Тематичне
оцінювання
з математики
5 клас
5 клас
ТО №1. ”Узагальнення і систематизація знань учнів за попередні класи ”
І варіант
І рівень
1. Виконати дії:
а) 925 + 496; б) 764 – 197; в) 125 · 3.
ІІ рівень
2. Розв'язати рівняння:
а) х – 236 = 105; б) 720 : х = 6.
3. У першого хлопчика 85 марок, а в другого – у 4 рази більше. Скільки марок у другого хлопчика?
ІІІ рівень
4. Обчислити:
13950 : 31 + 62 – 28.
5. З 60 га поля зібрали 2700 ц зерна. Скільки центнерів зерна зібрали з поля площею 35 га?
IV рівень
6. Маслозавод відправив у три магазини 2800 кг масла. У перший магазин завод відправив всього масла, у другий – на 56 кг більше, ніж у перший магазин, а в третій – решту масла. Скільки кілограмів масла одержав третій магазин?
II варіант
I рівень
1. Виконати дії:
а) 517 + 286; б) 821 – 465; в) 108 : 6.
II рівень
2. Розв'язати рівняння:
а) 169 + х = 934; б) х ∙ 3 = 360.
3. В одній бригаді 136 робітників, а в другій – на 58 робітників менше. Скільки робітників у другій бригаді?
ІІІ рівень
4. Обчислити:
73 ∙ 24 – 16205 : 35.
5. У 13 однакових банках міститься 156 кг меду. Скільки меду міститься в 36 банках?
IV рівень
6. На птахофермі було 2435 птахів. Кури становили всіх птахів, гусей було на 576 менше ніж курей, а решту – качки. Скільки качок було на птахофермі?
ТО №2. „Натуральні числа. Запис, читання, порівняння, округлення.”
І рівень
а) чотири мільйони сто двадцять вісім тисяч вісімсот один;
б) двісті три мільйони сорок тисяч шістсот двадцять вісім.
2. Записати словами число: 15 024 000 606.
ІІ рівень
3. Порівняти числа і результат записати за допомогою знаків ">" або "<": а) 5 804 705 і 5 804 608;
б) 6 730 239 і 6 730 439.
-
Округлити: а) 8 435 до десятків;
б) 242 118 до тисяч.
ІІІ рівень
-
Порівняти: а) 8000 г і 8 кг; б) 6 км і 5999 м.
-
Між якими сусідніми натуральними числами знаходиться кожне з чисел: 15 302; 4 000.
IV рівень
-
Одне трицифрове число записане цифрами 0, 7, 8, а друге – ци
- 4 -
фрами 5, 1, 3. Розмістити у кожному числі цифри так, щоб добуток цих двох чисел був найбільшим. Записати ці числа і знайти їх добуток.
-
Продовж ряд: 124, 248, 372... Напиши ще чотири числа. Яка тут закономірність?
ІІ варіант
І рівень
а) три мільйони сімсот дві тисячі дев'ятсот чотири;
б) сімсот двадцять мільйонів двісті сімдесят три тисячі шістсот сім.
2. Записати словами число: 36 000 208 007.
ІІ рівень
3. Порівняні числа і результат записати за допомогою знаків ">" або "<": а) 4 794 803 і 4 704 708;
б) 8 004 458 і 8 404 458.
4. Округлити: а) 4 315 до десятків;
ІІІ рівень
-
Порівняти: а) 7 кг і 7000 г; б) 6001м і 6 км.
-
Між якими сусідніми натуральними числами знаходиться кожне з чисел: 26 401; 5100.
IV рівень
-
Одне трицифрове число записане цифрами 0, 9, 1, а друге – цифрами 7, 2, 4. Розмістити у кожному числі цифри так, щоб добуток цих двох чисел був найменшим. Записати ці числа і знайти їх добуток.
-
Продовж ряд: 114, 249, 384... Напиши ще чотири числа. Яка тут закономірність?
ТО № 3. “Додавання і віднімання натуральних чисел”.
І варіант
а) 115419 + 78925; б) 86407 – 13628.
2. Продовжити правило: “Щоб знайти невідоме зменшуване потрібно...”
