Конспект уроку математики в НУШ з використанням навчального посібника «Математика 1 клас. Частина друга»

Про матеріал

Кілограм – одиниця вимірювання маси.

Очікування: засвоєння учнями поняття кілограм, як одиниці вимірювання маси; засвоєння запис математичних скорочень; формування уявлення про різні ваги; викликати почуття успіху під час виконання диференційованих завдань.

Перегляд файлу

НУШ

Конспект уроку математики з використанням навчального посібника «Математика 1 клас. Частина друга»

(С. П. Логачевська, Т. А. Логачевська, О. А. Комар)

Вчитель Бондар Т.М.

Кілограм – одиниця вимірювання маси.

Очікування: засвоєння учнями поняття кілограм, як одиниці вимірювання маси; засвоєння запис математичних скорочень; формування уявлення про різні ваги; викликати почуття успіху під час виконання диференційованих завдань.

Обладнання:  ваги, гирі вагою500 г,  1 кг, фото гирь,  пакет борошна, вагою 1 кг, яблука 1 кг, 500 г цукру, картопля 1 кг.

 

ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

 

АОЗ (актуалізація опорних знань)

  1. Пригадайте, що ми можемо вимірювати літрами?
  2. Математичний диктант
  • Запишіть, скільки літрів соку вміщується у трилітровій банці;
  • Запишіть суму чисел 8 і 2.
  •  Перший доданок 3, другий на 1 більше. Запишіть суму цих чисел.
  • Запишіть цифрою, скільки літрів води вип’є  теля за два дні, якщо одного дня воно випиває 2 л води.
  1. Взаємоперевірка

 

МНД (мотивація навчальної діяльності)

На ринку зустрілися однокласники Марина та Петрик. У Марини в руках був пакет з яблуками, а у Петрика пакет з борошном. Діти почали сперечатися, чий пакет важчий, бо у Маринки яблука займали більше місця в пакеті. (Вчитель демонструє 1 кг яблук.) Петрик заперечив. (Вчитель демонструє 1 кг борошна.) Діти розглядають пакети. На пакетах є написи 1 кг. Маринка та Петрик здивувалися, як так може бути, адже пакети різні за розміром.

Хто ж правий, Маринка чи Петрик?

Щоб вирішити дану життєву ситуацію, ми сьогодні будемо вчитися порівнювати та вимірювати нову величину – масу. (Вчитель на дошці прикріплює слово «маса».)

Гра «Масу кого чи чого ми можемо виміряти?»

Після гри вчитель демонструє предмети різної маси (або фото таких предметів).

 

ВНМ (вивчення нового матеріалу)

  1. Дослід

Вчитель самостійно обирає предмети з однаковою масою, але різним розміром. Демонструє їх учням. Питання: що важче? Чому?

Зважування даних предметів.

Висновок.

  1. Первинне сприйняття

На с.10 №1 розгляньте малюнки. Дайте відповіді на питання.

№2, с. 10 назвіть масу кожної гирі. Отже, маса вимірюється ……. (діти закінчують речення).

Один кілограм скорочено записуємо так: 1 кг

Метод кейс. Дітям пропонується кейс з малюнками різних предметів. Потрібно вибрати ті, маса яких вимірюється кілограмами.

Взаємоперевірка з коментуванням.

  1. Фронтальна робота

№3, с. 10

  1. Практична робота

Вчитель пропонує дібрати гирі для 500 г цукру, та 1 кг картоплі, щоб перевірити масу.

  1. Колективна робота

№4, с. 11

Розгляньте малюнок. Яка маса яблук? Яка маса апельсин? Запишіть. Складіть умову задачі. Чи можемо ми дати відповідь на питання? (Так.) Доведіть. (Всі дані умови відомі.)

Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися, на скільки маса апельсин легша від маси яблук? (Дію віднімання.)

Складіть усно вираз. Озвучте його. Запишіть на дошці. Обчислимо значення цього виразу й прочитаємо рівність. Якою буде відповідь до задачі? (На 2 кг маса апельсин легша від маси яблук.)

  1. Робота в групах

Взаємоперевірка з коментуванням.

  1. Виконання диференційованих завдань

С. 11, завдання в білих прямокутниках

Перевірка методом Plickers

  1. Самостійна робота

№ 5, с. 11

Завдання з логічним навантаженням. Результат обговорюється в загальному колі.

 

ЗВ (закріплення вивченого)

Вчитель самостійно підбирає завдання. Обовязково обговорюєте результат в загальному колі.

Як варіант, можна створити лепбук.

 

Підсумок

Завдання з логічним навантаженням.

Що важче, 1 кг пір’я чи 1 кг моркви?

 

Рефлексія

З якою одиницею вимірювання ми сьогодні працювали? Припустіть, де і коли ці знання вам можуть знадобитися в житті. Які завдання вам сподобались?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стаднійчук Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
9054
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку