Тема. Парні та непарні числа. Розв’язування задач та знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3
Мета: ознайомити учнів з парними та непарними числами та навчити визначати їх;
удосконалювати вміння розв’язувати задачі та виконувати вправи на знаходження значень виразів на застосування таблиці ділення на 3;
розвивати кмітливість, логічне мислення;
розвивати і корегувати зорове та слухове сприйняття, уточнювати та збагачувати математичні уявлення;
виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: підручник, зошит, ручка.
Хід уроку
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
II. Актуалізація опорних знань
Задача 613
Триголовий дракон з’їв 27 яблук — кожна голова порівну. Скільки яблук з’їла кожна голова?
614
а) Мозковий штурм
Дітки скажіть мені будь - ласка як називаються числа при
діленні? (ділене, дільник, частка)
- Якою дією зменшуємо число в кілька разів? (дією ділення)
- Як збільшити число у кілька разів? (дією множення)
- Щоб знайти різницю чисел, яку дію потрібно виконати? (дію віднімання)
- А щоб знайти частку? (дію ділення)
- Якою дією шукаємо суму? (дією додавання).
3. Математичний диктант
- А зараз відкриваємо зошити записуємо сьогоднішню дату. Пропускаємо 4 клітинки, і посередині в 5 записуємо:
2 березня
Класна робота
А тепер перевіримо, чи правильно виконав ваш товариш на дошці, а ви
в зошитах.
(7, 6, 3, 9, 5, 2), (21, 6, 12, 27, 18, 15)
Перший результат, який записав учень на дошці ..., другий - .... і т.д.
1. Підніміть руки у кого всі результати правильні? (Ви молодці)
2. Підніміть руки у кого була одна помилка? (Ви молодці, але в інший раз будьте уважнішими)
3. Підніміть руки у кого було три і більше неправильних результатів? (Вам потрібно трохи ще довчити, і у вас все вийде).
III. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Я бачу, що ви вже знаєте збільшувати та зменшувати число у 3 рази. А на сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати задачі на цю тему, а також перед цим ми вивчимо, які це парні та непарні числа.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя.
- Розгляньте малюнок.
2. Первинне закріплення
Перший приклад на дошці виконає…
Даний результат є парним чи непарним числом?
Другий приклад на дошці виконає…
2) 39-12:3=35
Даний результат є парним чи непарним числом?
Третій приклад на дошці виконає…
3) 9∙3-17=10
Даний результат є парним чи непарним числом?
Четвертий приклад на дошці виконає…
4) 7∙3+24=45
Даний результат є парним чи непарним числом?
(47-21:3=40)
V. Закріплення нового матеріалу.
1. Розв’язування задач.
Так як це у нас урок математики, ми не обійдемося без розв`язування
задач. Перша наша задача 618. Розв’язати її потрібно за допомогою схеми.
Батько зліпив 18 вареників, а донька — у 3 рази менше. Скільки вареників зліпили батько з донькою разом?
Б. – 18 в.
Д. – ?, у 3 рази менше, ніж б. ? ?
Буть ласка прочитайте задачу про себе. Всі прочитали ?
- А зараз прочитаю вам я.
Батько зліпив 18 вареників, а донька — у 3 рази менше. Скільки вареників зліпили батько з донькою разом?
- Про що йде мова у задачі? (про вареники)
- Хто ліпив вареники? (батько та донька)
- Чи знаємо скільки вареників зліпив батько? (Так, знаємо – 18)
- Що сказано про доньку? (у 3 рази менше зліпила вареників, ніж батько)
- Про що можемо дізнатися, знаючи ці 2 числа? (можемо дізнатися скільки вареників зліпила донька)
- Якою дією? (Ділення)
- А тепер ми можемо відповісти на запитання задачі? (Так)
- Якою дією? (Додавання)
- Отже, на скільки дій дана задача? (На 2)
- Хто може скласти вираз до задачі за поданою схемою?
- Зачитай вираз 18:3+18=24(в.) – зліпили разом. Заповни пусті комірки відповідними цифрами біля дошки.
18:3+18=24
18:3 —> 6+18 —>24
А зараз діти ми трохи відпочинемо, і проведемо фізкультхвилинку.
Вирази 619
Більше: 1 ц > 1 кг (бо 100 кг більше, ніж 1); 1 ц > 10 кг (100 кг більше, ніж 10); 6 ц > 6 кг (600 кг більше, ніж 6).
Менше: 1 ц < 10 ц (величини одинакові, а число 1 менше числа 10); 5 ц < 6 ц (величини одинакові, а число 5 менше числа 6).
Дорівнює: 1 ц = 100 кг.
У рівностях із таблиці ділення частину чисел замінили буквами. Яке число більше: Б чи В? Обґрунтуй свою думку.
А : 2 = Б А : 3 = В
VI. Підсумок уроку
1. Повідомлення домашнього завдання.
- На домашнє завдання вам буде задача 621. Її можна розв’язати 2 способами, ви обираєте зручніший для себе. Також вам буде на домашнє завдання вирази 622. Такі вирази ми вже виконували сьогодні.
В щоденники записали: матем 621, 622 с. 95
2. Підведення підсумків
- Що нового дізналися на уроці?
- Яке завдання виконували на уроці?
- Які проблеми і труднощі виникали?