Конспект уроку математики для 3 класу НУШ на тему "Міри маси. Грам."

Про матеріал
Розробка уроку математики для учнів 3 класу. Мета уроку: ознайомити учнів з одиницею вимирювання маси - грамом, формувати вміння розв"язувати задачі, розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

 

Урок математики в 3 класі

Тема уроку: «Міри маси. Грам»

Змістові лінії, які реалізуються під час заняття: числа, дії з числами; величини; взаємодіємо усно;  математичні вирази, рівності; сюжетні задачі.

Очікувані результати:  записує трицифрові числа у вигляді суми розрядних доданків; лічить у межах тисячі від будь-якого числа до вказаного; знаходить значення числового виразу;  перетворює одні одиниці величин в інші; застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах;  виконує усно обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях.

Освітні галузі, які інтегруються:   математична освітня галузь, мовно-літературна освітня галузь, фізкультурна освітня галузь.

Обладнання: картки, презентація до уроку, куб Блума, терези, сюжетні малюнки, малюнки колосків .

                                           Зміст навчального заняття

I. Організаційний момент

 

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Допоможе в цьому вам вміння міркувати.

 

  •        Щоб дізнатися, діти, про що піде мова на сьогоднішньому уроці математики, я пропоную вам відгадати загадку.

 

Народився із землі,
Зарум’янивсь на вогні
І з’явився на столі
До борщу тобі й мені.

                         (Хліб)

 

  •        А з чого починається хліб? (Із зернини, з колоска пшениці)

Хліб - це результат праці людей 122 професій. Запишіть в зошитах 122, розкладіть на розрядні доданки, запишіть сусідів числа.

  • Як утворили число 122 із попереднього?
  •        Багато треба докласти зусиль, щоб отримати смачний, запашний хлібчик.
  •        Давайте сьогодні спробуємо пройти шлях маленької зернинки до  хлібини на уроці математики.

ІІ. Актуалізація знань.

     Розпочнемо вирощування нашого зерна математичних знань з підготовки «ґрунту».

1. Мозковий штурм. Гра «Мікрофон».

- Один кілометр – це …

- Один метр – це…

- Один дециметр – це …

- Один сантиметр – це …

- Один центнер – це …

           Одна тонна – це …

2. Гра  «Кубування».

Ця гра допоможе  нам перевірити домашнє завдання та визначити  час   для виходу на поле.

Назви

Запропонуй

Чому

Придумай

Поясни  розв’язання задачі:

  • Зараз   9.00, через  15  хв.   нам  потрібно  виходити на посів.  Котру  годину  буде  показувати  годинник?

Поділися думкою щодо розв’язання задачі:

Василько  рухався  до  поля  20  хв,  а  Миколка - 45 хв. На  скільки  хвилин  більше  був  у  дорозі  Миколка?

3.  «Ґрунт» готовий до посіву.

 «Сій вчасно, вродить рясно»- говорить народна мудрість.

Наше поле – зошит, а зерна – те, що ми пишемо.

Каліграфічна хвилинка

  •        Перед вами ряд чисел.
  •        Розташуйте їх у порядку зростання. 
  •        Якщо ви виконаєте завдання правильно, то зможете прочитати зашифрований вислів, який буде девізом нашого уроку.

Збе      ре     жіть    один     грам    хлі      ба!

                            103      130     300      301        310     330      333

  • Що ви помітили в усіх цих числах?
  • Що означають нулі в числі 300?
  • Чим цікаве найбільше число?
  • Ми посіяли в зошити зернини у вигляді гарних, каліграфічно написаних чисел. Продовжіть ряд відповідями математичного диктанту.

4.  Математичний диктант.

5. Перевірка математичного диктанту.

 

ІІІ. Повідомлення теми. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

В девізі є слово «грам». Що ж таке 1 грам? Про це ви сьогодні дізнаєтесь на уроці.

    Отже, тема нашого уроку «Міри маси. Грам.»

Не відразу стали зерна

Хлібом тим, що на столі.

Люди довго і невтомно

Працювали на землі!

 

  •        Для перевірки вашої працьовитості пригадаємо …
  • Які одиниці маси вам вже відомі?
  • Які величини ми вимірюємо кілограмами? За допомогою якого приладу?

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

  1. Створення проблемної ситуації

— Спробуємо зважити за допомогою терезів та кілограмової гирі декілька цукерок.

—Чому нам це не вдається? (гиря заважка для легких цукерок)

—Як вийти з цієї ситуації? (потрібна гиря легша за кілограм)

— Ось тут у пригоді стане дрібна одиниця вимірювання маси — грам,

  1.  Ознайомлення з одиницею маси — грамом

— Масу предметів, які легші за 1 кг, вимірюють грамами.
                               1 кг = 1000 г

С. 76 №442 усно.


V. Закріплення нового матеріалу

  •        Ви свої математичні вміння повинні закріпити, щоб дати можливість прорости зернині знань.  Декілька учнів підуть до дошки працювати над індивідуальними завданнями.

1. Робота на індивідуальних картках.

Картка 1   Порівняй

  399__400                 2 ц __100 кг

  375 ­­__360                   700 г__1 кг

Картка 2

Запиши  у  вигляді  суми розрядних  доданків  числа

                  720, 605, 999, 529.

 2. Робота з підручником

а) Всі- Усний рахунок. С. 76 №441, + усно, - письмово з поясненням.

б) № 444

VІ. Фізкультхвилинка

Щоб зернина проросла, нам потрібен дощик.

Ви добре працювали, трудилися дружно, і наша зернина проросла, дала свої перші сходи. (Роздати колоски тим, хто гарно відповідав)

 

VІІ. Робота над задачами

«Колоски у полі дозрівають – хліборобів в поле закликають» - говорить народна мудрість. Оскільки ми сьогодні частково відчуваємо себе хліборобами, то давайте помандруємо на поле. Але на поле не звичайне, а задачне.

 Задача

       «На полі зібрали  3 мішки жита і 6 мішків пше­ниці, в кожному мішку по 10 кг зерна. Скільки всього кілограмів зерна  зібрали?».

                   Аналіз задачі і письмове розв'язування

       (3+6)*10=90

  •        Наші колоски наповнюються зерном завдяки вашим старанням.

(Роздати колоски тим, хто гарно відповідав)

 

VІІІ.  Геометричний матеріал .

  •        Мандрівка по полю продовжується. Зараз ми прийшли на поле геометричне і повинні знайти периметр хлібного поля.

    Яку форму має поле?

  •        Як знайти периметр прямокутника?
  •        Обчислення периметра. (4+2)*2=12 (км)

 

 ІХ. Самостійна робота  

    Ми потрапили на обчислювальне поле. І на нас чекає самостійна робота.

  № 445    1000г (або 1 кг)   600г   1000г (1 кг)   1кг160г

 

Х. Підсумок уроку.Рефлексія

  •        Погляньте на плоди своєї праці ( діти, які отримали колоски за правильні відповіді, піднімають їх вгору).  Але ви розумієте, що справжні колоски так швидко не ростуть. Для цього потрібна довга важка праця хлібороба, бо трудяться вони над вирощуванням хліба протягом цілого року.
  •        Недарма в народі кажуть: «Хлібові ціни немає».
  •        Пригадаймо слова, якими ми розпочинали урок: «Збережіть один грам хліба!».  
  •        Шануйте хліб, бережіть його.
  •        Чого навчив вас цей урок?               
  •        Спасибі, любі діти, за вашу роботу.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 вересня 2022
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку