Конспект уроку
з образотворчого мистецтва
7 клас
Кутова перспектива
Композиція «Сільський будинок»
Мета:
поглибити знання учнів про архітектуру, ознайомити учнів із виражальними засобами архітектури, поглибити знання про закони лінійної перспективи, навчити учнів зображати будинок під кутом враховуючи закони лінійної перспективи;
розвивати практичні навички зображення будинку за допомогою лінійної перспективи, розвивати образно-просторове мислення, фантазію та уяву;
виховувати естетичний смак.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки із зображенням будинків.
Урок 4 Дата___________ (7 клас)
Кутова перспектива
Композиція «Сільський будинок»
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки із зображенням будинків.
ХІД УРОКУ
І. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку
Ви вже вмієте малювати фронтальний будинок за допомогою законів лінійної перспективи. А на сьогоднішньому уроці навчитесь малювати ще й будинок під кутом.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Для того, щоб продовжити роботу нам слід повторити та узагальнити вивчений матеріал.
ІІІ. Виклад нового матеріалу.
Архітектура (або зодчество) – це система будівель і споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей. Кожна будівля має своє конкретне призначення для життя, праці, відпочинку, навчання, тощо.
Створюючи проект будинку архітектор з різних точок зору зображує будинок. Це і вид зверху, і фронтальне зображення сторін будинку, і зображення будинку під кутом.
Ви вже можете зобразити фронтальний будинок, а зараз дізнаєтесь як зображувати будинок під кутом:
Таким чином виходить зображення будинку під кутом.
Пояснення, як домалювати двері, вікна, дах та деталі.
Зверніть увагу на те, що вікна знаходяться на одному рівні. І для того, щоб їх намалювати нам не потрібно малювати кожне вікно окремо. Спочатку необхідно намітити верх і низ вікна – це дві лінії, які йдуть у точку сходження. А вже потім намічаємо бокові частини вікон вертикальними лініями. Якщо вікон багато, то зверніть увагу, що чим далі від нас вікна, тим вони здаються меншими і відповідно ближче один до одного.
Також враховуйте закони композиції. Будинок не повинен бути занадто малий. Хоча можна і домалювати навколо будинку пейзаж, але акцент все одно повинен зберігатись на будинку. І будинок не повинен бути занадто великим, щоб йому не було «тісно» у форматі. Також розміщення будинку не повинно бути в стороні, або починатись із самого низу аркуша паперу.
І самостійно вибираєте вертикальний або горизонтальний формат. Враховуючи ширину або висоту формату. Ви знаєте, якщо будинок широкий необхідний горизонтальний формат, якщо високий – вертикальний.
Починаємо малюнок із лінії горизонту і намічаємо точку сходження. Потім намічаємо легенько олівцем висоту будинку, малюємо бічні сторони враховуючи закони перспективи. Потім намічаємо дах, двері і вікна. Коли основна композиція намічена і все розміщено правильно, вимальовуємо деталі і витираємо лінії побудови. За бажанням можна розфарбувати малюнок.
IV. Постановка навчального завдання.
Намалювати будинок під кутом враховуючи лінійну перспективу, закони композиції та етапи побудови
V. Керування практичною діяльністю учнів.
VI. Аналіз дитячих робіт.
VII. Підведення підсумків уроків.
- Діти, скажіть, будь ласка, що таке архітектура?
- Які етапи побудови будинку під кутом?
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
IX. Прибирання робочого місця.