3. Знайти значення виразу 5925 + (х – 1064), якщо х = 6312.
4. Розв'язати рівняння: 358 + х = 1234.
5. Обчислити найзручнішим способом: 218 + 427 + 173 + 282.
ІІІ рівень
6. Вартість продукції, виготовленої за місяць першим цехом заводу, становила 123505 грн., другим цехом – на 34634 грн. менше, ніж першим, а третім – на 4381 грн. більше ніж другим. Яка вартість продукції, виготовленої трьома цехами?
-
Розв'язати рівняння: (246 + х) – 72 = 643.
-
Як зміниться різниця чисел 1657 і 549, якщо зменшуване зменшити на 457, а від'ємник збільшити на 557?
ІІ варіант
І рівень
1. Обчислити:
а) 403268 + 72294; б) 37658 -15849.
2. Продовжити правило: “Щоб знайти невідомий доданок потрібно...”
ІІ рівень
3. Знайти значення виразу: (12704 + у) – 9105, якщо у = 3787.
4. Розв’язати рівняння: 647 – х = 236.
5. Обчислити найзручнішим способом: 353 + 424 + 576 + 247.
ІІІ рівень
6. Перший шофер за рік проїхав 18764 км, другий – на 2126 км більше, ніж перший, а третій – на 5485 км менше ніж другий шофер. Скільки всього кілометрів проїхали три шофери за рік?
ІV рівень
7. Розв’язати рівняння: 273 – (х – 54) = 136.
8. Як зміниться різниця чисел 2159 і 1748, якщо зменшуване збільшити на 341, а від’ємник зменшити на 241?
ТО № 4. “Множення і ділення натуральних чисел”.
І варіант
І рівень
-
Виконати множення 96 ∙ 2066 .
-
Виконати ділення 2397 : 47 .
-
Щоб знайти невідоме ділене треба …
ІІ рівень
-
Обчислити найзручнішим способом:
а) 50 ∙ 28 ∙ 2 ; б) 27 ∙ 42 + 42 ∙ 73 .
-
Записати у тонах: 900000 кг, 40 ц, 34 т 70 ц .
ІІІ рівень
-
Знайти значення виразу:
954 : ( 151 – 98 ) + 38 ∙ 42 .
-
Розв’язати рівняння: 19 ∙ ( 128 – х ) = 2052 .
IV рівень
-
Машина рухаючись зі швидкістю 66 км/год за 5 год проїхала відстань від А до В. За скільки годин цю відстань проїде велосипедист, швидкість якого 15 км/год?
-
Як зміниться добуток чисел 4 і 12, якщо перший множник збільшити у 15 разів, а другий зменшити у 3 рази?
ІІ варіант
І рівень
-
Виконати множення 46 ∙ 4159 .
-
Виконати ділення 2754 : 27 .
-
Щоб знайти невідомий множник треба …
ІІ рівень
-
Обчислити найзручнішим способом:
а) 25 ∙ 29 ∙ 4 ; б) 39 ∙ 37 + 63 ∙ 39 .
-
Записати у центнерах:9000 кг, 75 т, 61 т 700 кг
ІІІ рівень
-
Знайти значення виразу:
465 ∙ 204 – 8904 : ( 22 ∙ 308 – 6692 ) .
-
Розв’язати рівняння: 5076 : ( х – 23 ) = 108 .
IV рівень
-
Пасажирський поїзд рухаючись зі швидкістю 80 км/год за 7 год проїхав відстань від А до В. З якою швидкістю рухається товарний поїзд, якщо він долає цю відстань за 8 год?
-
Як зміниться частка чисел 36 і 6, якщо ділене збільшити у 6 разів, а дільник зменшити у 2 рази?
ТО № 5. ”Вирази. Рівняння”.
-
Спростити вираз 5 ·а ·17.
-
Яку відстань проїде велосипедист за 3 год, якщо він їде з швидкістю 10 км/год?
3. Щоб знайти невідоме ділене треба....
-
Обчислити значення виразу 4300 – 8 ∙ а, якщо а = 94.
