Учні знайомляться з написанням цифри 3, з попереднім і наступним числом;
вчаться визначати розміщення предметів на площині (зліва – справа); розвивають графічні навички, логічне мислення.
Тема: Лічба предметів. Розміщення предметів на площині. Поняття «зліва - справа». Число і цифра 3. Написання цифри 3.
Мета:
Навчальна: ознайомити учнів з написанням цифри 3, з попереднім і наступним числом; формувати поняття «лічба предметів»;
вміння визначати розміщення предметів на площині (зліва – справа);
Розвивальна: розвивати графічні навички учнів, логічне мислення;
Виховна: виховувати старанність.
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
- розрізняти та писати цифру 3;
- зіставляти число та цифру 3;
- розуміти поняття «зліва - справа»
Обладнання. Зразок рукописної та друкованої цифри 3; таблиці, предметні малюнки, ілюстративний матеріал.
Лялька прийшла сьогодні в клас,
Щоб послухати всіх нас.
Тільки лялька у нас незвична,
Лялька в нас – математична!
(Вчитель показує ляльку)
II. Актуалізація знань
-Лялька пропонує порахувати предмети.
- Скільки троянд посадила вона на клумбі?
- Скільки грибочків знайшла в лісі?
(Учні рахують по черзі)
Лічба від 1 до 9; від 2 до 10; від 6 до 1; від 9 до 3.
(Робота в парах)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- Підніміть догори праву руку; ліву. Доторкніться лівим ліктем парти, потім правим.
- Встаньте і поверніться праворуч, потім ліворуч.
- Назвіть предмети, які є у нашому класі праворуч, ліворуч.
2. Орієнтування на площині.
Робота в парі.
Учитель контролює виконання.
- Із конверта візьміть одне яблуко. Перемістіть його у правий верхній кут парти; у лівий верхній кут; у правий нижній; у лівий нижній.
- Покладіть яблуко на середину парти. Візьміть одну тарілочку.
- Покладіть її зліва від яблука, потім справа від яблука.
- Перемістіть її вгору над яблуком; вниз під яблуком.
Діти розглядають запропоновані зразки і пропонують власний.
Три – щаслива цифра дуже.
Але трохи вона тужить:
- Буква «Зе» на мене схожа -
Переплутати нас можуть!
4. Асоціативний кущ.
Цифра три – то чарівниця,
Невеличка й круглолиця.
Яку казку не візьмеш,
Цифру три завжди знайдеш.
Цифра три —
Два півкільця,
Скріплені, здається.
Подивися, цифра ця,
Наче змійка в'ється.
Раз гачок і два гачок,
А між ними - язичок.
Цифра нас зачарувала.
Трійка, ми тебе впізнали.
«Казка про Трійку»
Трійка дуже пишається тим, що схожа на велику букву «зе» або на два місяці, які з`єдналися ріжками. Верхній менший півовал завжди катається на нижньому – більшому. І погукає : «Тр – тр – тр !» Якось третього дня тижня пішла Трійка до лісу по гриби. Недовго блукала лісовими стежками – а кошик уже повний. Лежать у ньому три боровики, три лисички, три опеньки, три сироїжки, три підберезники. Бачила трійка три мухомори та брати не стала, бо знала, що вони отруйні. Але для деяких лісових мешканців мухомори – звичайна їжа.
Фізкультхвилинка
Приступаємо до гри:
М`яч один, а нас аж три.
Грав я сам, і грали вдвох,
А тепер пограєм втрьох.
Раз, два, три – приступаємо до гри.
5. Написання цифри 3
Пояснення вчителя.
— Цифра 3 складається з верхнього і нижнього малих півовалів. Починають писати цифру трохи вище за центр клітини (приблизно у тій самій частині клітини, що і цифру 2). Початок написання першого елементу цифри 3 дуже схожий на перший елемент цифри 2. Верхній півовал доводять майже до центра клітини і, не відриваючи ручки від паперу, пишуть нижній півовал. Нижній півовал трохи більше за верхній.
— А зараз напишемо цифру в повітрі. Письмо цифри 3 в повітрі за рухомим зразком. (https://www.youtube.com/watch?v=yddd3lSfyvo&t=33s)
Написання цифри 3 у зошиті.
Ця цікава Варвара.
Гляне вліво, гляне вправо.
Вгору очі підіймає,
На підлозі щось шукає.
Ви погляньте лиш, малята,
Наче дзиґа оченята.
Гляне прямо – не моргне,
Научила і мене.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
V. Рефлексія
— Яку цифру писали? Розкажіть про неї.