Конспект уроку англійської мови з теми "Meet my family". Містить цікаві завдання: опиши свою сім'ю, впізнай свого однокласника, вгадай хто це та інші.
Тема: “ Meet my family”
Ціль урока:
Навчальна- учні повинні знати і вміти вимовляти англійськими словам, що позначають членів сім'ї, писати ці слова і вміло застосовувати в речі; сприймають на слух інший мова в подарунку вчителя, магнітофонної стрічки, своїх однокласників і вміє реагувати на репліки відповідно до заданої ситуації; Уміти розповідати про свою сім'ю, знати і вміти використовувати граматичні структури:
I have got ….. Have you got…?
That’s my … I s that your…?
Розвиваюча - розвивати пам'ять учнів, мислення, увагу, вміння порівнювати, зіставляти мовні одиниці, формулювати висновки з прочитаного.
Виховна - виховувати шанобливе ставлення до іншої культури, більш глибоке усвідомлення своєї культури через культуру англомовних країн, виховувати любов і повагу до родини, Батьківщини.
Завдання уроку: навчити учнів вживання в мові знайомих лексичних та граматичних структур, розмовних виразів в монологічного та діалогічного мовлення.
Хід уроку
Teacher: Good morning boys and girls! I am glad to see you. How are you today? Let’s begin our lesson. Look at the blackboard and listen to me. Try to guess what we’ll talk today about.
This is my mother.
This is my brother Paul.
This is my sister.
This is my grandmother.
How I love them all. (слайд1)
That’s right. At today’s lesson we’ll talk about family. Let’s start with our phonetic drill.
N-P-E-E-H-W (nephew), C-E-L-N-U (uncle), N-A-T-U (aunt), L-F-Y-A-I-M (family), T-O-H-E-M-R (mother) I-C-E-N-E (niece) A-H-E-F-T-R (father) R-O-T-B-E-R-H (brother) T-S-E-R-I-S (sister) U-S-H-D-A-N-B (husband) F-E-W-I (wife ) R-E-T-P-A-N-S (parents) S-U-C-I-N-O-E (cousine) A-S-E-D-P-G-A-R-N-R-T-N(grandparents)
b) Find as many words as you can in this puzzle? Go down and across(14 )
H |
A |
N |
D |
S |
O |
M |
E |
T |
F |
D |
F |
T |
H |
A |
I |
R |
F |
A |
A |
U |
B |
O |
D |
C |
J |
E |
T |
R |
H |
G |
R |
E |
E |
N |
S |
A |
Q |
G |
B |
T |
S |
L |
I |
M |
R |
U |
D |
L |
B |
L |
A |
C |
K |
B |
E |
A |
U |
T |
I |
F |
U |
L |
R |
Y |
R |
E |
A |
F |
A |
V |
K |
O |
E |
K |
L |
L |
D |
I |
S |
C |
W |
S |
T |
Y |
L |
U |
R |
E |
F |
N |
N |
D |
T |
E |
I |
R |
R |
T |
c) Guess who they are.
1. my father and my mother are my…(parents)
2. my mother’s daughter is my … (sister)
3. my father’s mother is my …(grandmother)
4. my father’s brother is my …(uncle)
5. my mother’s sister is my …( aunt)
6. my aunt’s son is my …(cousin)
She’s short and slim.
She’s got long dark hair.
She’s got brown eyes.
(Vlada)
He’s tall and slim.
He’s got fair hair.
He’s got blue eyes.
(Kirill)
I’m tall and slim.
I’ve got brown hair.
I’ve got blue eyes.
- Who said that?
- Что означает глагол have/ has?
- С какими словами он употребляется?
- Как построить вопрос с этим глаголом?
- Как построить отрицательное предложение?
Exercise 1.
Circle the correct word.
Exercise 2
Exersise3.
Read
Hi!
My name is Jane. I’m British and I’m from London. I’m fourteen years old. There are five of us in our family. My father, Bret , is an artist. He is slim and tall. He has got dark hair and green eyes. My mother, Kate, is an actress. She is slim and short. She has got fair hair and blue eyes. My brother, Mark, is fifteen. He is fat and tall. He has got brown eyes and dark hair. My sister, Emily, is twelve. She is slim and short. She has got blue eyes and long hair.
Please, write soon and tell me about your family.
Best wishes,
Jane.
Homework.
And now take your daybooks and write down your homework, please. Write the letter for your friend. Our lesson is over. Stand up, please. Good bye.