В розробці використано цікавий матеріал з даної теми, який допомагає перевірити знання дітей в ігровій формі. Закріпити знання і вміння учнів складати і розв'язувати приклади на додавання.
Вільшанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Дергачівської районної ради
Харківської області
Методична розробка
відкритого уроку з математики по темі
«Повторення вивченого матеріалу. Складання і розв’язування прикладів на додавання»
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Потьомкіна Т.О.
Тема уроку. Повторення вивченого матеріалу. Складання і розв’язування прикладів на додавання
Мета уроку. Вправляти учнів у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; вчити визначати серед геометричних фігур потрібну, утворювати натуральний ряд чисел, працювати з комп’ютером; закріплювати поняття наступного та попереднього числа, «сусідів» числа, склад чисел в межах 10 ; продовжувати формувати вміння порівнювати числа в межах 10, знаходити невідомий доданок; розвивати графічні навички; розвивати логічне мислення, увагу, математичну мову, навички самостійної роботи, роботи в парах; виховувати організованість в роботі, вміння правильної поведінки в колективі, на уроці.
Обладнання: індивідуальні набори цифр, об’ємні цифри, мультимедійний проектор, картки для самостійної роботи, комп’ютери, зошити з друкованою основою, робочі зошити, письмове приладдя.
Хід уроку
1. Розминка
Одна маленька дівчинка пішла гуляти в сад.
Там дві зелені яблуньки край тину стали в ряд.
Під вітами три квітоньки, чотири будяки.
Над ними п’ять метеликів ведуть свої танки.
Шість коників змагаються – хто вище підстрибне!
А сім пташок цвірінькають, вітаючи мене.
До тину між деревами драбиночку припну.
Угору по драбиноньці аж вісім раз ступну.
У мене дев’ять друзів, покличу їх мерщій.
Багато стиглих яблучок складу у кошик свій.
Смачних рум’яних яблучок нам вистачить усім:
Я друзям дам по одному, сама десяте з’їм.
(Із зав’язаними очима назвати дані цифри, визначити «сусідами» якого числа вони є).
(На екрані з’являються пари цифр. Необхідно вставити потрібні знаки. Діти читають створені нерівності, потім перевіряють з екрана)
4 < 6 9 > 8 6 = 6
- Незнайко і Буратіно вирішили вам допомогти. Перевірте чи правильно вони вставили знаки.
3 > 1 5 < 1 3 < 2
Фізкультхвилинка
Раз, два – встали,
Руки вверх підняли.
Стали на носочки,
Присіли як грибочки.
Голівками повертіли,
Встали – сіли, встали – сіли,
Встали – і за парти тихо сіли.
2. Каліграфічна хвилинка
- в зошитах з друкованою основою на с. 23 виконати завдання 2 (записати ряд чисел від 1 до 10, від 10 до 1).
( На екрані спочатку малюнки, за малюнком скласти приклад на додавання, прочитати приклад (різними способами), записати в зошит)
3 + 1 = 4 2 + 1 = 3 1 + 2 = 3
1 + 5 = 6 2 + 3 = 5 3 + 3 = 6
Фізкультхвилинка
Ми писали, ми трудились,
Наші пальчики стомились.
Будемо відпочивати,
Щоб ще краще працювати.
4. Полічи фігури.
(На екрані геометричний чоловічок. Порахувати із скількох трикутників, чотирикутників та кіл він складається)
Трикутники – 4
Чотирикутники – 6
Кола – 5
Фізкультхвилинка
Раз – піднятись, потягнутись,
Два – зігнутись, розігнутись.
Три – в долоні три хлопка,
Головою три кивка.
На чотири руки ширше,
П’ять – руками політать,
Шість – на місце тихо сісти.
5. Робота комп’ютером ( в парах). Тестове завдання
- склади числовий ряд
1 2 . 4 . . 7 8 . 10
а) 3, 4, 6, 9.
б) 3, 5, 6, 8.
в) 3, 5, 6, 9.
- встав знаки
6 8 7 7 9 2
а) < , = , >.
б) <, >, =.
в) >, =, <.
- знайди відповіді
6 + 3 = 3 + 5 = 3 + 2 =
а) 9, 5, 7.
б) 5, 8, 9.
в) 9, 8, 5.
- визнач довжину відрізка
________________
а) 1см
б) 4 см
в) 3 см
- встав пропущений доданок
5 + . = 7 . + 3 = 6 . + 1 = 9
а) 2, 3, 9.
б) 3, 5, 8.
в) 2, 3, 8.
(Виконують завдання поки не з’явиться смайлик з усмішкою)
6.Задачі з логічним навантаженням (при наявності часу)
- На березі 3 гілки. На кожній гілці по 6 яблук. Скільки всього яблук?
( На березі яблука не ростуть)
- Над річкою летіли голуб, щука, дві синиці. Скільки пташок летіло над річкою? (3 пташки)
- Киця й котик залюбки випікали пиріжки. Киця з тіста 5 зліпила, котик теж із снігу 5. скільки всіх смачненьких свіжих пиріжків вони з’їдять? ( 5 пиріжків із тіста)
IY. Підсумок уроку