Конспект уроку математики 3 клас "Ділення з остачею"

Про матеріал
Конспект уроку математики 3 клас "Ділення з остачею" містить цікавий варіант роботи у постійно змінюваних групах, різнованітні завдання різних типів за темою уроку, показує роботу методики 6х6х6.
Перегляд файлу

 

Урок підготувала

Марусич Лідія Ігорівна

учитель початкових класів, «Старший учитель»

школи №135 м. Києва

 

Тема. Ділення з остачею

 

Мета уроку: ознайомити учнів з випадками ділення з остачею;  сформувати практичні навички ділення з остачею; продовжувати роботу по вдосконаленню техніки усного рахунку; формувати обчислювальні навчиски,навички аналізу задачі;  розвивати культуру мови та емоції учнів; розвивати просторове уявлення,  критичнее мислення,логіку, пам ять; сприяти вихованню гуманності та колективізму, спостережливості, допитливості;

 

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

 

Перебіг уроку

I-й етап уроку. Організаційний.

Мета етапу: створення емоційного настрою на спільну колективну діяльність в групах змінного складу.

Форми, прийоми, методи

Мета застосування

1.Мозковой штурм

Відповідають учні швидко та дружно.

• У птиці крила, а у людини?

• У звіра лапи, а у людини?

• У цукерки обгортка, а у людини?

• У машини мотор, а у людини?

• У риби зябра, а у людини?

• У берези сік, а у людини?

Активізація мисленнєвої діяльності учнів.

II -й етап уроку. Усний рахунок.

Мета етапу: формувати навички швидкого усного рахунку, засновані на таблиці множення.

2. Методика 6 x 6 x 6I етап (групи 1-го зінного складу)

- Діти, візьміть геометричні фігури, та розділіть їх за групами.

 

 

 

 

2. «Веселі приклади».

-Перед вами завдання. Вам необхідно шкидко вирішити приклади і знайти відповіді на дошці.

1 група:

• Число ніг у павука помножити на кількість пальців на руці у людини. (8 • 5 = 40)

 • Бабусі 54 роки, а онук в 9 разів молодше.. Скільки років онукові? (54: 9 = 6)

• Кількість місяців в році помножити на число голів Змія Горинича. (12 • 3 = 36)

 

 

2 група:

• Тривалість уроку зменшити в число днів тижня без вихідних. (45: 5 = 9)

• Найкращу оцінку збільшити в кількість кошиків на моєму столі

(12•2=24)

• Зошит коштує 3 грн. Скільки будуть коштувати 10 таких зошитів?

(10 •3= 30)

 

3 група:

• Кількість букв у риби з вусами помножити на число гномів у Білосніжки. (3 • 7 = 21)

• Половину гривні зменшити в число хвостів у 10 котів.

(50: 10 = 5)

• Число папуг в мультфільмі помножити на порядковий номер самого короткого на рік місяця. (33 • 2 = 66)

 

Учні в групах усно вирішують, записуючи на аркушах тільки відповіді. Потім представники груп виходять і озвучують свої результати.

-А тепер знайдіть ваші відповіді на дошці і візьміть ще одну картку.

 

 

 


(На зворотному боці картки дається ще одне завдання)

- Знайдіть закономірність і вставте відсутні числа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика 6 х 6 х 6.

Ця методика є

одним з варіантів роботи в групах. На першому етапі учні набувають знання, які потім використовують в інших групах.

На другому етапі йде

зміна груп таким чином, щоб у кожній новій групі були представники всіх груп першого етапу.

Методика залучає до роботи всіх членів і при цьому кожен виконує як роль учня, так і вчить

інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток логічного мислення учнів, уміння порівнювати та аналізувати.

 

 

 

 

 

 

III -й етап уроку. Пояснення нового матеріалу.

Мета етапу: навчити алгоритму розподілу числа з остачею і сформувати практичні навички ділення.

1.Методика 6 x 6 x 6II етап (групи 2-го змінного складу)

Виконати ділення на групи за наступними ознаками:

 

 

 

 

 

 

(числа записані на зворотньому боці геометричних фігур)

ФІЗХВИЛИНКА 1 (Активна)

https://www.youtube.com/watch?v=eughyYPoExk

2. Повідомлення теми.


-У вас столах лежать приклади. Покажіть той приклад, який ви не знаєте, як вирішити.

 

 


- Чому ви не можете його вирішити? (Він не ділиться)

3.Пояснення нового матеріалу:

а) -Я покажу вам рішення цього прикладу, а ви уважно стежите і запам'ятовуйте.                       1)

 

 

 


Перевірка: 2 <6 (залишок 2 менше дільника 6).

 

б) Аналогічно вирішити з дітьми інші приклади

44 : 6

29 : 3

68 : 7

34 : 4

4. Ребуси.

 

 

 

 

 

 

 

1 група                      2 група                    3 група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток пізнавальної активності.

 

 

Розвиток уміння здійснювати умовиводи на основі раніше набутих знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування практичних навичок ділення з остачею.

 

 

 

IV-й етап уроку. Вирішування задач.


Мета етапу: формування навичок вирішення завдань в нестандартній ситуації.

1.Методика 6 x 6 x 6II етап ( групи 3-го змінного складу)

Виконати ділення на групи за наступними ознаками:

 

 

 

 

 

2. Задача.

 

 

 

 

- Чи можна сказати, що ви прочитали завдання? (Ні, тому що немає питання)

 

а) аналіз задачі за допомогою підбору питання.

-Знайдіть відповідне за змістом питання до цієї задачі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожна група після обговорення вивішує своє запитання.

 

ФІЗХВИЛИНКА 2 (Зорова)

https://www.youtube.com/watch?v=NRGQsVUQfzg

 

б) рішення задачі.

 

Обміняйтеся питаннями задачі та обговоріть їх у групах.

1 група: У скільки разів більше отримали меду з другого вулика?

2 група: На скільки кг більше отримали меду з другого вулика, ніж з першого?

3 група: Скільки кг меду залишиться в другому вулику, якщо забрати 9 кг меду?

 

Групи складають умову і вирішують задачу.

Потім представники груп виходять і захищають свої роботи.

 

3. Рішення задачі з остачею.

-Діти, а хто любить мед? (Вінні Пух)

-Мёд то він любить, а ось рахувати не дуже.

-Давайте йому допоможемо розлити мед з першого вулика в банки.

-Скажіть, скільки трилітрових банок йому знадобиться, щоб розлити мед з першого вулика? Учі обговорюють і вирішують в групах. Після кожна група вивішує своє рішення на дошці. Результати порівнюються.

-Скажіть, допомогли отримані сьогодні знаня вирішити цю задачу?

 -Я сподіваюся, що Віні-Пух тепер сам уже сміливо зможе розлити мед з другого вулика. Адже ви його навчили. Правда, дітки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемний метод.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Сприяє розвитку умінь встановлювати причинно-наслідкові зв'язки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Застосування раннє отриманих знань на практиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуалізація отриманих знань

V-й етап уроку. Підсумок уроку.

Мета етапу: Узагальнення всієї роботи. Самооцінювання.

 


-Ви сьогодні дуже плідно працювали на уроці. Скажіть, які нові знання ви сьогодні понесе з цього уроку?

-Для чого нам необхідно знати, як ділити з остачею? -Я пропоную вам оцінити себе:

• Якщо ви вважаєте, що вам сподобався урок і у вас сьогодні все виходило, опустіть вашу геометричну фігуру в повний горщик з медом.

• Якщо ви були невпевнені в собі, допускали трохи помилок, опустіть свою фігуру в неповний горщик з медом.

Якщо ви не зрозуміли сьогоднішній новий матеріал, вам не сподобався урок, опустіть свою фігуру в порожній горщик.

 

Метод стимулювання і мотивації.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 жовтня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку