Кілограм – одиниця вимірювання маси.
Очікування: засвоєння учнями поняття кілограм, як одиниці вимірювання маси; засвоєння запис математичних скорочень; формування уявлення про різні ваги; викликати почуття успіху під час виконання диференційованих завдань.
НУШ
Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «Математика 1 клас. Частина друга»
(С. П. Логачевська, Т. А. Логачевська, О. А. Комар)
Вчитель Бондар Т.М.
Кілограм – одиниця вимірювання маси.
Очікування: засвоєння учнями поняття кілограм, як одиниці вимірювання маси; засвоєння запис математичних скорочень; формування уявлення про різні ваги; викликати почуття успіху під час виконання диференційованих завдань.
Обладнання: ваги, гирі вагою500 г, 1 кг, фото гирь, пакет борошна, вагою 1 кг, яблука 1 кг, 500 г цукру, картопля 1 кг.
ОК (організація класу)
Створення позитивного психологічного клімату класу.
АОЗ (актуалізація опорних знань)
МНД (мотивація навчальної діяльності)
На ринку зустрілися однокласники Марина та Петрик. У Марини в руках був пакет з яблуками, а у Петрика пакет з борошном. Діти почали сперечатися, чий пакет важчий, бо у Маринки яблука займали більше місця в пакеті. (Вчитель демонструє 1 кг яблук.) Петрик заперечив. (Вчитель демонструє 1 кг борошна.) Діти розглядають пакети. На пакетах є написи 1 кг. Маринка та Петрик здивувалися, як так може бути, адже пакети різні за розміром.
Хто ж правий, Маринка чи Петрик?
Щоб вирішити дану життєву ситуацію, ми сьогодні будемо вчитися порівнювати та вимірювати нову величину – масу. (Вчитель на дошці прикріплює слово «маса».)
Гра «Масу кого чи чого ми можемо виміряти?»
Після гри вчитель демонструє предмети різної маси (або фото таких предметів).
ВНМ (вивчення нового матеріалу)
Вчитель самостійно обирає предмети з однаковою масою, але різним розміром. Демонструє їх учням. Питання: що важче? Чому?
Зважування даних предметів.
Висновок.
На с.10 №1 розгляньте малюнки. Дайте відповіді на питання.
№2, с. 10 назвіть масу кожної гирі. Отже, маса вимірюється ……. (діти закінчують речення).
Один кілограм скорочено записуємо так: 1 кг
Метод кейс. Дітям пропонується кейс з малюнками різних предметів. Потрібно вибрати ті, маса яких вимірюється кілограмами.
Взаємоперевірка з коментуванням.
№3, с. 10
Вчитель пропонує дібрати гирі для 500 г цукру, та 1 кг картоплі, щоб перевірити масу.
№4, с. 11
Розгляньте малюнок. Яка маса яблук? Яка маса апельсин? Запишіть. Складіть умову задачі. Чи можемо ми дати відповідь на питання? (Так.) Доведіть. (Всі дані умови відомі.)
Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, на скільки маса апельсин легша від маси яблук? (Дію віднімання.)
Складіть усно вираз. Озвучте його. Запишіть на дошці. Обчислимо значення цього виразу й прочитаємо рівність. Якою буде відповідь до задачі? (На 2 кг маса апельсин легша від маси яблук.)
Взаємоперевірка з коментуванням.
С. 11, завдання в білих прямокутниках
Перевірка методом Plickers
№ 5, с. 11
Завдання з логічним навантаженням. Результат обговорюється в загальному колі.
ЗВ (закріплення вивченого)
Вчитель самостійно підбирає завдання. Обов’язково обговорюєте результат в загальному колі.
Як варіант, можна створити лепбук.
Підсумок
Завдання з логічним навантаженням.
Що важче, 1 кг пір’я чи 1 кг моркви?
Рефлексія
З якою одиницею вимірювання ми сьогодні працювали? Припустіть, де і коли ці знання вам можуть знадобитися в житті. Які завдання вам сподобались?