Літературне читання
4 клас
Тема :Олександр Дерманський «Чудове чудовисько»(уривок).Чемпіон з баранців.
Мета :ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом українського дитячого поета , прозаїка і казкаря Олександра Дерманського,з уривком з його твору «Чудове чудовисько»;вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів;розширювати словниковий запас учнів;удосконалювати зв’язне мовлення,творчу уяву,образне мислення;виховувати любов до художнього слова.
Обладнання:презентація «Казковий світ Сашка Дерманського»,шість кольорових капелюшків.
Хід уроку
І.Організаційний момент
1.Привітання.Доброго дня!
Ми вас всіх вітаємо,
Щастя й радості бажаємо!
2.Правила роботи на уроці.
-Ваш гарний настрій
-Активність
-ТіЗ(працюємо тут і зараз)
3.Налаштування.
-А для успіху нам потрібно налаштуватися:посміхніться,зніміть долонькою посмішку зі своїх вуст і передайте сусідові по парті,отримайте посмішку від сусіда і прикрасьте нею своє обличчя.
ІІ.Повідомлення теми ,мети уроку,очікувань
-Сьогодні у нас незвичайний урок-ми поринемо у казковий світ українського поета,прозаїка та казкаря Сашка Дерманського,ознайомимося з його творами,прочитаємо уривок твору «Чудове чудовисько»
-Скажіть,будь ласка,а що ви очікуєте від уроку?запишіть свої думки на прикрасах ,а вкінці уроку,якщо очікування справдяться,прикріпите прикрасу.
ІІІ.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1.Біографічна довідка.Перегляд презентації «Казковий світ Сашка Дерманського»
2.Робота над уривком «Чудове чудовисько.Чемпіон з баранців»(с.110-112)
-Читання твору:а)починає читати вчитель;
б)читання «ланцюжком»;
в)читання мовчки.
Фізкультхвилинка(офтальмологічна пауза)
3.Робота за методикою шести капелюшків.
Білий капелюх-Які твори пише О.Дерманський ?
-Який за жанром твір «Чудове чудовисько»
-Назви героїв оповідання.
-Чим займалася Соня?
Чорний капелюх-Який настрій був у дівчинки?
-Хто намастив повидлом учительські окуляри?
-Зачитай, якого баранця ліпила Соня
-Яка погода була за вікном ?
-Зачитай опис завірюхи.
-Який настрій у тебе,коли за вікном завірюха?
Жовтий капелюх-Що дівчинка побачила в першому вихорі?а в другому,а в третьому?
-Ати віриш у чудовиська?А Соня?
-Що сказала Соні бабуся?
-зачитай як дівчинка познайомилась з чудовиськом
-«Хвилинка мрійника»-якби я побачив чудовисько…
Червоний капелюх-Як змінився настрій дівчинки,після того як вона познайомилася з чудовиськом?
-Зачитай опис чудовиська
-Яким виявилося чудовисько?(за характером)
Зелений капелюх-1.прочитай скоромовку:
Еге-ге та еге-ги
Понесеться навкруги.
Невеличкі електрички
Привітались ,як сестрички.
2.Гра «Вгадайте предмет за ознаками»
Цікава,захоплююча,фантастична,чарівна-
Білий,холодний,пухкий-
Різнокольоровий,еластичний,неїстівний-
Запашне,поживне,сухе,їстівне(не для людей)-
3.Гра «Хто швидше читає»
Знайдіть абзац зі словами:
-чому я повинна дурно страждати?..
-дівчинка навчалася в третьому класі…
-Соня підійшла до вікна…
Фізкультхвилинка(музична пауза)
4.Робота в групах
-Об’єднаємося в групи за кольорами капелюшків.
Група білого капелюшка-Літературний крос і робота з тлумачним словником;
Група чорного капелюшка-Довідкове бюро;
Група жовтого капелюшка-SMS-повідомлення Соні;
Група червоного капелюшка-Створює палітру настрою;
Група зеленого капелюшка-Створює мультфільм.
Учні працюють у групах.
-Якщо ви готові-переходимо до афішування результатів роботи.
ІV.Підсумок
Синій капелюшок-Гра «Закінчити речення»
-Відверто кажучи,я запам’ятав…
-Відверто кажучи,для мене цікавим було…
-Відверто кажучи,мені найбільше сподобалось…
-Відверто кажучи,у мене настрій…
-Якщо ваші очікування від уроку справдилися,прикріпіть прикраси на капелюшки.
-Всі сьогодні гарно працювали і отримуєте високі бали.
V.Домашнє завдання.
Навчитися читати уривок казки «Чудове чудовисько» в особах.За бажанням прочитати казку повністю.