Конспект уроку математики
Тема тижня : Мої друзі
Темауроку:Число і цифра2.Поняття«другий».Пряма,промінь,відрізок.Напи-сання цифри 2.
Мета тематичного дня: формувати поняття про число 2; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 2; ознайомити учнів зі способами утворення числа 2; навчити зображувати на папері промінь, відрізок, визначати точки, які належать і не належать певній фігурі; розвивати логічне мислення учнів ; виховувати старанність, товариськість.
Обладнання: набір математичних матеріалів (геометричні фігури, цифри), ноутбук, відеозапис, конструктор LEGО, ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок-казка.
Освітні галузі: математична, природнича, соціальна.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу
- Подивіться на свого товариша (хто з ким сидить),подаруйте посмішку один одному.
- До якого уроку ви підготувалися ?
2.Робота з геометричним матеріалом.
— Розкладіть на парті 3 великі сині кружки і 4 маленькі сині кружки.
— Чим відрізняються кружки? Яких фігур більше? менше? На скільки? (Порівняння шляхом. складанням пар «великий — малий»)
3. Актуалізація знань про число 1.
— Скільки сонечок нам світить? (Одне.)
— Скільки мам у цілім світі? (Багато.) Але у мене мама єдина та... (одна).
— Якою цифрою позначається число один? (Одиницею.)
Фізкультхвилинка
Давайте послухаємо пісеньку про одиничку.
https://www.youtube.com/watch?v=rEH2tb8oo-I
4. Мотивація навчальної діяльності
1) Робота з ілюстраціями.
— Розгляньте ілюстрації. (На ілюстраціях — мультгерої: Чіп та Дейл, Зайчик Крош та Їжачок, двоє мишенят, Капітошка та Вовченя.)
— Скільки персонажів зображено на кожній ілюстрації?
— Що в них спільного?
— Чи знайомі вам ці герої? (На всіх картинках зображено друзів. На всіх картинках зображені по двоє героїв.)
— Кожен у світі хоче мати друзів. Коли у вас є гарний, вірний друг, то з ним можна гори зверну
2) Робота над прислів'ями.
— Як ви розумієте зміст цих прислів'їв?
• Друга у скруті пізнають.
• Скарб — не друг, а друг — скарб.
• Друг-боягуз гірший лютого ворога.
• Один старий друг краще нових двох.
— Сьогодні цифра розкаже про вас і ваших друзів, адже будемо вивчати число та цифру 2.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Формування поняття про число 2. Позначення числа 2 цифрою. Робота за підручником (с. 13, завдання 1)
— Огляньте наш клас. Чого у класі два? Тепер погляньте одне на одного. Чого у вашого друп два? (Очі, щоки, руки, ноги...)
Що зображено на кожному малюнку? (Дві гривні, на годиннику дві години, дві рукавички, на руці підняті два пальці)
— Яке число називали? (Число 2.) Число два позначається цифрою 2 (або двійкою).
2. Ознайомлення з друкованою та рукописною цифрою 2
1) Гра «Асоціація».
— Розгляньте друковану цифру 2. На що вона схожа?
А це ось цифра два,
В неї кругла голова,
Шию гне, мов той гусак,
Витанцьовує ж он як!
2)Розглядання написання письмової цифри 2.
— Уважно розгляньте рукописну цифру 2. Визначте елементи, з яких складається цифра 2.
— Як будемо писати цю цифру?
Послухайте: Цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього, правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії. Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, невідриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата.
3)Письмо цифри 2.
— Пропишіть цифру 2 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
— Пропишіть цифру 2 в зошиті.
Фізкультхвилинка
Різноманітні рухи (танець-імітація) під веселу дитячу пісню «Гуси потягусі» https://www.youtube.com/watch?v=Hxaxd229Kt8
3. Утворення числа 2
1) Робота з конструктором LEGО.
— Ми сьогодні говорили, що в кожного мама єдина та одна. Викладіть на парту одну цеглинку. А тато? (Теж один.) А скільки їх разом? Двоє.) Вони — наші батьки, яких необхідно шанувати. Викладіть поряд ще одну цеглинку. Скільки у вас на парті тепер цеглинок? Ми утворили число два. Два — ц1 та 1.
— Покладіть на парту три цеглинки. А тепер заберіть одну. Скільки залишилося? Дві.) Ми знову утворили число 2, тільки в інший спосіб. Два — це 3 без 1.
2) Робота за підручником (с. 13, завдання 2).
— Скільки кілець у піраміді? (Уточнення знань про утворення числа 2 з двох предметів по одному. 2 — це 1 і ще 1.)
4. Закріплення вивченого про число та цифру 2
1) Дидактична гра «Знайди пару». Робота в групах.
— Якщо два предмети однакові, то їх називають пара. Якнайшвидше поєднайте предмети в пари.
2) Робота з конструктором LEGО
• Самостійна робота.
LEGO – добрий помічник
нам допомагати звик.
Із цеглинок зможуть діти
Двієчку усі зробити.
— З цеглинок виготовіть цифру 2.
— Чи важко вам було зробити цифру 2?
— Чи всі цифри вийшли однакові?
Потрібно з 12 цеглинок скласти цеглинки в пари за кольорами.
— Чи змогли б ви самостійно скласти пари тільки зі своїх 6 цеглинок?
— Чи були б вони одного кольору?
— Коли працювати веселіше — разом чи самому?
3) Робота за підручником (с. 13, завдання 3,4).
— Чого на малюнку є по 2? (Два тістечка, два печива тощо.)
— Який автомобіль їде другим? першим? останнім?
5. Ознайомлення з відрізком, променем
1) Мотивація навчальної діяльності.
— Діти, про які геометричні фігури ми вже говорили на уроках математики? Що ви можете про них сказати?
— Відгадайте загадки.
Ця дивна фігура,
Ну, зовсім мініатюра!
І на маленький листочок
Ми поставимо сотні... (точок).
Ця форма у клубочка,
У планети,колобочка
Та стисни її сильніше, дружочок,
Та отримається... (точка).
— Оця маленька Точка запрошує нас сьогодні до казки, у якій ми дізнаємося ще щось нове про лінії та геометричні фігури. Щоб потрапити з Точкою до казки, потрібно виконати завдання.
2) — Виберіть з другом одну з геометричних форм. Розфарбуйте їх зазначеним кольором. Порахуйте, скільки фігур ви зафарбували.
∆ — червоний ,□— синій ,○ — жовтий, █ — зелений
Перевірка. Діти називають, які фігури розфарбовували, яким кольором, скільки їх нарахували.
— Чи уважний ти? Яких фігур найбільше? Найменше? Однакова кількість?
— Молодці! А зараз нам уже час вирушати з Точкою у казку.
3) Навчальна казка.
Точка наша дуже допитлива і хоче все знати. Побачить незнайому лінію — і неодмінно запитає:
— Як ця лінія називається? Довга вона чи коротка? Пряма чи крива?
Подумала одного разу Точка: щоб більше знати, потрібно подорожувати,— і вирушила у подорож. Вийшла Точка на Пряму і пішла по ній. Довго йшла. Стомилася. Зупинилася і говорить:
— Чи довго мені ще йти? Коли кінець Прямої?
Засміялася Пряма.
(Діти, чому Прямій стало смішно? У Прямої немає кінця.)
— Тоді я поверну назад,— сказала Точка.— Я пішла, мабуть, не в той бік. (Пояснення дітей про Пряму.)
Засмутилася Точка:
— Як же мені бути? Що ж мені доведеться отак іти без кінця?
Пожаліла Пряма Точку і покликала Ножиці. Клацнули вони перед носом Точки і розрізали Пряму. Точка зраділа і попросила Ножиці клацнути ще й з іншої сторони. Ножиці виконали прохання Точки.
— Чудово! — закричала Точка.
— Що ж це утворилося? З однієї сторони кінець і з іншої?
— Це... (відрізок). А ти, Точко,— на відрізку Прямої.
4) Робота за підручником (с. 13, завдання 5)
— Які геометричні фігури зображено на малюнку? (Точка, відрізок, пряма, промінь.)
5) Дослідницька робота.
— На смужці паперу жовтого кольору наклеїмо крапку-«точку», трохи далі ще одну. Ножицями розріжемо. Візьміть середню частину смужки. Як вона називається? (Відрізок.) Чим він відрізняється від прямої? (Має початок і кінець.)
— Мені подобається на відрізку. Тут я влаштую собі дім,— сказала Точка.— Але Пряма мені теж подобалася. Шкода, що її не стало. Замість Прямої є тепер мій Відрізок. Але, постривайте, ось залишилося ще дві лінії. Вони теж відрізки?
— Ні,— відповіли Ножиці,— ці лінії тепер називаються Променями. Здогадалася, чому? А ви, діти?
— О, знаю,— радісно сказала Точка.— Я знаю, чому вони так називаються. Вони схожі на промінці сонця.
— Так,— підтвердили Ножиці,— сонячні промені йдуть від сонця і не мають кінця.
— Ой,— каже Точка,— подивіться, на нашому сонечку зникли промінці. Воно сумує.
— Діти, нумо розвеселимо сонечко! Додамо йому промені, що в нас утворилися. Бо сонячне світло і тепло дуже потрібні всім мешканцям нашої планети.
(Діти парами виходять до дошки та прикріплюють до сонечка промені.)
Чи знаєте ви, що?..
• Сонце — це космічне тіло, велика розпечена куля;
• світло доходить від Сонця до нашої планети за 8 хвилин.
III. Рефлексія.Підбиття підсумків
2.Чи Вам, діти, сподобалося працювати на уроці?У кожного з Вас на парті є розмальовка цифри два. Якщо Вам сподобалося працювати на уроці, розфарбуйте її в жовтий колір. Якщо – ні, то в зелений.