Урок з математики " Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3.".

Про матеріал
Закріпити знання вивчених табличних випадків додавання і віднімання; актуалізувати їх схематичне зображення; формувати вміння складати схеми до малюнків, які містять відношення різницевого порівняння; формувати вміння додавати до меншого числа більше; закріпити знання складу чисел, формувати вміння виконувати додавання і віднімання на основі складу чисел; закріпити знання правила знаходження невідомого доданка, формувати вміння знаходити невідомий доданок.
Перегляд файлу

Тема уроку. Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3.

 Мета: формувати обчислювальні навички.

 Дидактична задача: закріпити знання вивчених табличних випадків додавання і віднімання; актуалізувати їх схематичне зображення; формувати вміння складати схеми до малюнків, які містять відношення різницевого порівняння; формувати вміння додавати до меншого числа більше; закріпити знання складу чисел, формувати вміння виконувати додавання і віднімання на основі складу чисел; закріпити знання правила знаходження невідомого доданка, формувати вміння знаходити невідомий доданок.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

     На цьому уроці ми підбиватимемо підсумки, згадавши все, чому навчилися.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. «Геометрична хвилинка».  Розгляньте геометричні фігури, подані на с. 76 підручника.

Робота за сходинками складності.

Перша сходинка: назвіть кожну фігуру.

Друга сходинка: визначити ознаку, що змінюється.

Третя сходинка: продовжити послідовність.

Четверта сходинка : з памяті відтворити послідовність фігур.

2. Усне опитування.

Як називаються числа при додаванні?

З якою арифметичною дією пов’язана арифметична дія додавання?

Що залишиться,якщо від суми двох чисел відняти перший доданок? другий доданок?

Як називаються числа при відніманні?

Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за інше?

3. Усна лічба. Завдання № 1 (робочий зошит) виконується учнями самостійно.

ІІІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

1. Формування вмінь читати рівності різними способами. Завдання № 1(підручник). Виконується з коментарем.

[Рівність 6+3=9. Перший доданок 6, другий доданок 3, значення суми 9. 6 збільшили на 3, отримали 9.

Рівність 8–3=5. Зменшуване 8, від’ємник 3, значення різниці 5. 8 зменшили на 3 , отримали 5.]

 2. Формування вмінь визначати, на скільки більше або менше одне число за інше. Завдання № 2 (підручник). Виконується з коментарем.

3 < 8   8-3=5                9 > 3   9-3=6           10 > 3  10-3=7

3. Формування вміння описувати ситуацію за поданою схемою. Завдання № 4 (підручник). Виконується колективно.

Скільки деталей Лего? Що позначає червоний відрізок?

Що позначає синій  відрізок?

Чого більше? Чого менше? Який відрізок позначає на схемі, на скільки більше або менше? [Частина синього відрізка.Синій  відрізок складається з двох частин. Пунктиром виокремлено «стільки ж» (3), а інша частина відрізка позначає, на скільки більше або менше.]

Фізкультхвилинка або руханка.

4. Формування вміння додавати до меншого числа більше на основі переставного закону додавання.

Завдання № 3 (підручник). Виконується з коментарем.

5. Формування обчислювальних навичок. Завдання № 2 (робочий зошит). Самостійна робота учнів.

6. Закріплення знання правила знаходження невідомого доданка і вміння знаходити невідомий доданок.

Які доданки «сховалися» за квіточками?

3 +      = 5             9+     =10                  3+     =4  6–     =3

     3 = 7              +3=10                       +2=6        +2=8

(Учні мають бути уважними: не всі пропущені числа — це невідомі доданки. Ознака,на яку слід орієнтуватися при виборі: між числами повинен стояти знак додавання, адже доданками називаються тільки ті числа, які додають.)

Закріплення вміння вимірювати довжину відрізка та креслити відрізок заданої довжини.

7. Завдання № 5 (підручник). Виконується з коментарем.

8. Завдання № 3 (робочий зошит). Самостійна робота.

9. Закріплення знання складу чисел та вміння складати рівності на додавання і віднімання за складом числа. Завдання № 4 (робочий зошит). Самостійно .

IV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Що ви повторили?

- Які вміння вдосконалили?

- Чи все у вас добре виходить?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого
Переглядів
1228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку