Конспект уроку математики 3 клас на тему "Тема. Ділення з остачею. Перевірка ділення з остачею. Задачі на кратне порівняння двох добутків."

Про матеріал
Конспект уроку для 3 класу математики з дотриманням структури та поетапності роботи.
Перегляд файлу

Тема. Ділення з остачею. Перевірка ділення з остачею. Задачі на кратне порівняння двох добутків.

Мета: навчати учнів перевіряти результати ділення з остачею; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, увагу, навички розв’язування задач; виховувати інтерес до предмета, бажання вчитись.

Обладнання: опорні таблиці, умови задач, електронна фізхвилинка.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Завдання 658

- Прочитайте приклади з остачею 1 (37 : 9 = 4 (ост. 1); 28 : 3 = 9 (ост. 1); 17:2 = 8 (ост. 1)); з остачею 2 (50 : 8 = 6 (ост. 2); 23 : 3 = 7 (ост. 2)); з оста¬чею 3 (18 : 5 = 3 (ост. З); 59 : 8 = 7 (ост. 3); 52 : 7 = 7 (ост. 3)); з остачею 4 (34:10 = 3 (ост. 4); 68:8 = 8 (ост. 4)).

Завдання 659

- Скільки пачок вафель купили, якщо 1 пачка вафель дешевша за 1 пачку печива на 1 гривню? (8 пачок)

 2.  Каліграфічна хвилинка

- Погляньте, будь ласка, уважно на ряд чисел. Давайте їх назвемо. (3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19)

- Скажіть, будь ласка, яке з цих чисел можна поділити на 3 без остачі? (3, 9, 15)

- Які це числа? (Непарні).

- Назвіть одноцифрові числа цього ряду. (3, 5, 7, 9)

- Назвіть двоцифрові числа цього ряду.( 11, 13, 15, 17, 19)

3. Усний рахунок.

- А тепер, діти, наступне завдання, яке ми виконаємо ланцюжком.

18 :6 = 3                      28 : 7 = 4                      40 : 8 = 5

19 : 6 = 3 (ост.1)         29 : 7 = 4 (ост.1)          41 : 8 = 5 (ост.1)

20 : 6 = 3 (ост.2)         30 : 7 = 4 (ост.2)          42 : 8 = 5 (ост.2)

21 : 6 = 3 (ост.3)         31 : 7 = 4 (ост.3)          43 : 8 = 5 (ост.3)

22 : 6 = 3 (ост.4)         32 : 7 = 4 (ост.4)          44 : 8 = 5 (ост.4)

23 : 6 = 3 (ост.5)         33 : 7 = 4 (ост.5)          45 : 8 = 5 (ост.5)

                                     34 : 7 = 4 (ост.6)          46 : 8 = 5 (ост.6)

III. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми дізнаємось, як перевіряти результати ділення з остачею.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота за підручником (с. 104-105)

Завдання 660. Робота в групах

— Чи може при діленні на 7 в остачі бути: 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8? (Числа 7 і 8 не можуть бути в остачі, бо остача завжди менша від дільника.) Якими можуть бути остачі при діленні на 9? (1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8) На 10? (1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9)

Завдання 661. Робота в групах

Учні пояснюють рівності, складені за малюнками, і читають висновок: якщо до добутку неповної частки і дільника додамо остачу, то отримаємо ділене.

Після цього учні ознайомлюються з пам’яткою.

23 : 5 = 4 (ост. 3)

— Як перевірити правильність ділення з остачею?

Перевірка здійснюється за алгоритмом.

Пам'ятка «Перевірка ділення з остачею»

1) Множу отриману частку на дільник.

2) Додаю до отриманого добутку остачу.

3) Порівнюю знайдене число з діленим: якщо це число дорівнює діленому, то ділення з остачею виконане правильно.

23 : 5 = 4 (ост. 3)

Перевірка:

1) 4-5 = 20

2) 20 + 3 = 23

3) 23 = 23

4 • 5 + 3 = 23

Останній запис пам’ятки також можна прочитати так: при діленні 23 на 5 у частці отримуємо 4, а в остачі 3. Крім того, цей запис можна прочитати ще й так: при діленні 23 на 4 в частці отримуємо 5, а в остачі — 3.

Запис: 3 • 5 + 4 = 19, можна прочитати лише одним способом: при діленні 19 на 5 в частці отримуємо 3, а в остачі 4 (якщо ви спробуєте прочитати цей запис другим способом, то остача буде більшою за дільник, що є неможливим.)

2. Фізкультхвилинка

V. Закріплення і систематизація знань

1. Гра «Віконця»

- Заповнюючи «віконця» числами, назвіть істинні рівності.

43 : 8 = □ (ост. 8)

31 : 7 = □ (ост». 3)

62 : 5 = □ (ост. 8)

2. Продовження роботи за підручником (с. 105-106)

Завдання 662. Робота в групах

- Перевірте, чи правильно виконано ділення з остачею. Якщо ділення виконано правильно, то ви плескаєте в долоньки, а якщо ділення виконано неправильно, сидите спокійно.

     (У виразах 32 : 6 = 5 (ост.1) і 66 : 8 = 7 (ост.10) допущені помилки.)

Правильний результат:

32 : 6 = 5 (ост.2)         66 : 8 = 7 (ост.2)

      6 5 + 2 = 32               8 8 + 2 = 66)

      Висновок.

- Про що потрібно пам’ятати, коли виконуємо ділення з остачею? (Остача завжди менша за дільник.)

- А якщо остача дорівнює нулю, то ділене ділиться на дільник без остачі.

- Добре.

Завдання 663

Учні виконують ділення з остачею і перевірку за зразком.

Завдання 664

- Прочитайте задачу.

- Складіть план розв’язування цієї задачі.

План розв’язання

1) Скільки кілограмів лимонів завезли до шкільної їдальні?

2) Скільки кілограмів апельсинів завезли до шкільної їдальні?

3) У скільки разів більше завезли апельсинів, ніж лимонів?

Розв’язання

1) 4 • 2 = 8 (кг) — завезли лимонів;

2) 8 • 6 = 48 (кг) — завезли апельсинів;

3) 48: 8 = 6(раз.)

Відповідь: у 6 разів більше завезли апельсинів, ніж лимонів.

Завдання 665

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно складають вираз за схемою: (3 • 4): (3 • 2) = 2 (раз.).

VI. Підсумок уроку

- Які остачі виходять при діленні на 2?

- Назвіть остачі при діленні чисел на 5.

- Які остачі виходять при діленні на 7?

VII. Домашнє завдання

С. 106, завдання 667; 668.

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
12256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку