Математичний проєкт "Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Про матеріал

Проблема: Вивчення правил складання сімейного бюджету на певний термін (місяць), пошук витрат, на яких можна розумно економити кошти родини.

Мета проекту: формувати основи економічної грамотності шляхом вивчення правил складання бюджету родини, практично ознайомитись зі шляхами економних витрат в сім'ї для застосування цих знань і вмінь у повсякденному житті.

(Відповідність основній ідеї Державного стандарту: формування ключових компетентностей засобами всіх освітніх галузей)

Завдання:

1. Ознайомитися з поняттям « бюджет сім'ї», принципами складання сімейного бюджету.

2. Вивчити, що таке доходи і витрати, ознайомитись зі структурою надходжень до сімейного бюджету.

3. Розпізнавати доходи, які одержує сім'я, класифікувати витрати сім'ї.

4. Складати власний бюджет на місяць

5. Оформити свої дослідження, розв'язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах.

Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

 (за підручником «Математика» 3 клас  С. Скворцова. О. Онопрієнко, 2020)

Назва: «Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Проблема: Вивчення правил складання сімейного бюджету на певний термін (місяць), пошук  витрат, на яких можна розумно економити кошти родини.

Учасники: учні 3- Д класу Криворізької гімназії № 91

Координатор: О. В. Волинець

Мета проекту: вивчити правила складання бюджету родини, практично ознайомитись зі шляхами економних витрат в сім’ї для застосування цих знань і вмінь  у повсякденному житті.

Завдання:

  1. Ознайомитися з поняттям « бюджет сім’ї», принципами складання сімейного бюджету.
  2. Вивчити, що таке доходи і витрати, ознайомитись зі структурою надходжень до сімейного бюджету.
  3. Розпізнавати доходи, які одержує сім’я, класифікувати витрати сім’ї.
  4.  Складати власний бюджет на місяць
  5. Оформити свої дослідження, розв’язуючи задачі на задану тематику на картках, працюючи в групах.

За домінантною діяльностю: інформаційно-дослідницький

За предметно-змістовим напрямком: міжпредметний (математика, курс « Я досліджую світ», українська мова)

За кількістю учасників: груповий

За терміном виконання: довготривалий ( 2 тижні )

Програмно-технічне забезпечення: доступ до інформаційних ресурсів; матеріали на друкованій основі,таблиці,діаграми, доступ до Інтернету

Очікуваний результат: інформаційні повідомлення,  аналітичні таблиці, розв’язування задач за тематикою проєкту.

Об’єкт пізнання: сімейний бюджет

Етапи роботи над проєктом

Дидактичні завдання етапів

Заходи щодо реалізації

Термін

І. Постановка проблеми

Вибір теми проєкту, визначення мети, завдань проєкту

Отримання інформації про проєктну діяльність

Створення творчих груп

Економісти, Аналітики, Математики

2-3 хв.

ІІ. Планування

Визначення джерел інформації, способів її збору та аналізу. Вибір способу звітування. Розподіл завдань серед членів груп

Розподіл часу  роботи над проектом

Опрацювання літератури економічного напрямку, відеоматеріалів.

20 хв.

ІІІ. Основна робота за проектом.

Збір інформації. Вирішення проміжних завдань. Основні інструменти: опитування, робота з друкованими матеріалами, інформаційними ресурсами, складання діаграм, таблиць, розв’язання задач на задану тематику

Опрацювання запропонованого матеріалу, обговорення в групах поставлених  питань.

25 хв.

ІV.Результати, висновки

Аналіз і синтез інформації, формулювання висновків. Підготовка звітів.

Обговорення тематичних питань.

Підготовка та проведення

обговорення правил складання сімейного бюджету

25хв.

V.Захист проекту

Захист проекту: усний звіт з демонстрацією матеріалів.

Презентація проекту, участь в обговоренні.

Презентація проекту, представлення  виконаної роботи , звітів, розв’язання задач

10 хв.

