Математика
6 клас
Тема: Відношення.Пропорції. Основна властивість пропорції
Мета:
-
продовжити формувати знання учнів про відношення;
-
формувати уявлення учнів про зміст понять «пропорція», «члени пропорції», «основна властивість пропорції»;
-
виробити вміння застосовувати ці поняття під час розв’язування типових завдань;
-
познайомити учнів із «золотою пропорцією»;
-
розвиваюча: розвивати вміння думати, аналізувати, порівнювати, логічно мислити; використовувати міжпредметні зв’язки для формування цілісної системи знань;
-
виховна: виховувати математичну культуру; формувати інтерес до нових знань та прагнення їх набути, повагу до українських державних символів.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати діяльності учнів:
Учень/учениця:
-
наводить приклади пропорційних величин; розуміє, що таке відношення;
-
формулює: означення пропорції, основну властивість пропорції;
-
розв’язуває вправи, що передбачають: знаходження відношення чисел і величин, складання пропорції.
Урок спрямовано на формування наступних компетентностей:
-
спілкування державною мовою;
-
математична компетентність;
-
основні компетентності у природничих науках та технологіях;
-
інформаційно-цифрова компетентність;
-
обізнаність і самовираження у сфері культури.
Обладнання: підручник, ПК з встановленим ППЗ «Математика, 6 клас», проектор, МД, відеоролик, плакат для гімнастики для очей, презентація MS PowerPoint, папір, кольоровий папір, клей, ножиці
Структура уроку
-
Організаційна частина
Вправа «Отримай посмішку у відповідь»
-
Повідомлення теми та очікуваних результатів, мотивація навчальної діяльності
1) (слайд 1)
Двадцять дев’яте листопада
Класна робота
Відношення. Пропорції. Основна властивість пропорції
2) Проведення дослідження: (слайд 2)
1. Оберіть прямокутник, який Вам найбільше подобається, здається Вам найгарнішим, найгармонічнішим. Позначте обраний прямокутник.
2. Ви ідете парком і захотіли присісти на лавку. Розташуйте схематично себе на зображенні лавки.
Про результати нашого дослідження Ви дізнаєтеся пізніше.
-
Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань:
-
Опитування (слайд 3):
-
Що називають відношенням двох чисел?
-
Що показує відношення?
-
Як знайти відношення величин, які вимірюються однією і тією самою одиницею?
-
Вправа «Знайди пару» (слайд 4)
-
Засвоєння нових знань, формування вмінь:
-
Відношення та пропорція в прапорі України
-
Демонстрація фрагменту відеоролику до пісні «Прапор України» (1 хв 35 с)
-
Інформація про прапор (слайд 5)
-
Практична робота «Виготовлення прапору України» (слайд 6)
-
Підвести учнів до пропорції через рівність відношень ширини та довжини прапорів (слайд 7)
-
Робота з ППЗ (урок 44, закладки 3,4)
Формування вмінь читати, записувати, складати пропорції: №№530,536
Основна властивість пропорції – закладка 5
Формування вмінь перевіряти істинність (правильність пропорції) – ППЗ, задача1
№534(1 або 2)
! Вміння працювати з пропорціями знадобиться на уроках географії (задачі на масштаб), хімії (задачі на суміші, сплави та ін.), геометрії (задачі на подібність трикутників).
!гімнастика для очей
-
Золота пропорція (божественна пропорція) (слайди 8-13)
-
Золота пропорція в тілі людини на прикладі замірів зросту та довжини ніг одного з учнів.
-
Золота пропорція в природі, живописі, архітектурі.
-
Підсумок уроку:
-
Аналіз результатів дослідження:
-
Більшість мала б обрати прямокутник №2 (бо таке відношення довжини та ширини (близько 1,6) людське око сприймає як найбільш гармонійне.)
-
Більшість мала б сісти на лавку так, щоб ділити її у «золотому» відношенні
-
Продовжить речення:
На уроці:
-
я дізнався…(слайд 14)
-
я зрозумів…
-
я навчився…
-
найбільший мій успіх – це…
-
найбільші труднощі я відчув…
-
я не вмів, а тепер умію…
-
я змінив своє ставлення до…
-
на наступному уроці я хочу…
-
Домашнє завдання: (слайд 15)
§21, вивчити правила (ст. 98-99);
А - №№530,533;
В - №№535,537
Знайти додаткову інформацію про золоту пропорцію.