-
Розв'язати рівняння: |
а) х + 196 = 547; 6)384 :х= 12.
-
Спростити вираз 74х – 20х + 5х + 54.
-
Напишіть у вигляді числового виразу частку числа 3216 і суми чисел 38 і 29. Знайти значення цієї частки.
-
Якщо від невідомого числа відняти 6 і результат помножити на 48, то одержимо 4944. Знайти невідоме число.
-
Розв'язати рівняння:
28у + 53у – 45у – 354 = 546.
ІІ варіант
-
Спростити вираз 24 ∙ 8 ∙ b.
-
Тарасик пройшов за 2 год 8 км. 3 якою швидкістю йшов Тарасик?
- 8 -
-
Щоб знайти невідоме зменшуване треба....
ІІ рівень
-
Обчислити значення виразу 3648 + 20678 : а, якщо а = 98.
-
Розв'язати рівняння:
а) 785 – х = 109; б) х : 21 = 23.
-
Спростити вираз 17х + 25х – 8х – 96.
-
Напишіть у вигляді числового виразу різницю між числом 270 і часткою чисел 999 і 37. Знайти цю різницю.
-
Якщо до невідомого числа додати 67 і результат поділити на 16, то одержимо 12. Знайти невідоме число.
-
Розв'язати рівняння
728 + 28х + 43х – 41х = 1028.
ТО № 6. “Основні геометричні фігури. Кут. Многокутник”.
-
Що таке промінь?
-
Накресліть відрізок АС.
-
Запишіть, використовуючи позначення: “Градусна, міра кута АВС дорівнює 68”.
-
Накресліть відрізок СВ, довжина якого 5 см 6 мм.
-
Запишіть і виміряйте кути зображені на малюнку:
6. Накресліть тупокутний трикутник і позначте його вершини буквами.
-
Точка В лежить на відріжу АС, причому АВ = 4 см, ВС = 6 см. Накреслити відрізки і знайти довжину відрізка АС.
-
Побудувати кути САВ і РОЕ, якщо САВ = 53°, РОЕ = 118°.
-
Намалюйте прямокутник зі сторонами 2 см і 6 см. Знайдіть його периметр.
-
Накресліть розгорнутий АОС і промінь ОВ. Виміряти АОВ і обчислити СОВ.
-
Одна сторона трикутника дорівнює 10 см, а друга на 3 см менша від першої. Периметр трикутника 26 см. Чому дорівнює третя сторона трикутника?
ІІ варіант
І рівень
-
Що таке відрізок?
-
Накресліть промінь ОС.
-
Запишіть, використовуючи позначення: “Градусна міра кута АВС дорівнює 175”.
ІІ рівень
-
Накресліть відрізок СВ, довжина якого 7 см 3 мм.
-
Запишіть і виміряйте кути зображені на малюнку:
-
Накресліть прямокутний трикутник і позначте його вершини буквами.
Ш рівень
-
Точка А лежить на відрізку ВР, причому АВ = 2 см, АР = 7 см. Накреслити відрізки і знайти довжину відрізка ВР.
-
Побудувати МНЕ і КСТ, якщо МНЕ = 144°, КСТ = 35°.
-
Намалюйте квадрат зі стороною 5 см. Знайдіть його периметр.
IV рівень
-
Накресліть прямий DОМ і промінь ОС. Виміряти DОС і обчислити МОС.
-
Одна сторона трикутника дорівнює 7 см, а друга на 5 см більша від першої. Периметр трикутника 32 см. Чому дорівнює третя сторона трикутника?
ТО № 7. “Площі і об'єми фігур”
(Підсумкова контрольна робота за І семестр).
І варіант
І рівень
-
Побудуйте пряму KL. Позначте на ній точку В і назвіть промені, які утворилися.
-
Побудуйте АОС = 50°.
-
Обчисліть значення виразу
33 · 16 + 1008 : 28 – 987.
ІІ рівень
4. Знайти площу прямокутника, одна сторона якого 27 см, а друга у 3 рази менша за неї.
5. Розв'язати рівняння: 273 – (х – 54) = 136.
ІІІ рівень
6. Велосипедист за 3 год проїхав 36 км. На зворотньому шляху його швидкість була на 3 км/год менша. Скільки часу витратив велосипедист на зворотній шлях?
IV рівень
7. Стальна плита формою прямокутного паралелепіпеда має довжину 1 м, ширину 8 дм, товщину 1 дм. Яка маса цієї плити, якщо маса 1 дм3 сталі 7 кг?
-
Для походу по річці туристи заготували чотиримісні і шестимісні човни. Скільки було чотиримісних і шестимісних човнів, якщо всі 28 чоловік розмістилися у 6 човнах?
ІІ варіант
І рівень
-
Побудуйте промінь ОК. Позначте на ньому точку А і назвіть промінь і відрізок, які утворилися.
-
Побудуйте ВON = 130°.
-
Обчисліть значення виразу:
78 – 24 + 1326 : 34 – 894.
ІІ рівень
4. Знайти площу прямокутника, одна сторона якого дорівнює 8 см, а друга в 4 рази більша від неї.
5. Розв'язати рівняння: 338 – (у – 37) = 219.
ІІІ рівень
6. Пішохід за 6 год пройшов 30 км. На зворотньому шляху його швидкість була на 1 км/год більша. Скільки часу витратив пішохід на зворотній шлях?
ІV рівень
7. Скільки пшениці можна перевезти на машині, яка має кузов завдовжки 4 м, завширшки 2 м і завглибшки 10 дм, якщо 1 м3 зерна має масу 8ц?
-
Дія туристичної групи із 18 чоловік запропонували у готелі двомісні і чотиримісні номери. Скільки було двомісних і чотиримісних номерів, якщо група розмістилася у 7 номерах?
ТО № 8. “Звичайні дроби”.
І варіант
I рівень
1. Дріб називається правильним, якщо ...
2. Записати всі неправильні дроби з чисельником 8.
3. Виділити цілу і дробову частину числа .
II рівень
4. Порівняйте числа: а) і ; б) і 1 ; в) і .
5. Виконайте дії:
а) ; б) ; в) ; г) .
III рівень
6. Виразіть у метрах: 24 см, 35 дм.
7. У класі навчаються 36 учнів, з них займаються спортом. Скільки учнів займаються спортом?
8. Розв'язати рівняння: .
IV рівень
9. Яке найбільше натуральне число n задовольняє нерівність
.
II варіант
І рівень
1. Дріб називається неправильним, якщо ...
2. Записати всі правильні дроби з знаменником 7.
3. Виділити цілу і дробову частину числа .
II рівень
4. Порівняйте числа: а) і ; б) і 1 ; в) і
5. Виконайте дії:
а) ; б) ; в) ; г) .
ІІІ рівень
6. Виразіть у тоннах: 125 кг, 63 ц.
7. Іванко зібрав 24 відра картоплі, що становить усього врожаю. Скільки відер становить урожай?
8. Розв'язати рівняння: .
IV рівень
9. Яке найменше натуральне число n задовольняє нерівність .
ТО № 9. “Додавання і віднімання десяткових дробів”.
І варіант
І рівень
-
Записати у вигляді десяткового дробу: , .
-
Порівняти числа: 21,26 і 21, 24; 5,2 і 5,02.
-
Обчислити: 4,8 + 5,3; 49,75 – 17,98.
ІІ рівень
-
Округлити до десятих: 6,174; 0,345.
-
Виконати дії: 32,457 – ( 9,48 + 7,79 ).
-
Виразити в тонах і записати десятковим дробом: 568 кг; 28 ц.
ІІІ рівень
-
Розв’язати рівняння:
12,48 – ( х + 0,28 ) = 4,2.
-
Швидкість течії річки 3,7 км/год. Швидкість човна за течією – 15,7 км/год. Яка швидкість човна проти течії річки і його власна швидкість?
VІ рівень
-
При яких натуральних значеннях х нерівність 2,5 < x < 8,2 правильна.
-
Записати три числа, кожне з яких менше ніж 7,3, але більше ніж 7,2.
ІІ варіант
І рівень
-
Записати у вигляді десяткового дробу: , .
