Мета: Розглянути спосіб утворення чисел за допомогою додавання і віднімання одиниці. навчити писати цифру 8. Вчити розпізнавати геометричний матеріал. Стимулювати пізнавальну активність, розвивати увагу, пам’ять, мовлення.
Тема: Число і цифра 8. Утворення наступного і попереднього числа.
Написання цифри 8. Послідовність чисел у межах 8.
Мета: Розглянути спосіб утворення чисел за допомогою додавання
і віднімання одиниці. навчити писати цифру 8. Вчити
розпізнавати геометричний матеріал. Стимулювати пізнава-
ну активність, розвивати увагу, пам”ять, мовлення.
Обладнання: малюнки казкових персонажів, таблиці, геометричний матеріал, магнітофонний запис.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Ви любите розгадувати загадки? Ану, спробуйте відгадати
кругом вода, а пити не можна. (море)
Звичайно, море. Уявіть, ви зараз на морі, тепле сонечко пригріває. ви побігли по м”якому пісочку і пірнули в море. Пливемо глибше і глибше. Аж ось ми потрапили до казки.
На дошці казкові персонажі з мультфільму „Русалочка”.
В морському царстві живе прекрасна Русалонька зі своїми друзями. Але одного разу Зла Чаклунка перетворила Русалоньку на морську піну, а розчаклувати зможуть її друзі. Але їм треба вирішити математичні завдання. Допоможемо Фомлі та Себастіану?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоб надати впевненості Фомлі та Себастіану треба показати, як ви вмієте рахувати
а) „ланцюжком”,
б) Називати числа по порядку: від 3 до 8; від 9 до 2; від 3 до 10.
в) робота з числовою прямою
Яке число йде першим? останнім?
Яке число слідує за 6, 3, 5, 2.
Яке число передує 8, 6, 4, 1.
Таблиця з числами від 1 до 10, не по порядку. Один учень. Виграє той, хто першим назве всі числа по порядку.
Молодці, діти. Друзі Русалоньки вірять, що ми зможемо допомогти.
Фомлі потрібно написати таємне послання для Русалоньки. Допоможемо?
Гра „Увага”
(Один учень за дошкою)
ІІІ. Новий матеріал
Сильний шторм перепутав всі морські зірки. Покажіть за допомогою віяла, скільки синіх (6), зелених (7) та червоних (8) зірочок? ( На дошці малюнок з різнокольоровими зірочками)
Як отримати наступне число? ( Додати одиницю)
Як отримати попереднє число? (Відняти одиницю)
Фізкультхвилинка
Шторм довго бушував, маленькі рибки загубили свої числа
( На дошці малюнки рибок з числами, деякі картки перевернуті)
1 2 ___ 5 ___ 7 ___
Як дізнатися, яке число загубили рибки? (Додати одиницю до попереднього числа)
Наша Русалонька залишила намистинки, щоб вказати своїм друзям шлях .
Давайте позбираємо намистинки. (впр. 1, ст. 27)
Фомлі зібрав 7 рожевих перлинок, а Себастіан знайшов ще одну білу.
7 + 1 = 8
Поясніть, як утворилося число 8?
На дошці малюнок рибок (8) і восьминіжок (6).
Кого більше? Порівняй числа.
ІІІ. Закріплення нового матеріалу
Скільки було рибок?(7)
Скільки було черепашок? (1)
Складіть приклад на додавання.
7 + 1 = 8
Як утворилося число 8?
Скільки було Восьминіжок? (8)
Скільки восьминіжок відстало? (1)
Складіть приклад на віднімання.
8 – 1 = 7
Як утворилося число 7?
Молодці все розпутали, все пояснили!
Прийшов час допомогти Восьминіжку. Йому треба навчитися писати цифру. Яку, здогадайтесь?
Кільця в ножиці сплелись,
Що за цифра, подивись?
Чому Восьминіжка так назвали? (8 ніг).
Показ і пояснення написання цифри 8.
Тренувальні вправи в зошиті.
У кожного картка з цифрою 8. Потрібно домалювати (сніговика, вишні, велосипед ...)
На що схожа цифра 8?
Пальчикова гімнастика
5 + __ = 6 8 __ 1 = 7 7 – 1 = __
6 - __ = 5 4 __ 1 = 5 3 + 1 = __
4 + __ = 5 7 __ 1 = 8 5 + 1 = __
Із геометричних фігур викласти рибку, кораблик, морську зірку.
Фомлі попав у геометричний лабіринт, щоб він зміг вибратися звідти, назвіть, які фігури ви використали у себе для виконання завдання?
V. Підсумок уроку
1. Знайди 5 відмінностей
2. Відкритий мікрофон
Як можна утворити числа? ( + 1, - 1)
Прислухайтесь! Ви нічого не чуєте? Русалонька з друзями вам дякують!