23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Конспект уроку математики у 5 класі "Порівняння звичайних дробів із однаковими знаменниками"

Про матеріал
Метою даного уроку є - навчити здобувачів освіти знаходити та зафарбовувати частини фігури, що відповідають даному дробу, познайомити з правилами порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками та чисельниками; закріпити поняття правильного і неправильного дробу; формувати навички знаходити і виправляти чужі помилки, формулювати власні думки та припущення.
Перегляд файлу

Тема: Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками

Мета: навчити здобувачів освіти знаходити та зафарбовувати частини фігури, що відповідають даному дробу, познайомити з правилами порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками та чисельниками; закріпити поняття правильного і неправильного дробу; формувати навички знаходити і виправляти чужі помилки, формулювати власні думки та припущення.

Тип уроку: формування умінь та навичок

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація до уроку, кольорові олівці, картки із завданнями, підручник математика 5 клас за ред. Н.А.Тарасенкова, І.М.Богатирьова, О.П.Бочко та інші, 2018 рік випуску.

Епіграф до уроку: Математику не можна вивчати, спостерігаючи як це роблять інші. А.Нівен

І. Організаційний момент.

Сьогодні нас вітає країна математика! Ігри, приклади, задачі – Все для вас! Побажаю вам кмітливості, за роботу в добрий час!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

На попередньому уроці здобувачі освіти познайомилися із поняттям дробу, знають як записати число у вигляді дробу, та знають що показують чисельник і знаменник дробу.

Рубрика «Пригадай»

C:\Users\пк2\Desktop\урок\pica_1-8_.png На що вказує чисельник і знаменник дробу?

 

 

Діти виконують вправу на смартфонах, створену мною за допомогою сервісу https://learningapps.org, знайшовши її за допомогою QR-коду, або за посиланням розміщенним на моєму блозі https://learningapps.org/display?v=pc7umv3rc18

QR Code

В даному завданні необхідно знайти дріб, що відповідає зафарбованій

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Записати дріб який відповідає кожному з малюнків:

 

 

C:\Users\пк2\Desktop\урок\pica_8-3.pngC:\Users\пк2\Desktop\урок\pica_8.pngC:\Users\пк2\Desktop\урок\pica_3-8.png

 

 

 

 

 

Учні, аналізують наведені малюнки, та пригадують поняття правильного і неправильного дробів. На малюнках видно, що неправильний дріб завжди більший за одиницю. На основі порівняння дітьми шматків піци на малюнках, може порівняти відповідні дроби.

IV. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу

Учні порівнюють правильні і неправильні дроби  одиницею та між собою на основі малюнків.

 

На кожному з малюнків зафарбуй відповідну частину круга і порівняй дроби.

 

 

 

                                                                                        

 

 

 

 

                                                                                        

 

 

 

 

 

                                                                                         

 

 

 

 

 

                                                                                         

На основі малюнків учні помічають закономірність та виводять правило: «Правильний дріб завжди менший за неправильний»

Формування вміння порівнювати правильні і неправильні дроби

Демонструються завдання на екрані, учні виконують їх у зошитах

  1. ;

У даному завданні кожен буде вписувати свої числа, тому доцільно перевірити дане завдання за допомогою взаємо перевірки (діти

обмінюються зошитами та виправляють помилки один одного)

В наступному завданні пропоную здобувачам освіти визначити зафарбовану частину фігури і записати її за допомогою дробів.

V. Формування умінь та навичок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Потім учні порівнюють записані дроби.

Далі учні виконують обернене завдання, тобто зафарбовують частину фігури, на яку вказує даний дріб, та за отриманим малюнком порівнюють їх.

     

                                                                     

 

Після виконання даних завдань учні  мають сформулювати правило порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками. Серед двох дробів з однаковими знаменниками більшим буде той у якого чисельник більший.

А дроби у з однаковими чисельники і знаменники рівні.

Доводимо наше правило з наступного прикладу:

Якщо розрізати два короваї на однакову кількість шматків (однакові знаменники), то більше короваю дістанеться тому хто візьме більше кількість шматків (більший чисельник)

 Довідка (джерело Вікіпедія). В Україні коровай готують на весілля, при цьому дотримуючись певних обрядових правил. М. Ф. Сумцов пише, що коровай — священний хліб, який має велике ритуальне значення і, без сумніву, жертовний характер. Коровай вважався символом щастя і достатку. Коровай виносять на вишитому рушнику. Чим пишніший вдавався випечений коровай, тим щасливіше і багатше життя чекає молодят, які скуштували коровай. Коровай випікали багатошаровим, і ділив його хресний батько нареченого або нареченої. Верхівку віддавали молодим, середню частину — гостям, а низ, в який часто запікають монети, — музикантам. Разом з шматочком короваю молоді ділилися з гостями своїм щастям. Гості у відповідь дякували жениху і нареченій подарунками.

Згідно з українськім звичаєм, дорогих гостей зустрічають хлібом-сіллю — короваєм, який виносять на вишитому рушнику. Дані традиції притаманні і нашому регіонові.

Формування умінь порівнювати дроби з однаковими знаменниками  на основі сформульованого правила.

Здобувачі освіти виконують №715 (у парах) порівнюють дроби

  1. ,  2) ,  3) , 4) , 5) і 1,  6) і 1.

Завдання на картках

C:\Users\пк2\Desktop\урок\загружено.png  

   

   

  

 

VI. Підсумок уроку:

Гра «Незакінчене речення»

  1. Число яке показує кількість взятих частин цілого називають …(чисельником)
  2. Дріб у якого чисельник менший за знаменник, називають… (правильним)
  3. Число яке показує на скільки частин поділили ціле називають … (знаменником)
  4. Правильний дріб завжди менший від …(одиниці)
  5. Дріб у якому чисельник більший за знаменник, називають…(неправильним)
  6. Якщо чисельник і знаменник неправильного дробу між собою рівні, то значення цього дробу дорівнює…
  7. З двох дробів з однаковими знаменниками більший той, чисельник якого …
  8. Меншому дробу на координатному промені відповідає точка, що лежить …

Домашнє завдання:

Творче завдання продемонструвати правило порівняння дробів за допомогою цеглинок лего наприклад:

C:\Users\пк2\Desktop\урок\drobi_3.jpg

№725 (Про здоров’я)

Кавун розрізали на 15 однакових скибок. За обідом мама з’їла 3 скибки, тато – 6 скибок, Іванко – 4 скибки. Яку частину кавуна з’їла родина за обідом? Про корисні властивості кавуна дізнайтеся з Інтернету.

№726 (Про Батьківщину)
Із 46 мільйонів населення україни у столиці проживає 3 мільйони. Яку частину складає населення Києва від загальної кількості населення країни?

 

docx
Додано
23 січня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку