Конспект уроку математики для учнів 6 класу на тему "Відношення.Пропорції. Основна властивість пропорції"

Про матеріал

Урок математики для учнів 6 класу на тему "Відношення.Пропорції. Основна властивість пропорції". Урок містить практичну роботу, дослідження, створено та використано презентацію.

Урок спрямовано на формування наступних компетентностей:

 спілкування державною мовою;

 математична компетентність;

 основні компетентності у природничих науках та технологіях;

 інформаційно-цифрова компетентність;

 обізнаність і самовираження у сфері культури.

Перегляд файлу

Математика

6 клас

Тема: Відношення.Пропорції. Основна властивість пропорції

 Мета:

  •            навчальна:
  •              продовжити формувати знання учнів про відношення;
  •              формувати уявлення учнів про зміст понять «пропорція», «члени пропорції», «основна властивість пропорції»;
  •              виробити вміння застосовувати ці поняття під час розв’язування типових завдань;
  •              познайомити учнів із «золотою пропорцією»;
  •            розвиваюча: розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно мислити; використовувати міжпредметні звязки для формування цілісної системи знань;
  •            виховна: виховувати математичну культуру; формувати інтерес до нових знань та прагнення їх набути, повагу до українських державних символів.

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати діяльності учнів:

Учень/учениця:

  • наводить приклади пропорційних величин; розуміє, що таке відношення;
  • формулює: означення пропорції, основну властивість пропорції;
  • розвязуває вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин, складання пропорції.

Урок спрямовано на формування наступних компетентностей:

  • спілкування державною мовою;
  • математична компетентність;
  • основні компетентності у природничих науках та технологіях;
  • інформаційно-цифрова компетентність;
  • обізнаність і самовираження у сфері культури.

Обладнання: підручник, ПК з встановленим ППЗ «Математика, 6 клас», проектор, МД, відеоролик, плакат для гімнастики для очей, презентація MS PowerPoint, папір, кольоровий папір, клей, ножиці

Структура уроку

  1.                      Організаційна частина

Вправа «Отримай посмішку у відповідь»

  1.                      Повідомлення теми та очікуваних результатів, мотивація навчальної діяльності

1) (слайд 1)

Двадцять девяте листопада

Класна робота

Відношення. Пропорції. Основна властивість пропорції

2) Проведення дослідження: (слайд 2)

1. Оберіть прямокутник, який Вам найбільше подобається, здається Вам найгарнішим, найгармонічнішим. Позначте обраний прямокутник.

2. Ви ідете парком і захотіли присісти на лавку. Розташуйте схематично себе на зображенні лавки.

Про результати нашого дослідження Ви дізнаєтеся пізніше.

  1.                      Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань:
  1. Опитування (слайд 3):
  • Що називають відношенням двох чисел?
  • Що показує відношення?
  • Як знайти відношення величин, які вимірюються однією і тією самою одиницею?
  1. Вправа «Знайди пару» (слайд 4)
  1. Засвоєння нових знань, формування вмінь:
  1. Відношення та пропорція в прапорі України
  1. Демонстрація фрагменту відеоролику до пісні «Прапор України» (1 хв 35 с)
  2. Інформація про прапор (слайд 5)
  3. Практична робота «Виготовлення прапору України» (слайд 6)
  4. Підвести учнів до пропорції через рівність відношень ширини та довжини прапорів (слайд 7)
  1. Робота з ППЗ (урок 44, закладки 3,4)

Формування вмінь читати, записувати, складати пропорції: №№530,536

Основна властивість пропорції – закладка 5

Формування вмінь перевіряти істинність (правильність пропорції) – ППЗ, задача1

№534(1 або 2)

! Вміння працювати з пропорціями знадобиться на уроках географії (задачі на масштаб), хімії (задачі на суміші, сплави та ін.), геометрії (задачі на подібність трикутників).

!гімнастика для очей

  1. Золота пропорція (божественна пропорція) (слайди 8-13)
  1. Золота пропорція в тілі людини на прикладі замірів зросту та довжини ніг одного з учнів.
  2. Золота пропорція в природі, живописі, архітектурі.
  1. Підсумок уроку:
  1. Аналіз результатів дослідження:
  1. Більшість мала б обрати прямокутник №2 (бо таке відношення довжини та ширини (близько 1,6) людське око сприймає як найбільш гармонійне.)
  2. Більшість мала б сісти на лавку так, щоб ділити її у «золотому» відношенні
  1.               Продовжить речення:

На уроці:

  •                   я дізнався…(слайд 14)
  •                   я зрозумів…
  •                   я навчився…
  •                   найбільший мій успіх – це…
  •                   найбільші труднощі я відчув…
  •                   я не вмів, а тепер умію…
  •                   я змінив своє ставлення до…
  •                   на наступному уроці я хочу…
  1. Домашнє завдання: (слайд 15)

§21, вивчити правила (ст. 98-99);

 А - №№530,533;

В - №№535,537

Знайти додаткову інформацію про золоту пропорцію.

 

docx
Додав(-ла)
Довбань Олена
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
1631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку