Тема. Одноцифрові, двоцифрові, трицифрові числа. Робота з даними.
Мета: формувати ключові компетентності: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативна: розвивати математичне мовлення; соціальна: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу; загальнокультурна: виховувати цікавість до математики, акуратність в роботі.
Формувати предметні компетентності:ознайомити учнів з поняттям «кілометр» удосконалювати вміння порівнювати трицифрові числа, записувати їх, читати у порядку зростання/спадання, розв'язувати задачі; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати старанність, охайність.
Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, кольорові цеглинки.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Ознайомлення з темою і цілями уроку.
Цілі уроку: (слайд презентації)
Щоб легше і швидше запам’ятати новий матеріал сьогодні на уроці ми вигадаємо історію. Головний герой нашої історії – це третьокласник Богдан.
У перший день навчання хлопчик довідався у школі про сім чудес України. Вдома він розповів рідним, що мріє побачити дива України. Батьки пообіцяли синові поїздку на осінніх канікулах.
Скільки днів треба чекати Богданові до поїздки, якщо перший день осінніх канікул припадає на 25 жовтня? (Робота в парах. Діти працюють з календарем)
2. Усні обчислення (слайд презентації) Робота з цеглинками лего.
Богдан готується до першої поїздки. Щоб дізнатися назву історичної пам’ятки, потрібно виконати усні обчислення.
Проведемо гру «Математичний ланцюжок». Колір цеглинки нам підкаже назву об’єкта.
3. Робота з картою. (слайд презентації)
Богдан довідався, що Хотинська фортеця знаходиться в Чернівецькій області. Перед початком подорожі хлопчик розглядав карту. Він вже знав деякі одиниці вимірювання довжини. Його зацікавило, які одиниці довжини використовують для вимірювання відстані між містами?
4. Актуалізація опорних знань.
Вправа 529.
Назви відомі тобі одиниці вимірювання довжини
Вправа 530.
5. Робота в групах. (слайд презентації)
Позначити на карті відстані між містами. Записати дані числа в порядку спадання.
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
Під час екскурсії Богдан дізнався багато цікавих фактів про фортецю і записав. Уважно послухайте розповідь про Хотинську фортецю. Запишіть числа, які звучатимуть під час розповіді.
Хотинська фортеця височіє на правому березі річки Дністер. Це була найпотужніша оборонна споруда. Для захисту від гарматного обстрілу стіни збудували товщиною 5 м і висотою понад 40 м, а це як 12поверховий будинок! Найвища вежа фортеці – Північна має висоту 60 метрів. Вилізти на такі стіни за допомогою драбини фактично самогубство. До того ж, на стіні ворогів чекали воїни з луками, камінням і казанами киплячої олії… Вік замку шістсот дев’яносто чотири роки.
Запишемо каліграфічно числа 5 , 40, 60, 694
Порівняйте записані числа. Обґрунтуй свою відповідь.
На замковому подвір’ї увагу Богдана привернув старий кам’яний колодязь, зовсім не схожий на бабусину криницю в селі. Глибина криниці в селі 8 м, це на 56 м менше, ніж глибина хотинського колодязя. У скільки разів хотинський колодязь глибший, ніж бабусина криниця?
Хотинська фортеця не завжди мала такий вигляд. Спершу це був дерев’яний форт, створений у Х ст. за князя Володимира Святославовича.
Під час екскурсії Богдан дізнався, хто у другій половині ХІІІ століття перебудував Хотинську фортецю. Дізнайтеся і ви ім’я цієї відомої людини.
Спочатку знайдіть кожен третій доданок.
Розташуйте знайдені доданки в порядку зростання та запишіть відповідну букву.
Гуляючи містом Хотин, Богдан зайшов у крамницю сувенірів. На згадку про подорож йому потрібно придбати 4 сувеніри (бабусі, дідусеві, молодшій сестричці і для себе). Вартість сувенірів не повинна перевищувати 200 грн.
Запиши цифрами дані про висоту географічних об’єктів України.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Пояснення домашнього завдання
2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»
· Сьогодні я дізнався(лася) про...
· Було цікаво...
· Я повторив(ла)...
· Мені було складно...
· Тепер я зможу...