Конспект уроку математики "Число і цифра 2"

Про матеріал
Конспект уроку математики для першого класу НУШ за підручником Листопад Н, П,
Перегляд файлу

Конспект уроку математики

 

Тема тижня : Мої друзі 

Темауроку:Число і цифра2.Поняття«другий».Пряма,промінь,відрізок.Напи-сання цифри 2.

Мета тематичного дня: формувати поняття про число 2; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 2; ознайомити учнів зі способами утворення числа 2; навчити зображувати на папері промінь, відрізок, визначати точки, які належать і не належать певній фігурі; розвивати логічне мислення учнів ; виховувати старанність, товариськість.

Обладнання: набір математичних матеріалів (геометричні фігури, цифри),  ноутбук, відеозапис, конструктор LEGО, ілюстративний та роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-казка.

Освітні галузі: математична, природнича, соціальна.

                                          Хід уроку

І.     ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.    Організація класу

-   Подивіться на свого товариша  (хто з ким сидить),подаруйте посмішку один одному.

  - До якого уроку ви підготувалися ?

2.Робота з геометричним матеріалом.

  Розкладіть на парті 3 великі сині кружки і 4 маленькі сині кружки.

  Чим відрізняються кружки? Яких фігур більше? менше? На скільки? (Порівняння шляхом. складанням пар «великий малий»)

3.    Актуалізація знань про число 1.

  Скільки сонечок нам світить? (Одне.)

  Скільки мам у цілім світі? (Багато.) Але у мене мама єдина та... (одна).

  Якою цифрою позначається число один? (Одиницею.)

Фізкультхвилинка

Давайте послухаємо пісеньку про одиничку.

https://www.youtube.com/watch?v=rEH2tb8oo-I

4.    Мотивація навчальної діяльності

1)    Робота з ілюстраціями.

— Розгляньте ілюстрації. (На ілюстраціях — мультгерої: Чіп та Дейл, Зайчик Крош та Їжачок, двоє мишенят, Капітошка та Вовченя.)

  Скільки персонажів зображено на кожній ілюстрації?

  Що в них спільного?

  Чи знайомі вам ці герої? (На всіх картинках зображено друзів. На всіх картинках зображені по двоє героїв.)

  Кожен у світі хоче мати друзів. Коли у вас є гарний, вірний друг, то з ним можна гори зверну

2)    Робота над прислів'ями.

  Як ви розумієте зміст цих прислів'їв?

   Друга у скруті пізнають.

   Скарб — не друг, а друг — скарб.

   Друг-боягуз гірший лютого ворога.

   Один старий друг краще нових двох.

  Сьогодні цифра розкаже про вас і ваших друзів, адже будемо вивчати число та цифру 2.

II.    ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.    Формування поняття про число 2. Позначення числа 2 цифрою. Робота за підручником (с. 13, завдання 1)

  Огляньте наш клас. Чого у класі два? Тепер погляньте одне на одного. Чого у вашого друп два? (Очі, щоки, руки, ноги...)

  Що зображено на кожному малюнку? (Дві гривні, на годиннику дві години, дві рукавички, на руці підняті два пальці)

  Яке число називали? (Число 2.) Число два позначається цифрою 2 (або двійкою).

2.    Ознайомлення з друкованою та рукописною цифрою 2

1) Гра «Асоціація».

  Розгляньте друковану цифру 2. На що вона схожа?

А це ось цифра два,

 В неї кругла голова,

 Шию гне, мов той гусак,

 Витанцьовує ж он як!

2)Розглядання написання письмової цифри 2.

  Уважно розгляньте рукописну цифру 2. Визначте елементи, з яких склада­ється цифра 2.

  Як будемо писати цю цифру?

Послухайте: Цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього, правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії. Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, невідриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата.

3)Письмо цифри 2.

  Пропишіть цифру 2 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

  Пропишіть цифру 2 в зошиті.

Фізкультхвилинка

Різноманітні рухи (танець-імітація)  під веселу дитячу пісню «Гуси потягусі» https://www.youtube.com/watch?v=Hxaxd229Kt8

3. Утворення числа 2

1)  Робота з конструктором LEGО.

  Ми сьогодні говорили, що в кожного мама єдина та одна. Викладіть на парту одну цеглинку. А тато? (Теж один.) А скільки їх разом? Двоє.) Вони — наші батьки, яких необхідно шанувати. Ви­кладіть поряд ще одну цеглинку. Скільки у вас на парті тепер цеглинок? Ми утворили число два. Два — ц1 та 1.

  Покладіть на парту три цеглинки. А тепер заберіть одну. Скільки залишилося? Дві.) Ми знову утворили число 2, тільки в інший спосіб. Два — це 3 без 1.

2) Робота за підручником (с. 13, завдання 2).

  Скільки кілець у піраміді? (Уточнення знань про утворення числа 2 з двох предметів по од­ному. 2 — це 1 і ще 1.)

4.     Закріплення вивченого про число та цифру 2

1)    Дидактична гра «Знайди пару». Робота в групах.

  Якщо два предмети однакові, то їх називають пара. Якнайшвидше поєднайте предмети в пари.

 

 

C:\Users\UserDW\Desktop\003bdn-fc9f.jpg

2)  Робота з конструктором LEGО

   Самостійна робота.

LEGO – добрий помічник

нам допомагати звик.

Із цеглинок зможуть діти

Двієчку усі зробити.

  З цеглинок виготовіть цифру 2.

  Чи важко вам було зробити цифру 2?

  Чи всі цифри вийшли однакові?

Потрібно з 12 цеглинок скласти цеглинки в пари за кольорами.

  Чи змогли б ви самостійно скласти пари тільки зі своїх 6 цеглинок?

  Чи були б вони одного кольору?

  Коли працювати веселіше — разом чи самому?

3)    Робота за підручником (с. 13, завдання 3,4).

  Чого на малюнку є по 2? (Два тістечка, два печива тощо.)

  Який автомобіль їде другим? першим? останнім?

5.    Ознайомлення з відрізком, променем

1) Мотивація навчальної діяльності.

  Діти, про які геометричні фігури ми вже говорили на уроках математики? Що ви можете про них сказати?

  Відгадайте загадки.

Ця дивна фігура,

Ну, зовсім мініатюра!

І на маленький листочок

Ми поставимо сотні... (точок).

Ця форма у клубочка,

У планети,колобочка

Та стисни її сильніше, дружочок,

Та отримається... (точка).

  Оця маленька Точка запрошує нас сьогодні до казки, у якій ми дізнаємося ще щось нове про лінії та геометричні фігури. Щоб потрапити з Точкою до казки, потрібно виконати завдання.

2) —  Виберіть з другом одну з геометричних форм. Розфарбуйте їх зазначеним кольором. Порахуйте, скільки фігур ви зафарбували.

∆ — червоний ,□— синій ,○ — жовтий,   — зелений

Перевірка. Діти називають, які фігури розфарбовували, яким кольором, скільки їх нарахували.

  Чи уважний ти? Яких фігур найбільше? Найменше? Однакова кількість?

  Молодці! А зараз нам уже час вирушати з Точкою у казку.

3)  Навчальна казка.

Точка наша дуже допитлива і хоче все знати. Побачить незнайому лінію — і неодмінно запитає:

  Як ця лінія називається? Довга вона чи коротка? Пряма чи крива?

Подумала одного разу Точка: щоб більше знати, потрібно подорожувати,— і вирушила у подорож. Вийшла Точка на Пряму і пішла по ній. Довго йшла. Стомилася. Зупинилася і говорить:

  Чи довго мені ще йти? Коли кінець Прямої?

Засміялася Пряма.

(Діти, чому Прямій стало смішно? У Прямої немає кінця.)

  Тоді я поверну назад,— сказала Точка.— Я пішла, мабуть, не в той бік. (Пояснення дітей про Пряму.)

Засмутилася Точка:

  Як же мені бути? Що ж мені доведеться отак іти без кінця?

     Пожаліла Пряма Точку і покликала Ножиці. Клацнули вони перед носом Точки і розрізали Пряму. Точка зраділа і попросила Ножиці клацнути ще й з іншої сторони. Ножиці виконали про­хання Точки.

  Чудово! — закричала Точка.

  Що ж це утворилося? З однієї сторони кінець і з іншої?

  Це... (відрізок). А ти, Точко,— на відрізку Прямої.

4)    Робота за підручником (с. 13, завдання 5)

  Які геометричні фігури зображено на малюнку? (Точка, відрізок, пряма, промінь.)

5)    Дослідницька робота.

  На смужці паперу жовтого кольору наклеїмо крапку-«точку», трохи далі ще одну. Ножицями розріжемо. Візьміть середню частину смужки. Як вона називається? (Відрізок.) Чим він відрізняється від прямої? (Має початок і кінець.)

  Мені подобається на відрізку. Тут я влаштую собі дім,— сказала Точка.— Але Пряма мені теж подобалася. Шкода, що її не стало. Замість Прямої є тепер мій Відрізок. Але, постривайте, ось зали­шилося ще дві лінії. Вони теж відрізки?

  Ні,— відповіли Ножиці,— ці лінії тепер називаються Променями. Здогадалася, чому? А ви, діти?

  О, знаю,— радісно сказала Точка.— Я знаю, чому вони так називаються. Вони схожі на про­мінці сонця.

  Так,— підтвердили Ножиці,— сонячні промені йдуть від сонця і не мають кінця.

  Ой,— каже Точка,— подивіться, на нашому сонечку зникли промінці. Воно сумує.

  Діти, нумо розвеселимо сонечко! Додамо йому промені, що в нас утворилися. Бо сонячне світло і тепло дуже потрібні всім мешканцям нашої планети.

(Діти парами виходять до дошки та прикріплюють до сонечка промені.)

Чи знаєте ви, що?..

   Сонце — це космічне тіло, велика розпечена куля;

   світло доходить від Сонця до нашої планети за 8 хвилин.

III.  Рефлексія.Підбиття підсумків

 

  1. Робота з картками. Робота в парах
  • Розгляньте малюнки.  Яких предметів є по два?  Підпишіть  їх.
  • C:\Users\UserDW\Desktop\Математика-3.jpg

 

2.Чи Вам, діти,  сподобалося працювати на уроці?У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри два. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в жовтий колір. Якщо – ні, то в зелений.

 

 

  • З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
  • Яке число вона позначає?
  • Чого Ви сьогодні на уроці навчилися?
  • Розгадайте ребус

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кревенко-власова Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 березня 2021
Переглядів
4445
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку