Урок математики в 3 класі
Тема уроку: «Міри маси. Грам»
Змістові лінії, які реалізуються під час заняття: числа, дії з числами; величини; взаємодіємо усно; математичні вирази, рівності; сюжетні задачі.
Очікувані результати: записує трицифрові числа у вигляді суми розрядних доданків; лічить у межах тисячі від будь-якого числа до вказаного; знаходить значення числового виразу; перетворює одні одиниці величин в інші; застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах; виконує усно обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях.
Освітні галузі, які інтегруються: математична освітня галузь, мовно-літературна освітня галузь, фізкультурна освітня галузь.
Обладнання: картки, презентація до уроку, куб Блума, терези, сюжетні малюнки, малюнки колосків .
Зміст навчального заняття
I. Організаційний момент
Хочу побажати вам гарного уроку,
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Допоможе в цьому вам вміння міркувати.
Народився із землі,
Зарум’янивсь на вогні
І з’явився на столі
До борщу тобі й мені.
(Хліб)
Хліб - це результат праці людей 122 професій. Запишіть в зошитах 122, розкладіть на розрядні доданки, запишіть сусідів числа.
ІІ. Актуалізація знань.
Розпочнемо вирощування нашого зерна математичних знань з підготовки «ґрунту».
1. Мозковий штурм. Гра «Мікрофон».
- Один кілометр – це …
- Один метр – це…
- Один дециметр – це …
- Один центнер – це …
Одна тонна – це …
2. Гра «Кубування».
Ця гра допоможе нам перевірити домашнє завдання та визначити час для виходу на поле.
Назви
Запропонуй
Чому
Придумай
Поясни розв’язання задачі:
Поділися думкою щодо розв’язання задачі:
Василько рухався до поля 20 хв, а Миколка - 45 хв. На скільки хвилин більше був у дорозі Миколка?
3. «Ґрунт» готовий до посіву.
«Сій вчасно, вродить рясно»- говорить народна мудрість.
Наше поле – зошит, а зерна – те, що ми пишемо.
Каліграфічна хвилинка
Збе ре жіть один грам хлі ба!
103 130 300 301 310 330 333
4. Математичний диктант.
5. Перевірка математичного диктанту.
ІІІ. Повідомлення теми. Підготовка до сприймання нового матеріалу.
В девізі є слово «грам». Що ж таке 1 грам? Про це ви сьогодні дізнаєтесь на уроці.
Отже, тема нашого уроку «Міри маси. Грам.»
Не відразу стали зерна
Хлібом тим, що на столі.
Люди довго і невтомно
Працювали на землі!
ІV. Вивчення нового матеріалу
— Спробуємо зважити за допомогою терезів та кілограмової гирі декілька цукерок.
—Чому нам це не вдається? (гиря заважка для легких цукерок)
—Як вийти з цієї ситуації? (потрібна гиря легша за кілограм)
— Ось тут у пригоді стане дрібна одиниця вимірювання маси — грам,
— Масу предметів, які легші за 1 кг, вимірюють грамами.
1 кг = 1000 г
С. 76 №442 усно.
V. Закріплення нового матеріалу
1. Робота на індивідуальних картках.
Картка 1 Порівняй
399__400 2 ц __100 кг
375 __360 700 г__1 кг
Картка 2
Запиши у вигляді суми розрядних доданків числа
720, 605, 999, 529.
2. Робота з підручником
а) Всі- Усний рахунок. С. 76 №441, + усно, - письмово з поясненням.
VІ. Фізкультхвилинка
Щоб зернина проросла, нам потрібен дощик.
Ви добре працювали, трудилися дружно, і наша зернина проросла, дала свої перші сходи. (Роздати колоски тим, хто гарно відповідав)
VІІ. Робота над задачами
«Колоски у полі дозрівають – хліборобів в поле закликають» - говорить народна мудрість. Оскільки ми сьогодні частково відчуваємо себе хліборобами, то давайте помандруємо на поле. Але на поле не звичайне, а задачне.
Задача
«На полі зібрали 3 мішки жита і 6 мішків пшениці, в кожному мішку по 10 кг зерна. Скільки всього кілограмів зерна зібрали?».
Аналіз задачі і письмове розв'язування
(3+6)*10=90
(Роздати колоски тим, хто гарно відповідав)
VІІІ. Геометричний матеріал .
– Яку форму має поле?
ІХ. Самостійна робота
Ми потрапили на обчислювальне поле. І на нас чекає самостійна робота.
№ 445 1000г (або 1 кг) 600г 1000г (1 кг) 1кг160г
Х. Підсумок уроку.Рефлексія