Конспект уроку з математики для 1-го класу на тему "Переставна властивість додавання"

Про матеріал

Метою цього уроку є формування уявлення учнів про переставну властивість додавання. Удосконалювати вміння розвязувати задачі, учити свідомо здійснювати вибір дій для їхнього розвязання; вміння додавати і віднімати в межах 10; порівнювати числові вирази; креслети відрізки заданого розміру.

Перегляд файлу

Тема. Переставна властивість додавання.

Мета. Формувати уявлення учнів про переставну властивість додавання; удосконалювати вміння розв’язувати задачі, учити свідомо здійснювати вибір дій для їхнього розв’язання; формувати обчислювальні навички, навички самоконтролю; розвивати увагу й спостережливість, творче мислення; виховувати старанність, наполегливість.

Обладнання. Ілюстрації до казки, картки із завданнями, підручник «Математика».

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Література. 1) Математика. М.В.Богданович – Київ: «Генеза».2012р.; 2) Українські казки. – Харків: ТОВ «Septima»; 203р.; 3) Картинки – Інтернет ресурс.

Хід уроку

1.Організаційний момент

   Всі почули ви дзвінок?

   Він покликав на урок.

   Кожен з вас вже постарався,

   До уроку приготувався.

   Привітались до гостей:

  • Добрий день!

Тож часу тепер не гаймо

І урок розпочинаймо!

 

2. Повідомлення теми та мети уроку

 Сьогодні у нас – незвичайний урок.

 Сьогодні у казку ми зробимо крок.

 Із казкою ми зустрічались не раз,

 І знову завітала до нас.

   Усі ви знаєте українську народну казку «Ріпка». А на уроці ми станемо її героями. Але наша казка буде незвичайною, а математичною. Ставши її героями, ми повторимо додавання і віднімання чисел у межах 10, згадаємо правила порівняння чисел і виразів, відкриємо математичний секрет, розв’яжемо задачу й попрацюємо з геометричним матеріалом.

 

3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1.Усний рахунок.

- Казка «Ріпка», не барись, 

А швиденько розпочнись!

   Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика.

   Став дідусь ріпку із землі тягти. Тягне-потягне, а витягнути не може. От ріпка йому і каже:

  • Я ріпка незвична, я чарівна, математична, щоб мене витягти, потрібно виконати деякі завдання.

   Ох і засумував дідусь. Що ж йому робити? Ви допоможете йому?

  • Полічіть від 1 до 10, від 8 до 2.
  • Назвіть сусідів чисел: 4, 7, 9.
  • Назвіть попереднє до чисел: 3, 8, 6.
  • Назвіть наступні до чисел: 2, 6, 9.
  • Порівняйте числа: 2 і 4, 6 і 9, 0 і 5.

3.2 Дидактична гра «Мовчанка». 

(Діти демонструють відповіді на віялах.)

Скачуть жабки:

«Ква-ква-ква!

Ой, яка м`яка трава!».

Тут – три жабки, а там – дві.

Скільки разом їх в траві? (3+2=5)

Під дубочком – 5 грибочків,

Під сосною – їх 4.

Скільки разом? Полічили. (5+4=9)

 

5 кошенят пісок копають

Та на сонці загоряють.

Ще одне сидить в траві

Скільки всіх? Скажи мені. (5+1=6)

 

Їжачок у сад зайшов

І шість груш швидко знайшов,

Три з них з`їли зайченята.

Скільки дав їжаченятам? (6-3=3)

 

3.2. Математичний диктант

      Кличе дідусь на поміч бабусю. Взяла бабуся дідуся за сорочку, а дідусь ріпку за чуб. Тягнуть потягнуть, але витягнути не можуть. А ріпка наступне завдання говорить:

  • Розв`яжіть приклади.

5+4=                            8-4=

6+1=                            4+2=

7-7=                             10-0=

Самоперевірка: 9, 7, 0, 4, 6, 10.

 

3.3. Порівняння числових виразів.

   Вирішили покликати на допомогу внучку Мінку. Але потрібно порівняти числові вирази. Зовсім старенькі зажурилися. Давайте їм допоможемо. 

9-8*6+2

10-6*4+5

6-4*3+3

3.4. Фізкультхвилинка.

Дід у полечко ходив (ходьба на місці)

Раз ходив, два ходив, три ходив.

В полі ріпку посадив (нахиляння тулуба вперед-назад)

Раз садив, два садив, три садив.

А тоді сидів, чекав, (присідання)

Вже й мороз його лякав, (стрибки)

Вже і дощик накрапав,

Вже і сонечко пекло – (помахати руками перед обличчям)

Вгору руки потягло (потягування). 

 

4. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

4.1 Пояснення вчителя. 

   А внучка Мінка тим часом гралися з дітворою на вулиці. І почалися сперечатися хто краще вміє обчислювати приклади. От Мінка вирішила порахувати всі іграшки. До двох ляльок додала три ведмедика і отримала п’ять іграшок: 2+3=5. А подружка навпаки: до трьох ведмедиків додала дві ляльки і також отримала п’ять 3+2=5. 

А ріпка їм відповіла, що в математиці є секрет: під час додавання числа можна переставляти місцями й додавати в будь – якому порядку, від цього сума не зміниться. А називається ця таємниця переставна властивість додавання.

4.2.Виконання вправи 1 (с.80)

 -  Розгорніть підручник на с. 80. Розгляньте малюнок до вправи 1.

- Які геометричні фігури зображено на малюнку?

- Скільки білих? Синіх? Скільки разом?

- Як це записано в прикладі?

- Скільки в нижньому рядку білих? А синіх? Скільки разом?

- Як це записано в прикладі?

 

4.3. Виконання вправи 2

- Скільки жовтих метеликів на першому малюнку?

- Скільки рожевих?

- Який приклад складено за малюнком?

- Скільки рожевих метеликів на другому малюнку?

- Скільки фіолетових? Скільки їх разом?

- Який приклад складено за малюнком?

- Порівняйте приклади. Чим вони схожі? Чим відрізняються?

- Яке правило демонструють ці приклади?

 

4.4 Коментоване розв’язування прикладів 4.

   От і взявся дідусь разом із бабусею та внучкою далі тягнути ріпку, а витягнути не можуть. Покликали собачку Хвінку. А ріпка й сказала:

- Обчисліть приклади, а тоді зможете відпочити. А вже потім і витягнете мене.

   Але пам’ятайте про те, що додавати числа можна в будь-якому порядку, сума не зміниться. Давайте їм допоможемо.             

4.5. Фізкультхвилинка.

   (Танцювальні рухи під музику.)

4.6. Робота над задачею 5. 

   Ось і відпочили вони і далі взялися до роботи. Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, внучка бабу за торочку, собачка внучку за спідничку – тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень. Кличе тоді собачка кицю Варварку: «Ходи, Варварко, не лежи, нам ріпку вирвати поможи!»

   Але і тут біда, потрібно їм розв’язати  задачу.

  • На якому малюнку зображено бідон?
  • Що зберігається в бідонах?
  • У яких одиницях вимірюють воду? (у літрах)
  • Прочитайте умову задачі.
  • Скільки літрів води в бідоні? (6 л)
  • Скільки літрів води долили в бідон? (2)
  • Прочитайте запитання задачі.
  • Якщо воду долили, то води стало більше чи менше?
  • Яку дію треба виконати, щоб розв’язати задачу? (+)
  • Які числа будемо додавати? (6і2)

Запишемо розв’язання до задачі.

6+2=8 (л)

 

4.7. Креслення відрізка заданого розміру.

   Пішли вони на город – гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, внучка бабу за торочку, собачка внучку за спідничку, киця собачку за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами; промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.

   Кличе киця мишку Сіроманку: «Ходи Сірочко, не лежи, ріпку витягнути допоможи!» 

 Тоді ріпка мовила:

  • Ну добре, останнє для вас завдання. Полічіть скільки казкових героїв тягнули ріпку. (6)
  • Отож накресліть відрізок довжиною 6 см.
     

5. Підсумок уроку.

   Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку,  внучка бабу за торочку, собачка внучку за спідничку, киця собачку за хвостик, мишка кицю за лапку – як потягли, як потягли, так і покотилися. Упала ріпка на діда Андрушку, дід на бабу Марушку, баба на внучку Мінку, внучка на собачку Хвінку, собачка на кицю Варварку, а мишка – шусть у шпарку. 

   Ох і раді вони були. Влаштували свято на все село.

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чому учить казка «Ріпка»?
  • Чому дід не зміг один витягти ріпку?

   (Ця казка про дружбу. Якщо будемо працьовитими, дружними, то можна багато справ зробити. Давайте і ми будемо такими дружними, добрими, як герої казки.)

  • А який математичний секрет ми відкрили на уроці?

         От і казочці кінець,

         А хто уважно слухав і на уроці працював – молодець!

         Ось і закінчилася наша казочка,

         Хто працював, тому бубликів в’язочка.

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
4123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку