Урок математики "Додавання в межах 10. Розв'язування задач."

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з математики в 1 класі з використанням інноваційних технологій навчання в початковій школі.
Перегляд файлу

Тема: Додавання та віднімання чисел в межах 10. Розв’язування задач на знаходження суми та різниці чисел. 

Мета уроку: закріплювати знання натурального ряду чисел; формувати навички правильного каліграфічного письма цифр та знаків; закріпити вивчені табличні випадки додавання та віднімання; розвивати й удосконалювати обчислювальні навички; продовжувати формувати у дітей уміння порівнювати числа в межах 10; формувати вміння складати і розв’язувати задачі за малюнком; закріплювати знання про геометричні фігури; розвивати математичне мовлення, дрібну моторику, пізнавальний інтерес до навчання, увагу, критичне  мислення; прищеплювати інтерес до вивчення математики; виховувати, допитливість, спостережливість.

Обладнання: ілюстрації, малюнки до задачі, матеріал для  роботи біля дошки, презентація, ноутбук, телевізор.

Тип уроку: урок-узагальнення знань.

Хід уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1.               Організація класу до уроку.
    1.       Привітання з учнями(у віршованій формі)

Ви знаєте, що все в житті буває вперше?

Перше слово, перший крок,

Перший похід в садочок, перший похід в школу.

І сьогодні у вас теж особлива подія.

Сьогодні у Вас перший в житті відкритий урок, на який завітало так багато гостей.

  1.       Привітання з гостями.

 Сьогодні ми розпочнемо урок з посмішки. Поверніться один до одного, посміхніться  один одному.  А тепер поверніться до гостей, подаруйте і їм свою посмішку та  привітайтеся з ними:

Здрастуйте, люди добрі.

Здрастуйте, люди хороші.

Здрастуйте, люди веселі.

Привіт вам, у нашій оселі.

  1.       Перевірка готовності до уроку.

Отож, зараз у нас урок математики. У кожного з вас на парті повинен бути  робочий зошит, олівець та лінійка, цеглинки леґо. Сядьте, як справжні школярі.

 Всі сідайте тихо, діти,

 домовляємось не шуміти,

 руку гарно підіймати,

 на уроці не дрімати,

 а знання всім показати.

 

  • Сьогодні на наш емейл прийшов лист від нашого хорошого знайомого Професора Математика.

 

 Щоб урок був результативним, мені потрібні: 

                              Уважні

    Розумні

    Організовані

    Кмітливі, дружні і веселі діти

Тому девізом нашого уроку є:

    Думай, працюй, встигай!

    Розум, вміння, проявляй!

    Активним і уважним будь

    І про кмітливість не забудь!

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо виконувати завдання друзів Професора Математика. А для цього нам потрібно повторити вивчений матеріал, узагальнити і систематизувати наші математичні знання.

    То ж гаразд, часу не гаєм

    І урок вже починаєм.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     

Мудра сова пропонує нам сьогодні пограти у математичні ігри. Ось перша.

  •  Математичні ігри.

«Кубування». Теорія на гранях куба.

  Завітав сьогодні в клас

  на урок знову до нас

  кубик, діти, непростий,

  кубик, діти, чарівний.

На гранях куба:

  • назвати числа при додаванні;
  • назвати числа при відніманні;
  • з чого складається задача;
  • наступне число до числа 4;
  • попереднє число до числа 8;
  •  одиниця вимірювання довжини.

 

  

 

    Працюємо з Lego. Гра «Допоможи Лунтику»

   

Гімнастика для очей.

  • Мальвіна просить наші оченята відпочити.

 

 

Каліграфічна хвилинка.

 

  •                   Приготуйтесь до письма:

 Зошит швидко розгортайте,

 ручку правильно тримайте.

За осанкою всі стежте,

з чистотою всі дружіть.

На « відмінно» напишіть.

  • Проведемо Конкурс красунь серед цифр.

Перегляд і письмо цифр за слайд-презентацією.

ІІІ. Робота над темою уроку.

Склад чисел

- Щоб далі мандрувати,

 склад числа нам треба пригадати.

  •  Пригадаємо склад числа 10.

 

 

- Замініть числа сумою доданків.

Фізкультхвилинка.

  •                   Щось втомились ми сидіти.

Треба трішки відпочити!

 

Геометрична хвилинка.

- Ми часу не гаймо

 Геометричні фігури пригадаймо.

 

 Розв’язування задач.

- А хто це до нас поспішає?

- Мальвіна пропонує нам попрацювати із задачами:

(на екрані з’являється скорочений запис задач). Діти, складіть задачу за малюнком.

 

Робота з геометричним матеріалом. (Усно)

      Фізкультхвилинка.

Час настав для відпочинку- проведено фізкультхвилинку!

Задача 1.

Працюємо самостійно.

Аналіз задачі:

  •                   Задача про що? 
  •                   Які числові дані нам відомі?
  •                   Скільки разом ?

Задача 2.

Аналіз задачі:

- Задача про що?

 - Скільки було яблук?

- Скільки з’їли ?

- Що питається в задачі? Що означає слово «залишилося»?

- Як будем розв’язувати?

(записуємо розв’язок задачі  в зошиті, 1 учень- біля дошки).

Працюємо в парах.

Виконуємо в парах письмово вирази.

Інтерактивна гра «Математична яблунька»

 ІV. Закріплення вивченого. Формування умінь і навичок.

Додаткове завдання. Склади танграм.

Робота у групах.

 

 

  1. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»

  •                   Чи цікаво вам було працювати на уроці?
  •                   А яке із завдань, на вашу думку, було найцікавішим?

Кольорограма із Lego.

  •                   Спасибі вам за спільну працю. Ви дуже хороші діти. Вправно мандрували Математичною країною.
  • У класі сьогодні ви всі працювали,
  • Числа дадавали і віднімали.
  • Друзям своїм допомагали.
  • Між тим для себе знання здобували.
  • Приклади розв’язані.
  • Є відповіді в задачах.
  • Відомо тепер усім:
  • Серед нас у класі
  • Нема дітей ледачих.
  • Молодці, мої малята,
  • Любі хлопчики й дівчата.
  • Усі завдання розв’язали,
  • Ви, як бджілки працювали.
  • А по заслузі,
  • Щиро дякую вам, друзі!

Я вами задоволена. Ставимо лайки найпрацьовитішим і найкмітливішим учням.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2020
Переглядів
3128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку