Тема: «Вітальні листівки» (петриківський розпис)
Мета: продовжувати знайомити дошкільників з художніми елементами петриківського розпису. Познайомити із новим елементом петриківського розпису «колосок» та технікою його виконання. Закріпити вміння розміщувати елементи петриківського розпису по всій площі паперової форми, заповнюючи середину і краї. Удосконалювати технічні навички володіння пензликом. Розвивати окомір, естетичний смак. Виховувати цікавість до народного мистецтва.
Хід заняття
1ч. Спілкування.
- Доброго ранку, малята! На сьогоднішньому занятті ми будемо прикрашати розписом листівки.
Листівка є невід’ємним складовим елементом подарунка. Це не просто шматочок паперу з картинкою, це маленький, але дуже важливий елемент будь – якого свята. Адже саме вона створює неповторну атмосферу урочистості.
Останнім часом, вітальні листівки втрачають свою популярність, оскільки тепер прийнято вітати в інтернеті, але листівка зроблена з любов’ю і своїми руками це набагато приємніше.
Сучасні листівки відрізняються оригінальністю та розмаїттям. Зараз можна зустріти чималий асортимент листівок ручної роботи, для виготовлення яких використовується маса декоративних елементів - мереживо, бісер, блискітки, стрічки, гудзики.
Листівки бувають вітальні, рекламні, інформаційні, запрошення та візитки. У сьогоднішній час ми поступово переходимо від «машинних» листівок до листівок зроблених вручну. Листівки зроблені власноруч мають душу, вона заряджена теплом ваших рук.
Листівка є чудовим подарунком, адже вона знак вашої уваги та любові. Саме листівка здатна передати кожному, хто її отримав, чудове відчуття казки, дива та дитинства.
Ви зможете подарувати їх близьким і рідним людям, особливо, якщо вони далеко ... Я думаю, що їм буде дуже приємно.
Така листівка, заряджена теплом ваших рук, матиме неймовірну енергетику і стане знаком особливої уваги і любові для близької вам людини. І ця листівка запам’ятається на все життя.
Сьогодні ми з вами виготовимо вітальну листівку за допомогою пензлика та фарб. Ми її прикрасимо елементами петриківського декоративного розпису. Погляньте, як ми це будемо робити.
2ч. Пізнавальна діяльність.
- Листівка прямокутної форми, має блакитний колір, прикрашена петриківським декоративним розписом.
- Давайте разом назвемо елементи, з яких складається візерунок: квітка – ромашка, розташована в центрі прямокутної форми.
- Скільки у неї пелюстків? Квітку ми з вами знаємо та вміємо малювати, бо малювали протягом року на минулих заняттях.
- А зараз зверніть увагу: сторони прямокутника прикрашені «колосками», це новий елемент петриківського розпису, який ми сьогодні навчимося малювати.
- А як ви вважаєте, чому він так називається? (бо схожий на справжній.
- Якою фарбою будемо малювати його? Чому? (він золотий, дозрілий.)
- Почнем з «колоска»: будемо малювати пензликом з лівої сторони, зверху-вниз. Підніміть праву руру вверх і покажіть напрямок «колоска» зверху-вниз. Наносити мазки треба по самому краю. Перший мазок під кутом з лівої сторони, кінець пензлика дивиться в сторону. Потім повертаємо пензлика і наносимо мазок справа, а кінець пензлика дивиться в сторону. Знизу мазки близько, а зверху вони розходяться. В нас вийшла пісенька: вліво-вправо, вліво-вправо і так до самого низу. «Колосок» вийшов рівненький, як справжній. Потім будемо малювати його з іншої сторони, але пісенька тепер буде така: вправо-вліво, вправо-вліво і так до самого низу.
- «Колоски» ми намалювали, тепер ми намалюємо квіточку.
- Ось така гарна листівка, створена власноруч.
3. Перетворювальна діяльність.
- Молодці. А зараз давайте розкажемо, який елемент розпису намалюємо першим?
- З чого почнем малювати квітку? Що потім? Яку фарбу будемо використовувати?
- Де будемо малювати «колосок»?
- З якої сторони намалюєм перший мазок?
- Яка тут буде пісенька?
- Де будемо малювати «колосок» потім?
- Молодці. Тож беріться до роботи. Ви зараз перетворилися в справжніх майстрів і будете прикрашати петриківським розписом листівки.
Самостійна творча діяльність дітей.
Індивідуальна допомога вихователя.
4ч. Оцінно-контрольна діяльність.
- Чим ми сьогодні займались? (прикрашали листівки)
- А яким розписом ми їх прикрашали?
- Як називається елемент петриківського розпису, який навчилися малювати?
- Який елемент найбільш сподобалось малювати?
- Які гарні вітальні листівки у вас. Тепер ви зможете привітати своїх друзів чи родичів. Такі маленькі знаки уваги створять у близьких і рідних вам людей справжній святковий настрій і подарують часточку вашого тепла і любові.
- Ви усі молодці. Але час повертатися до дитячого садочка. Один, два, три – Ви, тепер дітлахи.
Заняття закінчено.