Вивчені випадки множення і ділення. Узагальнення і систематизація знань учнів.

Про матеріал
Конспект уроку математики у 3 класі на тему "Вивчені випадки множення і ділення. Узагальнення і систематизація знань учнів".
Перегляд файлу

1

 

Тема. Вивчені випадки множення і ділення. Узагальнення і систематизація знань учнів.

Мета : повторити  вивчені випадки множення і ділення, удосконалювати вміння розв'язувати рівняння, складені задачі, вміння визначати периметр трикутника; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичні здібності; виховувати чуйність, доброзичливість, бережливе ставлення до птахів.                                                       

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

 Створення емоційно-позитивного настрою .

1. Читання вірша. Слайд 1, 2

Вже закінчилась перерва

І дзвенить для нас дзвінок.

Тож пора нам поспішати

Починаємо урок!

А щоб він минув не марно –

Працювати будем гарно!

 

2. Вправа «Очікування».

Вправа «Мікрофон»

– Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? На що надієтесь?
(Учні висловлюють свої очікування. Починають так: «Я очікую...»)

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені випадки множення і ділення в межах 1000, будемо розв'язувати задачі, рівняння, вирази, попрацюємо з геометричним матеріалом. Вам же потрібно за урок навчитися якомога краще виконувати обчислювальні операції, розв'язувати задачі, та звичайно:

Думати – швидко!
Відповідати – чітко!
Обчислювати – точно!

  1. Складання плану уроку.

– Що ж нам необхідно зробити для досягнення мети сьогоднішнього
уроку?

(Скласти план роботи, план уроку.)

Слайд 3

  •               Питання "блискавки".
  •               Гра «Не помились»
  •               Математичний диктант
  •               Гра «Дістань до хмарки»
  •               Завдання з підручника.
  •               Робота в групах.
  •               Цікаві геометричні завдання.
  •               Домашнє завдання.

 

2. Каліграфічна хвилинка.

– Спробуйте дізнатися, яку цифру писатимете на каліграфічній хвилинці. Збільште число 2 у 6 разів, додайте 20, зменште у 4 рази, відніміть 1. (2•6+20):4 -1=7

- Де зустрічається цифра 7?

1. Тиждень складався з 7 днів.

3. Веселка має 7 кольорів.

4. Нотний стан має 7 нот.

5. Коли людина щаслива, вона говорить « на сьомому небі».

6. Із числом 7 тісно пов'язані всім відомі казки: «Вовк і семеро козенят»; «Білосніжка і сім гномів».

8. Число 7 збереглось у нашій мові у вигляді приказок і прислів'їв: «Семеро одного не чекають», «Сім раз відмір, один раз відріж», «У семи няньок дитина без ока», «Сім п'ятниць на тиждень» тощо.

9. Згідно з стародавнім повір'ям місто Київ розташоване на 7 горбах.

  • Сьогодні гарний весняний день! Пропоную прогулянку до лісу.

Слайд 4

  1. Релаксаційна хвилинка. 1хв (Звучить спокійна музика.)

– Закрийте очі. Зробіть глибокий вдих, повільний видих. Вам спокійно, затишно, ви впевнені, все знаєте, поряд з вами друзі. Спробуйте вдихнути чисте повітря весняного лісу, запах сосни і ялини. Сонечко торкається вашого обличчя. На носики сідають зелені листочки, які здув легенький вітерець. Їх все більше й більше , вони танцюють навколо. Вам весело, легко, Ви задоволені.

– Прислухайтесь! Нас помітила сорока. Ще раз зробіть глибокий вдих, повільний видих. Відкрийте очі. Ми в лісі!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

– Давайте пограємось! Що важливо для гри? (Увага, кмітливість, швидкість.)

Перевіримо! Увага!

1. Питання «блискавки». Відповідайте: «Так» чи «Ні»

- Числа, які діляться на два, називають парними? (Так.)

- Добуток нуля на будь-яке число дорівнює нулю! (Так.)

- На нуль ділити можна? (Ні)

- Остача менша за дільник? (Так.)

- Одна друга – це половина? (Так.)

- Якщо зменшити один з доданків –  сума збільшиться? (Ні.)

- Щоб знайти невідоме зменшуване, треба відняти?(Ні.)

- Щоб знайти невідомий множник, треба помножити? (Ні.)

- Задача, що розв'язується більше ніж однією дією, називається складеною? (Так.)

- Заєць біг 2 години зі швидкістю 32 км/год. Яку відстань подолав заєць?

  Молодці! Ви справді уважні, кмітливі і швидко думаєте.

  1. Сьогодні до нас урок прилетіли наші друзі. Хто вони? Вони принесли нам різні математичні завдання.


Без сокири і без рук, а дім будує. (Пташка)

Слайд 5

Птахи – окраса природи. Вони прикрашають і оживляють її. У світі налічується майже 10000 видів пташок. У лісі, на луках, у полі, в парку, саду, біля житла – скрізь вони привертають нашу увагу. Ми спостерігаємо за ними, як у пошуках їжі стрибають по землі, милуємося польотом, захоплюємося їхнім співом

Слайд 6

  1. Гра «Не помились»

 

20 : 8 21 . 7

22 : 5 48 : 5

20 : 6 130 . 2

24 : 9

 

4. Математичний диктант.

Робота над загадкою.
Перший я приніс весну,
Пробудив усе від сну.
Заспіваю під вікном,
Звуть усі мене ... (шпаком) .

Слайд 7

Шпак – перший вісник весни. Ці птахи можуть переймати голос інших птахів. Навіть вимовляти окремі слова.
100 + 6 = 106 – видів шпаків
450 – 200 = 250 – кількість разів, що прилітає до гнізда
600 – 250 = 350 – гусені знищує за літо сім*я шпаків
 

Запишіть числа в яких :
3 сот. , 6 дес. В Україні стільки видів пташок.
1 од. III розряду, 6 од. II розряду. Стільки видів пташок зникло за 800 років.
4 сотні. Стільки видів стали рідкісними.
6 од. III розряду, 5 од. I розряду. Стільки видів під загрозою знищення.

Слайд 8,9

Перевірка математичного диктанту. 106, 250,350,360, 160, 400, 605.

Слайд 10

Лелека приніс нам гру «Дістань до хмарки»

Він рано навесні прилатає в Україну і тому, разом з ластівками, є вісником весни. Вірять, що бусол приносить щастя. Звідси й сувора заборона руйнувати гнізда бузька.

 

 

 

 

50•2=                        50•4

46•2=                                      37•2=

2•35=                                                       2•45=

26•3=                                                                           24•3=

    160•10: 100=                                                                                  170•10:100=

 

 

 

60•2=                        40•4=

36•2=                                      37•2=

2•25=                                                       2•55=

16•3=                                                                           34•3=

    230•10: 100=                                                                                  190•10:100=

Фізкультхвилинка.

Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

 

IV. Розвиток знань, умінь, навичок.

  1.  Робота над задачами.
    Загадка
    Швидко скрізь цей птах літає,
    Безліч мошок поїдає,
    За вікном гніздо будує,
    Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

Слайд 11

Задача 1.(усно)
За час будування гнізда пара ластівок приносить у дзьобі 350 грамів глини.
*Скільки грамів глини принесуть дві пари ластівок ? (для учнів середнього рівня)

  • Як виконати приклади? Поясни.

96:6,  45:15

Слайд 12
Самостій на робота.

Завдання 944. Самостійне виконання завдання з наступною самоперевіркою з дошки

 


27-3-60: 15=77                  14 + 28:7 = 18               500: 100-5 = 25

 27 : (39 - ЗО) - 6 = 18       (14 + 28): 7 = 6               24 - 3 - 24 : 3 = 64

 (49 - 24) : 5 • 8 = 40          100 : 100 • 0 = 0             230 • 4 - 300 = 620

 


Слайд 13
Задача 3.
Шпак приносить своїм пташенятам комах 250 разів на добу, а велика синиця – на 150 разів більше, ніж шпак. Дятел – на 100 разів менше, ніж велика синиця.

-Які запитання можна поставити до задачі?

Слайд 14

- Скільки разів приносить комах дятел ? 1) 250+150=400(р.)

2) 400-100=300(р.)

-  Скільки разів приносять комах шпак і синиця ? (для учнів високого рівня) – червоні

1)250+150=400(р.)

2)250+400=650(р.)

- Скільки  разів приносять комах всі пташки?

1) 250 + 150 = 400(р.)
2) 400 – 100 = 300 (р.)
3) 250 + 400 + 300 = 950 (р.)

Перевірка роботи в групах.

Слайд 15

4. Розвязати рівняння

Х : 3 =240   96 : Х =16        

5. Геометричний матеріал.

Слайд 16

Знайти периметр трикутника.

33 +18 +20=71(мм)

IV. Підсумок уроку.

Слайд 17, 18

– Прогулянка закінчилася.

Гра «Продовж речення».
- Сьогодні на уроці ми…
- Найцікавіше завдання…
- Найважче було…

 

Вже закінчився урок.

І дзвенить для нас дзвінок.

Працювали добре друзі.

Відпочиньте по заслузі.

V. Домашнє завдання. Повторити таблицю множення і ділення.

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку