Конспект уроку математики. 3 клас

Про матеріал
Конспект уроку математики на тему "Табличне множення і ділення. Розв’язування задач на 2 і 3 дії". Нестандартний урок з математики, щоб здивувати або просто зацікавити своїх вихованців, передбачає включення учнів до різних видів активної навчально-пізнавальної діяльності, інтеграцію матеріалу.
Перегляд файлу

Математика

3 клас

Урок-ярмарка

Табличне множення і ділення

Тема. Таблиця множення. Розв’язування задач на 2 і 3 дії.

Мета. Закріпити знання прийому складання таблиць множення , опрацювати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць чи в кілька одиниць чи в кілька разів; розвивати мислення , увагу, пам’ять; прищеплювати учням бажання вивчати традиції українського народу та запроваджувати їх у життя.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань .

Обладнання. Картки, мультимедійна дошка, предметні малюнки.

Хід уроку

I.Організація учнів до уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок

На ярмарку впевнено зробимо крок

Тож швиденько часу не гаймо

Урок математики починаємо.

                                                                          Вправа « Мікрофон»

                                                           Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?

1. Хвилинка каліграфії.

Яку цифру писатимемо, дізнаєтесь розв»язавши задачу. На ярмарку баба Палажка продавала гарного індика, маса якого на 2 ногах 8 кг. Яка маса індика на одній нозі?

         

 Письмо цифри 8

Які випадки множення числа 8 ви вже знаєте?

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми закріпимо знання прийому складання таблиць множення, складемо і запам”ятаємо таблицю множення числа 8, будемо розв’язувати задачі, які містять збільшення та зменшення числа на кілька одиниць чи в кілька разів.

2. Мотивація навчальної діяльності школярів.

- Наш урок буде незвичайним. Уявимо, що ми з вами на ярмарку! А що таке ярмарок? ( читання з мультимедійної дошки, ярмарок – торг, який влаштовується регулярно в певну пору року і в певному місці для продажу й купівлі товару.)

На ярмарку нашім, веселім, багатім є чим дивуватись і є що придбати.

Наші люди йдуть на ярмарок, їм потрібні гроші. Гроші – металеві та паперові знаки, що є мірою вартості при купівлі й продажу.

А ваші гроші – це дізнаєтесь, відгадавши загадку.

На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш

І не завжди на терезах

Ти ціну їм підбереш. ( Знання)

Мерщій – бо на ярмарку всі поспішайте, купуйте, милуйтесь, знання здобувайте.

3.Усний рахунок.

А) Перша лавка на ярмарку нам пропонує кавуни. Нам потрібно два продавці( учні). Хто швидше продасть свої кавуни , тобто хто швидше обчислить ланцюжок.

 

    4                                                          7 

5                    16  :     4    -    4                    -

                                                                                       14  = 21 

   6

         -                  4

5               6    :             +    9    :     5                  

                                                                               9    =  27

б) У другій лавці продаються яблука по 7 грн. за кг

 Василь купив 10 кг яблук, Олег на 5 кг менше. Скільки купив Олег?

Якою дією дізналися?

Складіть, щоб розв”язати дією ділення

 Висновок. Щоб дізнатися на скільки менше, слід виконати дію віднімання.

Юрко купив 3 кг яблук, а Петро у 6 разів більше. Скільки кг купив Петро?

Якою дією знайшли?

Складіть задачу, щоб розв”язати дією додавання.

Висновок. Щоб збільшити число на кілька одиниць – додаємо, щоб збільшити у кілька разів – множимо

Скільки грн. заплатили за 2,6,4,8,3,9,5,7 кг?

4. Математичний диктант

- У третій лавці продається цибуля гірка аж солодка. Гарні ліки від застуди, 8 грн. за віночок. Записати, скільки коштують 2,3,4,5,6,7 віночків.

16, 24, 32, 40, 48, 56  

- Що закономірно для цього ряду чисел?

III. Сприйняття й первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.

1.Робота з підручником № 319 Складання таблиці множення

8*8

8*9

Скільки коштуватимуть 8 віночків?

9 віночків?

 Запам”ятати випадки 8*8 і 8*9

2. Обчислити з коментуванням.       

- Користуючись таблицею множення, обчислити значення виразів № 320 з коментуванням біля дошки.

Бублики купуйте, продавця шануйте, дірку від бублика дам за п»ятак. А як обчислете можу і так.                                                                                   

На картках записані завдання, які прикріплені до бубликів. Учень «купує» картку з завданням і виконує його з коментуванням на дошці.

8*8+36=100             8*7-28=28

8*9+28=100             12+8*5=52

3. Самостійна робота по картках у парах

 

 

 

 

 

Фізхвилинка

Йшли на ярмарку малі

Нахилились до землі

Потім встали, руки в боки,

І зробили 3 підскоки

Потім розминали плечі

Руки вгору опустили

І за парти тихо сіли

IV. Узагальнення й систематизація знань.

1. Розв”язування задачі № 323

- А зараз підходимо до лавки „ Кормові продукти”

А) Читання умови задачі

Б) Аналіз            

- Скільки сіна дають коневі на добу?  

- А кормових буряків?

- Що сказано про овес?

- Про що запитується у задачі?

- Чи можемо зразу дати відповідь на запитання?

- Чому?

- Чи можемо визначити, скільки дають вівса на добу? ( ні)

- Чому?

- А чи можемо визначити, скільки дають кормових буряків?( так)

- Якою дією? – Чому?

В) Складання плану розв”язування задачі.

Г) Розв”язування задачі диференційовано: 1 група самостійно, 2 група з допомогою учителя.

1) 16:2=8(кг) – кормових буряків

2) 8:4 = 2 ( кг) – вівса

3) 16+8+2=26 9 (кг) – разом

Відповідь: коневі на добу дають 26 кг кормів.

2. Скласти задачу за скороченим записом.

А зараз підходимо до лавки „Риба”

Скласти за скороченим записом умову задачі і розв”язати її

              

Ок. – 40 кг                                           

Й.- ? у 5 разів менше

1)40:5=8 ( кг) – продали йоржів       ?

2) 40+8=48 (кг)

Відповідь: разом продали 48 кг

3. Скласти обернену задачу.

- Сильніші учні – самостійно, слабші під керівництвом учителя.

Ок. – ? у 5 разів менше                                                

Й.- 8 кг                                     

Записати виразом

8+8*5 = 48 кг

Відповідь: разом продали 48 кг

4. Визначити сторону квадрата.

Територія, де відбувається ярмарка, поділена на місця у формі квадрата.

Що таке квадрат? – Що таке периметр? – Чи можна, знаючи периметр, визначити сторону квадрата?

Периметр квадрата ( місце для торгівлі) 16 м  

Яка довжина квадрата?    

16:4=4 м

V. Підведення підсумків уроків.

Жодна ярмарка не обходиться без жартів.

Продав господар м’ясо на ярмарку і «купив кота в мішку»

Поясніть як ви розумієте цей фразеологізм. ( Щось таке купив, що не роздивився)

Якою закономірністю відрізняються таблиці множення одноцифрових чисел першого десятка?

VI. Повідомлення домашнього завдання.

Повторіть таблицю множення числа 8 .

№ 324 задача для сильніших

№ 325 розставити правильно відповіді для слабших.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 липня 2020
Переглядів
5430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку