Урок з математики "Переставна властивість додавання"

Про матеріал
відкритий урок з математики з використанням інноваційних технологій навчання в початковій школі
Перегляд файлу

Тема: Переставна властивість додавання. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел у  межах 10.

Мета: сприяти  формуванню в учнів поняття переставна  властивість додавання, закріпити вміння  дітей розв’язувати прості задачі в межах 10; розв’язувати вправи для засвоєння та застосування таблиць додавання і віднімання в межах 10; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати  логічне мислення, увагу, пам’ять, творчу уяву;  виховувати гуманне відношення до тварин, інтерес до  навчання,  математики.

Завдання: повторити склад чисел, виконувати задачі та вправи на засвоєння  таблиць   додавання і віднімання в межах 10; повторити назви компонентів дій додавання та віднімання; утворювати рівності на основі складу числа та практичних дій; застосовувати обчислювальні навички у практичних ситуаціях.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація, мультимедійний клас,  демонстраційний матеріал, каса цифр, індивідуальний лічильний матеріал, підручник «Математика. 1 клас» С.О.Скворцова, друкований зошит, маски лисички, ведмедя, білочки, кота, вівці,  дидактичні матеріали  до ігор,   картки для самостійної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром!

Діти, повернувшись до гостей, вітаються.

Ви почули всі дзвінок,

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Сідає першою краса,

Тепер сідає сила.

– Повторимо правила поведінки  на уроці.

Спитає вчитель – треба встати,

Коли тобі дозволять – сядь.

Сказати хочеш – не гукай,

А тільки руку підіймай.

У школі парту бережи,

І на парті не лежи.

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно,

Не базікать на уроках,

Як папуга чи сорока.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

  До нас на урок завітали гості із Царства Живої природи –Країни Тварин.

І принесла вони нам багато завдань, які ми маємо виконати, щоб на наступному уроці рухатися далі по країні Математика.

 Ану відгадайте, хто ж ця перша гостя. Вона про себе говорить так.

Учениця в масці лисички розповідає загадку, а діти відгадують.

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа,

В них таке смачненьке м’ясо.

Вовку – брату я сестриця

А зовуть мене …. (Лисиця).

– Лисичка приготувала вам такі завдання.

1. Гра «Весела лічба».

C:\Users\User\Desktop\картки з математики\00b.jpg

Згадаємо числовий ряд  0  1  2  3  4  ..  6  7  ..  9  10

  •      Які числа загубила Лисичка зі своєю сусідкою Кізкою.
  •      Завітаємо до чисел-сусідів нашої Лисички.

2. Дидактична гра «Числа-сусіди».

C:\Users\User\Desktop\картки з математики\03448aaf3e8343cabde405ac6bac3cb1.jpg

  • Назвати сусідів чисел …
  • Назвати попереднє від числа …
  • Назвати наступне від числа …

C:\Users\User\Desktop\картки з математики\c95fed2e58f06a0807f43fc27bd79bdb.jpg3. Усна лічба.

Дидактична гра «Зимові розваги з леґо»

 

C:\Users\User\Desktop\картки з математики\166b643a54b7b03786e5776b98c855e6.jpg                              C:\Users\User\Desktop\картки з математики\c07bd36c64095d05eb52c2cc6b2d3411.jpg

C:\Users\User\Desktop\картки з математики\470d344f417a3a885c3ac5703a736cdc.jpg                              C:\Users\User\Desktop\картки з математики\dd4a6568c491a2e5e77a5bbc9c9da61c.jpg

4. Розв’язування  віршованих задач.

Дидактична гра з леґо  «Задачі від лисички»

  

– Лисичка просить нас порівняти числа.

5. Дидактична гра «Порівнялочки»

6. Каліграфічна хвилинка

Проведемо каліграфічну хвилинку. Запрошую дітей  для гри «Живі числа». Учні мають певне число. За  командою вчителя, вони змішуються і стають швидко на своє місце в числовому ряді.

Записуємо числа від 0 до 10.

– Пригадаємо, як ми зошити відкриваємо:

Зошит свій я відкриваю:

Навскоси його кладу.

Ручку я отак тримаю,

Сяду  рівно, не зігнусь,

Буду я писати вправно

До роботи я берусь.

  Разом з Лисичкою запишемо  числовий ряд 0-10.

Діти прописують числовий ряд і виконують математичний диктант

7. Математичний диктант

C:\Users\User\Desktop\картки з математики\матем диктант.jpg

Взаємоперевірка: 9, 6, 4, 2.

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом

– Сьогодні тваринки  допоможуть вам в опануванні теми уроку «Переставна властивість  додавання. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел у  межах 10».

 А  хто ж наступний прийшов до нас на урок?

Учень в масці ведмедя розповідає загадку, а діти відгадують.

Ходжу  лісом  я  кошлатий

Люблю  влітку полювати,

А зимою в лігві спати.

Як зачую  я  весну

Прокидаюся від сну.

Називаюсь я…  (Ведмідь)

1. Підготовча робота.

Гра «Чарівні ворота» (Склад числа 10)

Двоє учнів беруться за руки, утворюючи «ворота», на яких число 10. Учні одержують картки з числами. Вони мають утворити пари чисел на склад числа 10. Тільки так вони зможуть пройти крізь «ворота».

– Назвіть випадки складу числа 9,  які складаються з однакових чисел,

але в різному порядку.

– Які приклади на додавання можна скласти за цими випадками?

2+7=9              4+5=9

7+2=9              5+4=9

2. Пояснення нового матеріалу

– Ведмедик прийшов не сам, а з друзями: Сонечком та Равликом .

Мультимедійний показ відеоматеріалу.( https://youtu.be/ohBASbnCU-k)

– Ви, напевно, помітили, що доданків може бути не тільки два, але й більше.

Сума не залежить від того, у якому порядку розміщені доданки.

3. Робота з демонстраційним матеріалом

 А ось наступна  гостя почула  про тему сьогоднішнього уроку і дуже хотіла дізнатися про переставну властивість додавання.

Учениця в масці білочки розповідає загадку, а діти називають тварину.

Червонясту шубку маю,
По гілках я  стрибаю.
Хоч мала  на зріст,
Та великий маю  хвіст.

Називаюсь я … (Білочка).

– Попрацюємо за таблицею.

Висновок. Додавати числа можна в будь-якому порядку. Від перестановки доданків сума не змінюється.

Фізкультхвилинка

Руханка – Відео (https://youtu.be/t7FLa2FF2AI)

4. Робота за підручником (с. 80).

А ось до нас прийшов домашній улюбленець.

Учень в масці котика декламує загадку, а учні відгадують її.

Всі зі мною люблять грати,

Коли вийду я із хати,
Мушу бігати, стрибати,
Спинку гнучно випинати.

А зовуть мене… (Котик)

Первинне закріплення. Завдання 1,  с.80. 

– Скільки блакитних квадратиків угорі? А білих? Скільки всього квадратиків?

– Скільки білих квадратиків унизу? А блакитних? Скільки всього квадратиків?

– Який висновок можна зробити?

При додаванні числа можна переставляти. Доданки місцями міняй хоч сто раз, та сума від цього не зміниться в нас.

IV. Розвиток математичних знань

1. Продовження роботи за підручником (с. 80)

Завдання 2. Складання і розв’язування прикладів з опорою на малюнок

Завдання З.

  •      Прочитайте приклади.
  •      Що однакове в прикладах? (Доданки, відповідь.)
  •      Чим відрізняються приклади? (Порядком доданків.)
  •      Прочитайте правило. (Додавати числа можна в будь-якому порядку.)

Діти роблять висновок. Читають правило в підручнику.

2. Розв’язування прикладів з коментуванням

Завдання 4.

3. Робота над текстовою задачею

Завдання 5.

Читання, аналіз, розв’язування задачі.

– Якою дією розв’язали задачу? Чому?

4. Завдання з логічним навантаженням

Завдання 6. Гра «Загубилося число»

C:\Users\User\Desktop\картки з математики\загубилося число.jpg

– Числа другого рядка підписані під числами першого рядка за певним правилом. Із часом деякі числа «загубилися». Знайдіть ці числа. (Слід звер­нути увагу дітей, на скільки збільшилося чи зменшилося кожне число, вста­новити певну закономірність.)

5. Вправа на увагу

Гра «Квіти для гнома»   

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»

– Отже, підсумуємо! Діти закінчіть речення.

  • При додаванні числа можна переставляти.
  • Додавати числа можна в будь-якому порядку.
  • Від перестановки доданків  сума не змінюється

– Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2020
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку