Предмет математики настільки серйозний, що не варто опускати жодної можливості зробити його цікавим
Блез Паскаль
Тема уроку: Розв’язування задач та вправ на всі дії з натуральними числами
Мета уроку: Сприяти свідомому засвоєнню дій з натуральними числами і удосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам'ять, логічне мислення.
Обладнання:
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання. Звірити хід розв’язання з зображенням на екрані.
№ 524 (1)
535 • 207 – 32832 : 76 =110313
№ 526
товарного потягів.
Відповідь: 29 км/год.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні на уроці ми узагальнимо всі теоретичні знання про дії з натуральними числами і в цьому нам допоможе подорож по рідній школі, улюблених приміщень.
Наша подорож буде відбуватись у приміщенні і нам потрібно буде працювати розумово. Перш ніж вирушити у подорож, потрібно добре підготуватись. Для початку складемо у свій рюкзак необхідні приладдя для роботи. Що ж ми туди покладемо ?
Я буду задавати запитання , а кожна правильна відповідь – це і буде необхідна річ для нашої подорожі.
Запитання для учнів:
( 27 : 9 + 104 ) • 28 – 18 ( зошит)
ІІІ. Розв’язування задач та вправ.
Заходимо у школу.
Завдання 1.
Так як в кожної людини є свій День народження, так і в нашої школи є рік її заснування. Визначити цей рік нам допоможуть розв’язки рівнянь, які ми внесемо у таблицю.
№ рівняння |
1 |
2 |
3 |
4 |
Відповідь |
1 |
9 |
5 |
8 |
Будемо працювати і в парах, і колективно. На перших партах три пари розв’язують рівняння № 1,2,3. Рівняння № 4 розв’язують усі інші учні.
№ 1. ( х + 863 ) : 2 = 432 Відповідь: 1
№ 2. 441: х = 36 Відповідь: 9
№ 3. 309 • х = 1545 Відповідь: 5
№ 4. 3х + 6х + 4х = 104 Відповідь: 8
Завдання 2.
Визначити: Скільки років нашій школі?
2014 – 1956 = 56 (років)
Завдання 3.
На сьогоднішньому уроці ми встигнемо відвідати найулюбленіші приміщення школи. Для цього нам потрібно розділитися на дві групи ( по варіантах ) і піднятися у спортзал.
Одна група буде підніматися сходами зліва, а інша – справа.
Визначити: Скільки сходинок на другий поверх зліва, а скільки – справа?
Щоб дати правильну відповідь на запитання, потрібно знайти значення виразу. Кожна група доручить це капітанові записати на дошці, а з місця усі будуть перевіряти правильність виконання завдання.
В – І
51 – ( 588 : 49 + 728 : 56)
В – ІІ
102 – ( 1677 : 43 + 888 : 24)
Завдання 4.
Кожного літа проводяться ремонти шкільних приміщень. Зараз ми визначимо, скільки фарби потрібно для того, щоб пофарбувати підлогу у спортзалі.
Напередодні ми визначили розміри підлоги та взнали розхід фарби на 1м2.
Задача.
Довжина спортзалу 16 м, а ширина – у два рази менша. Скільки кілограм фарби потрібно для того, щоб пофарбувати підлогу, якщо на 1 м2 необхідно фарби?
Підсумок уроку.
Прикладні задачі, розв’язані на уроці, роблять предмет математика цікавим.
Домашнє завдання.
№532, 539(1)
Завдання додому:
Визначити, скільки років тому закінчили школу члени вашої родини.