Конспект уроку математики для 1 класу з теми "Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у межах 8. Додавання трьох доданків"

Про матеріал
Урок спрямований на ознайомлення учнів з числом і цифрою 8, з написанням цифри 8, розвиток уваги, спостережливості учнів.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ВП «Лисичанський педагогічний коледж

Луганського національного університету

імені Тараса Шевченка»

 

 

 

 

 

 

 

«Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у межах 8. Додавання трьох доданків»

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з математики

для 1 класу

студентки 3-го курсу, групи А

спеціальності «Початкова освіта»

ОКР «молодший спеціаліст»

Лондарь Христини

Вчитель-методист:

Ляшенко К.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лисичанськ

2017

Тема. Число і цифра 8. Написання цифри 8. Порівняння чисел у межах 8. Додавання трьох доданків.

Мета: освітня – ознайомити учнів з числом і цифрою 8, з написанням цифри 8, вправляти учнів в порівнянні чисел у межах 8; учити обчислювати вирази на додавання з трьома доданками;

розвиваюча – розвивати увагу, спостережливість учнів;

виховна – виховувати в учнів поваги один до одного.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник Математика для 1 класу, картки з предметами, картки з геометричними фігурами, картинка цифри 8 (рукописної та друкованої).

Методи і прийоми: пояснювально-ілюстративний метод, репродуктивний метод.

Методична література:

  1. Підручник Математика: підруч. для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл./М.В.Богданович, Г.П.Лишенко. – К. : Видавництво «Генеза», 2012.
  2. Урок з математики [Електронний Ресурс] : матеріали для уроку з математики – Текст. Дані (17,8 КБ) Режим доступу до ресурсу: https://posibnyk.com/lessons/12-1-0-819
  3. Урок з математики [Електронний ресурс]: матеріали до уроку з математики – Текст. Дані (60 КБ). Режим доступу до ресурсу: http://zubrila.com/урок-№-29-тема-число-і-цифра-8-написання-ц/
  4. Урок з математики [Електронний ресурс]: матеріали до уроку з математики – Текст. Дані (25,6 КБ). Режим доступу до ресурсу: http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics1/30.html

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Візуальна перевірка готовності класу до роботи.

2. Привітання.

Вчитель: Пролунав уже дзвінок.

 Всіх покликав на урок.

 Тому дружно всі сідаємо.

 Працювати починаємо.

II. Закріплення й перевірка раніше вивченого.

Вчитель: Добрий день, діти! Мене звати Христина Русланівна, сьогодні урок математики проведу у вас я. Зараз я пропоную вам виконати цікаве завдання.

 

 

1. Усна лічба.

Вчитель: Я буду показувати вам картку із зображенням певної кількості предметів, а ви будете називати цифру, яка позначає цю кількість.

(Учитель показує картку із зображенням певної кількості предметів, а діти – називають цифру, яка позначає цю кількість) (Учитель показує картки, на яких зображені – 3 ягоди, 2 олівці, 4 м’яча, 6 вишеньок, 1 груша, 5 квіток, 7 кульок)

Вчитель: Молодці діти. А зараз я пропоную вам пограти у гру, яка називається «Знайдіть чужинця».

2. Гра «Знайдіть чужинця».

Вчитель: Я зараз розкладу біля дошки геометричні фігури. Вам треба буде відповідати на мої запитання.

(Вчитель задає запитання, а діти відповідають на них)

Запитання:

Вчитель: Чи можна всі ці предмети об’єднати в одну групу та чому?

Діти: Так, можна. Тому що всі ці фігури – це геометричні фігури, які мають кути.

Вчитель: Правильно. Яка з фігур відрізняється від решти і чому?

Діти: Третя фігура відрізняється від решти фігур. Тому що третя фігура – трикутник, а решта – чотирикутники.

Вчитель: Правильно. Скільки всього фігур? Давайте порахуємо разом.

(Діти разом з вчителем рахують фігури)

Діти: Один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім.

Вчитель: Правильно. Молодці діти. А який по порядку квадрат?

Діти: Перший.

Вчитель: Правильно. А який по порядку прямокутник?

Діти: Четвертий.

Вчитель: Діти, а як називається ця фігура? (Учитель додає до фігур ще одну фігуру – круг.)

Діти: Круг.

Вчитель: Правильно. Яку фігуру тепер можна назвати «чужинцем» та чому? Діти: Круг. Тому що він не має кутів.

Вчитель: Правильно. Скільки всього фігур тепер? Давайте порахуємо разом.

(Діти разом з вчителем рахують фігури)

Діти: Один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім.

Вчитель: Правильно. Молодці діти.

 

 

 

III. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота над загадками.

Вчитель: Діти, сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим числом і цифрою. А з яким – спробуйте відгадати.

(Вчитель читає загадки, а діти їх відгадують)

1). Ти зі мною не знайомий?

Я живу на дні морському.

Голова і вісім ніг,

От і весь я — ... (восьминіг).

2). Вісім ніг, як вісім рук,

Вишиває шовком круг

Цей дідок на диво.

Він легенький, наче пух,

Сплів для себе і для мух. (Павук)

Вчитель: Діти, яке число звучало у цих загадках?

Діти: Вісім.

Вчитель: Правильно. З яким новим числом ми ознайомимося сьогодні?

Діти: Із числом 8.

Вчитель: Правильно.

2. Виконання завдання 1 на сторінці 32.

Вчитель: Діти, відкрийте підручники на сторінці 32, завдання 1. Скажіть, як утворилося число вісім?

Діти: До семи додали один.

Вчитель: Правильно. Отже, щоб одержати число 8, потрібно до 7 додати 1.

3. Ознайомлення з друкованою цифрою 8.

Вчитель: Діти, число 8, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 8, «вісімкою». Погляньте на цифру вісім.

(Вчитель показує учням картинку друкованої цифри 8)

В цифри 8 – два кільця

Без початку, без кінця.

Два кільця, як не дивися.

Здогадались? Цифра … (Вісім)

4. Ознайомлення з рукописною цифрою 8.

а). Пояснення вчителя.

Вчитель: Діти, цифра 8 складається з двох малих овалів: верхнього і нижнього. Верхній овал трохи менше за нижній. Дана цифра пишеться кривою замкненою лінією. Подивіться на рукописну цифру 8.

(Вчитель показує картинку, на якій зображена рукописна цифра 8)

Вчитель: Цифру 8 починаємо писати трохи нижче і правіше за середину верхньої сторони клітинки, ведемо лінію праворуч угору заокруглюємо вправо в верхньому кутку клітинки, потім справа наліво до середини нижньої сторони клітинки заокруглюємо і піднімаємо угору до початкової точки. Цифра 8 пишеться без відриву руки.

(Вчитель пояснює з чого складається цифра 8, як пишеться цифра 8 та записує її на дошці)

б). Написання цифри в повітрі під рахунок «і-раз-i, два-і, три».

Вчитель: Діти, візьміть ручки у руки. Ми з вами зараз будемо писати у повітрі цифру 8. Повторюйте за мною.

(Діти під рахунок вчителя пишуть у повітрі цифру 8)

в). Написання цифри в зошиті.

Вчитель: Діти, зараз відкрийте ваші зошити. Вам треба написати цифру 8 три рази. Коли ви напишете цифру 8 три рази, то сядьте рівно та покладіть руки на парту.

Вчитель: Діти, ви вже написали?

Діти: Так!

Вчитель: Молодці. Зараз вам треба прописати цифру 8 ще п’ять разів. Коли ви напишете цифру 8 ще п’ять разів, то сядьте рівно та покладіть руки на парту.

Діти, ви вже написали?

Діти: Так!

Вчитель: Молодці. Обведіть кружечком ту цифру 8, яка, на вашу думку, у вас вийшла найкраще. Обвели?

Діти: Так!

Вчитель: Молодці.

Пальчикова гімнастика «Квітка розпустилася»

Вчитель: Діти, зараз ми з вами проведемо пальчикову гімнастику, яка називається «Квітка розпустилася».

Руки в кулачки. Кожен палець по черзі розпрямляється і відводиться в сторони (як у квітки пелюстки).

Вчитель: Молодці діти. Ви все правильно виконали.

5. Виконання завдання 2 на сторінці 32.

Вчитель: Діти, зараз вам треба виконати письмово завдання 2 на сторінці 32.

Вам треба полічити в кожній групі жовті й зелені кружечки.

Скільки жовтих кружечків у першій групі?
Діти: Вісім.

Вчитель: Правильно. Скільки зелених кружечків у першій групі?

Діти: Три.

Вчитель: Правильно. Отже, яких кружечків більше у першій групі?

Діти: Жовтих.

Вчитель: Правильно. А яких кружечків менше у першій групі?

Діти: Зелених.

Вчитель: Правильно. Отже, вам треба записати, що жовтих кружечків більше, ніж зелених.

(Діти виконують завдання 2 на сторінці 32 за допомогою вчителя)

Вчитель: Діти, скільки жовтих кружечків у другій групі?

Діти: Вісім.

Вчитель: Правильно. А скільки зелених кружечків у другій групі?

Діти: П᾿ять.

Вчитель: Правильно. Отже, яких кружечків більше у першій групі?

Діти: Жовтих.

Вчитель: Правильно. А яких кружечків менше у першій групі?

 Діти: Зелених.

Вчитель: Правильно. Отже, вам треба записати, що жовтих кружечків більше, ніж зелених.

Записали?

Діти: Так!

Вчитель: Молодці діти. А зараз ми трохи відпочинемо і виконаємо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка

Час прийшов для відпочинку,

Проведемо фізкультхвилинку.

Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Дружно всі присіли, встали.

І руками помахали.

Три! Чотири! Нахилились.

Зі струмочка гарно вмились.

П᾿ять! Шість! Всі веселі

Крутимось на каруселі.

А тепер всі руки в боки.

Як зайчата скоки-скоки!

Сім! Вісім! В потяг сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев᾿ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

6. Виконання завдання 3 на сторінці 32.

Вчитель: Діти, зараз вам треба виконати письмово завдання 3 на сторінці 32.

(Діти виконують письмово завдання 3 на сторінці 32 з допомогою вчителя)

Вчитель: У цьому завданні вам треба порахувати скільки всього фруктів на трьох тарілках.

Поданий, у підручнику приклад, вам необхідно записати до себе у зошити та вирішити його.

Вчитель: Діти, ви вже виконали завдання?

Діти: Так!

Вчитель: Молодці діти. Так скільки ж усього фруктів.

Діти: Шість.

Вчитель: Правильно. Як ви лічили?

Діти: До числа один додали спочатку число два, а потім число три.

Вчитель: Правильно. Молодці діти.

7. Виконання завдання 4 на сторінці 32.

Вчитель: Діти, а зараз давайте виконаємо завдання 4 на сторінці 32.

У цьому завданні вам треба прочитати числа від 1 до 8, а потім навпаки, від 8 до 1.

Назвати «сусідів» числа 7. Сказати, яке число передує числу 6? Яке число наступне за ним? Назвати всі числа, менші від 7.

Діти, прочитайте числа від 1 до 8.

Діти: Один, два, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім.

Вчитель: Молодці діти, правильно. Тепер прочитайте числа від 8 до 1.

Діти: Вісім, сім, шість, п’ять, чотири, три, два, один.

Вчитель: Молодці діти. Правильно. А зараз назвіть «сусідів» числа 7.

Діти: Сусіди числа 7 – 6 та 8.

Вчитель: Правильно. Діти, яке число передує числу 6?

Діти: Передує числу 6 число 5.

Вчитель: Правильно. А яке наступне число за числом 6?

Діти: Наступне за числом 6 число 7.

Вчитель: Правильно. Діти, назвіть всі числа, менші від 7.

Діти: Числа, менші від 7 – це 6, 5, 4, 3, 2, 1.

Вчитель: Правильно. Молодці діти. Ви дуже добре впоралися з цим завданням.

8. Виконання завдання 5 на сторінці 32.

Вчитель: Діти, зараз я пропоную вам виконати завдання 5 на сторінці 32.

У цьому завданні вам треба сказати скільки днів у навчальному тижні. Назвати їх. Назвати «сусідів» середи.

Діти, Скільки днів у навчальному тижні?

Діти: У навчальному тижні 5 днів.

Вчитель: Правильно. А тепер назвіть їх.

Діти: Понеділок, вівторок, середа, четвер, п’ятниця.

Вчитель: Правильно. Назвіть «сусідів» середи.

Діти: «Сусіди» середи – вівторок та четвер.

Вчитель: Правильно. Молодці діти. Ви дуже швидко впоралися із завданням.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розв᾿язування логічних задач.

Вчитель: Діти, зараз вам треба розв’язати логічні задачі. Я буду читати умови логічних задач, а ви будете їх усно розв’язувати.

(Вчитель читає умови логічних задач, а діти їх усно розв’язують)

1). Сім пташок зліпив Семенко

І одну мала Оленка.

Друзі, ви б не полічили,

Скільки діти птиць зробили?

Вчитель: Діти, скільки птиць зробили Семенко та Оленка?

Діти: Вісім птиць.

Вчитель: Правильно. Як ви полічили?

Діти: До числа сім додали число один.

Вчитель: Правильно. Молодці діти. Слухайте уважно умову наступної логічної задачі.

2). У садку ростуть дерева

Є два дуба і п’ять кленів

Скільки у садку дерев?

Вчитель: Діти, скільки всього росте дерев у садку?

Діти: Сім дерев.

Вчитель: Правильно. Як ви полічили?

Діти: До двох додали п’ять.

Вчитель: Правильно. Молодці діти. Ви дуже добре впоралися із завданням.

2. Гра «Яке число сховалось?».

На дошці запис:

8 = 6 + … (2)            8 = 2 +… (6)

8 = 5 + … (3)            8 = 1 + … (7)

8 = 4 + … (4)            8 = 3 + … (5)

Вчитель: Діти, зараз я пропоную вам пограти у гру, яка називається «Яке число сховалось?». Вам треба по черзі виходити до дошки та вирішувати приклади.

(Діти по черзі виходять до дошки та розв’язують приклади з допомогою вчителя)

Вчитель: Анастасія, виходь до дошки. Яке число треба додати до числа шість, щоб отримати число вісім?

Анастасія: Число два.

Вчитель: Записуй його на дошці та перевіряй приклад.

Анастасія: Якщо до числа шість додати два, то в результаті отримаємо число вісім.

Вчитель: Правильно, повертайся на своє місце. Артем, виходь до дошки. Яке число треба додати до числа п’ять, щоб отримати число вісім?

Артем: Число три.

Вчитель: Записуй його на дошці та перевіряй приклад.

Артем: Якщо до числа п’ять додати число три, то в результаті отримаємо число вісім.

Вчитель: Правильно, повертайся на своє місце. Марія, виходь до дошки. Яке число треба додати до числа чотири, щоб отримати число вісім?

Марія: Число чотири.

Вчитель: Записуй його на дошці та перевіряй приклад.

Марія: Якщо до числа чотири додати число чотири, то в результаті отримаємо число вісім.

Вчитель: Правильно, повертайся на своє місце. Софія, виходь до дошки. Яке число треба додати до числа два, щоб отримати число вісім?

Софія: Число шість.

Вчитель: Правильно. Записуй його на дошці та перевіряй приклад.

Софія: Якщо до числа два додати число шість, то в результаті отримаємо число вісім.

Вчитель: Правильно, повертайся на своє місце. Олександра, виходь до дошки. Яке число треба додати до числа один, щоб отримати число вісім?

Олександра: Число сім.

Вчитель: Правильно. Записуй його на дошці та перевіряй приклад.

Олександра: Якщо до числа один додати число сім, то в результаті отримаємо число вісім.

Вчитель: Правильно, повертайся на своє місце. Людмила, виходь до дошки. Яке число треба додати до числа три, щоб отримати число вісім?

Людмила: Число п’ять.

Вчитель: Правильно. Записуй його на дошці та перевіряй приклад.

Людмила: Якщо до числа три додати число п’ять, то в результаті отримаємо число вісім.

Вчитель: Правильно, повертайся на своє місце.

Вчитель: Молодці діти. Ви дуже добре впоралися із завданням.

V. Підсумки.

Вчитель: Діти, з яким числом і цифрою ми познайомилися сьогодні на уроці?

Діти: З числом та цифрою 8.

Вчитель: Правильно. На уроці ми писали?

Діти: Так!

Вчитель: Правильно. На уроці ми рахували?

Діти: Так!

Вчитель: Правильно. Молодці діти. На уроці ви були дуже активними та кмітливими. До побачення!

Діти: До побачення!

 

docx
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
1548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку