Урок підготувала
Марусич Лідія Ігорівна
учитель початкових класів, «Старший учитель»
школи №135 м. Києва
Тема. Ділення з остачею
Мета уроку: ознайомити учнів з випадками ділення з остачею; сформувати практичні навички ділення з остачею; продовжувати роботу по вдосконаленню техніки усного рахунку; формувати обчислювальні навчиски,навички аналізу задачі; розвивати культуру мови та емоції учнів; розвивати просторове уявлення, критичнее мислення,логіку, пам ять; сприяти вихованню гуманності та колективізму, спостережливості, допитливості;
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань
Перебіг уроку
I-й етап уроку. Організаційний. Мета етапу: створення емоційного настрою на спільну колективну діяльність в групах змінного складу. |
|
Форми, прийоми, методи |
Мета застосування |
1.Мозковой штурм Відповідають учні швидко та дружно. • У птиці крила, а у людини? • У звіра лапи, а у людини? • У цукерки обгортка, а у людини? • У машини мотор, а у людини? • У риби зябра, а у людини? • У берези сік, а у людини? |
Активізація мисленнєвої діяльності учнів. |
II -й етап уроку. Усний рахунок. Мета етапу: формувати навички швидкого усного рахунку, засновані на таблиці множення. |
|
2. Методика 6 x 6 x 6 – I етап (групи 1-го зінного складу) - Діти, візьміть геометричні фігури, та розділіть їх за групами.
2. «Веселі приклади». -Перед вами завдання. Вам необхідно шкидко вирішити приклади і знайти відповіді на дошці. 1 група: • Число ніг у павука помножити на кількість пальців на руці у людини. (8 • 5 = 40) • Бабусі 54 роки, а онук в 9 разів молодше.. Скільки років онукові? (54: 9 = 6) • Кількість місяців в році помножити на число голів Змія Горинича. (12 • 3 = 36)
2 група: • Тривалість уроку зменшити в число днів тижня без вихідних. (45: 5 = 9) • Найкращу оцінку збільшити в кількість кошиків на моєму столі (12•2=24) • Зошит коштує 3 грн. Скільки будуть коштувати 10 таких зошитів? (10 •3= 30)
3 група: • Кількість букв у риби з вусами помножити на число гномів у Білосніжки. (3 • 7 = 21) • Половину гривні зменшити в число хвостів у 10 котів. (50: 10 = 5) • Число папуг в мультфільмі помножити на порядковий номер самого короткого на рік місяця. (33 • 2 = 66)
Учні в групах усно вирішують, записуючи на аркушах тільки відповіді. Потім представники груп виходять і озвучують свої результати. -А тепер знайдіть ваші відповіді на дошці і візьміть ще одну картку.
- Знайдіть закономірність і вставте відсутні числа.
|
Методика 6 х 6 х 6. Ця методика є одним з варіантів роботи в групах. На першому етапі учні набувають знання, які потім використовують в інших групах. На другому етапі йде зміна груп таким чином, щоб у кожній новій групі були представники всіх груп першого етапу. Методика залучає до роботи всіх членів і при цьому кожен виконує як роль учня, так і вчить інших.
Розвиток логічного мислення учнів, уміння порівнювати та аналізувати.
|
III -й етап уроку. Пояснення нового матеріалу. Мета етапу: навчити алгоритму розподілу числа з остачею і сформувати практичні навички ділення. |
|
1.Методика 6 x 6 x 6 – II етап (групи 2-го змінного складу) Виконати ділення на групи за наступними ознаками:
(числа записані на зворотньому боці геометричних фігур) ФІЗХВИЛИНКА 1 (Активна) https://www.youtube.com/watch?v=eughyYPoExk 2. Повідомлення теми.
3.Пояснення нового матеріалу: а) -Я покажу вам рішення цього прикладу, а ви уважно стежите і запам'ятовуйте. 1)
б) Аналогічно вирішити з дітьми інші приклади 44 : 6 29 : 3 68 : 7 34 : 4 4. Ребуси.
1 група 2 група 3 група
|
Розвиток пізнавальної активності.
Розвиток уміння здійснювати умовиводи на основі раніше набутих знань.
Формування практичних навичок ділення з остачею.
|
IV-й етап уроку. Вирішування задач.
|
|
1.Методика 6 x 6 x 6 – II етап ( групи 3-го змінного складу) Виконати ділення на групи за наступними ознаками:
2. Задача.
- Чи можна сказати, що ви прочитали завдання? (Ні, тому що немає питання)
а) аналіз задачі за допомогою підбору питання. -Знайдіть відповідне за змістом питання до цієї задачі.
Кожна група після обговорення вивішує своє запитання.
ФІЗХВИЛИНКА 2 (Зорова) https://www.youtube.com/watch?v=NRGQsVUQfzg
б) рішення задачі.
Обміняйтеся питаннями задачі та обговоріть їх у групах. 1 група: У скільки разів більше отримали меду з другого вулика? 2 група: На скільки кг більше отримали меду з другого вулика, ніж з першого? 3 група: Скільки кг меду залишиться в другому вулику, якщо забрати 9 кг меду?
Групи складають умову і вирішують задачу. Потім представники груп виходять і захищають свої роботи.
3. Рішення задачі з остачею. -Діти, а хто любить мед? (Вінні Пух) -Мёд то він любить, а ось рахувати не дуже. -Давайте йому допоможемо розлити мед з першого вулика в банки. -Скажіть, скільки трилітрових банок йому знадобиться, щоб розлити мед з першого вулика? Учі обговорюють і вирішують в групах. Після кожна група вивішує своє рішення на дошці. Результати порівнюються. -Скажіть, допомогли отримані сьогодні знаня вирішити цю задачу? -Я сподіваюся, що Віні-Пух тепер сам уже сміливо зможе розлити мед з другого вулика. Адже ви його навчили. Правда, дітки?
|
Проблемний метод.
Актуалізація отриманих знань |
V-й етап уроку. Підсумок уроку. Мета етапу: Узагальнення всієї роботи. Самооцінювання.
|
|
-Для чого нам необхідно знати, як ділити з остачею? -Я пропоную вам оцінити себе: • Якщо ви вважаєте, що вам сподобався урок і у вас сьогодні все виходило, опустіть вашу геометричну фігуру в повний горщик з медом. • Якщо ви були невпевнені в собі, допускали трохи помилок, опустіть свою фігуру в неповний горщик з медом. Якщо ви не зрозуміли сьогоднішній новий матеріал, вам не сподобався урок, опустіть свою фігуру в порожній горщик.
|
Метод стимулювання і мотивації.
|