16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

8клас РОЗДІЛ 1. ОСНОВИ ПРОЕКТУВАННЯ, МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТЕХНОЛОГІЇ ОБРОБКИ ОБ’ЄКТ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ № 3: ЧОХОЛ ДЛЯ ГОРНЯТКА (8 годин)

Про матеріал
ОСНОВИ ПРОЄКТУВАННЯ, МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТЕХНОЛОГІЇ ОБРОБКИ ОБ’ЄКТ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ № 3: ЧОХОЛ ДЛЯ ГОРНЯТКА (8 годин) ОСНОВНА ТЕХНОЛОГІЯ: технологія виготовлення в’язаних виробів (спицями)
Перегляд файлу

1

 

    8клас

РОЗДІЛ 1. ОСНОВИ ПРОЕКТУВАННЯ, МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА ТА ТЕХНОЛОГІЇ ОБРОБКИ

ОБ’ЄКТ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ № 3: ЧОХОЛ ДЛЯ ГОРНЯТКА (8 годин)

ОСНОВНА ТЕХНОЛОГІЯ: технологія виготовлення в’язаних виробів (спицями)

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

-визначає завдання та планує проектну діяльність;

-добирає та застосовує методи проектування для вирішення завдань,прийоми комбінаторики в процесі проектування виробу;
-використовує моделі-аналоги для аналізу та подальшого компонування об’єкта проектування;

-має уявлення про сучасні технології виготовлення конструкційних матеріалів. Враховує переваги та недоліки конструкційних матеріалів під час їх добору. Усвідомлює вплив матеріалів хімічного походження на здоров’я людини;

-добирає матеріали,інструменти для виготовлення виробу,визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу;

-розраховує та планує орієнтовну вартість витрачених матеріалів;

-виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення;

-створює композицію для оздоблення виробу;

-виготовляє та оздоблює виріб;

-дотримується правил безпечної праці під час виконання технологічних операцій.

УРОК № 2

ТЕМА УРОКУ. Добір матеріалів для виготовлення виробу. Добір спиць. Елементи в’язання спицями.

ЦІЛІ:

  • освітня: формування вміння правильно добирати спиці і пряжу;
  • розвивальна: оволодіння прийомами роботи зі спицями та опанування технологією в’язання спицями: набирання початкового ряду, в’язання лицьових петель, сприяння інтересу до в’язання;
  • виховна: виховання старанності під час роботи, акуратність.

НАСКРІЗНІ ЗМІСТОВІ ЛІНІЇ:

  • «Екологічна безпека та сталий розвиток» - формування уявлення про сучасні технології виготовлення конструкційних матеріалів;
  • «Здоров'я і безпека» - необхідність дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.

ТИП УРОКУ: урок формування вмінь і навичок.

ОБЛАДНАННЯ: матеріали, інструменти, наочні посібники, зразки виробів, набір спиць, зразки пряжі, ножиці, роздатковий матеріал (інструкції з правил безпеки праці, інструкційні картки), комп’ютер, проектор, програмне забезпечення.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Перевірка присутності учнів.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

3. Створення емоційного настрою:

Стали всі рівненько, підтягнулись,

Один одному так щиро посміхнулись!

На урок старанність не забули взяти?

Отже, починаймо працювати!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

На уроках у 7 класі ви здобули деякі необхідні знання із теми: «Плетіння виробів гачком», а зараз  вони вам знадобляться.

Об’єднання дітей у 2 команди методом жеребкування. За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.

  1. Які нитки використовують для плетіння виробів:

А) натуральні;

Б) штучні;

В) натуральні і штучні?

(В'язати гачком можна і з натуральних і штучних ниток)

  1. Пряжу для плетіння виробу добирають:

А) відповідно до гачка;

Б) відповідно до виробу;

В) відповідно до схеми виробу.

(Добирають нитки залежно від призначення виробу й виду візерунка)

  1. Про які волокна йдеться мова? Ці волокна мають такі властивості: середня міцність, пружність, товщина, висока гігроскопічність.

А) шовк;

Б) вовна;

В) бавовна.

(Вовна)

  1. В’язання, як галузь виробництва, почало розвиватись

А) у XV - XVI столітті;

Б) у XIV - XV столітті;

В) у XVI - XVII столітті.

( У XV - XVI столітті )

  1. В’язання було спочатку

А) чоловічим;

Б) жіночим;

В) як чоловічим, так і жіночим ремеслом.

(В’язання було спочатку чоловічим ремеслом).

  1. У 1859 році було винайдено перший в’язальний верстат. Автор цього винаходу був

А) економіст Адам Сміт;

Б) священик Вільям Лі;

В) письменник Джонатан Свіфт.

(Автором цього винаходу був  Вільям Лі)

  1. Нитки, змотані у формі кулі, це:

А) клубок;

Б) моток;

В) пасмо

(Клубок).

  1. Якість в’язаних виробів залежить

А) від правильного вибору матеріалів і інструментів;

Б) від модних тенденцій;

В) від кольору пряжі.

(Якість в’язаних виробів залежить від правильного вибору матеріалів і інструментів).

 9  Для перевірки пряжі на міцність фарбування необхідно:

А) пряжу пропрасувати;

Б) пряжу замочити;

В) замочити кінчик пряжі у воду, загорнути в білу тканину і пропрасувати.

(Замочити кінчик пряжі у воду, загорнути в білу тканину і пропрасувати).

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Конкурс «Асоціативний кущ» ( за 1 хв. учням пропонується дібрати асоціації, пов’язані з поняттям «В’язання»).

З давніх-давен людина прагнула до краси, вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах.  Завжди цінувалися і цінуються речі, зроблені власноруч.

В’язання спицями – один із найбільш цікавих і поширених видів рукоділля. Саме процес в’язання дарує радість, дозволяє проявити фантазію, смак, майстерність, сприяє відпочинку, є дієвим способом оновити гардероб без особливих матеріальних витрат. В’язання спицями – це «спицетерапія» для тих, хто любить майструвати, фантазувати, реалізовувати свої ідеї.

Які предмети побуту, одягу можна вив’язувати спицями? Можна зв’язати гарні теплі речі для дитини, аксесуари (сумочки, косметички), поповнити свій гардероб модним одягом, також в’язані вироби можуть стати гарним подарунком рідним, знайомим, друзям.

 (Узагальнюючи відповіді учнів, учитель демонструє їм вироби, в’язані спицями за допомогою проектора та програмного забезпечення).

Слайд 2-3.

Рубрика «Сторінками художніх творів»

Група «Художники» (презентація робіт художників ХIХ-ХХ ст. на тему «В’язання»).   Додаток 1

 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

Дидактичні завдання:

  • знати: види в’язальних спиць, інструменти і матеріали для в’язання спицями;
  • уміти: добирати спиці і пряжу для в’язання, організовувати робоче місце, виконувати прийоми роботи спицями.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Види спиць.

          Слайд 4.

2. Матеріали для в’язання. Пряжа.

           Слайд 5-8.

3. Добір спиць і пряжі для в’язання.

          Слайд 9-11.

4. Правила безпечної праці при в’язанні на спицях.

          Слайд 12. 

5. Фізкультхвилинка

           Раз,два!Пострибали!

           Три,чотири-назад стали.

           Руки вліво,руки вправо.

           Руки вгору підняли.

           Всі тихесенько присіли.

           Потім знову підвелись.

           Покрутились,посміхнулись,

           За роботу знов взялись.

VI. ІНСТРУКТАЖ ДО ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

  1. Набирання петель початкового ряду.

               Слайд 13-14.

Виріб починають в'язати з набирання петель.

Набирання петель початкового ряду має кілька варіантів:

  • з однієї нитки;
  • із двох ниток.

Найчастіше використовують варіант набирання петель із двох ниток (на здвоєні спиці). Переваги такого способу в тому, що початковий ряд виходить нестягненим, його можна в'язати без жодних зусиль.

Послідовність виконання.

 

  1. Техніка в’язання основних петель: лицьова.

                Слайд 15.

  1. Хусткова в’язка.

                Слайд 16-19.

          Правила .

                Слайд 20-22.

VII. ПРАКТИЧНА РОБОТА

         (Робота в парах)

  • Набирання петель початкового ряду.
  • В’язання лицьових петель (Хусткова в’язка)
  • Оформлення зразка із вив’язаних лицьових петель.

VIІI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Обґрунтування оцінок за урок.

          Рефлексія (застосування інтерактивної методики «Мікрофон»)

  • Я дізналася… .
  • Я зрозуміла… .
  • Я навчилася… .
  • Надалі я хочу… .

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

       Випереджувальне завдання

       Підготувати матеріал

1 група «Історики»- «Сторінками історії»( робота з інтернет-ресурсами)

2 група «Археологи»-  «Археологічні відкриття» .

3 група «Дизайнери» - «Чохол для горнятка. Моделі – аналоги»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                   

Додаток 1.1

1. Чарльз Спак Пірс (США, 19 ст.)

2. Іоган Георг Майєр фон Бремен (Німеччина, 19ст.)

3. Іоган Георг Майєр фон Бремен (Німеччина, 19ст.)                               4. Джеліан Олден Уір (США, 19ст.) 

5. Гарольд Кнайт (Великобританія, 20ст.)

4. Джеліан Олден Уір (США, 19ст.)

7. Вікторія Харченко «Вязання»( 2008р.)

6. Альберт Анкер (Швейцарія, 19ст.)

7. Вікторія Харченко (Україна,20 ст.)

8.  Безіменний художник

9. Еміль Муньєн (Франція,19 ст.)

10. Еміль Муньєн (Франція,19 ст.)

11.Безіменний художник

12. Безіменний художник

13. С. Іванов «В’язання»(Росія,19 ст.).

14. Чарльз Вільсон (Великобританія, 19 ст.)

15. Чарльз Вільсон (Великобританія, 19 ст.)

16.Отто Шольдерер (Франція,19 ст.)  

docx
Додано
16 січня
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку