Конспект уроку математики для 2 класу

Про матеріал
Тема. Парні та непарні числа. Розв’язування задач та знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3
Перегляд файлу

Тема. Парні та непарні числа. Розв’язування задач та знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3

Мета: ознайомити учнів з  парними та непарними числами та навчити визначати їх;

удосконалювати вміння розв’язувати задачі та виконувати вправи на знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3;

розвивати кмітливість, логічне мислення;

розвивати і корегувати зорове та слухове сприйняття, уточнювати та збагачувати математичні уявлення;

виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: підручник, зошит, ручка.

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку
  1. Привітання
  • Добрий день, діти! Сьогоднішній урок математики проведу з вами я, а звати мене Наталія Славівна. Будьте чемні та слухняні.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

II. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • На домашнє завдання вам були задача 613 і вирази в таблиці 614. А зараз давайте перевіримо, як ви їх виконали.

Задача 613

Триголовий дракон з’їв 27 яблук кожна голова порівну. Скільки яблук з’їла кожна голова?

  • Отже, скільки яблук з’їла кожна голова? (9 яблук)
  • Якою дією ви знайшли результат? (діленням)
  • Прочитайте вираз у зошиті до цієї задачі. (27:3=9)

614

  • Зачитайте вираз з таблиці результат якого 6? (18:3=6)
  • Зачитайте вираз з таблиці результат якого 5? (15:3=5)
  • Зачитайте  вираз з таблиці результат якого 7? (21:3=7)
  • Зачитайте вираз з таблиці результат якого 8? (24:3=8)
  • Зачитайте вираз з таблиці результат якого 2? (6:3=2)
  • Зачитайте вираз з таблиці результат якого 4? (12:3=4)
  • Зачитайте вираз з таблиці результат якого 9? (27:3=9)
  • Зачитайте вираз з таблиці результат якого 3? (9:3=3)
  •  Добре, молодці. З домашнім завданням ви впоралися.
  1. Усний рахунок.

а) Мозковий штурм

Дітки скажіть мені будь - ласка як називаються числа при

діленні? (ділене, дільник, частка)

- Якою дією зменшуємо число в кілька разів? (дією ділення)

- Як збільшити число у кілька разів? (дією множення)

- Щоб знайти різницю чисел, яку дію потрібно виконати? (дію віднімання)

- А щоб знайти частку? (дію ділення)

- Якою дією шукаємо суму? (дією додавання).

3. Математичний диктант

- А зараз відкриваємо зошити записуємо сьогоднішню дату. Пропускаємо 4 клітинки, і посередині в 5 записуємо:

 

2 березня

Класна робота

 

  • Я буду називати компоненти прикладів. Ваше завдання подумати та в голові обчислити відповідну дію, а в зошит записати тільки результат. Щоб в кінці нам легше було перевіряти, один із вас буде записувати результати на дошці, а всі інші в зошит . Будьте уважними .
  •  1)  зменшити у 3 рази числа: 21, 18, 9, 27, 15, 6 (7, 6, 3, 9, 5, 2)
  • 2) збільшити у 3 рази числа: 7, 2, 4, 9, 6, 5 (21, 6, 12, 27, 18, 15)

        А тепер перевіримо, чи правильно виконав ваш товариш на дошці, а ви

в зошитах.

(7, 6, 3, 9, 5, 2), (21, 6, 12, 27, 18, 15)

Перший результат, який записав учень на дошці ..., другий - .... і т.д.

1. Підніміть руки у кого всі результати правильні? (Ви молодці)

2. Підніміть руки у кого була одна помилка? (Ви молодці, але в інший раз будьте уважнішими)

3. Підніміть руки у кого було три і більше неправильних результатів? (Вам потрібно трохи ще довчити, і у вас все вийде).

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Я бачу, що ви вже знаєте збільшувати та зменшувати число у 3 рази. А на сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати задачі на цю тему, а також перед цим ми вивчимо, які це парні та непарні числа.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя.

    - Розгляньте малюнок.

  • Що ви бачите на ньому? (ланцюжок послідовних чисел)
  • Яке перше число в ланцюжку? (0)
  • А останнє? (20)
  • Чи всі ці числа діляться на 3? (Ні). Назвіть ті які можна поділити? (3, 6, 9, 12, 15, 18)
  • Чи всі ці числа діляться на 3? (Ні). Назвіть ті які можна поділити? (0, 3, 6, 9, 12, 15, 18)
  • А чи всі ці числа діляться на 2? (Ні). Назвіть ті які можна поділити (0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20)
  • Яких чисел більше, тих що діляться на 2, чи тих хто ділиться на 3? (чисел, що діляться на 2).
  • - Учні, числа які діляться на 2, називають парними (2, 4, 6, 8, …),  0 теж до речі є парним числом, ті числа які не діляться на 2 називаються непарними (1, 3, 5, 7, …). На малюнку ви бачите ланцюжок з числами.
  •  Хто назве мені парні числа з цього ланцюжка? (0, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20)
  • А непарні? (1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19).

2. Первинне закріплення

  •  Наскільки ви це зрозуміли, ми побачимо, коли виконаємо вирази 615, а також запишемо їх в зошит.

Перший приклад на дошці виконає…

  1. 40+15:3=45

Даний результат є парним чи непарним числом?

Другий приклад на дошці виконає…

2) 39-12:3=35

Даний результат є парним чи непарним числом?

Третій приклад на дошці виконає…

3) 93-17=10

Даний результат є парним чи непарним числом?

Четвертий приклад на дошці виконає…

4) 73+24=45

Даний результат є парним чи непарним числом?

  • Наступні чотири вирази виконуєте самостійно в зошитах.
  • Хто зачитає вирази, в яких результат вийшло непарне число? (27+24:3=35; 83+19=43; 36+35=53)
  • А вираз результатом якого є парне число?

(47-21:3=40)

 

V. Закріплення нового матеріалу.

1. Розв’язування задач.

Так як це у нас урок математики, ми не обійдемося без розв`язування

задач. Перша наша задача 618. Розв’язати її потрібно за допомогою схеми.

Батько зліпив 18 вареників, а донька — у 3 рази менше. Скільки вареників зліпили батько з донькою разом?

Б. – 18 в.  

Д. – ?, у 3 рази менше, ніж б.         ?  ?

 

Буть ласка прочитайте задачу про себе. Всі прочитали ?

- А зараз прочитаю вам я.

 Батько зліпив 18 вареників, а донька — у 3 рази менше. Скільки вареників зліпили батько з донькою разом?

- Про що йде мова у задачі? (про вареники)

- Хто ліпив вареники? (батько та донька)

- Чи знаємо скільки вареників зліпив батько? (Так, знаємо – 18)

- Що сказано про доньку? (у 3 рази менше зліпила вареників, ніж батько)

- Про що можемо дізнатися, знаючи ці 2 числа? (можемо дізнатися скільки вареників зліпила донька)

- Якою дією? (Ділення)

- А тепер ми можемо відповісти на запитання задачі? (Так)

- Якою дією? (Додавання)

- Отже, на скільки дій дана задача? (На 2)

-  Хто може скласти вираз до задачі за поданою схемою?

- Зачитай вираз 18:3+18=24(в.) – зліпили разом. Заповни пусті комірки відповідними цифрами біля дошки.

18:3+18=24

18:3 —> 6+18 —>24

  • Тож, що означає число 24? (Вареників)
  • Яка буде відповідь до задачі? (24 вареників зліпили батько і донька разом)
  • Запишіть скорочену відповідь до задачі. Відповідь: 12 вареників.

 

А зараз діти ми трохи відпочинемо, і проведемо фізкультхвилинку.

Вирази 619

  • А зараз учні, розв’яжемо усно декілька виразів на величини, а саме на масу це завдання під номером 619, в якому потрібно дані величини порівняти, тобто поставити знаки: менше, більше або дорівнює (<, >, =). В одному центнері 100 кілограмів (1 ц = 100 кг). Це записано в підручнику в рожевій рамці. Скільки виразів у даному завданні, учні? (6)
  •  А тепер учні, подивіться уважно на дошку, де є дані вирази.  Троє учнів зараз підійдуть до дошки і запишуть вирази з завдання і поставлять у квадратик відповідний знак. Хто запише перший вираз? Другий? Третій?
  • Всі інші, перевіряють чи правильні записи на дошці.
  • Правильно, сідайте хто запише останні три вирази цього завданння?
  • Молодці!

Більше: 1 ц > 1 кг (бо 100 кг більше, ніж 1); 1 ц > 10 кг (100 кг більше, ніж 10); 6 ц > 6 кг (600 кг більше, ніж 6).

Менше: 1 ц < 10 ц (величини одинакові, а число 1 менше числа 10); 5 ц < 6 ц (величини одинакові, а число 5 менше числа 6).

Дорівнює: 1 ц = 100 кг.

 

  • А зараз розв’яжемо задачу 620 на порівняння. Я вам її спочатку прочитаю.

У рівностях із таблиці ділення частину чисел замінили буквами. Яке число більше: Б чи В? Обґрунтуй свою думку.

А : 2 = Б               А : 3 = В

  • Подивіться учні на дошку, тут ви бачите вирази з задачі. Яка дія у цих виразах? (ділення)
  • Як називаються числа при діленні? (Ділене, дільник, частка).
  • Хто скаже що є діленим у 1 виразі? (А). А в 2 виразі? (Теж, А).
  • А що є дільником для 1 виразу? (2). А для другого? (3).
  • А що є часткою для 1 виразу? (Б). А для другого? (В).
  • Подивіться на дошку, ви бачите 2 однакові круги, одне з них поділили на 2 частини, а інше на 3 частини. Кожна з цих частин зафарбована відповідно жовтим та рожевим кольором? Отже, скажіть будь ласка учні, яким кольором зафарбована більша з цих частин? (Жовтим кольором)
  • Молодці, тобто та, що утворилася діленням на 2.

  • Отже, припустімо, що А – це якесь число. Ми маємо 2 однакові числа. Одне з них поділили на 2 частини, а інше на 3 частини.

 

  • Яка частина більша, при діленні числа на 2, чи на 3? (Та що утворилася діленням на 2).
  • Отже, який ми можемо зробити з цього висновок, яке число більше Б чи В? (Число Б)
  • Молодці учні, ми з вами виконали завдання.

 

VI. Підсумок уроку

1. Повідомлення домашнього завдання.

- На домашнє завдання вам буде задача 621. Її можна розв’язати 2 способами, ви обираєте зручніший для себе. Також вам буде на домашнє завдання вирази 622. Такі вирази ми вже виконували сьогодні.

В щоденники записали: матем 621, 622 с. 95

2. Підведення підсумків

- Що нового дізналися на уроці?

- Яке завдання виконували на уроці?

- Які проблеми і труднощі виникали?

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 червня 2023
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку