Конспект уроку математики в 1-Б класі
Провела Баранник Л.О.
Тема. Порівнюємо групи об’єктів за кількістю («більше», «менше»). Знаки порівняння ( «>», «<»). Поняття «нерівність».
Мета: продовжувати формувати вміння учнів порівнювати кількість предметів; ознайомити з математичними знаками «більше», «менше», учити використовувати їх під час порівняння чисел, записувати та читати рівності і нерівності; розвивати та збагачувати мовлення учнів, допитливість; виховувати цікавість до математики, старанність.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Усна лічба (презентація)
1 слайд – «Пряма та зворотна лічба»
2 слайд – «Яке число пропустили?»
3 слайд – «Назви «сусідів» числа»
2. Повторення складу чисел 2, 3, 4, 5.
4, 5 слайди
3. Фізкультхвилинка.
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці,
Хай вона росте!
Усміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Усміхаюсь людям,
Зичу їм добра!
ІІІ. Основна частина.
1. Актуалізація понять «порівну», «не порівну», «дорівнює», «не дорівнює», «більше», «менше».
( Презентація, слайд 6)
- Скільки червоних зірочок? Синіх? Яких більше? Який ставимо знак? Дорівнює чи не дорівнює?
«Три не дорівнює одному»
- Скільки місяців? Сонечок? Який ставимо знак?
«Три дорівнює трьом»
- Скільки рожевих хмаринок? А синіх? Яких хмаринок менше? Який ставимо знак?
«Два не дорівнює чотирьом»
2. Ознайомлення з математичними знаками «більше», «менше». Вправляння в читанні нерівностей.
(Презентація, слайди 6, 7)
- У математиці для порівняння чисел використовують спеціальні знаки.
Слово «більше» позначають знаком «>».
Слово «менше» позначають знаком «<».
- Щоб запам’ятати ці знаки, я розкажу вам казочку про одну пташку. Жила – була одна пташка. І дуже вона любила поїсти! Їла вона що завгодно, аби було побільше. Як побачить багато предметів, одразу широко відкриває дзьоба. А як предметів менше, відвертається. Тобто, де число більше, туди пташка і відкриває широко свого дзьоба.
(Презентація, слайди 8, 9, 10)
- Читаємо нерівності:
«Два більше одного»
«Один менше двох»
(Презентація, слайди 11, 12, 13)
1<2, 4>2, 1=1
3. Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика.
- Пальчику, пальчику,
Де ти бував?
- Я з цим братом в ліс ходив.
- А з цим братом борщ варив.
- З цим я кашку коштував.
- А з найменшим заспівав.
4. Робота в зошитах (сторінка 17)
1. Запиши, скільки елементів у кожній множині. Постав відповідний знак. Обведи нерівності замкненою кривою.
4>2, 3=3, 2<5
2. Прочитай нерівності. Намалюй потрібну кількість фігур.
3. Наведи та допиши.
4. Робота з геометричним матеріалом.
(Презентація, слайд 14)
- Скільки геометричних фігур зображено?
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
(Презентація, слайди 15, 16)