Урок математики у 6 класі на тему " Розв’язування задач за темою «Відношення. Пропорції»

Про матеріал
Урок математики у 6 класі на тему " Розв’язування задач за темою «Відношення. Пропорції» Мета. Удосконалювати знання учнів за темою «Відношення. Пропорції»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач, критично мислити; розвивати навички самостійності, винахідливості , логічного мислення, самоконтролю, уваги; розширювати світогляд учнів; виховувати почуття колективізму, бажання здобувати знання для майбутньої професії, бути корисним для людей і Батьківщини. Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь. Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна. Обладнання: презентація до уроку, картки із задачами, карта України, атласи для кожної групи, комп’ютер, телевізор. Девіз уроку: Математика – це мова, на якій говорять всі точні науки. М.І. Лобачевський
Перегляд файлу

Урок з математики. 6 клас.

Тема. Розв’язування задач за темою «Відношення. Пропорції»

Мета. Удосконалювати знання учнів за темою «Відношення. Пропорції»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач, критично мислити; розвивати навички самостійності, винахідливості , логічного мислення, самоконтролю, уваги; розширювати світогляд учнів; виховувати почуття колективізму, бажання здобувати знання для майбутньої професії, бути корисним для людей і Батьківщини.

Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.

Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна.

Обладнання: презентація до уроку, картки із задачами, карта України, атласи для кожної групи, комп’ютер, телевізор.

Девіз уроку: Математика – це мова, на якій говорять всі точні науки.

М.І. Лобачевський

 Клас поділено на 4 групи. Учні в групах обєднані за інтересами, - це необхідно для інтенсивного обміну ідеями. Кожна група має свого керівника.

 Форма проведення – представлення напрацювань після проведення особистого інтерактивну з навчальним матеріалом даної теми.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

Урок щоб легко нам почати,

Слова важливі прошу пам’ятати,

Що Божа ласка душу очищає

І розум благодаттю наповняє.

Очікувані результати.

Сподіваюся, що на цьому уроці нас чекає успіх, радість, усмішка, якщо ми працюватимемо організовано, будемо розумними, кмітливими, обдарованими дітьми і будемо компетентними в запропонованих задачах.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Успішна дитина добре вчиться, старанна, розумна, має досягнення в навчанні, спорті, малюванні і т.д.

 Успішна сім’я добре забезпечена, має житло, є можливість вчитися і працювати. Успішна країна, якщо в ній люди мають роботу, працюють заводи, фабрики, обробляються сільськогосподарські поля, йде будівництво житла, діти мають можливість вчитися, займатися спортом, музикою, танцями, подорожувати, якщо її визнають у світі.

 А щоб країна досягла успіху, кожен з нас повинен бути успішним, і вчитися цьому треба вже сьогодні.

 Тому сьогоднішній урок ми проведемо у формі ділової конференції і покажемо, як ми можемо застосовувати набуті знання для розв’язування різноманітних задач.

 Ми з вами почали вивчати одну з найцікавіших тем математики Відношення і пропорція. Чому цікава тема? Відповідь на це питання дасть сьогоднішній урок, який ми проведемо у формі конференції.

 Я представляю вам учасників конференції.

 Група банкірів. Керівник-учень______________________.

Група кулінарів. Керівник-учениця______________________.

Група екологів. Керівник-учениця______________________.

Група географів. Керівник-учень______________________.

«Всяка теорія цінна для практики». Тож розпочинаємо!

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів за темою «Пропорції. Відношення.»

Щоб  розпочати нашу конференцію кожен з вас повинен мати квиток, який можна «ПРИДБАТИ» на аукціоні.

  1. Аукціон проводиться у вигляді фронтального опитування
  1. Пропорція – це…
  2. Основна властивість пропорції.
  3. Як знайти невідомий середній член пропорції?
  4. Як знайти невідомий крайній член пропорції?
  5. Відношенням двох чисел називають…
  6. Відношення не зміниться, якщо…
  1. Усний рахунок:
  1. Знайти зникле число.
  2. Розв’яжи рівняння.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Отже, в основному ви готові до обговорення такої відповідальної теми. Сьогодні ви спробуєте на практиці застосовувати свої знання і показати вміння  використовувати відношення і пропорцію при розв’язанні задач практичного змісту.

V.Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Слово надається групі екологів (10 хв.)

Учень. Наша група займається екологічними проблемами оточуючого середовища, доводиться і нам мати справу з пропорціями та пропорційними залежностями. Нам пропонується ряд задач, які ми розв’яжемо за допомогою складання пропорції і дізнаємося багато цікавого.

Задача №1.

Одним із засобів захисту навколишнього середовища є розсіювання шкідливих речовин за допомогою високих труб. Відома, що димова труба висотою 10 метрів дає змогу розсіювати  шкідливі речовини в радіусі до 20 км. Визначте радіус розсіювання речовини , якщо висота труби

  1. 50 метрів
  2. 80 метрів

Відповідь: а. 10 м, б. 16м.

Задача №2.

Один  гектар лісу (20-річного віку) поглинає за рік 9,35 т вуглекислого газу і виділяє 8,2 т кисню, який забезпечує дихання  200 людей. Скільки кілограм кисню потрібно на рік для дихання учням 6-Б класу?

Відповідь: 943 кг.

Учитель. Такі задачі , які ви вмієте розв’язувати за допомогою пропорції нагадують вам про своє здоров’я та охорону оточуючого середовища.

Слово надаємо географам.

Учениця. Наша група підготувала рекламу, про застосування пропорції. Перед вами карта України. Незабаром канікули і вас чекають цікаві подорожі. Ми пропонуємо вам маршрут:

  • До столиці України – Києва
  • Вас запрошує Софіївський парк, м. Умань
  • Дитячий курорт на чорному морі, м. Євпаторія

  На карті є масштаб, на уроках географії та математики ми вивчали, як ним користуватися. Обчисліть відстань  від вашого міста до вибраного місця подорожі і знайдіть, скільки до нього кілометрів, використовуючи знання пропорції.

 А наші консультанти якщо у вас виникне потреба, проінформують вас і допоможуть.

Задачі №3,4,5.

 Практична робота. На кожному столі карта України. Учні лінійкою вимірюють відстань від Білої Церкви  до місця екскурсії, використовуючи маштаб карти. Складають пропорцію і визначають відстань на місцевості.

 Консультанти географи- картографи допомагають і перевіряють.

Слово надається кулінарам (5 хв.)

 Учень. На уроках трудового навчання ми вивчали технологію приготування кулінарних страв. Ми побачили, що тут без знання пропорції і відношення не обійтись. Пропонуємо вам таку задачу.

Задача №6.

 З 10кг свіжих яблук виходить 8 кг яблучного   пюре. Скільки можна одержати яблучного пюре із 44 кг свіжих яблук?

Розв’язання.

  10кг яблук – 8 кг пюре,

  44 кг яблук – х кг.

Відповідь: 35,2 кг пюре.

Слово надається банкірам. 

Учень. «ПриватБанк» - один з найбільших банків України. Національна мережа банківського обслуговування «ПриватБанку» включає понад 3000 філій і відділень на всій території України. Цей банк є найбільшим оператором ринку роздрібних банківських послуг – за станом на 1 травня 2012 року банк обслуговує 13 млн. рахунків фізичних осіб, обсяг залучених коштів громадян досяг 16,373 млрд. грн. Цей банк є найбільшим емітентом і есквайром платіжних карток в Україні . на сьогодні банком емітовано понад 19,98 мільйонів карток, у мережі обслуговування карток працює7030 банкоматів і 54 486 РОS- терміналів.

Задача №7.

Клієнт банку поклав на рахунок 60000 грн. скільки грошей буде у нього на рахунку через рік, якщо банк виплачує 2,5% річних?

Розв’язання.

60000 грн. – 100%

х грн.- 2,5%

60000 грн +1500грн = 61500 грн.

Відповідь: 61500 грн.

VІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша конференція . пора приймати рішення. А зараз оцініть роботу уроку, відповівши на запитання:

  • Що нового ви дізнались на уроці?
  • Чи досягнули поставленої мети?
  • Що вам найбільше сподобалось під час уроку, яку інформацію ви почули вперше?

Так як сьогодні у нас була робота в групах, рішення приймають керівники груп.

Слово надається керівнику однієї з груп, яка аналізує таблицю результатів роботи груп і дає оцінку роботи кожної групи.

VІІ. Виставлення оцінок.

VІІІ. Домашнє завдання.

Приготувати проект розв’язання задачі на пропорційне відношення.

 

   

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2020
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку