Конспект уроку математики для 1 класу на тему " Число і цифра 8. Додавання чисел за допомогою числового променя"

Про матеріал

На цьому уроці учні знайомляться із числом і цифрою 8, пояснюють утворення числа 8 додаванням 1 до попереднього числа, вчаться писати цифру 8, вправляються в лічбі на числовому відрізку;

Перегляд файлу

23.10.2017                                    Математика

Тема. Число і цифра 8. Додавання чисел за допомогою числового променя

Мета : ознайомити учнів із числом і цифрою 8, пояснити утворення числа 8 додаванням 1 до попереднього числа, навчити писати цифру 8; з'ясувати, з яких менших чисел складається число 8, вправляти в лічбі на числовому відрізку;

     розвивати логічне мислення, мовлення, пізнавальний інтерес;

     виховувати, уважність, акуратність, чіткість в роботі, любов і бережливе ставлення до природи, доброзичливе відношення один до одного.

Обладнання: картки-листочки із завданнями, лічильний матеріал,  ілюстративний матеріал, таблиця « Зразки написання цифр», слайди для вивчення  числа і цифри 8.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

  • Діти, у нас на уроці гості, поверніться і привітайтесь.

Добрий день!

У добрий час

Радо ми вітаєм вас!

 

Стали дітки всі рівненько

Посміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Працювати почали!

  • Покажіть смайликами з яким настроєм ви прийшли на урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів та мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, а осінній урок математики. До нас завітала красуня осінь.
  • А скажіть мені, будь-ласка, скільки осінніх місяців кожен з вас знає?
  • А яка є осінь у нас?
  • До нас завітала чарівниця осінь і хоче дізнатися, чи вміємо ми рахувати?
  1. Усний рахунок

Гра « Називай не зволікай»

  • Назвіть мені числа від 1 до 7.
  • А тепер від 7 до 1.
  • Осінь подула вітерцем і всі цифри розсипалися. Треба поставити їх у порядку зростання.
  • Яке найменше число? А яке найбільше?
  • А скажіть мені, будь-ласка, з яких чисел складається число 7?
  • А тепер назвіть мені сусідів числа 4, 3, 5, 2, 6 (цифри на осінніх листочках)
  • Молодці!
  • А тепер піти до дошки і виконати завдання.(Біля дошки працюють 4 учні)

Картинки по запросу силует листка з дереваКартинки по запросу силует листка з дерева 

  • Поставити знаки +, -                та > < =

Картинки по запросу силует листка з дерева Картинки по запросу силует листка з дерева

Картинки по запросу силует грибаКартинки по запросу силует грибаКартинки по запросу силует грибаКартинки по запросу силует грибаКартинки по запросу силует грибаКартинки по запросу силует гриба
- А всі останні знайдемо до гриба ніжку.

 

 

Картинки по запросу силует гриба 

Похожее изображение 

  

 

 

Картинки по запросу силует мухомораКартинки по запросу силует мухомора 

 

 

 

  • Молодці! Ви зібрали усі грибочки. Але подивіться, який грибочок тут зайвий? Чому?
  • А ми будемо його вживати? А будемо знищувати, бо він отруйний?
  • Так діти. Олені і лосі коли захворіють, можуть з’їсти трохи мухомора і видужати. То ми будемо з вами знищувати цей гриб? Нехай росте.

Фізкультхвилинка

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми з вами познайомимося з новим числом, але яке це число спробуйте відгадати.

Ти зі мною незнайомий

Я живу на дні морському.

Голова і вісім ніг

От і весь я …. (восьминіг).

 

Вісім ніг, як вісім рук

Вишиває шовком круг

Називаюсь я …  (павук).

  • Яке число нам зустрілося?
  • Тож тема нашого уроку: « Число і цифра 8», а мета – навчитись красиво писати цифру 8. Та вміти порівнювати числа в межах 8.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Утворення числа 8.
  • А подивіться уважно, скільки їстівних грибів у нас на дошці? (7)
  • А отруйних? (1)
  • А скільки всього грибів?
  • А як утворилося число 8?
  1. + 1 = 8
  • Повторіть хором 7 + 1 = 8
  1. Робота з підручником
  • А тепер подивіться уважно у підручник с.36.
  • Скільки тваринок прийшло у гості до нашого песика?
  • А якщо ми всіх тварин порахуємо, скільки стане?
  • Яке ми утворили число? 7 + 1 = 8
  • А тепер скажіть будь ласка, песик який по порядку? Рахуємо всі разом.
  • Молодці! Дуже добре!
  • А тепер подивимося уважно на екран. На що схожа вісімка?

У вісімки два кільця

Без початку, без кінця.

Дехто навіть і на носі

Цифру 8 часто носить.

Цифра вісім – як малятко,

Це малятко-невалятко.

Збоку в бік хитається,

Діточкам всміхається.

 

  • Число 8 безпосередньо йде за числом 7 і стоїть перед числом 9. Всі числа, що стоять перед вісімкою менші за 8.
  • Осінь, яка прийшла до нас на урок така хитра, вона хоче дізнатися, чи впораєтеся ви із завданням , яке вона вам приготувала. Проведемо таку дослідницьку роботу. Зможемо ми дізнатися, що ж таке 8 самі. З яких менших чисел ми можемо скласти число 8?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота у зошиті з друкованою основою с.29

- Наша цифра 8, яка сьогодні прийшла до нас на урок, складається з двох овалів, маленького і великого.

  • А тепер ми відкриваємо з вами зошити

          Ось я зошит відкриваю

          І похило покладу.

          Сяду рівно, не зігнуся

          До роботи я візьмуся.

  • В зошиті знайдіть, де треба писати цифру 8.
  • Нагадаємо один одному, як треба писати цифри.

Цифри пишу рівнесенькі,

Щоб були гарнесенькі,

Щоб залюбки дивився я,

Вчитель наш і вся сімя.

Написання цифри 8 у повітрі і взошиті.

-Починаємо чаклувати…

Вісімку, як два писати.                 

Біля нижньої лінії хвостик назад закругляємо

І обидва кінці дуже вправно з’єднаємо.

  • З цим завданням осені ми справилися, але вона принесла нам ще завдання. Треба порахувати приклади на дві дії.
  • 3 + 4 + 1                 5 + 2 + 1
  • А тепер подивіться уважно на числовий промінь.

                                    + 4 + 1

 

 0     1       2       3      4      5     6       7     8      9      10 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в групах

Гра «Збери грибочки»

Кожна група дітей отримує кошик і картки з грибочками. У кошик треба зібрати ті грибочки на склад числа, що написане на кошику.

 

  1. Робота в парах

Гра «Оживи цифру 8»

  • Треба попрацювати творчо і оживити свою цифру, тобто домалювати ручки, ніжки, щоб вона стала схожою на когось.
  1. Гра «Де заховалась цифра 8»

- Ця цифра нагадує пісочний годинник, а якщо її розташувати горизонтально, означає нескінченність, це число вісім, яке позначається цифрою 8.

Картинки по запросу картинка пісочних часовКартинки по запросу картинка очков для зрения  

Картинки по запросу картинка гитарі 

 

Картинки по запросу картинка їжачка 

 

 

  • Яку цифру ми вивчили?

На закінчення хочу запропонувати пограти у гру на уважність.

 

Скільки лап у двох котів? (8)

Скільки в песика хвостів?(1)

Скільки вух у двох зайців? (4)

Скільки пальців на руці?(5)

Скільки крил є у лисиці?

Скільки жаб літає в небі?

Скільки хвостиків є в тебе?

VІ. Рефлексія діяльності.

Гра «Закінчи речення»

- Сьогодні на уроці я вчився …

- Найбільше мені сподобалося …

- Покажіть смайликами, свій настрій в кінці уроку.

- Дякую за урок! Всі сьогодні молодці!

 

1

 

docx
Додано
16 травня 2018
Переглядів
1613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку