План-конспект уроку( 10 клас)
Тема уроку: Моделювання спідниці.
Мета уроку:
Навчальна: поглибити знання про основи моделювання поясних виробів, моделі спідниць. Силуетні, конструктивні та декоративні лінії в спідницях. Види складок у спідницях – однобічні, зустрічні, бантові, комбіновані. Послідовність моделювання складок у спідницях.
Сформувати вміння робити розрахунок кількості тканини, необхідної для пошиття виробу за різної її ширини; вирішувати конструкторські завдання на заміну конструктивних елементів у виробах з тканини.
Розвиваюча: сприяти розвитку просторової уяви, творчих здібностей, інтересу до кравецького мистецтва; розвивати творчий підхід до моделювання поясних виробів.
Виховна: виховання естетичних смаків, відповідальність, старанність, працьовитість, бережливість, любов до праці, охайність, самостійність.
Обладнання, матеріали: шаблони спідниць, силует жіночої фігури, папір, олівці.
Методичне забезпечення: презентація, мультимедійне обладнання.
Тип уроку: практичне заняття
Структура заняття:
1. Організаційний момент – 1 хв.
2. Актуалізація знань – 2 хв.
3. Мотивація навчальної діяльності –3 хв.
3.1 Представлення теми уроку та очікуваних результатів..
4. Практична робота –30 хв.
4.1Визначення завдань
4.2 Вступний інструктаж
4.3 Виконання практичної роботи
5. Підсумки уроку. Оцінювання учнів –2 хв.
6.Прибирання робочого місця –2 хв
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання. Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
Бесіда (фронтально)
Сучасні спідниці дуже різноманітні: це і прямі, і розширені, конічні, з клинків, на кокетці, з оборками тощо.
Поняття «силует».
Силует – зовнішній контур форми одягу, його площини зображення. Силуети спідниць бувають:
За ступенем наближення до фігури:
За наближенням до геометричних фігур:
За кроєм спідниці бувають:
III. Мотивація навчальної діяльності.
Красивий модний одяг, пошитий власноруч, дає радість. Потяг до кравецького мистецтва рівнозначний захопленню музикою, живописом чи іншим видом творчості. Як у будь-яких інших мистецтвах, науці чи ремеслі тут необхідні певні знання та навички. На сьогоднішньому уроці мі навчимося створювати спідниці на будь – який смак чи стиль який Вам підходить.
3.1 Представлення теми уроку та очікуваних результатів.
Оголошую записану на дошці тему уроку.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
• моделювати різні види спідниць
• підбирати матеріали та інструменти для виконання роботи
Вступний інструктаж
Працювати ви будете за інструкційними картками. Перед тим, як ви приступите до роботи, повторимо правила техніки безпеки при роботі з ножицями.
Правила користування ножицями
1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.
4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.
Моделювання є початковою стадією виготовлення виробу, під час якого враховується призначення одягу, фігура людини, колір, малюнок тканини та крій.
У швейній промисловості є два види моделювання: художнє (творче) – створення первинного зразка, фасону, моделі, тобто воно ґрунтується на тематичній основі, виконує цю роботу художник-модельєр і технічне – створення нових фасонів одягу за ескізами на основі прямої двошовної спідниці, виконує цю роботу художник-конструктор.
Основними методами розробки фасону за допомогою викрійки основи двошовної спідниці є:
VI. Практична робота
Робота індивідуально
№1 Для виконання завдання обирають із запропонованих 5 моделей спідниць.
№2
Мірки використовувати власні
Вихідні дані: обхват талії ( От), обхват стегон (Ост), довжина виробу (Дв), прибавка до обхвату стегон (Пст = 1см), прибавка до обхвату талії
( Пт = 1см), n – кількість клинів.
8. Підведення підсумків уроку.
Вчитель оцінює роботу учнів на уроці та виставляє оцінки.
9. Домашнє завдання.
Спідниця тюльпан
Спідниця - клинка
Зробити розрахунок для спідниці клинки маючи вихідні дані.
Мірки використовувати власні
Вихідні дані: обхват талії ( От), обхват стегон (Ост), довжина виробу (Дв), прибавка до обхвату стегон (Пст = 1см), прибавка до обхвату талії
( Пт = 1см), n – кількість клинів.
Назва |
Умовне позначення |
Розрахунок |
Величина |
1.Довжина виробу |
Дв |
Дв |
|
2.Ширина клина по лінії стегон |
Шст |
Шст = (Ост + Пст) /n |
|
3.Ширина клина по лінії талії |
Шт |
Шт = ( От + Пт) / n |
|
4.Положення лінії стегон |
С |
14 см – для Ост = 88см, 16 см - для Ост = 96см, 18 см – для Ост = 104 см, 20см – для Ост = 112см.
|
|