 

 

 

 

 

 

 

VІ.Оцінювання

Взаємодія всіх учасників, обговорення, самооцінка, взаємооцінювання.

Обговорення результатів проекту.

Оцінювання проекту (вербальне)

5 хв.

 

 

 

I група «ЕКОНОМІСТИ»

Тема навчального проєкту

«Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Мета проєкту

вивчити правила складання бюджету родини, практично ознайомитись зі шляхами економії витрат в сім’ї

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

07.03.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Група « ЕКОНОМІСТИ»

кошелек с деньгами

Додаткове завдання для учасників :

(розвиток зв’язного мовлення, критичного мислення)

Проаналізуй висловлювання.

Чи погоджуєся ти з ним?

Що ти знаєш про автора цих слів?

«Сьогодні заробити гроші дуже просто.

Набагато складнішезаробляти довгосторокові коштиі при цьому нести відповідальність перед суспільством, покращуючи світ.»

Опра Уіннфрі, бізнес – магнат, телеведуча

Учасники групи

  1. Демерташ Софія
  2. Дмітрієва Аріна
  3. Ковальчук Іван
  4. Коломоєць Поліна
  5. Майданов Максим
  6. Менів Марк
  7. Многолєтня Вероніка
  8. Пономарь Кирило

Завдання учасникам групи

       I.Дізнатися:

  1. Що таке «сімейний бюджет»? (2 учні)
  2. З чого складаються доходи родини? (2 учні)
  3. Що таке витрати сім’ї? (2 учні)
  4. Які існують види бюджетів? (2 учні)

       II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити на 4 слайдах в шаблон презентації (схеми, діаграми, коротенький тест, малюнки)

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень виконує презентацію;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

II група «АНАЛІТИКИ»

Тема навчального проєкту

«Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Мета проєкту

вивчити правила складання бюджету родини, практично ознайомитись зі шляхами економії витрат в сім’ї

Час дослідження

2 уроки

Презентація результатів

07.03.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Група « Аналітики»

Банкіри радять українцям не гнатися за високими депозитними ставками

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй висловлювання.

Чи підтримуєш ти думку автора?

Які факти з життя цієї людини ти знаєш?

« Багатство – це не скупчення матеріальних цінностей.Це вміннявитрачати менше, ніж заробляєш, вміння відкладати і вкладати.»

Стів Джобс, мільярдер,винахідник, засновник компанії «Applе Inc»

Учасники групи

  1. Гончарук Кіра
  2. Денисенко Марк
  3. Журавель Василиса
  4. Клименко Ілля
  5. Отверченко Артем
  6. Приказчикова Марія
  7. Сердюк Аріна
  8. Сисуєва Марія

Завдання учасникам групи

       I.Проаналізувати:

  1. Сімейні доходи (у відсотках до сукупного доходу сім’ї) (2 учні)
  2.  Сімейні витрати  обов’язкові (у відсотках до витрат сім’ї) (2 учні)
  3. З чого складаються доходи родини? (2 учні)
  4. Що таке витрати сім’ї? (2 учні)

       II.Оформити:

Отриману інформацію розмістити на 2- х  діаграмах з поясненнями

В парі

  • учні разом знаходять інформацію;
  • один учень створює діаграму;
  • другий готує коротеньке повідомлення.

 

 

III група МАТЕМАТИКИ»

Тема навчального проєкту

«Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Мета проєкту

вивчити правила складання бюджету родини, практично ознайомитись зі шляхами економії витрат в сім’ї

Час дослідження

2 тижні

Презентація результатів

07.03.2021

 

Зразок оформлення роботи

«Сімейний бюджет. Вчимося розумної економії»

Група « Математики»

Крилаті вислови про гроші

Додаткове завдання для учасників групи:

Проаналізуй висловлювання.

Чи підтримуєш ти думку автора?

Як гроші можуть полегшити(покращити) наше життя?

Чи можна замінити грошима близьких людей, почуття, здоров’я?

« Не в грошах щастя, а в тих можливостях, які ці гроші відкривають»

Генрі Форд, підприємець, мільйонер

Учасники групи

  1. Козін Андрій
  2. Лоцманова Анна
  3. Можар Олексій
  4. Нікітіна Дар’я
  5. Рубан Дар’я
  6. Свічкарьова Анна
  7. Ткачук Дар’я
  8. Таранчук Артем
  9. Щербина Марія

Завдання учасникам групи

       I.Розглянути таблиці, підрахувати доходи і витрати родин.

1.Міні – група 1 Задача № 1.Порівняй  доходи і витрати сім’ї Петренків. До якого виду можна віднести бюджет цієї родини? Ваші рекомендації родині. Розв’яжи задачу

2.Міні – група 2 Задача № 2. Розглянь таблицю. Які зміни, на вашу думку, Олександр повинен зробити у своїх місячних витратах, щоб мати можливість заощаджувати?

3. Міні – група 3. Задача № 3. Обчисли доходи і витрати сім’ї Іванченко за лютий місяць. Що можна сказати про їх бюджет? Як вплине на сімейний бюджет підвищення пенсії бабусі на 150 грн. та її від’їзд на лікування до санаторію (вартість путівки 1200 грн., дорога в обидва кінці – 110 грн.).

       II.Оформити:Представити розв’язки задач по діям. Дати відповіді на питання.Сформулювати висновки.

В трійках:

  • учні разом складають план розв’язання;
  • письмово оформлюють роботу;
  • коментують висновки.

 

Висновки

Економити сімейним бюджет просто необхідно.

Як спланувати сімейний бюджет – це питання залишається відкритим.

 Бюджет сім’ї повинен бути збалансованим, тому що саме тоді раціонально використовуються ресурси сім’ї, з’являється можливість задовольнити якнайбільше потреб.

Намагайся бути розумним, а не багатим: багатства можна позбутися, а розум  завжди з тобою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки (Зразки робіт груп )

Група «Економісти»

         

 

Група «Аналітики»

З чого складаються доходи родини?

Завдання : перевірте, який відсоток отримаєте в суммі? Подумайте, яке джерело доходів можна збільшити, як?

Які ви знаєте види обов’язкових витрат?

Завдання : перевірте, який відсоток отримаєте в суммі? Подумайте, як можна зменшити витрати?

 

 

Група «Математики»

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Проєк Бюджет ФОТО\0-02-05-ac04ecc95a7258d9ac55f20a93e211ff5072f24efbaf1e1ce8c05125c82dce42_41fabace16085841.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Проєк Бюджет ФОТО\0-02-05-0529ee446cf450d41d9b27b3c13282bf751ca626e7e244e3fb37df456feb91a5_456f0f2beed672f8.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Проєк Бюджет ФОТО\0-02-05-21c7c1a424040a3b08e173a6d0c76f3825977ff4e4518656ccc460592f2db1e4_bb19853fb2c29b7.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Проєк Бюджет ФОТО\0-02-05-6a65c7c953a69d6a763cb9fc06dada1c439e87baa21b868624a608d5e1a8a72f_4d3eddb840b1ab9.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Проєк Бюджет ФОТО\0-02-05-5f4af0fdf7ce1f2da97daea85011d9820f7c221bf197cf2e1d9bc7a956c7b5c2_d470802c7e94ca33.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Проєк Бюджет ФОТО\0-02-05-1d2cb85566d171ab84de4b7cc331aef84d4f8a699aa8d58d3139594a3fea7e38_af204129fe7fcbee.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Проєк Бюджет ФОТО\0-02-05-0b7ecbf9e97c2114bcedf03756d191f2c06c8f975f886be07c7868d4e45943f1_af8c94be54dc6bc6.jpg

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інші матеріали
НУШ
Додано
29 вересня 2022
Переглядів
2007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку