20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Конспект уроку мистецтва для 1 класу з теми "Герої дитячих книжок. Балет. П.Чайковський, балет «Спляча красуня» "

Про матеріал
Тема: Герої дитячих книжок. Балет. П.Чайковський, балет «Спляча красуня» (фрагменти 3 дії). М/ф «Спляча красуня» Мета: навчальна: формувати знання про жанр балету як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами мовою класичного танцю; дати поняття термінам: композиція, хореографія, декорації, костюми; розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички; виховна: виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до жанру балет
Перегляд файлу

Урок 26

Тема: Герої дитячих книжок.

Балет. П.Чайковський, балет «Спляча красуня» (фрагменти 3 дії). М/ф «Спляча красуня»

Мета:

  • навчальна: формувати знання про жанр балету як музично-театральний  твір, що спілкується з глядачами  мовою класичного танцю;  дати поняття термінам: композиція,  хореографія, декорації, костюми;
  • розвивальна: розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички;
  • виховна: виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до  жанру балет

Музичний матеріал: П.Чайковський, фрагменти з балету«Спляча красуня».

Обладнання: комп’ютер; фонохрестоматія, портрет П.Чайковського

Тип уроку: комбінований урок

Методи: репродуктивно-ілюстративний, інтонаційно-стильове осягнення музики, художня драматургія

Очікуваний результат: учні дають поняття термінам, пов’язаним з балетом; емоційно співають, уважно слухають музику і переглядають відеоматеріал

                                                 Хід уроку

          Учні заходять до класу під музику П.Чайковського («Марш» з балету «Лускунчик»)

1.Актуалізація опірних знань

   Кожна людина ще в дитинстві зустрічається з казкою. Герої казок слугують прикладом у будь-яких вчинках. А інколи можна побачити героїв улюблених казок у музичному театрі.

За допомогою чого актори говорять з глядачами в балеті?

2.Мотивація навчання

Балет – музично-театральна вистава, побудована на хореографії.

  В опері усі дії пояснюються за допомогою співу: актори співають соло, ансамблями, хором. У балеті замість голосу – мова танцю. Рухи тіла, міміка (емоційність на обличчі) пояснюють глядачам зміст балету. Як зрозуміти балет? Чи кожна людина здатна танцювати класичний танець? Чи є балети для дітей? 

3. Етап засвоєння нових знань

Вступна бесіда.

   Балет – музична казка, в якій всі персонажі танцюють. Що важливо у танці?

Артисти балету передають суть вистави за допомогою танцю. Танець повинен показати характер героя, зміст твору. Тому обов’язковою умовою є володіння танцівників і балерин  танцем, а також вміння передавати емоції.

Щоб навчитись класичному танцю, потрібно мати силу волі, велике бажання і витривалість. У артистів балету є спеціальні костюми. Як вони називаються? Що таке декорації? Для чого вони призначені?

       Сьогодні ми потрапляємо на балет П.І.Чайковського «Спляча красуня». Можливо, ви раніше читали казку або бачили мультфільм. Зміст:

Пролог

У палаці короля Флорестана XIV святкують хрестини доньки – принцеси Аврори. Під ніжні звуки арф і скрипок з'являється зі своєю свитою хрещена дівчинки – фея Бузку. Добрі феї – Ніжності, Жвавості, Щедрості, Сміливості і Безтурботності підносять новонародженій свої дари, наділяючи Аврору найпрекраснішими рисами характеру.

Церемонімейстер Каталабют повідомляє, що до палацу наближається зла і могутня фея Карабос. Її забули запросити, і вона, розгнівана, сама поспішає на свято. Розлючена Карабос передрікає юній Аврорі, що та засне навіки, вколовшись веретеном. Фея Бузку заспокоює батьків і обіцяє, що сили добра зруйнують злі чари. Вона змушує Карабос покинути палац.

Щоб уникнути нещастя, яке пророкувала зла чарівниця, король своїм наказом забороняє під страхом смертної кари користуватися спицями та веретенами в його королівстві.

Дія I

У королівському замку готується свято з приводу повноліття Аврори. Каталабют бачить селянок, які прийшли до палацу зі спицями, не дивлячись на заборону, що діє вже 16 років. Їх рятує від смертної кари тільки свято в честь дня народження принцеси.

З усіх кінців королівства до палацу з'їжджаються гості, серед яких і претенденти на руку прекрасної Аврори.

У розпалі свята з'являється незнайомка в чорному вбранні. Вона дарує дівчині веретено. Принцеса, вколовшись, непритомніє. В незнайомці всі впізнають торжествуючу фею Карабос: збулося її пророцтво.

З'являється фея Бузку – покровителька Аврори. Вона не може розвіяти злі чари Карабос, але в її силах послабити їх: Аврора не помре, а лише засне. Поверне її до життя поцілунок принца.

Помахом чарівної палички слідом за Авророю фея Бузку занурює в сон все королівство.

Дія II

Картина перша

Минуло сто років. У чарівному саду полює принц Дезіре зі своєю свитою. Перед юнаком з'являється фея Бузку, яка силою своїх чарів, «малює» в його уяві образ прекрасної Аврори. Принц впізнає ту, що часто приходила до нього в мріях. Дезіре благає допомогти йому розшукати дівчину.

Картина друга

Фея Бузку пливе з Принцом в чарівному човні до королівства Аврори, в якому вже 100 років панують зла фея Карабос зі своєю свитою. Вони перекривають шлях кожному, хто має намір проникнути в царство, що спить. Почувши звуки, які передвіщають появу феї Бузку, лиходійка і її свита намагаються заховати Аврору, але марно – принц бачить сплячу красуню. Підкорений її красою, він ніжно цілує дівчину – і злі чари зруйновано! Карабос зі свитою зникає. Аврора пробуджується, і разом з нею оживає королівство. Гаряче почуття першого кохання охоплює Аврору і Дезіре. Принц просить у Короля і Королеви руки їхньої дочки і ті дають своє благословення.

Епілог

У палаці святкують пишне весілля Аврори і Дезіре. Серед численних гостей – персонажі казок: принцеса Флоріна і Блакитний птах, Біла кішечка і Кіт у чоботях, Червона шапочка і Вовк. Молодят прийшли привітати феї діамантів, сапфірів, золота і срібла. Фея Бузку і її свита благословляють нареченого і наречену на довге і щасливе життя.

 

   Ми можемо побачити фрагменти балету:

 

4.Сприймання музичного твору:   П.І.Чайковський, вальс з балету «Спляча красуня» , варіації  Аврори   (на вибір)

https://www.youtube.com/watch?v=zg5lc1zPxgg

https://www.youtube.com/watch?v=1ImVsjnE86g

https://www.youtube.com/watch?v=1uzMZytJ5FY

-Чи все було зрозуміло у фрагментах без тексту й співу?

5. Етап вокально-хорової роботи

  • Розспівувуння
  • Виконання пісні О. та В. Качан «Великодні писанки»
  • Повторення вивчених раніше пісень

6. Підсумково-рефлексійний етап

З чого складається балет?

Що є найголовнішим у балеті?

 

 

 

docx
Додано
17 квітня
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку