку «Корисний відпочинок».

Про матеріал
Тема. Корисний відпочинок Мета Навчити дітей розпізнавати ознаки стресу, обирати оптимальні способи відпочинку, створювати умови для здорового сну.
Перегляд файлу

Урок ЗБД у 5 класі

Тема.  Корисний відпочинок

Мета

Навчити дітей розпізнавати ознаки стресу, обирати оптимальні способи

відпочинку, створювати умови для здорового сну.

 

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

знають, що таке стрес і що його викликає;

розповідають про способи релаксації;

розрізняють активний і пасивний відпочинок;

називають умови здорового сну;

Обладнання і матеріали

Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери;

Комп’ютер, мультимедійний проектор (бажано).

Налаштування на урок

 - У народі існує думка: якщо посміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися  небу – розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.

 

 Знайомство. Запропонуйте учням по черзі назвати своє ім'я та продовжити

речення: «Для мене найкращий відпочинок — це...».

Ми можем побачити на дошці колаж із ваших робіт про  те, як ви любите відпочивати( це було вашим домашнім завданням) і це чудове доповнення до ваших відповідей.

 

 Оголошення теми і завдань уроку:

Отже, тема нашого сьогодні уроку «Корисний відпочинок »

- Як ви гадаєте, про що піде мова  сьогодні на уроці?

-Так, ми поговорим про відпочинок, про те, що він може бути активним і пасивним, з’ясуємо в чому  користь. Дізнаємось що таке стрес, дослідимо  що його  спричиняє, також обговоримо  умови здорового сну.

 

Очікування учнів

На партах у дітей лежать вирізані із паперу різнокольорові ялинкові іграшки  у вигляді шарів.

-Діти, оберіть будь ласка ялинкову прикрасу того кольору, який вам сподобався.

-А тепер я прочитаю вам що позначає кожний колір.

БІЛИЙ.

Сьогодні на уроці вас чекатиме успіх.

ЗОЛОТИЙ.

Символізує талант. Це означає, що сьогодні на уроці ви проявите всі свої здібності.

БЛАКИТНИЙ.

Символізує розум. А, отже, сьогодні на уроці ви отримаєте гарні знання.

 

РОЖЕВИЙ.

Символізує успіх. А, отже, на уроці вас чекатиме успіх.

 

Правила роботи в групах

  1. Стрес і здоров’я.

Робота з підручником.

Вправа « Стрес і здоров’я.»

-Чи буває у вас такий стан, коли ви стомлені, відчуваєте напруження  і не хочеться нічого робити? Цей стан виникає внаслідок накопичення стресу.

1.Завдання. Прочитати інформацію  на картках для кожної групи.

У кожної групи картка з запитанням. Знайдіть відповідь на це запитання у тексті і дайте відповідь своїми словами.

-Чому дитині необхідний регулярний відпочинок?

-До чого може  призвести нехтуванням регулярного відпочинку?

-Дайте визначення поняття стресу.

-Що таке дистрес?

-Які симптоми дистресу?

Гра «Творці слів»

-В житті є багато речей за допомогою яких можна подолати будь які стресові ситуації. Для того, щоб дізнатись про це, пограємо в гру  «Творці слів»

У кожної групи на столі конверт із набором букв, із яких треба скласти слово. По моїй команді ви відкриваєте конверт і складаєте слово. Хто швидше.

Слова, які треба скласти:

-МУЗИКА

-КНИГА

-ТАНЦІ

- СПОРТ

-ОБІЙМИ

А тепер ми повинні всі побачити ці слова. Я буду читати опис, а вам потрібно догадатись, що це саме ваше слово, вибігти на середину і пошикуватись так, щоб вийшло слово.

-У кожного свій смак, але ми всі любимо слухати …музику! (пориньте у музику і ви забудете про всі неприємності)

-Там ми любимо відпочивати з сім’єю, з друзями, наодинці… це природа! (найкращий спосіб розслабитись- спілкування з природою)

-Рухи під музику…це танці (це чудовий відпочинок)

-Завдяки цьому покращується не тільки настрій, а і кровообіг …спорт ( завдяки заняттям спортом виділяються гормони щастя ендофріни)

-Теплі і дружні… обійми (частіше обіймайтеся і всі проблеми залишаться позаду)

Гра «Шнурівка»

-Я пропоную вам поділитися своїм досвідом які ще є способи відпочити, розслабитись, переключити увагу, подолати стресові ситуації?

Потрібно написати якомога  більше способів.

Кожна група зачитує по одному способу по черзі, не повторюючись. Виграє та група, яка закінчить останньою.

Руханка.

Бесіда

-Що ми зараз з вами робили?(рухались, відпочивали)

-Чи можна сказати ,що це був активний відпочинок?

-Як ви думаєте, чому саме цей вид відпочинку я обрала?(Щоб було чергування  розумової праці і фізичного відпочинку)

-Так от, коли є активна фізична робота організму, коли працюють м язи, все тіло це активний відпочинок.

-І відповідно відповідно відсутність рухової діяльності, відносний спокій – пасивний відпочинок.

-Як ви думаєте, який відпочинок корисніший активний або пасивний?(діти голосують)

-Насправді важливі різні види відпочинку. Тільки-но ви відчули симптоми надмірного стресу —відпочиньте. Найкращий спосіб для цього — це зміна діяльності. Фізичну працю чергують із розумовою або з пасивним відпочинком. Працю у приміщенні — з дозвіллям на свіжому повітрі, а роботу на дворі— з відпочинком удома.

 

Виконання колажу  «Активний і пасивний відпочинок»

-На столі ілюстрації з різними видами відпочинку.

Зараз кожна група буде робити колаж.  Для цього потрібно вибрати картки .на яких зображено тільки пасивний або тільки активний вид відпочинку.

Представники команд підходять до столу і відбирають картки. Команди створюють колажі(звучить весела музика)

5.Вправа «Переваги».

Завдання. Написати переваги активного(пасивного) відпочинку.

Перемагає та команда, яка швидше напише 5 переваг.

Умови здорового сну

Перегляд мультфільму*Чому ми спимо?*

-Під час перегляду фільму, запамятайте слова, які вам були незнайомі.

Запитання після перегляду для обговорення:

 

• Що відбувається в мозку під час сну?

 

• Яку частину свого життя людина

проводить уві сні?

 

Вправа «Складаємо правила».

 

Дітям роздаються картки зі словами:

 

-годинник

-телефон

-термометр

-ліжко

-вікно

Завдання. Придумати правило для покращення сну, використовуючи дане слово.

 

 

Хвилинка математики.

 

Розв язати задачу.( На дошці ілюстрація жирафи і лева.)

Жирафа

спить 2 години на добу, а африканський лев —

20 годин на добу. У скільки разів сон африканського лева

довший, ніж сон жирафи?

 

 

 

Рефлексія.

Вправа  «Зрозумій мене»

 Представник від групи повинен пояснити своїй групі значення слова, не називаючи його .Виграє та група, яка щвидше відгадає.

Слова на картках:

СТРЕС

ОБІЙМИ

ТАНЦІ

ГОДИННИК

СПОРТ

СОН

ЛІЖКО

МУЗИКА

ТЕЛЕФОН

ТЕРМЕТР
ВІКНО
ЗДОРОВ’Я
ПРИРОДА

ДИСТРЕС
КІШКА

 

 

Зворотній зв язок

Вправа*Кубик*

1.Назвіть одну нову річ, яку ви дізналися сьогодні.

 

2.Подякуйте комусь за добре виконану роботу.

 

3.Опишіть хорошу ідею, яку ви почули сьогодні.

4.Опишіть відчуття, які ви пережили сьогодні.

5.Опишіть те, що виштовхнуло вас із зони комфорту.

6.Як ви будете застосовувати те, що сьогодні вивчили?

 

 Підсумок.

-Діти, у вас на столиках лежать зірочки. Вам потрібно написати на промінцях прізвище і ім я кожного члена команди і колективно оцінити кожного, покласти кожному  оцінку.

 

6. Оцініть свої досягнення.

 

Я знаю, який відпочинок є активним, а який — пасивним.

☆☆☆

Я можу назвати дії, які допомагають знизити рівень стресу.

☆☆☆

Я можу розказати про умови здорового сну.

☆☆☆

Очікування

-На дошці ви бачите  ялинку. Це Дерево Успіху.  Прикрипіть будь ласка свої шари, які ви обрали на початку уроку на ялинку, якщо ваші очікування від уроку виправдались. Якщо ні, покладіть свій шар під деревом.

 

Бажаю вам бути щасливими, мати хороший сон, гарно відпочивати і уміти долати стреси. І нехай ця чудова ялинка, яку ми сьогодні прикрасили принесе вам успіхи у новому році!

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Микитюк Олена
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку