Конспект уроку математики у 3 класі « На гостину до бджілок»

Про матеріал
Тема. Повторення і закріплення вивченого про частини. Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа. Мета. Повторити і закріпити вивчений матеріал про частини; удосконалювати вміння знаходити частину від числа; розвивати логічне мислення; збагатити знання учнів про бджіл, виховувати інтерес до вивчення таємниць природи.
Перегляд файлу

Конспект уроку математики у 3 класі « На гостину до бджілок»

Тема. Повторення і закріплення вивченого про частини. Знаходження частини від числа. Задачі на знаходження частини від числа.

 Мета. Повторити і закріпити вивчений матеріал про частини; удосконалювати вміння знаходити частину від числа; розвивати логічне мислення; збагатити знання  учнів про бджіл, виховувати інтерес до вивчення таємниць природи.

 

I. Організація учнів до уроку.

 II. Мотивація навчальної діяльності

  • Нас чекає велика праця.
  • Що для роботи візьмемо в помічники?
  • Уважність, працелюбність, знання.
  • Знаю, що ви любите працювати.
  • І по секрету скажи, що коли ви працюєте, то схожі на одну маленьку і працелюбну комаху, що є навіть символом працелюбності в українців.
  • Що це за комаха? (бджілка)
  • Бджілка є символом не лише працелюбності, а й мудрості, порядку, дружби . І сьогодні ми побуваєм на гостині у бджілки. Кожне виконане завдання розкриє вам таємницю цих комашок. Тож не гаймо часу, а приступимо до їх виконання.  Чим більше ми розв’яжем завдань, тим більше дізнаємось про цих комашок.

III. Актуалізація опорних учнівських знань

1.Математична розминка

  • Результат дії множення.
  • У квадрата вершин
  • В трьох трикутників кутів
  • Лап у 4 котів?
  • Крил у 9 синиць?
  • Ніжок у 8 курчат?
  • Пальців на руках шістьох?
  • Скільки годин у добі?
  • Назви чисел при діленні.
  • Чи може сума трьох різних чисел дорівнювати 3?
  • Назви найбільше двоцифрове число.
  • Найменше двоцифрове число.
  • Найбільше трицифрове.
  • У скільки разів 10 менше від 1000.
  • Скільки кілограм у тонні?
  • Скільки сотень у числі 812?
  • Скільки всього одиниць у числі 542?
  • Скільки всього  десятків у числі 351
  • Чверть години?
  • Як знайти третину від числа?
  • Як знайти довжину ламаної лінії?
  • Останнє запитання відкриє вам першу таємницю бджіл
  • Перша таємниця  бджілки.
  • У бджілки стільки очей, скільки у тебе та ще стільки, та ще півстільки, як у тебе(5).

Так, у бджілки 2 великі ока по боках голови і 3 маленькі на чолі між ними. Учені й досі не знають, для чого їй це.

2. «Викликаю вогонь на себе»(Математичні ланцюжки)

Друга таємниця ГРУПА № 1 «РОБОТА БДЖОЛИНОЇ СІМЇ».

1.Бджолина сім’я подібна до королівства. У кожному вулику проживає від 20 до 60 тисяч бджіл. Серед них є головна бджола, яку легко впізнати, бо вона значно більша від інших бджіл. Вона відкладає яйця і відповідає за народження сім’ї. Цю бджолу називають маткою. Вона живе понад 5 років, потім старіє, обирають нову – молоду і вона виштовхує стару з вулика.

3.Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю
і під нахилом кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу враз візьмусь.
Цифри писатиму рівненько,
щоб усі були гарненькі.
Щоб залюбки дивився я,
вчителька і вся моя сім’я.

Запишемо число, класна робота.

 На кожну парту бджілка принесла завдання.  Читаємо перше завдання

Оголошення теми уроку

Сьгодні ми повторимо частини. Будем розв’язувати задачі на знаходження частини від числа.

 

Таємниця бджілки Жодна бджола не втручається у справи інших. Ця комаха живе 2 місяці та є справжнім прикладом виживання в найскладніших життєвих ситуаціях. Наприклад, бджола, яка збирає соняшниковий мед, гине через 2-3 тижні, бо пошкоджує крильця об соняшникове листя. Якщо бджола когось вжалила, вона помирає.

IV. Розвиток математичних знань.

Задача

Людина розрізняє 60 кольорів, а бджола лише 10 частину. Скільки кольорів розрізняє бджола.

Як знайти частину від числа?

( жовтий,  синьо-зелений,  синій, „пурпуровий”, фіолетовий    і    невидимий    для    людини    – ультрафіолетовий. )

5. Знайти частину від числа .

Наступна таємниця бджіл

Дуже молоді бджоли прибирають у вулику, сторожують гніздо, складають у комірки квітковий пилок, випаровують зайву воду з нектару, переробляють його на мед.

Робочі бджоли вилітають збирати корм. Також у бджолиній сім’ї існує зовнішня охорона. Ці бджоли визначають ворога за запахом, не пускають до вулика чужих, ніколи не сплять, мають особливий нюх

Розвязування задач

Бджілку шанували у всі часи.
Мед вважали їжею Богів.
У Київській Русі відмічали свято бджілки.
До речі, це було у квітні.

 Мед має лікувальні властивості. Ним лікують рани, застуду, серце, печінку, нирки, хвороби очей. Діти, які їдять мед, краще ростуть. Спортсмени після великих змагань за короткий час відновлюють свою силу.

Хто медок завжди вживає,

Той квітучий вигляд має.

 

Фізкультхвилинка(під пісню Аліни Гросу «Бджілка»)

Робота в парі

Дещо цікаве про бджіл. Для отримання однієї ложки меду (30 г) протягом дня аж 200 бджіл повинні збирати нектар. У той же час така ж кількість цих розумних комах повинні займатися прийомом нектару і його обробкою у вулику. При цьому частина бджіл активно вентилює гніздо за допомогою помахів крилець, щоб швидше відбувалося випаровування зайвої води з нектару.

 

Самостійна робота

V. Підсумок уроку

  • Наш урок підходить до закінчення.
  • Про які таємниці бджіл ви дізнались?
  • Яку тему повторили? Як знайти частину від числа?
  • Оцініть свою роботу на уроці.
  • Коли ви будете згодні з твердженням, аплодуйте.
  1. Ви працювали недостатньо старанно.
  2. Ви працювали добре.
  3. Ви працювали чудово.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку