Урок на тему "Повторення вивченого матеріалу. Складання і розв'язування прикладів на додавання"

Про матеріал

В розробці використано цікавий матеріал з даної теми, який допомагає перевірити знання дітей в ігровій формі. Закріпити знання і вміння учнів складати і розв'язувати приклади на додавання.

Перегляд файлу

Вільшанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Дергачівської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

відкритого уроку з математики по темі

 «Повторення вивченого матеріалу. Складання і розв’язування прикладів на додавання»

 

 

Підготувала і провела

вчитель початкових класів

Потьомкіна Т.О.

 

 

 

 

 

Тема уроку. Повторення вивченого матеріалу. Складання і розв’язування прикладів на додавання

Мета уроку. Вправляти учнів у складанні та розв’язуванні прикладів на додавання; вдосконалювати навички усної лічби; вчити визначати серед геометричних фігур потрібну, утворювати натуральний ряд чисел, працювати з компютером; закріплювати поняття наступного та попереднього числа, «сусідів» числа, склад чисел в межах 10 ; продовжувати формувати вміння порівнювати числа в межах 10, знаходити невідомий доданок; розвивати графічні навички; розвивати логічне мислення,  увагу, математичну мову,  навички самостійної роботи, роботи в парах; виховувати організованість в роботі, вміння правильної поведінки в колективі, на уроці.

Обладнання:  індивідуальні набори цифр, об’ємні цифри, мультимедійний проектор, картки для самостійної роботи, комп’ютери, зошити з друкованою основою, робочі зошити, письмове приладдя.

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  • Подивіться на дошку. Що там? Правильно, квіточка. А яка вона? Опишіть її. Справді небагато можна про неї сказати. Мабуть вона захворіла. Але якщо сьогодні на уроці ми з вами будемо дружно працювати, швидко рахувати, уважно слухати, то на кінець уроку вона покаже нам свій,  зовсім інший, образ.  Тільки нам треба їй допомогти.

 

  1. Актуалізація знань учнів

1. Розминка

  • Приготуйте набори цифр. Розмістіть цифри від меншого до більшого в порядку зростання.
  • Порахуйте від 1 до 10 (разом); від 3 до 7 (один учень); від 10 до 5 (разом); від 8 до 1 (один учень).
    1. Весела лічилка.
  • Послухайте лічилку. Коли почуєте назву будь-якого числа, покажіть його карткою.

Одна маленька дівчинка пішла гуляти в сад.

Там дві зелені яблуньки край тину стали в ряд.

Під вітами три квітоньки, чотири будяки.

Над ними п’ять метеликів ведуть свої танки.

Шість коників змагаються – хто вище підстрибне!

А сім пташок цвірінькають, вітаючи мене.

До тину між деревами драбиночку припну.

Угору по драбиноньці аж вісім раз ступну.

У мене девять друзів, покличу їх мерщій.

Багато стиглих яблучок складу у кошик свій.

Смачних румяних яблучок нам вистачить усім:

Я друзям дам по одному, сама десяте зїм. 

 

  1.   Усна лічба
  • показати наступне число: 5, 2, 8, 9, 6;
  • показати попереднє число: 4, 3, 7, 10, 8;
  • гра «Впізнай число наосліп».

(Із зав’язаними очима назвати дані цифри, визначити «сусідами» якого числа вони є).

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Порівняй числа

(На екрані зявляються пари цифр. Необхідно вставити потрібні знаки. Діти читають створені нерівності, потім перевіряють з екрана)

     4 <  6                   9 >  8                    6 =  6

     - Незнайко і Буратіно вирішили вам допомогти. Перевірте чи правильно вони вставили знаки. 

3  > 1                    5  < 1                    3 <  2

Фізкультхвилинка

Раз, два – встали,

Руки вверх підняли.

Стали на носочки,

Присіли як грибочки.

Голівками повертіли,

Встали – сіли, встали – сіли,

Встали – і за парти тихо сіли.

 

2. Каліграфічна хвилинка

- в зошитах з друкованою основою на с. 23 виконати  завдання 2 (записати ряд чисел від 1 до 10, від 10 до 1).

 

  1. Скласти, записати і розв’язати приклади

( На екрані спочатку малюнки, за малюнком скласти приклад на додавання, прочитати приклад (різними способами), записати в зошит)

3 + 1 = 4                       2 + 1 = 3                            1 + 2 = 3

1 + 5 = 6                       2 + 3 = 5                            3 + 3 = 6

 

Фізкультхвилинка

Ми писали, ми трудились,

Наші пальчики стомились.

Будемо відпочивати,

Щоб ще краще працювати.

 

4. Полічи фігури.

(На екрані геометричний чоловічок. Порахувати із скількох трикутників, чотирикутників та кіл він складається)

Трикутники – 4

Чотирикутники – 6

Кола – 5

Фізкультхвилинка

Раз – піднятись, потягнутись,

Два – зігнутись, розігнутись.

Три – в долоні три хлопка,

Головою три кивка.

На чотири руки ширше,

П’ять – руками політать,

Шість –  на місце тихо  сісти.

 

5. Робота комп’ютером ( в парах). Тестове завдання

- склади числовий ряд

1   2   .   4   .   .   7   8   .   10

а) 3, 4, 6, 9.

б) 3, 5, 6, 8.

в) 3, 5, 6, 9.

 

- встав знаки

6    8                      7     7                           9   2

а) < , = , >.

б) <,  >,  =.

в) >,  =,  <.

 

- знайди відповіді

6 + 3 =                         3 + 5 =                  3 + 2 =

а)  9, 5, 7.

     б) 5, 8, 9.

в) 9, 8, 5.

- визнач довжину відрізка

________________

 

а) 1см

б) 4 см

в) 3 см

 

- встав пропущений доданок

5 + . = 7                      .  + 3 = 6              .  + 1 = 9

а) 2, 3, 9.

б) 3, 5, 8.

в) 2, 3, 8.

(Виконують завдання поки не зявиться  смайлик з усмішкою)

 

6.Задачі з логічним навантаженням (при наявності часу)

- На березі 3 гілки. На кожній гілці по 6 яблук.  Скільки всього яблук?

( На березі яблука не ростуть)

- Над річкою летіли голуб, щука, дві синиці. Скільки пташок летіло над річкою? (3 пташки)

- Киця й котик залюбки випікали пиріжки. Киця з тіста 5 зліпила, котик теж із снігу 5. скільки всіх смачненьких свіжих пиріжків вони з’їдять? ( 5 пиріжків із тіста)

 

IY. Підсумок уроку

  • Діти, квіточка наша не тільки стала яскравою, різнобарвною, а й посміхається нам . Ми допомогли їй подолати хворобу.
  • Яке завдання було важко виконувати?
  • А  яке завдання сподобалося?
doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку