Конспект уроку математики з використанням навчального посібника Н.П Листопад для учнів 3 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) : Частина 2 / Н. П. Листопад. —

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: -навчальна : формувати вміння письмово додавати трицифрові числа з переходом через розряд; удосконалювати вміння виконувати арифметичні дії з іменованими числами, застосовувати їх на практиці, визначати час за годинником та тривалість робочого дня; -розвивальна: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; -виховна: виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета. Формування ключових компетентностей: -спілкування державною мовою (уміння усно та письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.); -уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи — своєї та однокласників); -соціальні та громадянські (здатність працювати в групі (команді) на результат, досягати компромісів,виховувати почуття відповідальності); -загальнокультурну грамотність (бережливе ставлення до шкільного приладдя і охайність при письмі.)
Перегляд файлу

 08 лютого 2024 року

Конспект уроку математики з використанням  навчального  посібника  Н.П Листопад для учнів 3 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) : Частина 2 / Н. П. Листопад. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. — 128 с.

Урок № 100

Тема. Письмове обчислення виразів. Дії з іменованими числами. Визначення часу за годинником. Розв’язування  задач  на  визначення  відстані

Мета:

Формування предметних компетентностей:

  •          навчальна : формувати вміння письмово додавати трицифрові числа з переходом через розряд; удосконалювати вміння виконувати арифметичні дії з іменованими числами, застосовувати їх на практиці, визначати час за годинником та тривалість робочого дня;
  •          розвивальна: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій;
  •          виховна: виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Формування ключових  компетентностей:

  •          спілкування державною  мовою (уміння усно та  письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.);
  •          уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи — своєї та  однокласників);
  •          соціальні та  громадянські (здатність працювати в  групі (команді) на  результат, досягати компромісів,виховувати почуття відповідальності);
  •          загальнокультурну грамотність (бережливе ставлення до шкільного приладдя і охайність при письмі.)

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Форма проведення уроку: урок – казка

Обладнання: ІКТ -  презентація

Очікуваний результат:

розв’язувати вирази на додавання трицифрових чисел письмово;

розв’язувати задачі на визначення часу

працювати  індивідуально;

працювати в групі;

Хід уроку

 

 

І. Організація класу ( слайд 2)

1. Привітання  

Проспівав дзвінок –

Починається урок.

З ласки,

Маминої казки,

З щирого старання,

Цікавого навчання

Клас готовий працювати?(так)

Додавати й віднімати, (так)

Числа й вирази рівняти, (так)

Вчасно руку піднімати, (так)

Щоб складну задачу розв’язати. (так)

2. Перевірка готовності до уроку (слайд 3)

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались?

Молодці!

Все у нас уже на місці,

залишилось тільки сісти!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає до нас.

 

Я отримала листа, адресованого учням нашого класу. Давайте разом прочитаємо його. (слайди 4-5)

(Учень читає листа) 

Любі  діти! У моєму королівстві Математики трапилося велике лихо. У моєї  доньки  – принцеси  Цифрочки - завтра повинно бути весілля. Але її викрав злий чаклун Безлад . Він закрив її у вежі за 7 дверима з 7  замками. Допоможіть врятувати мою любу доньку, бо в царстві Математики почався безлад. Мешканці королівства – цифри -  геть все забули, бо поряд немає принцеси Цифрочки. Врятуйте, будь ласка, моє королівство! А це під силу лише вам. Бажаю успіхів. Король Цифрон ІІ.

  •          Що ми відповімо королю Цифрону? –
  •          Допоможемо врятувати його донечку?
  •          Ми залишити це так не можемо,

Давайте Цифрону ІІ допоможемо.

Принцесу визволим з полону,

Повернем її до додому!

Але на нас чекають різні перешкоди. (слайд 6)

На сьогоднішньому уроці ми  продовжимо письмово додавати трицифрові числа, попрацюємо над задачами на визначення часу та згадаємо зв’язок між компонентами арифметичних дій. Щоб добре впоратися з цими завданнями, треба бути дуже уважними,зосередженими та дружними. Вирушаймо в дорогу.

ІІІ. Актуалізація  нових знань.

3.1)«Числовий  шлях» (слайи  7-8)

Ну що ж, ми прийшли до вежі і щоб відкрити перші двері, нам потрібно вирахувати математичну доріжку.

«Математична карусель» 

3. 2)Перші двері «Хвилинка каліграфії».(слайд 9)

- Чаклун Безлад хоче перевірити, чи вмієте ви писати каліграфічно.

- Діти, запишіть  сусідів числа 457, 212, 688.

- Запишіть найменше трицифрове число(100)

- Запишіть найбільше трицифрове число(999).

-  Впав замок і відкрилися перші двері.(слайд 10) А це означає …Що? Ми справилися із завданням і писали дуже охайно і старанно.

3)  Другі двері «Математичні вузлики»(слайд 11)

Щоб відкрити замок, нам потрібно виконати завдання чаклуна Безлада. Якщо ми його виконаємо правильно, тоді замок впаде і двері відчиняться. 

564, 985, 39, 543, 178,51, 989, 317, 675,100,  789, 760, 943, 290,47, 380, 62.

А тепер в рядочку потрібно знайти і  назвати :

  • всі двоцифрові числа;
  • три трицифрових числа;
  • всі круглі  числа

  Впав другий замок  і  другі двері відчинилися. А це означає, що ви правильно виконали  завдання .(слайд 12)

  3.Треті двері «Математичний диктант».(слайд  13)

- Запишіть число, в якому:

2 сот ., 7 дес., 4 од.; 6 сот.,8 дес.,3 од.; 9 сот., 7 од.;3сот., 6 дес.;8 сот.; 4дес.,5од; число, яке на 1 менше за 1000.

(Перевірка виконання завдання)  (слайд 14)

  •          Перед нами відкрилися ще одні двері – треті. Як ми виконали завдання? Що нам це допомогло зробити? Знання розрядних чисел.(слайд 15)

Фізкультхвилинка  (слайд 16)

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Рольова гра «Я – вчитель» (слайд 17)

( Учень в ролі вчителя пояснює іншим алгоритм розв’язування виразу с.37  № 194).

- Записуємо перший доданок 268. Другий доданок 295 записуємо під першим. Сотні записуємо під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо додавати з одиниць. Додавання розпочинаємо з одиниць, додаємо одиниці, одержуємо 13 одиниць – під одиницями пишемо 3, а 1 десяток переходить до десятків. Додаємо десятки – буде 15 десятків та ще один десяток, одержуємо 16 – пишемо під десятками 6, 1 сотня переходить до сотень. Додаємо сотні – 4 сотні та ще одна сотня, буде 5 сотень, записуємо під сотнями.

2.Робота з підручником стор. 95.Опрацювання правила.( слайд 18)

При додаванні трицифрових чисел одиниці додають до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень.

3.Четверті двері «Інтерактивна гра «Мікрофон » (слайд 19)

Коментоване розв’язування виразів № 196 .

- Перед нами відкрилися ще одні двері – четверті. Тому ми з вами молодці!(слайд 20)

V.Закріплення вивченого матеріалу.

1. П’яті двері «Закріплення вивченого матеріалу. (слайд 21)

- Запишіть самостійно вирази в стовпчик та обчисліть. № 195         

 ( Перевірка)

Впав і п’ятий замок і відкрилися п’яті двері.(слайд 22)

Фізкультхвилинка  (слайд 23)

VІ. Формування  практичних умінь і навичок

- Скільки в нас відкрито дверей? Хто пам’ятає?(5 дверей)

1. Шості двері «Математика з другом». (слайд 24)

 Робота над задачею № 193

Алгоритм дій: (слайд 25)

- Прочитайте задачу . Про що в ній розповідається?

- Чи можемо одразу відповісти на питання задачі?

- Складіть план дій.

- Запишіть розв’язок у зошити.

-Давайте подивимося, чи відкрилися наші двері? Так, відкрилися. Який висновок ми можемо зробити?...

Це відкрилися  шості двері. (слайд 26)

2. Сьомі двері «Робота в групах».    (слайд 27)

Робота з іменованими числами. Диференційовані завдання.

І група розв’язує вирази № 198 (І-стовпчик)

 ІІ група  розв’язує вирази № 198(ІІ-стовпчик)

 (Перевірка виконаної роботи)

3.Колективна робота над задачею №192  (слайди  28)

Прочитайте задачу. Про що в ній розповідається?

- Чи можемо одразу відповісти на питання задачі?

- Про що потрібно дізнатися спочатку?

- Запишіть розв’язок задачі. Диференційовано.

(Сильніші діти записують самостійно, а слабші діти під керівництвом вчителя.)

- А зараз настав час подивитися, чи відкрилися наші двері? Так. Це вже сьомі двері. (слайд 29)

 - Ми впоралися з усіма перешкодами. Злий чаклун Безлад не зміг нас побороти і тому йому прийшлося відпустити  принцесу Цифрочку з полону. І принцеса пропонує нам декілька цікавих завдань з математики.

Інтерактивна гра  « Мозковий штурм».(слайди  30-31)

- Як називаються числа при додаванні?

- Як знайти невідомий доданок?

- Як називаються числа при відніманні?

- Як знайти невідомий від’ємник?

- Як знайти невідоме зменшуване?

7. Цікаві завдання з математики. (слайди  32-33)

1.Назви слова, в яких є число 7.

Наприклад: зовсім,….     усім, , передовсім, , сім’ я, вісім.

2.Що їх об’єднує?

Яка цифра об’єднує райдугу, музику, дні тижня, чудеса світу?

3. Котру годину показує кожен годинник?

Котру годину він покаже через 20хв?

VІI. Підведення підсумків уроку.

Інтерактивна гра «КУБУВАННЯ » (слайд 34)

- От і закінчилась наша пригода. Ми перемогли злого Безлада, впоралися з усіма завданнями.

- Що допомогло  нам це зробити?

Вміння додавати трицифрові числа;

Вміння розв’язувати задачі;

Знання нумерації чисел;

Вміння перетворювати іменовані числа;

Вміння працювати в парі та групі, самостійно.

Чого нового навилися робити на уроці?

Яке правило вивчили?

«Тепер я знаю…»

«Після цього уроку я зможу...».

«Мені найбільше вдалося…»

VIІI. Домашнє завдання (слайд 35)

Для того, щоб злий чаклун Безлад  знову  не накоїв лиха в королівстві Математики, вам потрібно вдома пригадати і закріпити знання, отримані на уроці. Для цього ви повинні:

Обчисли  вирази № 202, стор.39;

Розв’яжи  задачу № 201.

IX. Рефлексія ( слайд 36)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 червня
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку