Конспект уроку математики в 6 класі. Координатна площина. Побудова точок в координатній площині. Знаходження координат заданих точок

Про матеріал

Урок математики в 6 класі, на якому учні дізнаються, що математика – це не суха наука, що з її допомогою можна створювати красиве. Урок містить математичну гру, подорож, самостійну роботу.

Перегляд файлу

Конспект уроку математики в 6 класі

 

ТЕМА:  Координатна площина. Побудова точок в координатній площині. Знаходження координат заданих точок

 МЕТА:

  •     продовжити вивчення системи координат; удосконалювати вміння  задавати положення точки на координатній площині за допомогою пари чисел; знаходити точку  за вказаними координатами;
  •       розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, навички роботи на компютері;
  •     виховувати інтерес до предмету,  усвідомлення своїх дій і їх застосування в реальному житті.

ОБЛАДНАННЯ: індивідуальні картки, комп’ютери, проектор,презентація до уроку,  малюнки,

 

Епіграф уроку

У математиці є своя краса, як у живописі й поезії

М. Жуковський

 

Головна проблема уроку: організація ефективної групової роботи учнів, засвоєння всього вивченого матеріалу.

ТИП УРОКУ: застосування знань, умінь, навичок.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент. Вітання вчителем учнів. Оголошення теми, мети, форми проведення уроку.( 3 хв)

Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомоги можна створювати красиве. Але спочатку перевіримо домашнє завдання.

 

  1. Перевірка домашнього завдання(2хв)

№1353. Чи всі точки належать колу? Назвіть координати точок, які лежать на цьому колі(-4;-3); (-5; 0); (-4;3); (-3;4); (1; 4); (-2; 4).

  1. Актуалізація опорних знань: незакінчене речення.(3хв)
  • Дві перпендикулярні прямі, що перетинаються в початку відліку, називають…
  • Координатну пряму, яку креслять горизонтально, називають віссю…
  • Координатну пряму, яку креслять вертикально, називають віссю… 
  •  Щоб задати місце знаходження точки на координатній площині необхідно вказати …
  •  Числа, які вказують місце знаходження точки на координатній площині називаються…
  • Ординатою  точки А(-2;-4) є …
  •  Абсцисою  точки В(-3;-5) є…

 

  1. Відпрацювання навичок . Гра «Улучення в ціль»(2хв)  На координатній площині дано точки. Учні називають координати зазначених точок  і записують відповіді в зошит. Звіряють правильність відповіді в бланк відповідей виставляють оцінки

 

  1. Засвоєння знань, умінь, навичок(9хв)

 

Подорож до зірок.

В давнину люди не знали ні точних механічних годинників, ні компаса. Їх замінювало зоряне небо. Від зміни фаз Місяця почали відраховувати місяці. Зірки вдалині від рідних берегів вказували мореплавцям напрями сторін світу. Вони служили маяками на морях і в пустелях. Їх так і називали - дороговказні зірки. В давнину, коли ще не було компасу, люди знаходили шлях за зірками на небі. Зірок дуже багато, і запам’ятати їх важко. Тому люди поділили зірки на групи. Так з’явились на стародавніх картах зоряного неба сузір’я, іноді схожі на людей, звірів або казкових чудовиськ. Такі, як Лев, Кит, Дракон…

 Існує безліч легенд про найвідоміші сузір'я Великої й Малої Ведмедиці.

Одна з них така: . Велика Ведмедиця колись була німфою Калісто, з якою Зевс зрадив дружині — Гері. Та в гніві перетворила німфу на звіра. Тоді Зевс помістив свою коханку на небеса, а Гера попросила свого брата Нептуна не пропускати Ведмедицю  через свої володіння. З тих пір Велика Ведмедиця не може спуститися з неба і ніколи не заходить за обрій, навіть лапу або вухо не вмочить в океан. Зевс спробував її дістати: схопив за хвіст і повис на ньому, але лише розтягнув до неприродних розмірів.

А Мала Ведмедиця — це або плід їхнього кохання Аркад або, як багато її ще називають, Волопас. За критською ж легендою, це інша нещасна німфа. Але, ймовірно, Мала все ж нащадок Великої Ведмедиці — дуже вже вони схожі, особливо довжиною хвоста.

 

Нам треба знайти зірки, у яких відома одна з координат.  Для цього обчисліть другу координату точки-зірочки, якщо


                І варіант                                                  

 

                   ІІ варіант

 


  1.      х=5, y=2х-9            (5;1)                                   
  2.      х=3, у=х                 (3;3)
  3.      х=-10+11,  у=4       (1;4)
  4.      х=-1, у=7х+11        (-1;4)
  5.      х=-4, у=х+7            (-4;3)
  6.      х=-5, у=х               (-5;5)
  7.      х=-2, у=2х+10        (-2;6)

 

  1. у=1, х=3у-10              (-7;1)
  2. х=-3, у=х-3              (-3;0)
  3. х=-1, у=2х                 (-1;-2)
  4. х=1, у=-х-2                (1;-3)
  5. х=6, у=х-10                (6;-4)
  6. х= 5, у=-11+х             (5;-6)
  7. х=1, у=2-7х                (1;-5)

 

Послідовно з’єднайте отримані точки. З’єднайте також  відрізком точку-зірку №7 з точкою №4. Пізнали? Як називаються ці сузір’я? Сузір’я Великої Ведмедиці та сузір’я Малої Ведмедиці.

Зірка з координатами (5;1) сама яскрава – Полярна зірка

 

                                              

 

                  Мала Ведмедиця                                         Велика Медведиця

 

 

 

 

 

  1. Подорож до зоопарку(11хв)

 

А зараз об’єднайтеся у групи ( у кожного учня на парті лежить номер його групи, а на певних партах орієнтири-номери груп),побудуйте за заданими вузловими точками зображення тварин із зоопарку. Потім обміняйтеся інформацією

1 група: ( 2;12 ); ( 2;13 ); ( 3;13,5 ); ( 4;13,5 ); ( 5;13 ); ( 3;4 ); ( 8;4 ); ( 6;1 ); ( 3;1 ); ( 2;2 );        ( 2;4 ); ( 4;11 ); (4;12,5 ); ( 3,5;12,5 ); ( 2;11 ); ( 2;12 ); ( 3;12 ) і ( 3;3 ); ( 4;2 ); ( 6;2 ).           Око : ( 2,5;12,5 ).

2 група: ( -1;2 ); ( 2;3 ); ( 3;1 ); ( 3;-1 ); ( 2;-3 ); ( 2;-5 ); ( 3;-5 ); ( 3;-4 ); ( 5;0 ); ( 6;-1 ); ( 6;-6 ); ( 8;-6 ); ( 7;-3 ); ( 7;1 ); ( 5;3 ); ( 6;5 ); ( 6;7 ); ( 4;8 ); ( -2;8 ); ( -4;10 ); ( -6;9 ); ( -7;9 ); ( -6;11 ); ( -7;11 ); ( -11;9 ); ( -13;7 ); ( -13;6 ); ( -12;7 ); ( -12;6 ); ( -10;6 ); ( -10;7 );

( -9;6 ); ( -8;5 ); ( -7;5 ); ( -5;3 ); ( -6;0 ); ( -6;-4 ); ( -5;-5 ); ( -4;-5 ); ( -5;-4 ); ( -5;-2 );

( -4;1 ); ( -3;-1 ); ( -3;-3 ); ( -2;-4 ); ( -3;-5 ); ( -1;-6 ); ( -1;-4 ); ( -3;3 ); ( -1;2 );

Око: ( -10,5;8,5 ).

                              

 

3 група

( -6;6 ); ( -2;9 ); ( 0;8 ); ( 4;8 ); ( 6;9 ); ( 8;7 ); ( 8;2 ); ( 5;1 ); ( 4;3 ); ( 4;-1 ); ( 3;-2 );

( 0;-2 ); ( 2;-1 ); ( 3;0 ); ( 1;2 ); ( 0;2 ); ( -1;3 ); ( -2;1 ); ( -5;3 ); ( -6;6 ); ( -10;5 );

( -13;3 ); ( -14;0 ); ( -15;-2 ); ( -13;0 ); ( -12;-3 ); ( -13;-7 ); ( -10;-7 ); ( -10;-6 ); ( -9;-6); ( -10;-2 ); ( -5;-2 ); ( -5;-8 ); ( -2;-8 ); ( -2;-3 ); ( -1;-3 ); ( -1;-4 ); ( -2;-6 ); ( 0;-8 );

( 2;-4 ); ( 2;-2 ).

Очі: (4;5) і (0;5)                                

 

 

4 група( -1;5 ); ( 4;5 ); ( 4;8 ); ( 6;6 ); ( 6;5 ); ( 7;4 ); ( 7;3 ); ( 9;3 ); ( 9;1 ); ( 6;1 ); ( 7;0 );

( 6;-1 ); ( 5;-1 ); ( 4;0 ); ( 4;-4 ); ( 6;-8 ); ( 7;-9 ); ( 5;-9 ); ( 2;-5 ); ( -4;-5 ); ( -6;-8 );

( -5;-9 ); ( -7;-9 ); ( -8;-8 ); ( -6;-5 ); ( -7;-2 ); ( -7;3 ); ( -6;3 ); ( -6;-1 ); ( 1;-1 ); ( 2;0 );

( 2;3 ); ( 1;3 ); ( -1;-3 ); ( -1;5 ).

Око: (6;3)

                               

Фізкультхвилинка (2хв)

6. Вироблення навичок знаходження координат точок, побудованих у координатній площині(7хв)(самостійна робота)

 «Прочитайте  вислів»

Продовжимо подорож. Ви повинні прочитати вислів. Допоможе вам у цьому  наш маленький метелик (помістить його у клітинку з координатами (1;-5). Він повзе  в напрямках, що вказують стрілки.  Знайдіть координати відмічених точок і випишіть їх за ходом метелика. На дошці вказаний код шифровки букв за координатами. Розставляючи букви в потрібному порядку, прочитайте вислів

 

 

Д

Р

О

Ч

У

(-2;-1)

(-1;-5)

(-3;-4)

(3;-4)

(1;-5)

У

І

Х

Д

Т

(8;1)

(5;5)

(3;4)

(6;-3)

(4;-2)

І

П

Т

Ь

У

(-2;5)

(7;3)

(-1;4)

(1;-1)

(7;-2)

Р

І

У

П

С

(-1;3)

(5;-3)

(2;2)

(-5;-2)

(9;2)

 

 

 


 

Відповідь: Успіх і труд поряд ідуть

7. Підсумок уроку(2хв)

- Подорож закінчилася. Чи сподобалась вона вам? Як ми з вами побачили: «У математиці є своя краса, як у живописі й поезії»

- Що ви навчилися робити на цьому уроці?

- Яка зупинка для вас була найцікавішою?

Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці, зображуючи смайлики, відповідно їх настрою.        

VI. Домашнє завдання

Щоб створити щось прекрасне, треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині: зробити малюнок і записати відповідні координати вузлових точок. Кому таке завдання складно виконати, розв’яжіть №  1344 та № 1348

 

 

ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ

Прізвище учня

 

Етапи уроку

самооцінка

Оцінка капітана

Оцінка учителя

Усне опитування              « незакінчене речення»

 

 

 

Зупинка « Зірка»

 

 

 

Зупинка « Зоопарк»

 

 

 

Зупинка « Слідопити»

 

 

 

Досягнення мети уроку

 

 

 

 

doc
Додано
8 грудня 2018
Переглядів
2646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку