Урок математики у 5 класі (НУШ)
Текстові задачі ( на рух)
До Дня туризму
Формування компетентностей:
- Предметна компетентність: удосконалити вміння розв’язувати
задачі, що передбачають використання формул знаходження відстані,
швидкості та часу; виконувати дії з натуральними числами у процесі
розв’язування задач; формувати інтерес до математики; виховувати
самостійність та наполегливість.
- Ключові компетентності:
- Математична компетентність - розв’язувати задачі, виконуючи дії з
натуральними числами;
- Уміння вчитися впродовж життя- аналізувати та оцінювати
результати своєї навчальної діяльності;усвідомлювати цінність нових
знань і вмінь
- Ініціативність і підприємливість- використовувати критерії
раціональності та практичності
- Здоров’язбережувальна компетентність- дбайливо ставитись до свого
здоров’я та здоров’я інших людей
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь
Обладнання та наочність: ноутбук, інтерактивна дошка, дидактичні
картки
Хід уроку
1. Організаційний момент
Привітання, запис числа, повідомлення теми
2. Перевірка домашнього завдання ( на дошці прикріплені картки з
формулами ( правильними і неправильними) для визначення шляху,
швидкості , часу. Учні поділені на дві групи і вибирають картки,
прикріплюючи на ліву і праву сторону.
Усне повторення матеріалу. Кожен має витягнути собі запитання:
1.Якою буквою позначаємо шлях
2.Якою буквою позначаємо час
3.Якою буквою позначаємо швидкість
4. Формула шляху
5.Формула часу
6.Формула швидкості
7.Одиниці вимірювання шляху
8.Одиниці вимірювання часу
9.Одиниці вимірювання швидкості
10.Розв’язування усних вправ на переведення одиниць.
3.Мотивація навчальної діяльності.
4.Розв’язування задач у групах( 1-група подорожує на автомобілі, 2 –велосипеді, 3 -на човні)
Задачі:
№1.Перша автівка провела в дорозі 6 годин, а друга – 3 години. Перша
подолала на 285 км більше, ніж друга. Яку відстань подолала кожна
автівка , якщо вони рухалися з однаковими швидкостями.
№2Два велосипедиста виїхали одночасно назустріч один одному з двох
міст, відстань між якими 78 км.Вони зустрілися через 3 години. Знайдіть
швидкість одного велосипедиста, якщо швидкість іншого 12 км за годину.
№3.Власна швидкість човна 18 км за годину, а швидкість течїї 2 км за
годину. Знайдіть відстань, яку подолає човен за 4 год за течією річки і 3
години проти течії річки.
Завдання: 1) змоделювати малюнок до задачі;
2) записати план розв’язування задачі;
3) записати формули;
4) розв’язати задачу;
5) представити виступ із коментарями з допомогою інтерактивної дошки.
5. Підсумки уроку (Рефлексія)
Запитання до учнів:
Чи сподобалось вам бути туристом і подорожувати з математикою?
Що сподобалося найбільше?
6.Домашнє завдання: Творча робота : Скласти власну задачу на рух катера
по річці та розв’язати її.