-
Порівняти числа: 56,5 і 56,8; 7,9 і 7,09.
-
Обчислити: 9,7 + 11,8; 68,23 – 15,87.
ІІ рівень
-
Округлити до сотих: 0,3824; 2,157.
-
Виконати дії: 78,32 + ( 96,5 – 49,69 ).
-
Виразити в метрах і записати десятковим дробом: 35 см; 94 дм.
ІІІ рівень
-
Розв’язати рівняння:
( 17,2 – х ) + 0,408 = 4,1.
-
Швидкість течії річки 2,6 км/год. Швидкість човна проти течії – 20,4 км/год. Яка швидкість човна за течією річки і його власна швидкість?
VІ рівень
-
При яких натуральних значеннях х нерівність 1,9 < x < 6,8 правильна.
-
Записати три числа, кожне з яких більше ніж 8,8, але менше ніж 8,9.
ТО № 10. “Множення і ділення десяткових дробів”.
І варіант
І рівень
-
Щоб помножити десяткові дроби треба…
-
Виконати дії:
а) 2,5 · 3,2; б) 5,1 : 17; в) 3,25 · 10.
ІІ рівень
-
Знайти значення виразу
122,4 : х – 3,4, якщо х = 17.
-
Обчислити: 3,05 · 8,6 – 9,31 : 3,8.
ІІІ рівень
-
Розв’язати рівняння: ( 23,4 – х ) : 7,2 = 0,3.
-
Велосипедист за 0,75 год проїхав 10,5 км. Скільки кілометрів проїде велосипедист за 2,5 годин?
IV рівень
-
Знайти добуток х · у коренів рівнянь:
1,6х – 5,44 = 4,48;
11,4у + 3,8у – 4,6у + 12,7 = 67,82.
ІІ варіант
І рівень
-
Щоб поділити на десятковий дріб треба…
-
Виконати дії:
а) 4,8 · 5,6; б) 5,4 : 6; в) 17,5 · 0,1.
ІІ рівень
-
Знайти значення виразу
110,4 : у + 15,09, якщо у = 48.
-
Обчислити: 5,2 · 0,25 + 6,88 : 1,6.
ІІІ рівень
-
Розв’язати рівняння: 10,56 : ( у – 1,4 ) = 2,4.
-
Площа прямокутника дорівнює 15,5 см2, одна його сторона дорівнює 6,2 см. Який периметр прямокутника?
IV рівень
-
Знайти суму х + у коренів рівнянь:
26,4 – 1,2х = 2,16;
15,2у – 12,6у + 7,8у + 13,6 = 103,04.
ТО №11. “Середнє арифметичне. Відсотки”.
І варіант
І рівень
-
Щоб знайти відсоток від числа треба…
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 6, 8, 13.
-
Записати у вигляді дробу: 8%, 24%.
ІІ рівень
-
Знайти число, 25% якого дорівнює 75.
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 40,5; 40; 39,2; 38,3.
-
Довжина дороги Київ – Полтава 340 км. Яким відрізком на карті зображено цю магістраль, якщо масштаб карти 1 : 5000000.
ІІІ рівень
-
У класі 30 учнів, 40% всіх учнів – хлопчики. Скільки хлопчиків у класі?
-
Автомобіль за перші 2 години проїхав 102,4 км, а потім за 3 години проїхав 161,6 км. Яка середня швидкість автомобіля?
IV рівень
-
Число 10,7 є середнє арифметичне чисел 8, 1 і х. Визначити число х.
-
Учні молодших класів становлять 35% всіх учнів школи, а в старших класах 650 учнів. Скільки всього учнів у школі?
ІІ варіант
І рівень
-
Щоб знайти число за його відсотком треба…
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 7, 11, 12.
-
Записати у вигляді дробу: 9%, 48%.
ІІ рівень
-
Знайти 36% від числа 145.
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 28,5; 34,2; 27; 30,3.
-
Довжина дороги Львів – Чоп на карті з масштабом 1 : 2000000 дорівнює10,4 см. Яка довжина магістралі на місцевості.
ІІІ рівень
-
За перший день токар виготовив 14 деталей, що становить 25% всього заказу. Скільки деталей повинен виготовити токар?
-
Поїзд за перші 3 години проїхав 225,7 км, а потім за 2 години проїхав 184,3 км. Яка середня швидкість поїзда?
IV рівень
-
Число 18,5 є середнє арифметичне чисел 17, 8 і х. Визначити число х.
10. Поїзд проїхав 42% всього шляху. Скільки кілометрів йому залишилося проїхати, якщо весь шлях 450 км?
ІІІ варіант
І рівень
-
Щоб знайти відсоток від числа треба…
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 9, 10, 14.
-
Записати у вигляді дробу: 5%, 32%.
ІІ рівень
-
Знайти число, 25% якого дорівнює 37.
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 18,5; 28,2; 21; 20,3.
-
Довжина дороги Київ – Одеса 512 км. Яким відрізком на карті зображено цю магістраль, якщо масштаб карти 1 : 4000000.
ІІІ рівень
-
В школі 140 учнів, 75% всіх учнів прийняли участь у змаганнях. Скільки учнів прийняли участь у змаганнях?
-
Автомобіль за перші 5 години проїхав 467,6 км, а потім за 4 години проїхав 387,4 км. Яка середня швидкість автомобіля?
IV рівень
-
Число 16,5 є середнє арифметичне чисел 12,6 і х. Визначити число х.
-
Листяні дерева займають 65% всієї площі лісу, а хвойні решту 42 га. Яка площа всього лісу?
ІV варіант
І рівень
-
Щоб знайти число за його відсотком треба…
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 5, 7, 15.
-
Записати у вигляді дробу: 3%, 14%.
ІІ рівень
-
Знайти 84% від числа 85.
-
Знайти середнє арифметичне чисел: 51,5; 48; 44,2; 46,3.
-
Довжина дороги Київ – Львів на карті з масштабом 1 : 8000000 дорівнює 5,8 см. Яка довжина магістралі на місцевості.
ІІІ рівень
-
Автобус проїхав 54 км, що становить 40% всього шляху. Який шлях повинен проїхати автобус?
-
Поїзд за перші 4 години проїхав 236,4 км, а потім за 5 години проїхав 285,2 км. Яка середня швидкість поїзда?
IV рівень
-
Число 9,2 є середнє арифметичне чисел 6,5 і х. Визначити число х.
-
За два дні зібрали 532 кг насіння дерев. За перший день зібрали 25% всього насіння, а за другий день решту. Скільки кілограмів насіння зібрали за другий день?
Річна контрольна робота.
І варіант
І рівень
-
Виконати дії:
а) 42,6 + 105,842; б) 14,8 · 2,5; в) 7038 : 102.
ІІ рівень
-
Розв’язати рівняння 9,2 – х = 3,86.
-
Знайти значення виразу
(37,56 – 14,7 ) : 6 + 14,19.
ІІІ рівень
-
Швидкість катера за течією річки 35,4 км/год, а швидкість течії 3,9 км/год. Яка власна швидкість катера і його швидкість проти руху течії?
-
Знайти корінь рівняння 5,78 : ( х – 0,4 ) = 3,4.
IV рівень
-
У магазин привезли 18 сувоїв тканини по 15 м у кожному. За перший день продали усієї тканини, а за другий – решту. Скільки метрів тканини продали за другий день?
ІІ варіант
І рівень
-
Виконати дії:
а) 39,7 + 134,956; б) 42,6 · 3,4; в) 7930 : 3,5.
ІІ рівень
-
Розв’язати рівняння х – 5,9 = 10,56.
-
Знайти значення виразу
(25,76 + 6,8 ) : 4 – 3,14.
ІІІ рівень
-
Швидкість катера проти течії річки 26,5 км/год, а швидкість течії 2,7 км/год. Яка власна швидкість катера і його швидкість за течією річки?
-
Знайти корінь рівняння 6,2 · ( х + 0,2 ) = 17,36.
- 19 -
IV рівень
-
На хлібозавод на 42 машинах привезли по 3 тони борошна на кожній. борошна було вищого гатунку, а решту – першого. Скільки привезли борошна першого гатунку?